Paha keli... + uusia kuvia Finnjetiltä
Kerran natiaisena myös jetillä matkustaneena voin sanoa sen olleen hieno laiva siihen aikaan. Nyt tosin kun katselee noita linkin kuvia, niin on se auttamatta surkeassa kunnossa ja varmasti tulisi kunnostus maksamaan enemmän, kuin uuden vastaavan rakentaminen. Hienoja aallokkoja myös! Aina ihaillut myrskyjä ja luonnon voimia
Kuulemani mukaan ko. remontti oli lähinnä pintaremonttia ja henkilökunnan tiloissa ei tehty oikeastaan sitäkään.Megaman kirjoitti:Tuntuu tosiaan oudolta, että -04 tehdään iso remontti ja nyt -->ata kirjoitti:Finnjet ei suinkaan ollut huonossa kunnossa ennen sen hylkäämistä, päinvastoin, se oli juuri rempattu vuonna 2004 isolla rahalla.
Maailman vaarallisin työpaikka
Intialainen laivaromuttamo
Työläisiä kuolee joka viikko räjähdyksissä. Tilanne on vähän parantunut. Ennen kuolleet vain heitettiin mereen, ettei työnantaja olisi joutunut maksamaan korvauksia omaisille.
http://www.palkkatyolainen.fi/pt2002/pt ... 05-u4.html
Intialainen laivaromuttamo
Työläisiä kuolee joka viikko räjähdyksissä. Tilanne on vähän parantunut. Ennen kuolleet vain heitettiin mereen, ettei työnantaja olisi joutunut maksamaan korvauksia omaisille.
http://www.palkkatyolainen.fi/pt2002/pt ... 05-u4.html
Omega A & B...Peugeot 407 Coupe', 206, Peugeot Boxer , C2 VTS, C5 SX 2.0i Break, BX, Xantia, 309, Bombardier Quest 500...Knaus Eifelland...etc...jne...
^
– Koska en osaa lukea enkä kirjoittaa, työ romuttamolla on minulle ainoa vaihtoehto. Saan palkkaa 80—90 rupiaa (pari euroa) päivässä. Jos minulla ei ole työtä, vaimoni, kolme lastani ja minä itse kuolisimme nälkään. Perheeni tapaan kerran vuodessa ja ikävä on kauhea.
Tulee taas ihan huono omatunto omasta mukamas vähien rahojen hurvittelusta....
– Koska en osaa lukea enkä kirjoittaa, työ romuttamolla on minulle ainoa vaihtoehto. Saan palkkaa 80—90 rupiaa (pari euroa) päivässä. Jos minulla ei ole työtä, vaimoni, kolme lastani ja minä itse kuolisimme nälkään. Perheeni tapaan kerran vuodessa ja ikävä on kauhea.
Tulee taas ihan huono omatunto omasta mukamas vähien rahojen hurvittelusta....
Always be yourself
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
unless you can be a unicorn
then always be a unicorn
-
- 'Senator'
- Viestit: 798
- Liittynyt: 15 Elo 2002, 03:00
- Paikkakunta: Lahti-city
- Viesti:
On kyllä harmi tuo kohtalo... itekkin aikanaan tullu toistakymmentä reissua tehtyä kyseisellä veneellä...
edit: löyty muuten vaatekaapista vielä yks finnjetin pyyhe, tullu niitä sillon kerättyä kaikista hotelleista ja laivoista...
edit: löyty muuten vaatekaapista vielä yks finnjetin pyyhe, tullu niitä sillon kerättyä kaikista hotelleista ja laivoista...
Ex-menOpelit... Kadett GSi 16v -91, irmscher senator -91, vectra a 2.0 -95, vectra b v6 -97, Omega caravan 2,2dti -01 ja -91 calibra...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
Tällähetkellä tallissa -98 vectra b v6...
Opeliin osien ostaminen on vähän sama, kun laittaisi rahaa pankkiin...
Tuli telkkarista, olikohan joltain maksukanavalta juttua Dubain pilvenpiirtäjien rakentajista, niin tuli itelle täysin sama fiilis..mimmix kirjoitti:^
Tulee taas ihan huono omatunto omasta mukamas vähien rahojen hurvittelusta....
Sen lisäks että sitä alkoi miettimään miten helvetin hyvin asiat on itellä.
Ford Mondeo 1.8 STW
Finnjetillä olen kerran tullut Saksasta Suomeen, se oli vapun seutua, silloin kulki Finjet taloudellisesti diesel moottorilla. Sitten kesäisin se siirtyi suihkuturbiini ajoon (tais olla samat turbinit kuin DC-10issä tosin ns. teollisuusversio).
Oli muuten aika PITKÄ matka sekä ajallisesti ja matkallisesti, kun takana oli 2 viikkoa kevyttä viihdettä euroopassa ja sen jälkeen Finjetissä parisen vuorokautta.
Finjetin konehuone oli MAKEE (siis hataraa muistikuvaa)
- 4 * 2000 kW dieseliä tuottamassa sähköä
- 2 * isoa laivadieseliä ja perässä aggregaatit
- 2 * suihkuturbiinia ja perässä ISOT AGGREGAATIT
- 1 varasuihkuturbiini (sen saattoi vaihtaa vaikka vauhdissa)
- Potkureita pyöritti sähkömoottorit, mutta niistä ei ole muistikuvaa.
Sillä pystyi ajamaan vasenta potkuria dieselillä ja oikea suihkuturbiinilla (ja tietenkin päinvastoinkin).
Olisiko matkavauhdilla ollut pa kulutus per dieselmoottori 90l/s (en jaksa laskea onko edes pilkun paikka kohdillaan), kuitenkin lukemaa katseltiin "kulutusmittarista konehuoneessa tai komentosillalla". Kuitenkin lukema oli kohtuu miehekäs.
j.h
Suihkuturbiinin teho kokoonsa nähden on mykistävä verrattanu dieseliin...
Oli muuten aika PITKÄ matka sekä ajallisesti ja matkallisesti, kun takana oli 2 viikkoa kevyttä viihdettä euroopassa ja sen jälkeen Finjetissä parisen vuorokautta.
Finjetin konehuone oli MAKEE (siis hataraa muistikuvaa)
- 4 * 2000 kW dieseliä tuottamassa sähköä
- 2 * isoa laivadieseliä ja perässä aggregaatit
- 2 * suihkuturbiinia ja perässä ISOT AGGREGAATIT
- 1 varasuihkuturbiini (sen saattoi vaihtaa vaikka vauhdissa)
- Potkureita pyöritti sähkömoottorit, mutta niistä ei ole muistikuvaa.
Sillä pystyi ajamaan vasenta potkuria dieselillä ja oikea suihkuturbiinilla (ja tietenkin päinvastoinkin).
Olisiko matkavauhdilla ollut pa kulutus per dieselmoottori 90l/s (en jaksa laskea onko edes pilkun paikka kohdillaan), kuitenkin lukemaa katseltiin "kulutusmittarista konehuoneessa tai komentosillalla". Kuitenkin lukema oli kohtuu miehekäs.
j.h
Suihkuturbiinin teho kokoonsa nähden on mykistävä verrattanu dieseliin...
Onhan se Finnjet hieno peli ollut aikoinaan, itse on tullut useamman kerran matkustettua kun täti tuolla Belgiassa asustelee. Silti, aika on ajanut ohi kauan sitten. Rahtiahan tuossa välillä kulkee aivan mahdottomasti, ja etenkin talvikaudella henkilömatkustajia taitaa olla aivan naurettavan vähän. Tuollainen pitkä, kapea ja matala alus jossa on pieni autokansi ja tolkuton polttoaineenkulutus on aivan mahdoton yhtälö jos ajatellaan kannattavaa liikennettä, taitaa nykyisillä polttoaineen hinnoilla olla niin että ei saisi liikennettä kannattavaksi vaikka Finnjet olisi täyteen buukattu. Tavallaan sääli että menee nauloiksi, mutta toisaalta kyllä sen ymmärtääkin. Ei kenenkään varat riitä Finnjetin ylläpitoon ravintola- ja hotellikäytössä, eikä toisaalta ole juuri mitään järkevää paikkaakaan mihin tuon kokoisen laivan asettelis niin että se olisi lähellä asiakaskuntaa. Aika tökerön näkönen jossain kaupungin keskustassa tuommonen laatikko, ja joku sivummalla sijaitseva satama aiheuttaa taas sen ongelman että alkuinnostuksen jälkeen tuskin riittää asiakkaita kovin mahdottomasti. Taitaa olla niin että nykyisille laivoille käy joko kuten Estonialle, tai sitten kuten Finnjetille. Onneksi tuoltakin on saatu hyttejä ym. säästettyä sinne Kotkan museoon, ja eiväthän muistot häviä minnekään. Kuten jo aluksi tuli todettua - aikanaan Finnjet oli todella upea ja ennenkaikkea nopea, mutta kyllä vuodet tekevät tehtävänsä. Todella pitkäänhän Finnjet oli silti liikenteessä, ei taida olla kuin Fennia joka on pidempään palvellut alkuperäisessä tarkoituksessaan. Mariella on kyllä minusta vahva ehdokas rikkomaan ehkä jopa molempien ennätykset, sillä vaikka ikää onkin jo 23 vuotta niin mielestäni edelleen ylivoimaisesti paras ja tunnelmallisin laiva mitä Suomen ja Ruotsin välillä seilaa. Toivottavasti ei mene nuo Ruotsin liikennekin samalla tavalla pilalle kuin Tallinnna reitti, jossa ei ilmeisesti enää muuta ajatella kuin lastimetrejä ja nopeaa ylitystä. Siinä menee minusta koko idea pilalle, koska laivamatkalla minusta tärkeintä on sellainen kiireetön nautiskelu hyvästä ruuasta ja juomasta, eikä se että saa jotain suurtalousmättöä vetää tuli perseen alla kertakäyttöastioilta.
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.