?????

Keskustelua Opeleista
omenax
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 104
Liittynyt: 30 Maalis 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omenax »

Avatar
Veeksi
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2163
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja Veeksi »

hohhoijjakkaa...

västäräkistä vähäsen, tuosta sutiin jutusta ei yhtään. eli varma kesän merkki. eikös toi ihan sama ollu joskus vuos sit?
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3852
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Janakkala - Turenki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Joo. Sama ruikutus näkynyt ennenkin foorumien palstoilla, viimeksi vuosi sitten. Mistäköhän muuten johtuu??? Minkä takia toi juttu aina kaivetaan jostain esille? Halutaanko sillä jotain sympatiaa?

Eiköhän toi tilanne oo selvitetty perusteellisesti ainakin Marko Haverisen osalta...

<font size=-1>[ This Message was edited by: havericky on 2002-05-15 08:19 ]</font>
Norski
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 19
Liittynyt: 14 Touko 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja Norski »

Totta se vaan on!
Haverinen on, myönnettäköön, yksi maan parhaita opel-asiantuntijoita, mutta ei se oikeuta tuollaiseen käytökseen. Itse yritin joskus myös opeliani laitellessa tehdä k.o. herran kanssa yhteistyötä, lähinnä moottoreista ja muusta tekniikkapuoleen liittyvästä. Herran liikeneuvottelutavat vain olivat sen verran töykeitä, että katsoin parhaaksi jättää Sutiin sikseen. Harmi sinänsä, sillä hyvällä asiakassuhdehallinnalla pästään nykymaailmassa pitkälle. Ehkä silloin voisi myös palkata vähän lisää väkeä töihin, jottei koko ajan olisi niin kiireitä.
Puhelinruuhka todellakin on jotain sietämätöntä. Itse soittelin joskus yli kolme viikkoa joka päivä moneen kertaan saamatta Haverista kiinni.
Velipoika taas erehtyi ostamaan häneltä myöhemmin kadetin, joka oli matala ja siinä oli asialliset alut ja peltipakosarja.
Katsastuksen yhteydessä selvisi Sutiin madalluksen olleen rälläkkä vakiojousille...
Lisäksi autosta meni muumm. nokka-akseli (vakio!). Ruostereikiäkin taisi löytyä, mutta niitähän on joka opelissa.
Kuitenkin, Sutiin touhu on sitä sorttia, että itse en sen firman kanssa rupea yhteistyöhön ihan lähivuosina. Katsotaan sitten uudestaan, kun joku toinen on paikan pitäjänä...
Avatar
jipeeki
'Senator'
'Senator'
Viestit: 401
Liittynyt: 11 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Vihti

Viesti Kirjoittaja jipeeki »

Tiedä sitten mistä johtuu, että aina kun olen itse käynyt Sutiilla tai soittanut, on palvelu ollut ihan toimivaa. Kerran paikanpäällä käydessä Marko oli juuri lähdössä itse Saksaan parin tunnin päästä, mutta ei malttanut olla esittelemättä koneelta kuvia työn alla olevasta turbo Vectrasta :grin:

Itsekkin teen töitä jossa ollaan jatkuvasti tekemisissä asiakkaiden kanssa ja tiedän olevani mukava jätkä yleensä, mutta silloin kun asiakas aloittaa sillä asenteella, että minä tiedän mitä haluan ja miten asia on (vaikkei tiedäkkään) niin alkaa mukavuus kaikota itseltäkin ihan automaattisesti. Vaikka asiakas onkin aina oikeassa, ei vika välttämättä aina ole siellä missä ensimmäisenä olettaisi. Se on niin helppoa aukoa päätä asiakkaan näkökulmasta julkisilla foorumeilla anonyyminä. Varmasti vastapuolellakin olisi sanottavaa, mutta täytyy miettiä tarkkaan mitä kirjoittaa, muuten joku taas tarkoituksella ymmärtää väärin ja homma menee tappeluksi.

Yleensä ei ole tapana puuttua näihin keskusteluihin, mutta nyt alkaa v*tuttamaan siinä määrin tämä paskanjauhaminen että pakko oli vähän avautua :razz:
Tarkoitan tällä siis Ahvenistolta alkanutta Manta/Skyline tappelua, siitähän tämä kaikki alkoi. Yritän nyt olla mahdollisimman puolueeton siitä kumpi on parempi, mutta sfnetistä olen ymmärtänyt Helannon puheista, että siellä puhuu rattimies, joka on ajanut radalla paljonkin, lisenssillä ja ilman. Ja autossa on potkua niin paljon ettei mun tähänasti omistamissa autoissa yhteensä :lol: mutta ei vaan kulje... Ja olkoon se Janin Manta lähes vakio tai ei, niin tehot ei ole lähellekkään Skylinen lukemia.

Jäänpä odottelemaan seuraavia rata-ajeluita, jokohan siellä ollaan nyrkit pystyssä :roll:
pitkanee
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 88
Liittynyt: 30 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja pitkanee »

Voi olla että Sutii on firma jossa on tietoa ja taitoa vaikka muille jakaa, mutta itse olen nähnyt viisaammaksi kääntyä aina jonkun muun puoleen jos olen jotain ostamassa, tuonne Sutiille soittelu ei hirveästi ole ikinä auttanut. En kertakaikkiaan vaan suostu uskomaan että näillä foorumeilla aivan SYYTTÄ haukutaan AINA SAMAA FIRMAA, pakko on olla jotain oikeastikkin vialla. Itse en ainakaan menisi haukkumaan firmaa josta saan tarvitsemani osat sopuhinnalla, hyvällä palvelulla ja luotettavasti. Valitettavasti muutamista yrityksistäni huolimatta en ole onnistunut ikinä mitään Sutiilta ostamaan...
Säälittää hieman että hyvää tavaraa on kovasti, mutta sitä ei oikein mitenkään saa ostettua kun tuossa palvelussa on noita "pikku" puutteita.
Mutta pakkohan tuollaisen rennon "rahat pois" meiningin on myös kannattaa kun firma pystyssä vielä on.

Tämä ei ollut mikään "vittusaatananhaverinen" kirjoitus vaan ihan oma henkilökohtainen mielipiteeni asiasta, älkääpä suuttuko.
Jokainenhan ostaa osansa sieltä mistä huvittaa.
omenax
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 104
Liittynyt: 30 Maalis 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omenax »

Joo , ite en ollut koskaan kuullutkaan tosta jutusta ja olin kuin puulla päähän lyöty....tosin olen kerran yrittänyt myös ostaa Sutiilta jotain ja puhelu oli todella lyhyt....en kylläkään tiedä kuka vastasi.

ja siihen kumpikulkeevaieikö juttuun täytyy sanoa että kyllä Helanto ja Haverinen ottivat loputkin pisteet itseltään pois.......sikäli kuin edes kirjoittivat ko. vastauksia??!!
Kuten joku totesi että keskustelu oli juuri sille palstalle sopivaa......
Jyrki K
'Senator'
'Senator'
Viestit: 430
Liittynyt: 12 Maalis 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Jyrki K »

Itse tarvitsin Kadettiin bensapumpun releen. Soitin Sutiille kun hinta oli niiden nettisivulla halvin. Palvelu oli asiantuntevaa ja samalla tilasin myös vapaavirtauspaneelin. Hinta oli kyllä netissä 5 euroa pielessä, mikä on minusta noin satasen osasta aika iso ja selittämätön korotus, mutta en viitsinyt huomauttaa siitä. Heppu lupasi vielä laittaa samana päivänä (keskiviikko)osat menemään.

Parin päivän päästä (perjantai)kävin kyselemässä matkahuollosta osia, mutta kävi ilmi ettei niitä ollut edes lähetetty vielä. Soitin Sutiille ja kun viimein pääsin läpi, siellä seliteltiin kiireitä jne. ja luvattiin laittaa osat tulemaan, äänessä oli jo hieman epävarmuutta. Seuraavana tiistaina kyselin taas matkahuollosta osia ja sain selville ettei niitä ole vieläkään lähetetty. Sutiilta ei vastattu puhelimeen joten laitoin tilauksen peruutuksen sähköpostilla (ei vastausta).

Luulisi, että suomen kokoisessa maassa ei ole varaa menettää asiakkaita. Jenkeissä firma olisi jo kaatunut, kun asiakkaat olisivat vetäneet puljun oikeuteen vahingoista ja ylimääräisistä kuluista joita Sutii asiakkailleen aiheuttaa. Sutiin valitus siitä että ei ole kuin kaksi ihmistä töissä on turha. Se osoittaa ettei kaverit tajua paljoakaan firman pyörityksestä. Harvinaisten autojen sijaan pitäisi palkata lisätyövoimaa ja päästäisiin parempaan palveluun ja myynnin lisääntymiseen mikä toisi lisää rahaa firmalle. Mulle tietty aivan sama koska en aio Sutiilta enää mitään tilata, eikä kyllä kukaan muukaan mun tuntema heppu.
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Juu, tuo juttu on vanha, se on postattu vuosi sitten joka ikiseen autoaiheiseen foorumiin ja senkin jälkeen vielä moneen kertaan uudestaan. Markokin on juttuun oman vastineensa kirjoittanut Sutiin foorumissa. Emme kommentoi kyseistä asiaa täällä sen enempää, tiedämme että Marko on etupäässä aktiivinen autoharrastaja joka myös tekee kauppaa autoilla ja autonosilla. Monilla on Sutii Oy:n toiminnasta positiivisia ja negatiivisia kokemuksia, myös itselläni, mutta se ei minua saa mukavaa miestä haukkumaan. Toivottavasti ei teitäkään.

Mikä tulee tuohon jippii-autofoorumissa olevaan tappeluun Janin Manta vs. Hekun Skyline, sitä aihetta ei tässä foorumissa tulla käsittelemään lainkaan, sellaista kuonaa tuo jippiin foorumissa oleva tarinointi on, että tänne sellaista ei kaivata. Tunnen myös Hekun jotenkin ja olen herran tavannut muutaman kerran ja ihan asiatyyppi hänkin on. En ole aiemmin tuolla jippiin/saunalahden foorumissa käynytkään, mutta tämä käväisy vahvisti täysin sen maineen joka ko. foorumilla on ollutkin. Monet eivät tunnu ymmärtävän että nuo radalle.com ja Sunday on Racetrack-ratapäivät EIVÄT ole minkäänlaisia kilpailuja joten siellä ei kukaan voi hävitä tai voittaa yhtään mitään radalla ollessa.

Faktoja jotka tuohon tappeluun johtivat ovat olleet mm. seuraavat: Heku on maininnut usein eri foorumeissa kuinka hän on ajellut mm. Formula Fordeilla ja kuinka on pitänut pitkiä alustansäätösessioita ja kuinka autoa on optimoitu ja kuinka eri radoilla kuuluu ajaa jne. joten mies on pitänyt melkoisen rattimiehen mainetta jutuillaan. Tottakai sitten yleisön odotukset ovat olleet todella korkealla kun myös Playstationin GT-pelien myötä ihmiset ovat todenneet että Skyline GT-R on todella kovan luokan urheiluauto tuplaturbo-24V-kuutosineen ja nelivetoineen sekä nelipyöräohjauksineen. Haveriset taas porukka sekoittaa aika pahasti, vaikka veljeksiä on 3 kappaletta ja jokaisella on Manta, joten Haverisen Mantasta puhuminen on aika sekoitusherkkää... Kyllähän tuo Janin Manta on todellinen katuauto eikä mikään kilpa-auto, kun sillä kerran kisoihinkin on menty ja tultu ajamalla. Hekun haukkumat renkaat ovat Yokohama A520:set, jollaiset samanlaiset minulla oli Vectrassa aiemmin ja niillä ajettiin Vectralla 1.43 ja Heku Skylinellä 1.40, eli 106-GTI-pösöjen/Preludejen/Civiccien aikoja... vaikka Hekulla oli 3 päällä, niin ei 600 hv autolla pitäisi noin hiljaa ajaa, kun selityksiin kuului "talvisäädöt" ym. Nuo Yokohamat ovat myös huomattavasti normaalia katurengasta tukevammat muutenkin eivätkä ollenkaan niin "huonot" kuin Heku selitti. Tässä ei ole minkäänlaisia syitä tuon laajuiseen keskusteluun ja loanheittoon kuin tuolla jippii-foorumissa näyttä olevan. Ja kun tuonne ei tarvitse edes rekisteröityä, vaan sinne voi kuka tahansa kirjoittaa mitä tahanksa tekeytyen vaikka Markoksi tai Hekuksi, niin eihän siitä hyvää seuraa.

Varoitan etukäteen että jos tämä aihe alkaa räjähtää tuon foorumin tapaan, moderointi tulee olemaan armotonta.
omenax
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 104
Liittynyt: 30 Maalis 2002, 02:00
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omenax »

Jep!
sain vastauksen ihmettelyyni , en ollut kyseistä juttua nähnyt/kuullut , ja uskon että pojat eivät itse kaikkia niitä juttuja kirjoittaneet........

Kun noita Opeleita on siunaantunut jo 2 niin meinaan edelleenkin ostaa Sutiilta tavaraa joita tarvin....
rekortti
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 235
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: tre

Viesti Kirjoittaja rekortti »

Kun nyt taas kerran otettiin aihe puheeksi niin kai se on minunkin taas kerran ruvettava avautuun...Tilasin 1½ vuotta sitten haveriselta rekorttiin maskin ja luomet, ekalla kerralla puhelimessa homma vaikutti ihan selkeeltä ja haverinen oli todella asiallinen ja rupateltiin siinä sitten niitä ja näitä.Sopimuksen mukaan maksoin etumaksun osista kun niitä ei hyllyssä ollut, kuukauden päästä soittelin uudestaan kun osia ei kuulunut vaikka piti, tuntui kuin olisi aivan eri miehen kanssa keskustellut...Olen laittanut sähköpostia = ei vieläkään vastannut,tekstiviestin = ei mitään, soitellut = akku loppuu,ei oo paikalla,ei vastaa,jonoon,varattu,sitten kun miehen saa langan päähän ja asiansa asiallisesti esittää niin kommentit on sarjassamme vittuakos siä nariset yksistä rekordin osista, on mulla tärkeempääkin tekemistä...*klops....tuut tuut*Selityksiä myös oli, rekka ryöstetty,laiva myöhäs jne...
Se raha mikä sinne jäi ei mun talouttani kaada, mutta periaatteesta vituttaa suuresti.Mielestäni aika kyseenalainen tapa pyörittää tuollaista yritystä!Hyvä kello kauas kuuluu ja se huono vielä kauemmas!!Ei voi muuta kun ihmetellä suuresti,arvostan kovasti työtä mitä haverinen on tehnyt suomen opelien eteen, mutta tuosta jäi kyllä sen verran karvas maku että en oikeen mielelläni hänen kanssaan jatkossa asioi.Näin se vaan on!
Jani
Avatar
Markus_J
'Senator'
'Senator'
Viestit: 884
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Salo
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Markus_J »

Itselläni on myös jäänyt tuosta haverisen touhusta hieman p**ka maku suuhun. Haverin kyllä tietää asioista paljon muttei kyllä bisnestä osaa pyörittää ja palvella asiakasta. Olen kaksi kertaa tilannut tavaroita Sutiilta ja molempia sai odottaa todella kauan. Toinen venyi yli ½ vuoden mittaiseksi odottamiseksi.
www.opel-tuning.org www.wcoastdesign.com

Opel Astra G 1.6 8V -99 (-99-02)
Opel Astra G Coupe Bertonen 1.8 16V -01 (-02-05)
Volvo C70 T5 Cabriolet -01 (nykyinen menopeli) (-05-??)
Vectra A 1.6 -89 (varakulkine ja mahdollinne projekti)
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1044
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

Marko osaa käydä kauppaa, kun tavara on hyllyssä ja asiakkaalla raha kourassa. Tämä on hyvä lähtökohta Sutii:ssa asioimiseen.

Jos tuota Skyline/Manta puolta pitää kommentoida, niin en ihmettele kauheasti, että kisamantalla pistetään päihin. Sen mitä itse olen nähnyt tuon em. Skylinen liikkeitä radalla, niin se on vaikuttanut tehoiltaan aneemiselta ja antaa suuren aiheen epäillä laitteen olevan koneeltaankin vakio (liekö jotain 280hv?). Näissä autopiireissä on niin paljon suunsoittajia, että ei kannata uskoa jokaista uhoajaa jolla on tuhatheppainen sejase. Helannon juttuja lukee newseissä silti mielellään, vaikkei uskoisikaan kaikkeen uhoon. Kaverilla on sana hallussaan. Mutta muistettaisiinko taas että autojen ja kuskien nopeus mitataan kellolla eikä forumeissa tai essojen kahvioissa.
JoreTuning
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 255
Liittynyt: 25 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja JoreTuning »

En oo tähän herra Haveriseen päässyt tutustumaan sen tarkemmin kun ei ole vastannut puhelimeen eikä useisiin sähköposteihin. Tämän tyyppistä palautetta olen saanut parilta kaverilta ja muutamalta tutuntutulta. Nämä aiheuttivatkin sen että annoin rahani mieluummin eräälle toiselle firmalle, jossa palvelu oli parempaa ja tavara sellaista kun piti.

Tuosta Skyline/Manta -jutusta en tiedä juuri mitään, mutta jospa kaveri uskoo, että kun alla on Skyline, niin jopa hän on kova rattimies. Mene ja tiedä...

Täällä päin oli mies, jolla Ferrari F355 (ennen Ferraria kaverilla Maserati GT3200), mutta ratin ja penkin välissä vain jotain outoa materiaa. Miehelle ilmeisesti riitti kun hävisi parit viivat kahdelle eri bemarille. Vaihtoi paikkakuntaa...
Tosin BMW:t eivät olleet mitään tavallisia takatuuppareita: toinen orig. M5 (Selänteen entinen) ja toinen huhujen mukaan jopa biturbo 5xx, josta penkitetty lähes 500hv (myöskin huhujen mukaan).
turbobliz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1044
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja turbobliz »

tuosta uhojutusta vielä... asian tekee vielä naurettavammaksi se, että herra Helanto on joskus kirjoitellut omista ajosuorituksistaan Apparalla tyyliin: 1.24 paras kierrosaika ja jotain 225kmh/pääsuoralla. Sanon vain, että buhahahahaha, noilla suorituksilla voisi vain viskata slicksit alle ja suoraan Super Salooniin... mutta todellisuus on paaaaljon tarua kummempaa ja selittämällä ei koskaan ole autot kulkeneet.
Vastaa Viestiin