Astra g:n lastutus?

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
Avatar
Nexeon
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 203
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 16:25
Paikkakunta: Kerava

Astra g:n lastutus?

Viesti Kirjoittaja Nexeon »

Onko täällä ketään joka olisi lastuttanut kyseisen auton tai jolla olisi jonkinnäköistä tietoa asiasta?
Janne M
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6014
Liittynyt: 07 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja Janne M »

Kukaan ei ole niin tyhmä että lastuttaisi vaparia, ei ole paskaakaan hyötyä.
Ahdetuissa dieseleissä ja bensaturboissa niillä saa jotain aikaankin.
__________________________
Avatar
Nexeon
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 203
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 16:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nexeon »

Janne M kirjoitti:Kukaan ei ole niin tyhmä että lastuttaisi vaparia, ei ole paskaakaan hyötyä.
Ahdetuissa dieseleissä ja bensaturboissa niillä saa jotain aikaankin.
Joo tiedän ettei vaparin lastuttaminen hyödytä juuri mitään, mutta kun alla on rosteri putkisto ihan pakosarjasta lähtien ja välissä racing katti ja nokka-akselin uusiminen edessä niin kyllä siitä ainakin muutaman hepan saa...eikä se lastuttaminen tulisi edes kalliiksi ;)
Jari79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3179
Liittynyt: 07 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jari79 »

pakkohan siitä jotain hyötyä on jos se penkissä säädetään kohilleen...

hyöty = ?
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Hyötyhän noissa lastuissa on aika minimaalinen siihen laitettuun rahamäärään nähden.

Btw Jari sillä sun myymällä lastutetulla(?) XE:n boksilla päästöt paremmat ja alavääntö parempi vakioboksiin verrattuna, eli ei ne aina ihan turhia ole ;)

Tuossa taannoin vanhalla boksilla kokeilin ja aika nuhaiselta tuntui.
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Jari79
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3179
Liittynyt: 07 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Jari79 »

TJT kirjoitti:Hyötyhän noissa lastuissa on aika minimaalinen siihen laitettuun rahamäärään nähden.

Btw Jari sillä sun myymällä lastutetulla(?) XE:n boksilla päästöt paremmat ja alavääntö parempi vakioboksiin verrattuna, eli ei ne aina ihan turhia ole ;)

Tuossa taannoin vanhalla boksilla kokeilin ja aika nuhaiselta tuntui.
se olikin penkissä säädetty... itse en oikein eroa huomannut. mut hyvä jos sulla toimii.
Avatar
Nexeon
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 203
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 16:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nexeon »

Totta, kyllä säätämällä parempi tulee, mutta se että kuinka paljon parempi rahaan nähden...se onkin jo sitten ihan toinen juttu. Sen verran uskallan tässä vielä mainita että kyllä eron huomaa kun vaihdoin pelkästään pakosarjan ja katin ja putki on paksumpi ja virtaus vapaampi sekä ilmansuodatin (heh) vaihdettu. Kokeiltiin kahdella samanlaisella autolla joilla suurinpiirtein samanverran ajettu, toinen oli vain täysin vakio. Uskokaa tai älkää mutta kyllä oli kiihdytyksessä selkeästi nopeampi!!!
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Overlay kirjoitti:
Janne M kirjoitti:Kukaan ei ole niin tyhmä että lastuttaisi vaparia, ei ole paskaakaan hyötyä.
mutta kun alla on rosteri putkisto ihan pakosarjasta lähtien
Mikä helvetti siinä rosterissa kiehtoo? Kai se ruostumaton putkimateriaali vähän tehoihinkin vaikuttaa, vai sanotko seuraavaks että putki on 2.5"- 3" ja tuli ihan kipee kilpuri 8)

Niin ja hei, mullakin on askonassa lastu, putki on kyllä ihan perus sinkittyä terästä ja ilmanputsarina toimii m-filter 8) Vakiona 95kW, nyt varmaa helposti yli sata hattiwattia :sleep: Viäku tekis rosterista imusarjan ja kaasuvaijerin niin jo lähtis, vapaavirtaus syylarikin on pyörinyt mielessä :wink:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
Nexeon
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 203
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 16:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nexeon »

Onhan se putki 2,5" mutta ei siitä kyllä kilpuria tullut, eikä varmasti koskaan tulekaan :lollis: ...kattoo nyt mitä kaikkea sitä jaksaa tohon laittaa saavuttaakseen muutaman lisäheposen...
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Helpoin ja halvin tapa on vaihtaa konetta
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
Nexeon
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 203
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 16:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nexeon »

Helpoin se on mutta ei missään nimessä halvin jollei itse vaihda :-?
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Overlay kirjoitti:Helpoin se on mutta ei missään nimessä halvin jollei itse vaihda :-?

No jos kerta oot nokkia vaihtamassa niin kyllä tekniikan vaihto helpompi on, tai jos laitatat nokat jossain niin melkeinpä koko koneen vaihto tulee halvemmaksi siinäkin tapauksessa :roll:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
Nexeon
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 203
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 16:25
Paikkakunta: Kerava

Viesti Kirjoittaja Nexeon »

Jep, tiedän...edelleenkin on vielä tämän auton tehopuoli isolla kysymysmerkillä kun en osaa vielä sanoa kannattaako siihen minkäännäköisiä tehoon vaikuttavia tekijöitä harkitakaan. Itsellä kun ei tod.näk. ole aikaa vaihdella moottoria tai nokkia kun on niin vitusti kaikkea muuta tekemistä. Alunperin oli tarkoituksena tehdä vain "hyvännäköinen ostoskassi auto" :lol: mutta pitihän se taas arvata kun tähänkin rupesin että ei se kaikki aina mene suunnitelmien mukaisesti...nälkä vaan sen kun kasvaa autoa laitellessa :roll:

Saa nähdä mikä tästäkin autosta loppujen lopuksi tulee...on muuten omat sivutkin tulossa mm. tällekin auto projektille: http://ncs.arkku.net jos kiinnostaa. Sivut on kyllä vielä TODELLA pahasti kesken eikä sisältöä ole juuri laisinkaan, mutta toivon mukaan mahdollisimman pian saan ne valmiiksi ja kuvia myös tosta auto projektista.... :sleep: Nyt NuQ!
Vastaa Viestiin