C20xe turbotus
C20xe turbotus
Eli onko kyseinen kone helppo homma turbottaa?
antakaapa vinkkiä ja vihjeitä?
Tavoite 250 heppaa
kestääkö vakio sisuskalut moottorissa jos laskee puristukset 6-7baariin per sylinteri
antakaapa vinkkiä ja vihjeitä?
Tavoite 250 heppaa
kestääkö vakio sisuskalut moottorissa jos laskee puristukset 6-7baariin per sylinteri
Re: C20xe turbotus
c20xetbo kirjoitti: kestääkö vakio sisuskalut moottorissa jos laskee puristukset 6-7baariin per sylinteri
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Jos puristussuhdetta laskee, niin mikäjottei kestäisi?Hezzu kirjoitti:Ei kestä, ei kannata...
Senhän voi tiputtaa vaikka LET:n männillä
Tosin sisuskalut ei enää vakiot sen jälkeen ole.
Mitenhän topicin aloittaja meinasi puristuspaineita laskea tuonne 6-7Bar?
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Millä perusteella Megasta loppuu ominaisuudet ahdettaessa vaparikonetta?madi kirjoitti:kyllähän ne kestää ne vakiotki hilut sen
jos haluaa alkuperäisillä puristuksilla alkaa turbottaan koneen niin vaatii heti säädettävän ruiskun ja vähän isomman turbon mitä yleensä laitetaan
siis jonkun muun kun megarötän
Tässäkin topicissa kannattaa tekijän hieman perehtyä asiaan ennen projektin aloittamista...aiheesta löytyy juttu varmasti tarpeeksi, ja kaikki haku toiminnolla.
...joku asiaan vihkiytynyt voisi kyllä kirjoittaa jonkin valmiin topicin näistä jälkiturpottettujen lakipuolesta ja sitten siitä mitä kannattaa ruveta touhuamaan jos välttämättä pillin sinne haluaa.
...joku asiaan vihkiytynyt voisi kyllä kirjoittaa jonkin valmiin topicin näistä jälkiturpottettujen lakipuolesta ja sitten siitä mitä kannattaa ruveta touhuamaan jos välttämättä pillin sinne haluaa.
Kannatetaan!Spikey kirjoitti:Tässäkin topicissa kannattaa tekijän hieman perehtyä asiaan ennen projektin aloittamista...aiheesta löytyy juttu varmasti tarpeeksi, ja kaikki haku toiminnolla.
...joku asiaan vihkiytynyt voisi kyllä kirjoittaa jonkin valmiin topicin näistä jälkiturpottettujen lakipuolesta ja sitten siitä mitä kannattaa ruveta touhuamaan jos välttämättä pillin sinne haluaa.
Sama täälläJuhapes kirjoitti:Kannatetaan!Spikey kirjoitti:Tässäkin topicissa kannattaa tekijän hieman perehtyä asiaan ennen projektin aloittamista...aiheesta löytyy juttu varmasti tarpeeksi, ja kaikki haku toiminnolla.
...joku asiaan vihkiytynyt voisi kyllä kirjoittaa jonkin valmiin topicin näistä jälkiturpottettujen lakipuolesta ja sitten siitä mitä kannattaa ruveta touhuamaan jos välttämättä pillin sinne haluaa.
mutta eikö juuri tähän ole tullut muutos uudessa ruutassamadi kirjoitti:kyllähän tuossa megaruutassa loppuu resoluutio verrattuna joihinkin muihin ei saa niin tarkasti säädettyägse70 kirjoitti:Millä perusteella Megasta loppuu ominaisuudet ahdettaessa vaparikonetta?
miun mielestä MS II v3.0 ja 4 bar map + laajakaista lambda toimii paremmin kuin esim kms ohjainyksiköt. toki xe:n omat suuttimet ei taija riittää kovin pitkälle urpon kanssa, mutta aina ne pystyy vaihtaa isompaan tai laittaa vaa 2 suutinta / sylinteri... hommaa vaan vielä rinnalle vaikka x20xev:n suorasytytys puolan ja siihen GM HEI:n sytkäkiven mutta pitää vaan muistaa että tuo ruutta ei sellasenaan osaa ohjata kuin yhtä liipasua että hommaa lisä liipasut samalla kertaa... jos on varmempaa ja parempaa tietoa jollain niin saa kyllä korjata...
Re: C20xe turbotus
On tuo käynyt hullussa mielessäni, mutta sitten istuin käsieni päälle ja mietin.c20xetbo kirjoitti:Eli onko kyseinen kone helppo homma turbottaa?
antakaapa vinkkiä ja vihjeitä?
Minä nimittäin pidän siitä koneesta tuollaisena, ja en kyllä haluaisi menettää sitä tasaisen väännön ja kierrosherkkyyden yhdistelmää. Se vaan on niin hyvä kone noin. Totta on, että se selkeästi pitää lisäilmasta, sen huomaa säiden vaihdellessa, mutta ei sitä mielestäni sinne kovin survoa tarvi. Allegro ma non toppo.
Nyt kaikki lisäilmahärpäkkeet näyttävät olevan linjalla turbo - remmivetochargeri, ikään kuin kukaan ei koskaan olisi mitään muuta osannut ajatellakaan, mutta varmasti joku jossain joskus on. Eräs ajatushan on täysin ilmeinen, ja luulen, että sen universaalille hylkäämiselle täytyy olla joku hyvä syy, mutta minä en vain tiedä, mikä se on.
Nimittäin lämppärin puhallintahan ei kesällä juuri tarvita, ja talvellahan se ei Ooppeleissa edes toimikaan...