Kuvia 2.0ne turbotetusta?

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
PatriOotti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 439
Liittynyt: 19 Elo 2002, 03:00

Kuvia 2.0ne turbotetusta?

Viesti Kirjoittaja PatriOotti »

Eli tuollainen työnalla jos joku sellaisen omistaa olisin kiitollinen mahdollistita kuvist amiten toteutettu jos olisi jotain hyödyllisiä vinkkejä (:


Yv:tä tulemaan -(z)-


Anssi/Cclahti.com
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Täten se oli alkuvaiheessa.. Tyhjäkäyntimoottorin korvike olit sitten vain väliaikainen ratkasu jos sitä ihmettelet :lollis:

Kuva
Kuva

Tästä sitten lähdettiin :lollis:
Kuva
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2848
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Viesti Kirjoittaja Keme »

Komeeta ryssänvinkkeliä ahtoputkessa.
JEEEEEEEEEEEEE!
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Keme kirjoitti:Komeeta ryssänvinkkeliä ahtoputkessa.
Mikä :)
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

-WW- kirjoitti:
Keme kirjoitti:Komeeta ryssänvinkkeliä ahtoputkessa.
Mikä :)
Ryssänmutka= suorista pätkistä hitsattu mutka. Toisin sanoen verrattavissa rautalanka/jesseteippi virityksiin eli tehdään sutta vaikka pienellä panostuksella ja sijoituksella olisi mahdollisuus tehdä sama asia kunnollakin.
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jarno »

Ekan kerran kun näin ton konehuoneen kuvat niin tuli mieleen että rakentaja on kattonut paikan turbolle ja tehnyt sen mukaan liitokset miettimättä yhtään mihinpäin pesät olisi parempi kääntää.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Jarno kirjoitti:Ekan kerran kun näin ton konehuoneen kuvat niin tuli mieleen että rakentaja on kattonut paikan turbolle ja tehnyt sen mukaan liitokset miettimättä yhtään mihinpäin pesät olisi parempi kääntää.
Niimpä, tuossakin kun olis kääntänyt koko ahtimen 180 astetta niin olis jäänyt turhia letkuhässäköitä pois näkyvistä.
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

omega16T kirjoitti:
Jarno kirjoitti:Ekan kerran kun näin ton konehuoneen kuvat niin tuli mieleen että rakentaja on kattonut paikan turbolle ja tehnyt sen mukaan liitokset miettimättä yhtään mihinpäin pesät olisi parempi kääntää.
Niimpä, tuossakin kun olis kääntänyt koko ahtimen 180 astetta niin olis jäänyt turhia letkuhässäköitä pois näkyvistä.
Samaa tuli aikanaan mietittyä, liekö syynä että rakentaja suomenruottalainen? Mutta eipä sitten ollu motivaatioo alkaa tekemään. Käyttishän tuo oli :lollis: Montakohan hölmöö asiasta vielä itkee 8) Vai jäänkö ainoaksi joka edes pisti kuvaa? :lollis:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
PatriOotti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 439
Liittynyt: 19 Elo 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja PatriOotti »

Mitähän väliä sillä nyt on mihin ne putket osottaa, tosta sai jo paljon jeesiä.

Toteuttakoot jokainen miten toteuttaa, itse teen sijoitukset varmaankin aikalailla samaan kohtaan, onpahan ainaki helppo fixailla ym :wink:

Mutka ihmetytti et joku on jaksanu hitsata ku ei montaa euroa maksa, mutta eipä asia minulle kuulu?

Jos joku muu haluaa lähettää kuvia omistan laittakaa vaika privana, niistä on apua mulle ja ei pelkoa en dissaa turhaa :lol: -(z)- :lollis:



Anssi
Avatar
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3489
Liittynyt: 17 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Projekti osastolta löytyy jotain kuvia omasta toteutuksestani.
Ajamy
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Ajamy »

-WW- kirjoitti:Samaa tuli aikanaan mietittyä, liekö syynä että rakentaja suomenruottalainen? Mutta eipä sitten ollu motivaatioo alkaa tekemään. Käyttishän tuo oli :lollis: Montakohan hölmöö asiasta vielä itkee 8) Vai jäänkö ainoaksi joka edes pisti kuvaa? :lollis:
Täähän menee jo vittuiluks, en ole suomenruotslainen :D
Toi projekti on mun aloittama, sillon oli eri ahtimella, ahtoputkilla yms.
Kuvissa on ilmeisesti jo EVO3?
Eli -WW- ei ole ostanut autoa minulta.
Jostakinhan sitä täytyy aloittaa :roll:

Nykyään jo enemmän järkeä päässä:
Kuva
Kadett Cabrio GSI -89
Calibra 4x4 Turbo -93
Omega MV6 -00
Plymouth Fury III -65
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Kyyl, olihan siellä ihan asiallistakin mutta suurin osa oli "hiposteltu".
Töitä siihen tuli tehtyä ihan sopivasti, näppärästi mentiin 1.4-1.5bar. Loppujen lopuks 4.muki antautui mystisesti, vaikka oli ihan perus körryyttelyä :roll:

Ahdinhan tuossa oli lähes ajamaton kun sen hommasin..
Olikos Megasquirt ja 4wd sun käsialaa? Oli villejä kytkentöjä :lollis:

Upea:
Kuva

Hypistelty:
Kuva
Kuva
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ajamy
'Senator'
'Senator'
Viestit: 329
Liittynyt: 06 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Kokkola

Viesti Kirjoittaja Ajamy »

Eipä ollu megakaan mun käsialaa, pihasta se lähti 20se vakio koneella, jollain volvon kolmos garretilla. Toi cooleri on mun jäljiltä :)
Toi kori oli niin huonossa jamassa, et meni innostus.

Tuommoisen se ostin :lollis:

Kuva

Projekti kuvaa :)

Kuva

Menee muuten jo "vähä" ohi topicin aiheesta
Kadett Cabrio GSI -89
Calibra 4x4 Turbo -93
Omega MV6 -00
Plymouth Fury III -65
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

No laitoitpahan kuvan 8) :lollis:

Jenkeissä näin:
Kuva
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
PatriOotti
'Senator'
'Senator'
Viestit: 439
Liittynyt: 19 Elo 2002, 03:00

Viesti Kirjoittaja PatriOotti »

Miksi on poistettu tyhjäkäyntiventtiili???


Kuva
Vastaa Viestiin