Paha keli... + uusia kuvia Finnjetiltä

Tänne kaikki vitsit, hauskat jutut, netistä löydetyt hauskat linkit, autoihin liittymättömät gallupit ja muu vastaava.
Lekksi
'Senator'
'Senator'
Viestit: 391
Liittynyt: 31 Maalis 2006, 15:49
Paikkakunta: Pirkkala

Viesti Kirjoittaja Lekksi »

kyllä sitä joka kipolla vastaseen ja myötäseen mennään mut sitte ristiaallokossa kysytää jo munaa http://www.youtube.com/watch?v=MNCb9fzY ... re=related
10/2009 - ?? Vectra -06 2.2 farkku

06/2009 - 10/2009 Omega -00 3.0 farkku

07/2005 - 06/2009 Omega -00 2.2 sedan
Avatar
mimmix
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3441
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 02:26

Viesti Kirjoittaja mimmix »

Aika pieni aalto
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
Avatar
Keino
'Senator'
'Senator'
Viestit: 614
Liittynyt: 26 Tammi 2006, 16:44
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Keino »

Kerran natiaisena myös jetillä matkustaneena voin sanoa sen olleen hieno laiva siihen aikaan. Nyt tosin kun katselee noita linkin kuvia, niin on se auttamatta surkeassa kunnossa ja varmasti tulisi kunnostus maksamaan enemmän, kuin uuden vastaavan rakentaminen. Hienoja aallokkoja myös! Aina ihaillut myrskyjä ja luonnon voimia :)
Kuva
Avatar
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6208
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pöpilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

Megaman kirjoitti:
ata kirjoitti:Finnjet ei suinkaan ollut huonossa kunnossa ennen sen hylkäämistä, päinvastoin, se oli juuri rempattu vuonna 2004 isolla rahalla.
Tuntuu tosiaan oudolta, että -04 tehdään iso remontti ja nyt --> :-?
Kuulemani mukaan ko. remontti oli lähinnä pintaremonttia ja henkilökunnan tiloissa ei tehty oikeastaan sitäkään.
Avatar
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3829
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Maailman vaarallisin työpaikka

Intialainen laivaromuttamo

Työläisiä kuolee joka viikko räjähdyksissä. Tilanne on vähän parantunut. Ennen kuolleet vain heitettiin mereen, ettei työnantaja olisi joutunut maksamaan korvauksia omaisille.

http://www.palkkatyolainen.fi/pt2002/pt ... 05-u4.html
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
Avatar
mimmix
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3441
Liittynyt: 08 Kesä 2005, 02:26

Viesti Kirjoittaja mimmix »

^
– Koska en osaa lukea enkä kirjoittaa, työ romuttamolla on minulle ainoa vaihtoehto. Saan palkkaa 80—90 rupiaa (pari euroa) päivässä. Jos minulla ei ole työtä, vaimoni, kolme lastani ja minä itse kuolisimme nälkään. Perheeni tapaan kerran vuodessa ja ikävä on kauhea.
:cry:
Tulee taas ihan huono omatunto omasta mukamas vähien rahojen hurvittelusta....
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
omega 2.0turbo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 798
Liittynyt: 15 Elo 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti-city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega 2.0turbo »

On kyllä harmi tuo kohtalo... itekkin aikanaan tullu toistakymmentä reissua tehtyä kyseisellä veneellä...

edit: löyty muuten vaatekaapista vielä yks finnjetin pyyhe, tullu niitä sillon kerättyä kaikista hotelleista ja laivoista... 8)
Ex-menOpelit... Kadett GSi 16v -91, irmscher senator -91, vectra a 2.0 -95, vectra b v6 -97, Omega caravan 2,2dti -01 ja -91 calibra...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
Avatar
Megaman
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3829
Liittynyt: 07 Tammi 2003, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Megaman »

Sukellusta Estonialla
helium & oxygen --> Aku Ankka :)



:-?
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
Avatar
Kuke
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3506
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Kuke »

Aika karulta kuullostaa Estonias Mayday call, part 1

Ja part 2

part 3

part 4

part 5

part 6

edittiä hiukan,pistin nyt linkit noihin kaikkiin pätkiin,mielenkiintoista seurata tilanteen kehittymistä.

Hieno video tämäkin

Ja tässä :o MS Estonia Rescue part 1



part 2

part 3
-RK-
'Senator'
'Senator'
Viestit: 802
Liittynyt: 12 Touko 2005, 01:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Viesti Kirjoittaja -RK- »

Kuke kirjoitti:Aika karulta kuullostaa Estonias Mayday call, part 1

Ja part 2

Ja olihan siellä niitä kuuteen asti...
On kyllä tyly tuo ensimmäinen osa.. :-?
Avatar
Kuke
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3506
Liittynyt: 05 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Loimaa

Viesti Kirjoittaja Kuke »

-RK- kirjoitti:
Kuke kirjoitti:Aika karulta kuullostaa Estonias Mayday call, part 1

Ja part 2

Ja olihan siellä niitä kuuteen asti...
On kyllä tyly tuo ensimmäinen osa.. :-?
Jep,ja tuo viides osa on kans melko karu,ja tuosta onettomuudesta tulee muutensununtaina kuluneeksi 14 vuotta.
maritus
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 8939
Liittynyt: 19 Joulu 2004, 02:00

Viesti Kirjoittaja maritus »

Pisti kyllä aika hiljaiseksi nuo pätkät.. Ei osaa edes kuvitella millainen se tilanne on ollut Estonialla.
Avatar
HMS77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2390
Liittynyt: 23 Marras 2005, 20:48
Paikkakunta: St. Michel

Viesti Kirjoittaja HMS77 »

mimmix kirjoitti:^

Tulee taas ihan huono omatunto omasta mukamas vähien rahojen hurvittelusta....
Tuli telkkarista, olikohan joltain maksukanavalta juttua Dubain pilvenpiirtäjien rakentajista, niin tuli itelle täysin sama fiilis..
Sen lisäks että sitä alkoi miettimään miten helvetin hyvin asiat on itellä.
:-?
Ford Mondeo 1.8 STW
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Finnjetillä olen kerran tullut Saksasta Suomeen, se oli vapun seutua, silloin kulki Finjet taloudellisesti diesel moottorilla. Sitten kesäisin se siirtyi suihkuturbiini ajoon (tais olla samat turbinit kuin DC-10issä tosin ns. teollisuusversio).

Oli muuten aika PITKÄ matka sekä ajallisesti ja matkallisesti, kun takana oli 2 viikkoa kevyttä viihdettä euroopassa ja sen jälkeen Finjetissä parisen vuorokautta.

Finjetin konehuone oli MAKEE (siis hataraa muistikuvaa)
- 4 * 2000 kW dieseliä tuottamassa sähköä
- 2 * isoa laivadieseliä ja perässä aggregaatit
- 2 * suihkuturbiinia ja perässä ISOT AGGREGAATIT
- 1 varasuihkuturbiini (sen saattoi vaihtaa vaikka vauhdissa)
- Potkureita pyöritti sähkömoottorit, mutta niistä ei ole muistikuvaa.

Sillä pystyi ajamaan vasenta potkuria dieselillä ja oikea suihkuturbiinilla (ja tietenkin päinvastoinkin).

Olisiko matkavauhdilla ollut pa kulutus per dieselmoottori 90l/s (en jaksa laskea onko edes pilkun paikka kohdillaan), kuitenkin lukemaa katseltiin "kulutusmittarista konehuoneessa tai komentosillalla". Kuitenkin lukema oli kohtuu miehekäs.

j.h

Suihkuturbiinin teho kokoonsa nähden on mykistävä verrattanu dieseliin...
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3926
Liittynyt: 22 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Onhan se Finnjet hieno peli ollut aikoinaan, itse on tullut useamman kerran matkustettua kun täti tuolla Belgiassa asustelee. Silti, aika on ajanut ohi kauan sitten. Rahtiahan tuossa välillä kulkee aivan mahdottomasti, ja etenkin talvikaudella henkilömatkustajia taitaa olla aivan naurettavan vähän. Tuollainen pitkä, kapea ja matala alus jossa on pieni autokansi ja tolkuton polttoaineenkulutus on aivan mahdoton yhtälö jos ajatellaan kannattavaa liikennettä, taitaa nykyisillä polttoaineen hinnoilla olla niin että ei saisi liikennettä kannattavaksi vaikka Finnjet olisi täyteen buukattu. Tavallaan sääli että menee nauloiksi, mutta toisaalta kyllä sen ymmärtääkin. Ei kenenkään varat riitä Finnjetin ylläpitoon ravintola- ja hotellikäytössä, eikä toisaalta ole juuri mitään järkevää paikkaakaan mihin tuon kokoisen laivan asettelis niin että se olisi lähellä asiakaskuntaa. Aika tökerön näkönen jossain kaupungin keskustassa tuommonen laatikko, ja joku sivummalla sijaitseva satama aiheuttaa taas sen ongelman että alkuinnostuksen jälkeen tuskin riittää asiakkaita kovin mahdottomasti. Taitaa olla niin että nykyisille laivoille käy joko kuten Estonialle, tai sitten kuten Finnjetille. Onneksi tuoltakin on saatu hyttejä ym. säästettyä sinne Kotkan museoon, ja eiväthän muistot häviä minnekään. Kuten jo aluksi tuli todettua - aikanaan Finnjet oli todella upea ja ennenkaikkea nopea, mutta kyllä vuodet tekevät tehtävänsä. Todella pitkäänhän Finnjet oli silti liikenteessä, ei taida olla kuin Fennia joka on pidempään palvellut alkuperäisessä tarkoituksessaan. Mariella on kyllä minusta vahva ehdokas rikkomaan ehkä jopa molempien ennätykset, sillä vaikka ikää onkin jo 23 vuotta niin mielestäni edelleen ylivoimaisesti paras ja tunnelmallisin laiva mitä Suomen ja Ruotsin välillä seilaa. Toivottavasti ei mene nuo Ruotsin liikennekin samalla tavalla pilalle kuin Tallinnna reitti, jossa ei ilmeisesti enää muuta ajatella kuin lastimetrejä ja nopeaa ylitystä. Siinä menee minusta koko idea pilalle, koska laivamatkalla minusta tärkeintä on sellainen kiireetön nautiskelu hyvästä ruuasta ja juomasta, eikä se että saa jotain suurtalousmättöä vetää tuli perseen alla kertakäyttöastioilta.
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
Vastaa Viestiin