C20xe turbotus

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
c20xetbo
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 100
Liittynyt: 20 Heinä 2008, 22:59
Paikkakunta: posio

C20xe turbotus

Viesti Kirjoittaja c20xetbo »

Eli onko kyseinen kone helppo homma turbottaa?
antakaapa vinkkiä ja vihjeitä?

Tavoite 250 heppaa :o
kestääkö vakio sisuskalut moottorissa jos laskee puristukset 6-7baariin per sylinteri
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Re: C20xe turbotus

Viesti Kirjoittaja -WW- »

c20xetbo kirjoitti: kestääkö vakio sisuskalut moottorissa jos laskee puristukset 6-7baariin per sylinteri
:whack:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Hezzu
'Senator'
'Senator'
Viestit: 776
Liittynyt: 16 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hyvinkää

Viesti Kirjoittaja Hezzu »

Ei kestä, ei kannata...
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Hezzu kirjoitti:Ei kestä, ei kannata...
Jos puristussuhdetta laskee, niin mikäjottei kestäisi?
Senhän voi tiputtaa vaikka LET:n männillä ;)
Tosin sisuskalut ei enää vakiot sen jälkeen ole.

Mitenhän topicin aloittaja meinasi puristuspaineita laskea tuonne 6-7Bar?
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Aika lähelle varmaan jos jättää mäntiin pelkät öljyrenkaat :roll:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
c20xetbo
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 100
Liittynyt: 20 Heinä 2008, 22:59
Paikkakunta: posio

Viesti Kirjoittaja c20xetbo »

kaveri laski corollasta laittamalla paksumman kannentiivisteen 4mm
GT korollan kone ja vakio sisuskalut noin 300 hevosta ja hyvin on kestäny ahot noin 1 bar
Juhapes
'Senator'
'Senator'
Viestit: 571
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 19:46
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Juhapes »

Eikös se ois helpompi ja varmempi konsti ostaa tuo letti kone...? :roll:
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

kyllähän ne kestää ne vakiotki hilut sen
jos haluaa alkuperäisillä puristuksilla alkaa turbottaan koneen niin vaatii heti säädettävän ruiskun ja vähän isomman turbon mitä yleensä laitetaan
siis jonkun muun kun megarötän
gse70
OCF Member 2023
OCF Member 2023
Viestit: 633
Liittynyt: 22 Syys 2006, 19:08
Paikkakunta: Kankaanpää

Viesti Kirjoittaja gse70 »

madi kirjoitti:kyllähän ne kestää ne vakiotki hilut sen
jos haluaa alkuperäisillä puristuksilla alkaa turbottaan koneen niin vaatii heti säädettävän ruiskun ja vähän isomman turbon mitä yleensä laitetaan
siis jonkun muun kun megarötän
Millä perusteella Megasta loppuu ominaisuudet ahdettaessa vaparikonetta?
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Tässäkin topicissa kannattaa tekijän hieman perehtyä asiaan ennen projektin aloittamista...aiheesta löytyy juttu varmasti tarpeeksi, ja kaikki haku toiminnolla.

...joku asiaan vihkiytynyt voisi kyllä kirjoittaa jonkin valmiin topicin näistä jälkiturpottettujen lakipuolesta ja sitten siitä mitä kannattaa ruveta touhuamaan jos välttämättä pillin sinne haluaa.
Kuva
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

gse70 kirjoitti:Millä perusteella Megasta loppuu ominaisuudet ahdettaessa vaparikonetta?
kyllähän tuossa megaruutassa loppuu resoluutio verrattuna joihinkin muihin ei saa niin tarkasti säädettyä
Juhapes
'Senator'
'Senator'
Viestit: 571
Liittynyt: 10 Tammi 2008, 19:46
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Juhapes »

Spikey kirjoitti:Tässäkin topicissa kannattaa tekijän hieman perehtyä asiaan ennen projektin aloittamista...aiheesta löytyy juttu varmasti tarpeeksi, ja kaikki haku toiminnolla.

...joku asiaan vihkiytynyt voisi kyllä kirjoittaa jonkin valmiin topicin näistä jälkiturpottettujen lakipuolesta ja sitten siitä mitä kannattaa ruveta touhuamaan jos välttämättä pillin sinne haluaa.
Kannatetaan! :peukku:
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

Juhapes kirjoitti:
Spikey kirjoitti:Tässäkin topicissa kannattaa tekijän hieman perehtyä asiaan ennen projektin aloittamista...aiheesta löytyy juttu varmasti tarpeeksi, ja kaikki haku toiminnolla.

...joku asiaan vihkiytynyt voisi kyllä kirjoittaa jonkin valmiin topicin näistä jälkiturpottettujen lakipuolesta ja sitten siitä mitä kannattaa ruveta touhuamaan jos välttämättä pillin sinne haluaa.
Kannatetaan! :peukku:
Sama täällä
Taku_85
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 71
Liittynyt: 20 Elo 2007, 00:00
Paikkakunta: Imatra

Viesti Kirjoittaja Taku_85 »

madi kirjoitti:
gse70 kirjoitti:Millä perusteella Megasta loppuu ominaisuudet ahdettaessa vaparikonetta?
kyllähän tuossa megaruutassa loppuu resoluutio verrattuna joihinkin muihin ei saa niin tarkasti säädettyä
mutta eikö juuri tähän ole tullut muutos uudessa ruutassa
miun mielestä MS II v3.0 ja 4 bar map + laajakaista lambda toimii paremmin kuin esim kms ohjainyksiköt. toki xe:n omat suuttimet ei taija riittää kovin pitkälle urpon kanssa, mutta aina ne pystyy vaihtaa isompaan tai laittaa vaa 2 suutinta / sylinteri... hommaa vaan vielä rinnalle vaikka x20xev:n suorasytytys puolan ja siihen GM HEI:n sytkäkiven mutta pitää vaan muistaa että tuo ruutta ei sellasenaan osaa ohjata kuin yhtä liipasua että hommaa lisä liipasut samalla kertaa... jos on varmempaa ja parempaa tietoa jollain niin saa kyllä korjata...
Catilina
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 28
Liittynyt: 20 Heinä 2008, 20:14
Paikkakunta: Vimpeli

Re: C20xe turbotus

Viesti Kirjoittaja Catilina »

c20xetbo kirjoitti:Eli onko kyseinen kone helppo homma turbottaa?
antakaapa vinkkiä ja vihjeitä?
On tuo käynyt hullussa mielessäni, mutta sitten istuin käsieni päälle ja mietin.
Minä nimittäin pidän siitä koneesta tuollaisena, ja en kyllä haluaisi menettää sitä tasaisen väännön ja kierrosherkkyyden yhdistelmää. Se vaan on niin hyvä kone noin. Totta on, että se selkeästi pitää lisäilmasta, sen huomaa säiden vaihdellessa, mutta ei sitä mielestäni sinne kovin survoa tarvi. Allegro ma non toppo.

Nyt kaikki lisäilmahärpäkkeet näyttävät olevan linjalla turbo - remmivetochargeri, ikään kuin kukaan ei koskaan olisi mitään muuta osannut ajatellakaan, mutta varmasti joku jossain joskus on. Eräs ajatushan on täysin ilmeinen, ja luulen, että sen universaalille hylkäämiselle täytyy olla joku hyvä syy, mutta minä en vain tiedä, mikä se on.

Nimittäin lämppärin puhallintahan ei kesällä juuri tarvita, ja talvellahan se ei Ooppeleissa edes toimikaan...
Vastaa Viestiin