Terve! Minulla on projektina D kadetti koneeksi c20ne johon tulee pieni Garret gt17 ahdin jolla on vesi- ja öljyjäähdytys! Mutta miten saan öljyä lauhduttimelle ja turbolle? Ja riittäkö moottorin vakio öljypumppu vai sopiiko joku öljypumppu joku mualta konelta? Ja sopiiko c20se konen suodatinjalka missä on lähdöt lahduttimeen?
Yritin etsiä mutta ei onnea..
C20NE öljyt turbolle ja lauhduttimelle
Re: C20NE öljyt turbolle ja lauhduttimelle
Ahdin on ihan liian pieni 2.0 bensakoneeseen,et saa kuin rikottua tuon moottorin sillä.pirus kirjoitti:Terve! Minulla on projektina D kadetti koneeksi c20ne johon tulee pieni Garret gt17 ahdin jolla on vesi- ja öljyjäähdytys! Mutta miten saan öljyä lauhduttimelle ja turbolle? Ja riittäkö moottorin vakio öljypumppu vai sopiiko joku öljypumppu joku mualta konelta? Ja sopiiko c20se konen suodatinjalka missä on lähdöt lahduttimeen?
Yritin etsiä mutta ei onnea..
Öljyn turbolle saa lohkon takaa,jakopään puoleisesta päästä,sielä on sellainen kuusiokoloruuvilla tulpattu reikä.
Öljyn jäähdyttäjälle voit öljyn ryöstää vaikka gsi kadeteissa käytetyllä,ö-suodattimen jalkaan tulevalla laipalla.
Vakio ö-pumppu kyllä riittää.
Re: C20NE öljyt turbolle ja lauhduttimelle
No ihan 1.2-2 litraiseen meinattu ahdin ja max tuotto 200hp. Ei ole mikään hurja turbo mutta kyllä se 140hp kestää ton koneen kanssa(jotain 0,1-0,25 bar). Sen jälkeen rakennan parempi kone ohjelmoitava ruiskulla ja ihan oma turbopakosarja.. Mutta kiitos tiedosta!Tunari-82 kirjoitti:Ahdin on ihan liian pieni 2.0 bensakoneeseen,et saa kuin rikottua tuon moottorin sillä.pirus kirjoitti:Terve! Minulla on projektina D kadetti koneeksi c20ne johon tulee pieni Garret gt17 ahdin jolla on vesi- ja öljyjäähdytys! Mutta miten saan öljyä lauhduttimelle ja turbolle? Ja riittäkö moottorin vakio öljypumppu vai sopiiko joku öljypumppu joku mualta konelta? Ja sopiiko c20se konen suodatinjalka missä on lähdöt lahduttimeen?
Yritin etsiä mutta ei onnea..
Öljyn turbolle saa lohkon takaa,jakopään puoleisesta päästä,sielä on sellainen kuusiokoloruuvilla tulpattu reikä.
Öljyn jäähdyttäjälle voit öljyn ryöstää vaikka gsi kadeteissa käytetyllä,ö-suodattimen jalkaan tulevalla laipalla.
Vakio ö-pumppu kyllä riittää.
Re: C20NE öljyt turbolle ja lauhduttimelle
Turbohan tosiaan mitpitetaan tehoille, ei litroille.
Tuo GT17 löytyy 2.3L Saabin 150hv matalapaineturbon kyljestä ja kyllä niistäkin on revitty lähelle 200hv. Mutta kestoikä lyhenee rajusti.
Tuo GT17 löytyy 2.3L Saabin 150hv matalapaineturbon kyljestä ja kyllä niistäkin on revitty lähelle 200hv. Mutta kestoikä lyhenee rajusti.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: C20NE öljyt turbolle ja lauhduttimelle
Jeps! Tämä on 2.0L 150hv saabista otettu, kestää hyvin 140-150hv kuten kone ja herää aikaisin .Juho M-P kirjoitti:Turbohan tosiaan mitpitetaan tehoille, ei litroille.
Tuo GT17 löytyy 2.3L Saabin 150hv matalapaineturbon kyljestä ja kyllä niistäkin on revitty lähelle 200hv. Mutta kestoikä lyhenee rajusti.
Re: C20NE öljyt turbolle ja lauhduttimelle
Moposportin nettisivulta löysin ryöstölaippa m18 http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... mcode=SP1D .
Tästä laitan isot putket lauhduttimeen ja t-liitin pieneen putkiin joka menee turbolle.
E: Ehkä pitäis kuitenkin katsoa että onko 8v gsi moottorin öljypumppu parempi kun on vakiona öljylauhdutin..
E: samaa tuotenumerolla motonetissä ainakin että tästä oli todisteet että vakio pumppu riittää.
Tästä laitan isot putket lauhduttimeen ja t-liitin pieneen putkiin joka menee turbolle.
E: Ehkä pitäis kuitenkin katsoa että onko 8v gsi moottorin öljypumppu parempi kun on vakiona öljylauhdutin..
E: samaa tuotenumerolla motonetissä ainakin että tästä oli todisteet että vakio pumppu riittää.