A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
Insigniasta tietoa kaivellessa löytyi nämä moottorikoodit:
A16LET Engine 1.6l turbo (Euro5, 190PS)
A16XER Engine 1.6l (Euro5, 115PS)
A18XER Engine 1.8l (Euro5, 140PS)
A20DTC Engine 2.0l turbo-Diesel (Euro5, 130PS)
A20DTH Engine 2.0l turbo-Diesel (Euro5, 160PS)
A20DTJ Engine 2.0l turbo-Diesel (Euro5, 110PS)
A20NHT Engine 2.0l turbo (Euro5, 220PS)
A28NET Engine 2.8V6 turbo (Euro5, 260PS)
Erityisesti kiinnostaa tuo 2.0l turbo, eli GT:stä "detunattu" moottori. Jenkeissä tunnetaan koodilla L850 ja euroopassa A20NHT (220hv) Insigniassa, GT:ssä Z20NHH (260hv). A = Euro5 päästöluokka.
Jotain wiki-tietoa (GT:stä):
A turbocharged direct injected (redubbed Spark Ignition Direct Injection) Ecotec was introduced in the 2007 Saturn Sky Red Line. Displacement is 2.0 L — 1998 cc (121.9 cu in) — with a square 86 mm (3.38 in) bore and stroke. Compression is 9.2:1 and maximum boost is 20.0 psi, delivering 260 hp (194 kW) at 5300 rpm and 260 lb·ft (353 N·m) of torque from 2500–5250 rpm. Engine redline is at 6300 rpm and premium fuel is recommended. The "Gen II" block is similar to the 2.4 L and also features VVT technology.
Unique LNF features[1] include:
* a twin-scroll turbocharger
* gasoline direct injection
* variable valve timing
* sodium-filled valves
* oil-cooled low-friction cast pistons
This engine is used in:
* 2007–present Opel GT
* 2007–present Solstice GXP
* 2007–present Saturn Sky Red Line
* 2008 Chevy HHR SS
* 2008-2009 Chevrolet Cobalt SS
Alkaa vaikuttaa aika asialliselta moottorivaihtoehdolta. Virisoftaa löytyy heti esim BSR Stage 1: 312Hp / 439Nm. Tuo + 4x4, niin...
A16LET Engine 1.6l turbo (Euro5, 190PS)
A16XER Engine 1.6l (Euro5, 115PS)
A18XER Engine 1.8l (Euro5, 140PS)
A20DTC Engine 2.0l turbo-Diesel (Euro5, 130PS)
A20DTH Engine 2.0l turbo-Diesel (Euro5, 160PS)
A20DTJ Engine 2.0l turbo-Diesel (Euro5, 110PS)
A20NHT Engine 2.0l turbo (Euro5, 220PS)
A28NET Engine 2.8V6 turbo (Euro5, 260PS)
Erityisesti kiinnostaa tuo 2.0l turbo, eli GT:stä "detunattu" moottori. Jenkeissä tunnetaan koodilla L850 ja euroopassa A20NHT (220hv) Insigniassa, GT:ssä Z20NHH (260hv). A = Euro5 päästöluokka.
Jotain wiki-tietoa (GT:stä):
A turbocharged direct injected (redubbed Spark Ignition Direct Injection) Ecotec was introduced in the 2007 Saturn Sky Red Line. Displacement is 2.0 L — 1998 cc (121.9 cu in) — with a square 86 mm (3.38 in) bore and stroke. Compression is 9.2:1 and maximum boost is 20.0 psi, delivering 260 hp (194 kW) at 5300 rpm and 260 lb·ft (353 N·m) of torque from 2500–5250 rpm. Engine redline is at 6300 rpm and premium fuel is recommended. The "Gen II" block is similar to the 2.4 L and also features VVT technology.
Unique LNF features[1] include:
* a twin-scroll turbocharger
* gasoline direct injection
* variable valve timing
* sodium-filled valves
* oil-cooled low-friction cast pistons
This engine is used in:
* 2007–present Opel GT
* 2007–present Solstice GXP
* 2007–present Saturn Sky Red Line
* 2008 Chevy HHR SS
* 2008-2009 Chevrolet Cobalt SS
Alkaa vaikuttaa aika asialliselta moottorivaihtoehdolta. Virisoftaa löytyy heti esim BSR Stage 1: 312Hp / 439Nm. Tuo + 4x4, niin...
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
Noitahan ovat virittäneet ainakin USA:ssa nuo driftaajat, USA:n drifting-sarjoissa kun on näkynyt useampiakin Saturn Sky- ja Pontiac Solstice-autoja (eli samoja kuin täällä Opel GT, etenkin tuo Saturn myös ulkonäöltään), joissa on tuo sama kone.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
Eikös nää oo sitten just niitä moottoreita, mistä on tulossa "opelin" parhaita moottoreita ikinä?
Ainakin ameerikassa tuntuu hype ja tulokset olevan aikas hurjia.
---> tuolta Viriviri ihan pikkasen vinkkejä koneen viritykseen ja tarvittaviin osiin...aina 1400hv asti
kannattaa kyllä tsekata noi sivut muutenkin läpi...todella paljon informaatiota ja muuta settiä kyseisiin pannuihin!
tuollaiset selostukset kun saisi vanhemmista moottoreista tännekin!
Ainakin ameerikassa tuntuu hype ja tulokset olevan aikas hurjia.
---> tuolta Viriviri ihan pikkasen vinkkejä koneen viritykseen ja tarvittaviin osiin...aina 1400hv asti
kannattaa kyllä tsekata noi sivut muutenkin läpi...todella paljon informaatiota ja muuta settiä kyseisiin pannuihin!
tuollaiset selostukset kun saisi vanhemmista moottoreista tännekin!
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 1314
- Liittynyt: 22 Touko 2004, 03:00
- Paikkakunta: ilmajoki
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
For instance,
when building an ECOTEC engine to the 400 hp power
level, no modifications to the cylinder head, block, main
girdle or crankshaft are required.
when building an ECOTEC engine to the 400 hp power
level, no modifications to the cylinder head, block, main
girdle or crankshaft are required.
Exät, Ascona b, Astra f, Vectra b, Vectra C, Zafira 1,7cdti Nyk. Astra j 1.6cdti
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
No niin EDS julkaisi softan kyseiselle moottorille
305hp/500N
Ei paha hintakaan, 599e
Alkaa toi 2 litranen moottori ihan kiinnostaa.
305hp/500N
Ei paha hintakaan, 599e
Alkaa toi 2 litranen moottori ihan kiinnostaa.
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
-
- 'Admiral'
- Viestit: 187
- Liittynyt: 22 Helmi 2004, 02:00
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
Näyttäisi tosiaankin tuo 2-litrainen moottori Insigniaan järkevimmältä vaihtoehdolta. Se on huomattavasti halvempi kuin 2.8t tai OPC ja 2.0t myös on kevyempi. Ajattelin asiaa ihan virittämisen näkökulmasta ja saahan 2t:ä sporttina ja nelivetona.enne kirjoitti:No niin EDS julkaisi softan kyseiselle moottorille
305hp/500N
Ei paha hintakaan, 599e
Alkaa toi 2 litranen moottori ihan kiinnostaa.
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
Juuri eilen kattelin EDS sivuja ja tuon 2.0 koneen potentiaalia. 2.8 turboon luvataan ohjelmalla nimelliset 5hp enemmän ja samat väännöt. Insignia 2.8 turbon käyriä ei vielä ole, mutta 2.0 vakionakin jo lähes 370nm vääntöä ja uudella ohjelmalla 527nm@3372rpm. Hurjia lukujaastra coupe 2.2 kirjoitti:Näyttäisi tosiaankin tuo 2-litrainen moottori Insigniaan järkevimmältä vaihtoehdolta. Se on huomattavasti halvempi kuin 2.8t tai OPC ja 2.0t myös on kevyempi. Ajattelin asiaa ihan virittämisen näkökulmasta ja saahan 2t:ä sporttina ja nelivetona.enne kirjoitti:No niin EDS julkaisi softan kyseiselle moottorille
305hp/500N
Ei paha hintakaan, 599e
Alkaa toi 2 litranen moottori ihan kiinnostaa.
Toistaiseksi Opeliton mies
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
A4 Avant quattro B9
Cayman S 987
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
Mitähän toi EDS:n paketti sisältää kun ei toi Saksa oikein käänny.
Alko kummasti kiinnostamaan, halpuus houkuttaa.
Alko kummasti kiinnostamaan, halpuus houkuttaa.
- Insignia Sports Tourer B15SFT -18
- Astra J GTC 200 1.6T -14
- Astra J GTC 200 1.6T -14
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
uuden moottori softan,vaikkakin nykyään EDS tuntuu polkevan hintaa alas niin se ei ole huono vaan hyvä vaihtoehto,vanha virityspajahan tuo on.V6 2.8 kirjoitti:Mitähän toi EDS:n paketti sisältää kun ei toi Saksa oikein käänny.
Alko kummasti kiinnostamaan, halpuus houkuttaa.
halpa hintahan on vaan plussaa,itse laittaisin tuon ennemmin kuin BSR:n
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
Tuntuu vaan niin isolta toi tehon nousu 220hv>305hv. Kestääköhän Insignian voimansiirto?
Ja tärkein kysymys: Suomessa ei ko. softaa taida kukaan asentaa, joten ensikesän lomasuunnitelmiin lisätään Saksan reissu omalla autolla?
Ei sillä, Saksan reissua on jo lapsille lupailtukin.
Ja tärkein kysymys: Suomessa ei ko. softaa taida kukaan asentaa, joten ensikesän lomasuunnitelmiin lisätään Saksan reissu omalla autolla?
Ei sillä, Saksan reissua on jo lapsille lupailtukin.
- Insignia Sports Tourer B15SFT -18
- Astra J GTC 200 1.6T -14
- Astra J GTC 200 1.6T -14
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
Viikossa tulee kotia paketti postissa, missä on IPF laite (googleta vaikka) ... 20min ja autossa uusi softa sisälläV6 2.8 kirjoitti:Tuntuu vaan niin isolta toi tehon nousu 220hv>305hv. Kestääköhän Insignian voimansiirto?
Ja tärkein kysymys: Suomessa ei ko. softaa taida kukaan asentaa, joten ensikesän lomasuunnitelmiin lisätään Saksan reissu omalla autolla?
Ei sillä, Saksan reissua on jo lapsille lupailtukin.
Jos saksa ei käänny, niin katsopas samat höpinät regal motorsportin sivustolta.
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
Olisi kiva nähdä dynokäppyrät esim. Insignian koneesta vakiosoftalla, veikkaampa että tuo 220hv on alakanttiin.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
244 hp on mitattu jo vakiona.
Lähde:
Regal motorsportin blogi, missä on kaikkea muutakin kivaa
http://regalautosport.wordpress.com/
Lähde:
Regal motorsportin blogi, missä on kaikkea muutakin kivaa
http://regalautosport.wordpress.com/
Func Crew member | Skoda Superb
http://www.facebook.com/funccrew
http://funccrew.kuvat.fi
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
http://www.skyroadster.com/forums/f25/h ... une-35216/ <-- tuossa on kai topicci vähän tuollaisesta projektistä, mitä nyt pikaisesti silmäilin. Harmi kun ei toi autotekninen lontoo oikein taitu niin hyvin, että ymmärtäsin mitä kaikkee tuossa on tehty. Mutta ilmeisesti ei paljon muuta kuin ahdin ja kaipa tuo on noita IC:n putkia ja cooleria laittanu. Jos jollekin aukee tuo sisältö paremmin, niin kääntäkää ja referoikaa olkaatte hyvät.astramaani kirjoitti:For instance,
when building an ECOTEC engine to the 400 hp power
level, no modifications to the cylinder head, block, main
girdle or crankshaft are required.
Nyt:BMW E93 335i M-Sport '07 (440hv/600nm)
Ennen: BMW E46 330i M-Sport II, Opel GT B, BMW E60 530da, Opel Corsa D CDTi, Opel Astra F 1.8i, Nissan Sunny 1.3, Opel Kadett B 1.1
Re: A20NHT/Z20NHH virittäminen (Insignia/GT)
JukeN kirjoitti:Juuri eilen kattelin EDS sivuja ja tuon 2.0 koneen potentiaalia. 2.8 turboon luvataan ohjelmalla nimelliset 5hp enemmän ja samat väännöt. Insignia 2.8 turbon käyriä ei vielä ole, mutta 2.0 vakionakin jo lähes 370nm vääntöä ja uudella ohjelmalla 527nm@3372rpm. Hurjia lukujaastra coupe 2.2 kirjoitti:Näyttäisi tosiaankin tuo 2-litrainen moottori Insigniaan järkevimmältä vaihtoehdolta. Se on huomattavasti halvempi kuin 2.8t tai OPC ja 2.0t myös on kevyempi. Ajattelin asiaa ihan virittämisen näkökulmasta ja saahan 2t:ä sporttina ja nelivetona.enne kirjoitti:No niin EDS julkaisi softan kyseiselle moottorille
305hp/500N
Ei paha hintakaan, 599e
Alkaa toi 2 litranen moottori ihan kiinnostaa.
Voisin aika varmaksi sanoa että vaikka huipputeho ja vääntö olisi samat tuossa 2.0 koneessa niin aikalailla on enemmän kutosessa alavääntöä...