Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
_rahtari_
'Kapitän'
Viestit: 65 Liittynyt: 16 Helmi 2006, 18:35
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti
Kirjoittaja _rahtari_ » 31 Loka 2007, 20:19
Kuinka paljon on 2.2 ja 2.0 kannen palotilojen erot? Eli kuinka paljon tarttee 2.2 kannesta ottaa pois että se sopii hyvin 2.0 pääle? Onko jotain muuta oleellista mitä tarttis tietää kun sellaisen kannen heittää??
Vauhtia ja vaarallisia tilanteita
havericky
'Diplomat'
Viestit: 3852 Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Janakkala - Turenki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja havericky » 31 Loka 2007, 21:17
Puhutko sä CIH vai DOHC moottoreista?
Jarno
OCF Member 2022
Viestit: 8489 Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo
Viesti
Kirjoittaja Jarno » 31 Loka 2007, 21:40
OHC:takin on 2.0 ja 2.2 litraisena.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
_rahtari_
'Kapitän'
Viestit: 65 Liittynyt: 16 Helmi 2006, 18:35
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti
Kirjoittaja _rahtari_ » 31 Loka 2007, 22:21
puhun ihan CIH koneesta.
Vauhtia ja vaarallisia tilanteita
Juho M-P
OCF Member 2024
Viestit: 15816 Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus
Viesti
Kirjoittaja Juho M-P » 01 Marras 2007, 15:01
Puristussuhde putoaa 8,5:1 hujakoille.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
_rahtari_
'Kapitän'
Viestit: 65 Liittynyt: 16 Helmi 2006, 18:35
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti
Kirjoittaja _rahtari_ » 01 Marras 2007, 16:07
mutta tartteeko 2.2 kantta laskea sitten kun sen heittää siihen päälle vai toimiiko kone ihan tosta noin vain laittamalla.
Vauhtia ja vaarallisia tilanteita
Juho M-P
OCF Member 2024
Viestit: 15816 Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus
Viesti
Kirjoittaja Juho M-P » 01 Marras 2007, 17:40
Toimii. Tehoja et sillä vain saavuta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
_rahtari_
'Kapitän'
Viestit: 65 Liittynyt: 16 Helmi 2006, 18:35
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti
Kirjoittaja _rahtari_ » 01 Marras 2007, 22:33
ajattelin kyl viistää siistä sen verran pois et palotila vastaa 2.0 kantta
Vauhtia ja vaarallisia tilanteita
Beeascona
'Diplomat'
Viestit: 2132 Liittynyt: 12 Maalis 2006, 20:44
Viesti
Kirjoittaja Beeascona » 01 Marras 2007, 22:39
...Ja kun laitat virinokan niin se vaatii taas enemmän puristussuhdetta...
Wisecolta saa 2.0 alakerralle ja 2.2 kannelle tehtyjä pattipää mäntiä ja löytyy ihan suomesta hyllystä.
Ja vaikka wisecoissa onkin katkeillut niitä männän tappeja niin kyllä ne kestää vapari käytön.
_rahtari_
'Kapitän'
Viestit: 65 Liittynyt: 16 Helmi 2006, 18:35
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti
Kirjoittaja _rahtari_ » 01 Marras 2007, 22:50
se on totta sillain ajattelin nostaa sitä vähän tavallista ylemmäksi, mut en ole ainakaan vieläkään avaamassa alakertaa kun tarttee olla koko ajan jonkinnäköinen kehon liikutin millä liikkua.
Vauhtia ja vaarallisia tilanteita
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874 Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki
Viesti
Kirjoittaja Realsanta » 02 Marras 2007, 09:07
taitaa mennä aika matalaksi kansi jos meinaat saada pois sen 5cc per pytty...
eikös se ollut niin 2.0E kans o n.50 ja 2.2 on 55 palotila
tuos ainakin tutun xr20e kannessa oli palotila 50.5cc
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
motorsport
'Diplomat'
Viestit: 1527 Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi
Viesti
Kirjoittaja motorsport » 02 Marras 2007, 13:29
Jos sen millin höyläsee pois, niin puristus on taas järkevällä tasolla ja kansi virtaakin kivasti.
Simo
'Diplomat'
Viestit: 3996 Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:
Viesti
Kirjoittaja Simo » 02 Marras 2007, 14:54
Vertailun vuox 2.0S koneen kannen (XR2) palotila tais olla 54cc. Että eiköhän tuo 2.2:n kansi ole höyläämättömänäkin toimiva.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Juho M-P
OCF Member 2024
Viestit: 15816 Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus
Viesti
Kirjoittaja Juho M-P » 02 Marras 2007, 17:37
Simo kirjoitti: Vertailun vuox 2.0S koneen kannen (XR2) palotila tais olla 54cc. Että eiköhän tuo 2.2:n kansi ole höyläämättömänäkin toimiva.
Kyllä silla rutut putoaa ja samalla tehot. Todettu on.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
_rahtari_
'Kapitän'
Viestit: 65 Liittynyt: 16 Helmi 2006, 18:35
Paikkakunta: Hämeenkyrö
Viesti
Kirjoittaja _rahtari_ » 02 Marras 2007, 19:51
taidan siis viistää millin pintaan pois siitä ja laittaa miedon nokan kiinni niin eiköhän sillä "pärjää" kun säätää asiallisesti...
Vauhtia ja vaarallisia tilanteita