omegan turbotuksesta...????apua!!
- nikkari_83
- 'Senator'
- Viestit: 363
- Liittynyt: 31 Tammi 2006, 13:36
omegan turbotuksesta...????apua!!
tarkoitus olis asennella turbo motin kylkeen.
elikkä mun omppu on 90-,ilmastoinnilla ja ei o vähäpäästönen.
lainattua:
tätänykyä taitaa olla siten että x.x.87 -> eteenpäin rekisteröidyt autot joutuvat laittamaan katalysaattorin, aikaisemminhan sitä ei vaadittu. tämä siis vuoteen 91 asti, edellytyksellä että auto on tuotu suomeen "saasteellisena" eli rekisteriotteessa ei lue mainintaa vähäpäästöisyydestä... 91 jälkeen ei sitten taida saada laittaa mitenkään muuten jälkiasennusahdinta kuin teettämällä käytönaikaisen pussitustestin vtt/tct:llä, pätee myös aikaisemmin mainittuun 87<->91 väliin osuvaan vähäpäästöiseen autoon.
eli miten tulkitsen tuon lainauksen?
jos siis ahdan tuon kulkineen,pitääkö teettää käytönaikainen pussitustesti vtt/tct:llä???
mitähän homma sisältää ja maksaa?
elikkä mun omppu on 90-,ilmastoinnilla ja ei o vähäpäästönen.
lainattua:
tätänykyä taitaa olla siten että x.x.87 -> eteenpäin rekisteröidyt autot joutuvat laittamaan katalysaattorin, aikaisemminhan sitä ei vaadittu. tämä siis vuoteen 91 asti, edellytyksellä että auto on tuotu suomeen "saasteellisena" eli rekisteriotteessa ei lue mainintaa vähäpäästöisyydestä... 91 jälkeen ei sitten taida saada laittaa mitenkään muuten jälkiasennusahdinta kuin teettämällä käytönaikaisen pussitustestin vtt/tct:llä, pätee myös aikaisemmin mainittuun 87<->91 väliin osuvaan vähäpäästöiseen autoon.
eli miten tulkitsen tuon lainauksen?
jos siis ahdan tuon kulkineen,pitääkö teettää käytönaikainen pussitustesti vtt/tct:llä???
mitähän homma sisältää ja maksaa?
exät alkaen 2009 : a omega 2.0i -90 , ascona c -86 1.8i , corsa a 1.4l -87 , gsi kadett -88 , F-astra 1.6i -92 , e kadett 1.4i -90 , sedan. F Astra 2.0 16v -97 , F-astra 1.6l i 8v -95.F-Astra 1.6,16-v,96-.vectra b -97,2.0i 16v.Astra 1.6,16v,-96.
Katti putkeen ja dynolapun kanssa leimalle.
Jarrut ja alusta tietty vastaamaan vertailumallia(näistä varmaan vaativat eroavaisuustodistukset).
Kannattaa ihan ensimmäisenä käydä konttorilla kysymässä mitä papereita yms tarvitset.
Jarrut ja alusta tietty vastaamaan vertailumallia(näistä varmaan vaativat eroavaisuustodistukset).
Kannattaa ihan ensimmäisenä käydä konttorilla kysymässä mitä papereita yms tarvitset.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
- nikkari_83
- 'Senator'
- Viestit: 363
- Liittynyt: 31 Tammi 2006, 13:36
apua...
siis joudun oikeesti käyttää auton josain vtt t:llä??
tulee jo vähän liian kalliiks...=(
tulee jo vähän liian kalliiks...=(
exät alkaen 2009 : a omega 2.0i -90 , ascona c -86 1.8i , corsa a 1.4l -87 , gsi kadett -88 , F-astra 1.6i -92 , e kadett 1.4i -90 , sedan. F Astra 2.0 16v -97 , F-astra 1.6l i 8v -95.F-Astra 1.6,16-v,96-.vectra b -97,2.0i 16v.Astra 1.6,16v,-96.
- nikkari_83
- 'Senator'
- Viestit: 363
- Liittynyt: 31 Tammi 2006, 13:36
.......
lainattu:pätee myös aikaisemmin mainittuun 87<->91 väliin osuvaan vähäpäästöiseen autoon.
mutta mun autohan ei o vähäpäästönen ja vuosmalli on -90...
eli siis joudunko vaiko enkö joudu käyttää vtt:llä??
mutta mun autohan ei o vähäpäästönen ja vuosmalli on -90...
eli siis joudunko vaiko enkö joudu käyttää vtt:llä??
exät alkaen 2009 : a omega 2.0i -90 , ascona c -86 1.8i , corsa a 1.4l -87 , gsi kadett -88 , F-astra 1.6i -92 , e kadett 1.4i -90 , sedan. F Astra 2.0 16v -97 , F-astra 1.6l i 8v -95.F-Astra 1.6,16-v,96-.vectra b -97,2.0i 16v.Astra 1.6,16v,-96.
Vähäpäästöistä ei tarvi erikseen päästötyypittää vtt:llä. Mutta käsittääkseni katalysaattorin joudut asentamaan. Tähän oli joku viisas lakipykäläkin.
Eli turbo kiinni ja tehopenkin kautta leimalle.
Edit. eikös asia ole niin että jos ne tehot ei sillä koripallon kokoisella turbolla nouse enempää kuin 20% alkuperäisestä niin ei tarvii jarruja tms päivitellä..?
Eli turbo kiinni ja tehopenkin kautta leimalle.
Edit. eikös asia ole niin että jos ne tehot ei sillä koripallon kokoisella turbolla nouse enempää kuin 20% alkuperäisestä niin ei tarvii jarruja tms päivitellä..?
Vähäpäästöisen joutuu kyllä ahdettaessa vtt:llä tyypittämään, ellei osta valmista päästötyypitettyä ahdinsarjaa(mitä tuskin ko koneeseen kovin helpolla löytyy).harza kirjoitti:Vähäpäästöistä ei tarvi erikseen päästötyypittää vtt:llä. Mutta käsittääkseni katalysaattorin joudut asentamaan. Tähän oli joku viisas lakipykäläkin.
Eli turbo kiinni ja tehopenkin kautta leimalle.
Edit. eikös asia ole niin että jos ne tehot ei sillä koripallon kokoisella turbolla nouse enempää kuin 20% alkuperäisestä niin ei tarvii jarruja tms päivitellä..?
Topicin auto ei ole vähäpäästöinen, joten riittää katti putkeen ja dynolappu tehoista.
Ja mitä noihin prosenttihommiin tulee, niin niitä sovelletaan vasta mallisarjan tehokkaimman jälkeen, ei mallisarjan sisällä.
Jarrut, alusta ja voimansiirto vastaamaan vertailumallia.
vaki: ylläoleva on täyttä faktaa ja voit käydä itse tarkistamassa asian esim täältä:
http://www.finlex.fi/fi/laki/smur/1998/19980779
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Ei minua kiinnosta mikään omegan katti. Yritin vaan neuvoa kun tätä on puitu vissii kuukaus ja homman selvittäs alta tunnissa jos haluais!!!!TJT kirjoitti: vaki: ylläoleva on täyttä faktaa ja voit käydä itse tarkistamassa asian esim täältä:
http://www.finlex.fi/fi/laki/smur/1998/19980779
'TJT kirjoitti:Vähäpäästöisen joutuu kyllä ahdettaessa vtt:llä tyypittämään, ellei osta valmista päästötyypitettyä ahdinsarjaa(mitä tuskin ko koneeseen kovin helpolla löytyy).harza kirjoitti:Vähäpäästöistä ei tarvi erikseen päästötyypittää vtt:llä. Mutta käsittääkseni katalysaattorin joudut asentamaan. Tähän oli joku viisas lakipykäläkin.
Eli turbo kiinni ja tehopenkin kautta leimalle.
Edit. eikös asia ole niin että jos ne tehot ei sillä koripallon kokoisella turbolla nouse enempää kuin 20% alkuperäisestä niin ei tarvii jarruja tms päivitellä..?
Topicin auto ei ole vähäpäästöinen, joten riittää katti putkeen ja dynolappu tehoista.
Ja mitä noihin prosenttihommiin tulee, niin niitä sovelletaan vasta mallisarjan tehokkaimman jälkeen, ei mallisarjan sisällä.
Jarrut, alusta ja voimansiirto vastaamaan vertailumallia.
vaki: ylläoleva on täyttä faktaa ja voit käydä itse tarkistamassa asian esim täältä:
http://www.finlex.fi/fi/laki/smur/1998/19980779
No voihan perse että olen ollut unessa kun olen tuota kirjoittanut. Sellä piti siis lukea EI VÄHÄPÄÄSTÖISTÄ ei tarvi jne jne...
Sori sori