Ideoita ahettun 20ne:n männiksi?

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja telwin »

Nissanin SR20DET kone on samoilla sylinterimitoilla kuin opelin kone
Eli 86mm isku ja 86mm,poraus tuohon moottoriin luulisi löytyvän jos jonkinmoisia mäntiä.
Edullisesta vähemmän edulliseen.
Toyotan 3S-GTE on myös samoilla mitoilla ja siihenkin luulisi olevan mäntä tarjontaa kohtuu hyvin.
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5469
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

opel arska kirjoitti:
Kuuluuko noihin mäntäpaketteihin tapit ja renkaat?

vectraTBO paljonkos maksoi porautus??
Sarja on täydellinen eli tapit ja renkaat kuuluu siihen. Porautus ja lohkotason oikaisu maksoi 120e.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Pojaat pojaat, elekeepäs hermostua jonnin joutavasta asettelusta :wink: :cry: . Ei muuta kun ens kesänä vapari vehkeet viivalle ja ahdetut keskenään.

Ja sen jälkeen alotetaan hirvee spekulointi, eiks jeh? Eikä sitten ajella dynopapruilla.

Mutta oikeesti, ne Letti koneen mukit on tosi huippulaatuset , verrattuna melkein mihin aftermarket mäntiin tahansa. Tietysti kaiken saa paskaks, joskus voi jopa korjata paskaks...
Ari-S
OCF Member 2019
Viestit: 14081
Liittynyt: 19 Huhti 2006, 17:21
Paikkakunta: Varkaus

Re: Ideoita ahettun 20ne:n männiksi?

Viesti Kirjoittaja Ari-S »

mitäs jos nyt oikeesti koitettas pysyä aiheessa! ittelläki tarvetta jossain välissä ohc männille niin ois mukavampi ettii tietoo ku ei oo 10 sivua paskanjauhantaa ja vittuilua.

Kiitos/ Ari
Vectra A -93 CD
Astra 1.9 -07 OPCline
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Ideoita ahettun 20ne:n männiksi?

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Niin, se on ollut havaittavissa näissä viriviri topikeissa tuo jonninjoutava paskan länkytys. :yawn:

Ne alkuperäiset Letin mukit kun ovat ihan oikeesti hyvät männät ja ovatpa pirulaiset vielä takoakin. Miksi niitä pitäisi mennä muuttamaan, tai ylipäätään miksi pyörä täytyy yrittää keksiä aina vaan uudelleen???? :yawn:

Jos niitä mäntiä alkaa mennä kuin liukuhihnalta, niin oisko silloin syytä katella säätäjän/ rakentajan peiliin jokunen tovi? :banghead:
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19322
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Re: Ideoita ahettun 20ne:n männiksi?

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Länkytykset siivottu pois. Jos ei ole aiheeseen liittyvää kirjoitettavaa, niin ÄLÄ kirjoita. Piste. Tässä pitää kai kohta alkaa lätkimään varoituksia...
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2848
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Ideoita ahettun 20ne:n männiksi?

Viesti Kirjoittaja Keme »

Minkäslaisia tehoja noilla LET-männillä varustetuista rakennelmista on puristettu irti? Eli missä tehotavotteissa niiden korvaamista kannattaa alkaa tosissaan miettimään? 500? 600?
JEEEEEEEEEEEEE!
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Ideoita ahettun 20ne:n männiksi?

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Sen 600 hopujoulee varmasti kestää ne Let:in mukit. Tietysti täytyy pitää huoli siitä, että kone ei nakuttele eikä ole altis pakopaineelle> joka myös aiheuttaa ikävää rapinaa. Ja sitten ne renkaanvälit tippuu.

Seuraava kommentti onkin sitten" kyllä on ihan paskoja mäntiä, kun ei kestä edes nakutusta 4-5 vaihteella täysveto päällä". :yawn:

Kelläs täällä foorumilla muuten ylittyy tuo 600 kaakkia?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Ideoita ahettun 20ne:n männiksi?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

kosunen kirjoitti:Sen 600 hopujoulee varmasti kestää ne Let:in mukit. Tietysti täytyy pitää huoli siitä, että kone ei nakuttele eikä ole altis pakopaineelle> joka myös aiheuttaa ikävää rapinaa. Ja sitten ne renkaanvälit tippuu.

Seuraava kommentti onkin sitten" kyllä on ihan paskoja mäntiä, kun ei kestä edes nakutusta 4-5 vaihteella täysveto päällä". :yawn:

Kelläs täällä foorumilla muuten ylittyy tuo 600 kaakkia?

Mä oon kans ihmetelly kun jotku moittii LET mäntiä jopa huonommaks mitä XE, siis ahdettuna... Mutta taitaa olla kukkopillipoikien puhetta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Re: Ideoita ahettun 20ne:n männiksi?

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Täällä on ollut paljon harhakäsityksiä kys. asioista. Tämäkin vain yksi hyvä esimerkki näistä.. Mäntähän on oikeesti ihan hienoa suunnittelua ja omaa Mahlen tunnuksen> hyvä takokampe.

Itsellä ei helposti tulis mieleenkään alkaa tollaiseen koneeseen muita männänrengas ripustimia suunnittelemaankaan. :yes:

Ja lopuksi: kaiken saa paskaksi, jopa korjattua paskaksi. :x
opel arska
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 332
Liittynyt: 02 Maalis 2005, 02:00
Paikkakunta: Ruukki

Re: Ideoita ahettun 20ne:n männiksi?

Viesti Kirjoittaja opel arska »

No tuli kuitenki nuo acralitet laitettua, minkähän verran tuosta 8 venttiili koneesta pysytys tuota voimaa kaiveleen esiin?
Paljonko siitä "firges" astrasta saatiin irti?
Vai onko muita pikkusen enempi laitettuja koneita porukalla tiedossa?
Käyttis vectra gts 1.9 cdti 150hp
Manta b -77 x20xev + hx40 holset
EX: Astra g x16xel sport
Omega b mv6
Ascona c turbo c20ne 352hp 452nm
Opel omega 2.2dti
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Re: Ideoita ahettun 20ne:n männiksi?

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 3&t=145792

Siinä aihetta"Firges"astrasta

Omassa pulkassa on xe-männät, xe kanget, 1.8e nokka, kanavat kohdistettu ja imukanavia hiukan muokattu.haltech E6X, 630 siemens deka suuttimet.yms. puristuksia 8,7. syksyn penkityksessä/säädössä irtos 309hv, 390nm mutta pakopaineet ahdisti moottoria rajusti. nyt ei ole niitä ongelmia ja tuntuu että yläpäässä on voimaa reilusti entistä enemmän...
Kadett D 2.0 16v tic http://www.ocf.fi/forum/viewtopic.php?f=23&t=131306
Omega B 2.6 Elegance
Kadett C Coupe 2.0....
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2848
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Ideoita ahettun 20ne:n männiksi?

Viesti Kirjoittaja Keme »

kosunen kirjoitti:Sen 600 hopujoulee varmasti kestää ne Let:in mukit. Tietysti täytyy pitää huoli siitä, että kone ei nakuttele eikä ole altis pakopaineelle> joka myös aiheuttaa ikävää rapinaa. Ja sitten ne renkaanvälit tippuu.
Onkos tolle pakopaineelle sitten jotain käytännön tai teorian osoittamia raja-arvoja? "alle ahtopaineen" lienee aika raaka yleistys? Missä kohdin tuosta pakopaineesta pitäisi huolestua 1bar, 1.5bar, 2bar kohdalla?

Luonnollisesti oletuksena on ettei laitteet nakuta.
JEEEEEEEEEEEEE!
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Re: Ideoita ahettun 20ne:n männiksi?

Viesti Kirjoittaja madi »

kunhan paine ei ylitä ahtopainetta nii ollaan hyvillä arvoilla mutta jos vaikka 1bar ja 1.5bar nii ei vieläkään ole mitään isoa hätää
http://www.max-boost.co.uk/max-boost/Introduction.htm
tuolla oli kukkopillistä jossakin pakopaineet mitattu niin 1.5bar oli jo 2.5bar pakopainetta nii tuosta voi alkaa miettii alkaa kankea vituttaa ku edelliset pakokaasut on vielä siellä jarraamassa
Calibra A 2.0 16v Turbo 4x4 -90
Vectra A 2.0 8v Turbo 4x4 -93 "Turbo lookalike"
Calibra A 2.0 16v 4x4 Turbo -90 "Jäärata"
Calibra A 3.0 24v RWD twin turbo
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Ideoita ahettun 20ne:n männiksi?

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Noi pakopaineet on vielä pieniä. Nimimerkillä 1,7bar ahto, 4,5bar pako... Tosin kone oli kiisseli, eli ei liity tähän.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin