Minähän se olin Veculla liikentees Ähtäristä ajeltiin kotiinpäin...Huomasin sen mustan HB-Vectran ja ajattelinkin et olisko ollu sun auto...Jartsa kirjoitti:se oli joku tommonen tumma farkku,tummat vanteet ja takalasinkokonen klubin tarra.oli sit joku muukin liikenteessä.JS34 kirjoitti:Juu, kansi paskana, 5-venttiiliä poikki ja 2-männässä reikä, oli se yks venttiili yrittäny löytää ittensä ulos ahtaasta paikasta kun oli tukkeunu poikittain kanavaan.Jartsa kirjoitti: joo tutun auto se oli.olikohan kahessa männässä reikä ja venttileitä poikki "jokunen"yks venttiilin lautanen oli vissiin aika tiukasti poikittain tilassaan.oli muuten ajettu pihaan asti ja sammutettu avaimesta,sitä en tiedä millä vitulla se vielä tossa kunnossa on käynnissä pysynyt...
sillä on ollut huonoa tuuria noitten autojen kanssa,edellinen 2.8 V6 audi ja siitä meni kampi-akseli poikki...
olitko muuten vecculla liikkeellä?ja onko klubin tarra takalasissa?olin meinaan tulossa töistä siinä yhdessä risteyksessä(musta 2.2 sport veccu viistoperä,BBS:n lemanssin kopiot alla.)ja tommonen kun sun veccu meni ohi kuortaneelle päin.
Niin se kuulemma oli ajellu kotia sillä ja käyny vissiin kaupassakin vaikka rallatti kone.
Jep, omalla Vectralla olin liikenteessä (ei oo tullu laitettua clubin taroja autoon jostain syystä) ja kotia palatessa tultiin Kuortane - Härmä - Ylivieskan kautta Ouluun.
http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=4&t=175212
tuon luettuani nokat/nokka menisi vaihtoon,tuon tehostajan takia C-vecussa myös sähköhydraulinen.
Vectra C 2.2, Z22YH
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
näillä mennään...
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
- Insignia B Sports Tourer 1,6T 2020 -
- Kadett C Coupé 1200S 1976 -
- Astra G Cabriolet 2,2 Bertone 90 years 2004 -
- Vivaro 1,6 Biturbo Sportive 2016 -
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Siinäpä niitä Z22YH koneen kuvia, siitä suurin piirtein näkee mitä tuo kone syö kun jako hyppää. (tosin tällä koneella oli ajettu ehkä pikkasen liian pitkään... )
Osia ei ole vielä verrattu vierekkäin Z22SE:n osian kans, mut hetken kun noita jakopään kuvia on zoomaillu niin näyttäs olevan sama paska eri paketissa.
http://s128.photobucket.com/albums/p184 ... 0pictures/
Osia ei ole vielä verrattu vierekkäin Z22SE:n osian kans, mut hetken kun noita jakopään kuvia on zoomaillu niin näyttäs olevan sama paska eri paketissa.
http://s128.photobucket.com/albums/p184 ... 0pictures/
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Hyvinkin näyttäis tosiaan jakopään osalta ainakin olevan samaa jaskaa...
Tuolla Dinon kotisivuilla on Z22SE - moottorin jakopäästä kuvia ja muutenkin juttua... myös räjäytyskuvia.
Tuossa linkki : http://dinoracing.no-ip.info/Vectra/Tek ... index.html
Tuolla Dinon kotisivuilla on Z22SE - moottorin jakopäästä kuvia ja muutenkin juttua... myös räjäytyskuvia.
Tuossa linkki : http://dinoracing.no-ip.info/Vectra/Tek ... index.html
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Jakulla oli ihan tyylikäs veccu
JS34 onko tossa YH koneessa nokkapyörät liukuvat kuten NET koneessa vai kahella "kiila"uralla kuten SE koneessa?
JS34 onko tossa YH koneessa nokkapyörät liukuvat kuten NET koneessa vai kahella "kiila"uralla kuten SE koneessa?
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
En tota illalla kerenny tutkiskelemaan niin tarkoin.
Mulle on uutta muutenkin tää ketjukone ja menee mullakin opettelussa noi osat, mut siksihän tää kone hommattiin.
Katotaan jos tässä kerkeisin kattomaan sitä tälläviikolla lisää.
Iltapuhteiksi kävin sitä tossa purkamassa ja kuvaamassa tunnin verran...
Mulle on uutta muutenkin tää ketjukone ja menee mullakin opettelussa noi osat, mut siksihän tää kone hommattiin.
Katotaan jos tässä kerkeisin kattomaan sitä tälläviikolla lisää.
Iltapuhteiksi kävin sitä tossa purkamassa ja kuvaamassa tunnin verran...
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
En oo tota Z20NET koneen nokkapyörää koskaan nähnyt millainen se toiminnaltaan on.Jartsa kirjoitti:JS34 onko tossa YH koneessa nokkapyörät liukuvat kuten NET koneessa vai kahella "kiila"uralla kuten SE koneessa?
Itse noista kuvista älyäisin että ne on samanlaiset kun Z22SE:ssä, paitsi tohon toiseen nokkapyörään on lisätty massaa, lienee korkeapainepumpun vuoksi jotta kulku olisi tasaisempi?
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
joo NET koneessa ei ole noita "kiiloja",tarttee erikois työkalun tai heittokellon ajoituksessa.ja SE koneessa on molemmissa nokkapyörissä noita kiiloja kaksi
selvisi sekin,kiitos!
noi SE koneen nokat voisi olla NET koneeseen aikas hyvät...
selvisi sekin,kiitos!
noi SE koneen nokat voisi olla NET koneeseen aikas hyvät...
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
joo-o....auto oli tänään takanavan vaihdossa(kustansi muuten 750€ ). tosin samalla vaihdettiin takajarrupalat. kuuntelivat tuota tyhjäkäyntiä samalla ja totesivat ettei ääni kuulu jakopäästä vaan imusarjan läpistä . läpät pääsevät kuulemma falskaamaan jotenkin. ikinä kuullutkaan moisesta viasta. no halvaks remppa ei kuitenkaan tule. läppäsarjan hinta n.300€ ja töihin menee kuulemma koko päivä eli n.600€. eli ihan sama mulle mitä vaihtavat ku maksaa kuitenkin sen tonnin . no en kuitenkaan tilannu aikaa vielä tähän remppaan.joo 2 vuottahan se on se takuu. samaa merkkiliikkeen äijäkin painotti kun huomas että ketjun vaihdosta on kulunut 2v ja 2kk . tosin mielestäni ei voi olettaa että ketju olisi vaihtokunnossa 2kk yli takuuajan. jos remppa joudutaan taas tekemään ja meinaavat pistää mut maksumieheks niin otan kyllä yhteyttä kaikkiin mahdollisiin tahoihin asian selvittämiseks. kyllä ketuttaa .
auto menee 2vk päästä takanavan vaihtoon niin sanoivat tutkivansa jakopäätä samalla paremmin.
taidan pistää kiertoon koko vitun rakkineen
vectra farmari 2.2 direct -04
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Imusarjan läpissä on ollut ongelmia, mutta lähinnä siten, että jumittuvat... falskaamisesta en ole kuullut tai lukenut.
Tuossa Opelin Field Remedy :
Field Remedy: 2233
Subject: Engine Z22YH - Engine malfunction controllamp illuminates, trouble code P1112 (64) stored
Models: Engines: Option:
Zafira-B 2005...,Signum 2003...,Vectra-C 2003... Z22YH,Z22YH,Z22YH
Complaint: Engine malfunction controllamp illuminates, trouble code P1112 (64) stored.
Cause: Swirl flaps on the air intake manifold sticks.
Production: Introduction of improved swirl flaps in production as of engine-no.:11674296 (03.07.07).
Remedy:
In case of customer complaint change the control link (part-no.: 24437715 / catalogue-no.: 8 50 433) and the swirl flaps (part-no.: 93171601 catalogue-no.: 58 50 653).
Note: It is not necessary to change the complete air intake manifold.
FunctionalGroup: J - Engine
Complaint Group: 19 - Poor Engine Driveability
Trouble Code: P1112 (64)
Tuossa Opelin Field Remedy :
Field Remedy: 2233
Subject: Engine Z22YH - Engine malfunction controllamp illuminates, trouble code P1112 (64) stored
Models: Engines: Option:
Zafira-B 2005...,Signum 2003...,Vectra-C 2003... Z22YH,Z22YH,Z22YH
Complaint: Engine malfunction controllamp illuminates, trouble code P1112 (64) stored.
Cause: Swirl flaps on the air intake manifold sticks.
Production: Introduction of improved swirl flaps in production as of engine-no.:11674296 (03.07.07).
Remedy:
In case of customer complaint change the control link (part-no.: 24437715 / catalogue-no.: 8 50 433) and the swirl flaps (part-no.: 93171601 catalogue-no.: 58 50 653).
Note: It is not necessary to change the complete air intake manifold.
FunctionalGroup: J - Engine
Complaint Group: 19 - Poor Engine Driveability
Trouble Code: P1112 (64)
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Lisätään nyt vielä seuraava... aina ei aiheuta ääntä ketju vaan myös kampikammion paineensäätöventtiili voi ääntää.
Field Remedy: 1995
Subject: Engine Z22YH - Rattling noise from engine at idle
Models: Engines: Option:
Zafira-B 2005...,Vectra-C 2002...,Signum 2003... Z22YH,Z22YH,Z22YH
Complaint: Rattling noise from engine at idle.
Cause: Crankcase pressure control valve remains open resulting in mentioned concern.
Production:
Remedy:
In case of customer complaint proceed as follows:
Open the oil filler cap (hard to open because of the vacuum); if the noise disappears the crankcase ventilation valve is the cause of the rattling noise.
Remedy: Install a new crankcase ventilation valve (partnumber: 24414343 / cataloguenumber: 56 07 496).
FunctionalGroup: J - Engine
Complaint Group: 14 - Noises or Vibrations
Trouble Code: None
Field Remedy: 1995
Subject: Engine Z22YH - Rattling noise from engine at idle
Models: Engines: Option:
Zafira-B 2005...,Vectra-C 2002...,Signum 2003... Z22YH,Z22YH,Z22YH
Complaint: Rattling noise from engine at idle.
Cause: Crankcase pressure control valve remains open resulting in mentioned concern.
Production:
Remedy:
In case of customer complaint proceed as follows:
Open the oil filler cap (hard to open because of the vacuum); if the noise disappears the crankcase ventilation valve is the cause of the rattling noise.
Remedy: Install a new crankcase ventilation valve (partnumber: 24414343 / cataloguenumber: 56 07 496).
FunctionalGroup: J - Engine
Complaint Group: 14 - Noises or Vibrations
Trouble Code: None
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Kellää tietoo mitä tollane jakoketjun , nokkaremmin ja korkeapainepumpun korjaus kaikkine osinee tulis maksamaa?
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Jakoketju töineen sellaiset 750 - 800 euroa. Korkeapainepumppu tais olla arvokas... en nyt muista hintaa, mutta mielikuva olis, että suurinpiirtein saman hintainen, kuin jakoketjun vaihto. Mahdollisesti tasapainoakselien ketjusarja kannattaa vaihtaa myös... se tekee 300 - 400 euroa lisää.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
itsellä meni 3 kiristintä joista toinen oli turbon kiristi ja kolmas 7 kehitysversio siitä alkup. kiristimestä sitten meni hermot ja sitten vaihtui auto ja merkki ja nyt toimii.
Vectra vm. 2006 2,2 direct business line
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Magneetti Turku ilmoitti tänää et uus jakoketju maksaa 1100e ja siihe viel työt päälle... käsittämätön hinta
Re: Vectra C 2.2, Z22YH
Kuten tuonne toiseen ketjuun vastasin jo... unohda se Magneetti.
MB E220 CDI TA Premium Business Luxury -17,MB E220 CDIA PB Sport -11
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i
Ex:InsigniaSTEditBL 2.0 CDTIA -11,InsigniaSTSport 2.0 CDTIA -13,InsingniaSTSport 2.0 CDTIA -14
Ex: VectraC2 1.9 CDTI,VectraB2 Z22SE,VectraA1+A2 C20NE,KadettE 1.6i