c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?
c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?
Moro!
kyseessä on siis c20ne kone jossa itse asennettu turbo + yms kivaa. Kysymys kuuluu:
Onko c20let koneen moottorin ohjaus käypä kyseisessä yhdistelmässä? ja onko kenelläkään kokemuksia asiasta?`
VAI
SMT-6 järjestelmä tai MS2/3?
kiitokset!
kyseessä on siis c20ne kone jossa itse asennettu turbo + yms kivaa. Kysymys kuuluu:
Onko c20let koneen moottorin ohjaus käypä kyseisessä yhdistelmässä? ja onko kenelläkään kokemuksia asiasta?`
VAI
SMT-6 järjestelmä tai MS2/3?
kiitokset!
Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?
Let moottorinohjaus ei ihan bolt on ole. c20ne koneessa ei ole nokka-akselin asennontunnistinta. Mega on noista melkein se paras vaihtoehto. SMT:n kanssa saa helposti kyllä auton toimimaan kun ei tarvii säätää kuin lisäsuuttimilla se rikastus ahdoilla ja muuttaa sytytysennakkoa tai jos vaihtaa isommat suuttimet niin helppo pienentää suuttimien aukioloaikoja
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?
Tuuppaat siihen koneeseen kiinni semmosen moottorinohjauksen kokonaisuudessaan mikä on esim astroissa. Eli missä on kuumalanka mallinen ilmamm ja lamda ohjaus. Tolla saat letin suuttimet toimiin hyvin siinä koneessa, ainaki omia kokemuksia on että 1.0bar ahdoilla rokkas ilman mitään ongelmia
Hevov vittua 24/7
Amatöörit tasentaa.
Amatöörit tasentaa.
Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?
2.0 F astroissa ja 8v B-omegassa taitaa ainoastaan löytyä kyseistä settiä, hyvä budjetti ratkaisu.Jäksteri kirjoitti:Tuuppaat siihen koneeseen kiinni semmosen moottorinohjauksen kokonaisuudessaan mikä on esim astroissa. Eli missä on kuumalanka mallinen ilmamm ja lamda ohjaus. Tolla saat letin suuttimet toimiin hyvin siinä koneessa, ainaki omia kokemuksia on että 1.0bar ahdoilla rokkas ilman mitään ongelmia
Kuten Jäksteri sano, mitään ongelmia ei ollu moottorinohjauksen suunnalla vaikka painetta oli 0.8-1.6 bar
Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?
Itsellä ongelmia on tuottanut lämmin ja kuiva sää....f-astran kuumalanka motronicilla tuuttaa vikatilat päällensä kun ahdot on +1.0Bar.
Kostealla ja viileällä säällä pelaa hyvin.
Kostealla ja viileällä säällä pelaa hyvin.
Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?
itsekin pohtinut tuota samaa ja ainut "este" tolle swapille taitaa olla se nokka-akselin tunnistin. eli keksit/otat selvää miten sen anturin sais ohitettua siten ettei vikavalo loista tai boksi käytä varaohjelmaa. kun auton tietääkseni saa toimimaan kyllä vaikka toi anturi ei oiskaan toiminnassa.Tacker kirjoitti:Moro!
kyseessä on siis c20ne kone jossa itse asennettu turbo + yms kivaa. Kysymys kuuluu:
Onko c20let koneen moottorin ohjaus käypä kyseisessä yhdistelmässä? ja onko kenelläkään kokemuksia asiasta?`
VAI
SMT-6 järjestelmä tai MS2/3?
kiitokset!
Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?
Mitenkä noissa X20SE koneisten 8v B-Omegan motroniceissa on nuo ajonestot? Onko kaikissa vai tuleeko vasta -96 tai -97? Jos laittaa tuollaisen ajonestollisen niin pitää ilmeisesti laittaa ajoneston sirunlukijat ja kaikki muut oheishilppeet.
Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?
Lainaan topicci. Eli onks joku käyttännyt ~0.3bar orkkis ohjauksen kanssa(A Vectran c20ne)? Saako orkkikamojen kanssa 150hv?
Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?
pirus kirjoitti:Lainaan topicci. Eli onks joku käyttännyt ~0.3bar orkkis ohjauksen kanssa(A Vectran c20ne)? Saako orkkikamojen kanssa 150hv?
Saa. Enemmänkin. Jopa lähelle 300hv on otettu vakio Motronicilla.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?
Miten mulla on muistikuva että letin jakaja sopii suoraan 20ne kannenpäätyyn, ainakin 18e koneen jakaja sopii, jossa hallikas. Sellanen sitten jos ei letin sovi. 18e jakajassa on säätövaraakin reilusti vaikka motronic sitä pelaakin.Wasu kirjoitti:itsekin pohtinut tuota samaa ja ainut "este" tolle swapille taitaa olla se nokka-akselin tunnistin. eli keksit/otat selvää miten sen anturin sais ohitettua siten ettei vikavalo loista tai boksi käytä varaohjelmaa. kun auton tietääkseni saa toimimaan kyllä vaikka toi anturi ei oiskaan toiminnassa.Tacker kirjoitti:Moro!
kyseessä on siis c20ne kone jossa itse asennettu turbo + yms kivaa. Kysymys kuuluu:
Onko c20let koneen moottorin ohjaus käypä kyseisessä yhdistelmässä? ja onko kenelläkään kokemuksia asiasta?`
VAI
SMT-6 järjestelmä tai MS2/3?
kiitokset!
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?
Mitenkäs olette ton sytkän hoitaneet ? Kun eikös paineilla pitäisi myöhästää syttyä ? niin ihan vakio motronicilla, isommilla suuttimilla ja korkeemmalla bensapaineella, niin onkos kellään kokemusta ? Kun ainakaan vakio c20ne:n jakajassahan ei ole säätövaraa...
Käyttis: Vectra-A X20XEV -95.
Prokkis: Chevy Astro 4.3 efi -93 "lauluauto".
Exiä: Ascona-C 20SEH -88, Astra-G 2.2 Sport -02, Omega-A Caravan 20SE "Rottawagon" -87, Vectra-A C20XE "2000-lookkeri" -94, Ascona-B 20NE TIC -80.
Prokkis: Chevy Astro 4.3 efi -93 "lauluauto".
Exiä: Ascona-C 20SEH -88, Astra-G 2.2 Sport -02, Omega-A Caravan 20SE "Rottawagon" -87, Vectra-A C20XE "2000-lookkeri" -94, Ascona-B 20NE TIC -80.
Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?
Siis missä?Gyntha kirjoitti:Kun ainakaan vakio c20ne:n jakajassahan ei ole säätövaraa...
C20NE:ssä ei ole jakajaa...
Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?
Ei ole ei, joten mitenkäs toi sytkä puoli järkevin toteuttaa ? Jotkuthan vaihtaneet 18E:n välikantta jakajineen..telwin kirjoitti:Siis missä?Gyntha kirjoitti:Kun ainakaan vakio c20ne:n jakajassahan ei ole säätövaraa...
C20NE:ssä ei ole jakajaa...
Käyttis: Vectra-A X20XEV -95.
Prokkis: Chevy Astro 4.3 efi -93 "lauluauto".
Exiä: Ascona-C 20SEH -88, Astra-G 2.2 Sport -02, Omega-A Caravan 20SE "Rottawagon" -87, Vectra-A C20XE "2000-lookkeri" -94, Ascona-B 20NE TIC -80.
Prokkis: Chevy Astro 4.3 efi -93 "lauluauto".
Exiä: Ascona-C 20SEH -88, Astra-G 2.2 Sport -02, Omega-A Caravan 20SE "Rottawagon" -87, Vectra-A C20XE "2000-lookkeri" -94, Ascona-B 20NE TIC -80.
Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?
18E jakaja sopii suoraan.-WW- kirjoitti:Miten mulla on muistikuva että letin jakaja sopii suoraan 20ne kannenpäätyyn, ainakin 18e koneen jakaja sopii, jossa hallikas. Sellanen sitten jos ei letin sovi. 18e jakajassa on säätövaraakin reilusti vaikka motronic sitä pelaakin.Wasu kirjoitti:itsekin pohtinut tuota samaa ja ainut "este" tolle swapille taitaa olla se nokka-akselin tunnistin. eli keksit/otat selvää miten sen anturin sais ohitettua siten ettei vikavalo loista tai boksi käytä varaohjelmaa. kun auton tietääkseni saa toimimaan kyllä vaikka toi anturi ei oiskaan toiminnassa.Tacker kirjoitti:Moro!
kyseessä on siis c20ne kone jossa itse asennettu turbo + yms kivaa. Kysymys kuuluu:
Onko c20let koneen moottorin ohjaus käypä kyseisessä yhdistelmässä? ja onko kenelläkään kokemuksia asiasta?`
VAI
SMT-6 järjestelmä tai MS2/3?
kiitokset!
Xe koneen perässä
Ne koneen perässä
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Re: c20ne+ turbo, moottorin ohjaus?
onko kaikki liittimet saman laisia? ja käytetäänkö tolla eculla samaa sytkä "jakahaa" kun ennenkin?Jäksteri kirjoitti:Tuuppaat siihen koneeseen kiinni semmosen moottorinohjauksen kokonaisuudessaan mikä on esim astroissa. Eli missä on kuumalanka mallinen ilmamm ja lamda ohjaus. Tolla saat letin suuttimet toimiin hyvin siinä koneessa, ainaki omia kokemuksia on että 1.0bar ahdoilla rokkas ilman mitään ongelmia
nyt on toi vakio 1.5 motronicci ja ahdot 0.5 bar. pitäis varmaan tohon ohjaukseen vaihtaa jos paineita haluu nostaa?