2.2 kansi 2.0 päälle

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
_rahtari_
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 18:35
Paikkakunta: Hämeenkyrö

2.2 kansi 2.0 päälle

Viesti Kirjoittaja _rahtari_ »

Kuinka paljon on 2.2 ja 2.0 kannen palotilojen erot? Eli kuinka paljon tarttee 2.2 kannesta ottaa pois että se sopii hyvin 2.0 pääle? Onko jotain muuta oleellista mitä tarttis tietää kun sellaisen kannen heittää??
Vauhtia ja vaarallisia tilanteita
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3852
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Janakkala - Turenki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Puhutko sä CIH vai DOHC moottoreista?
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jarno »

OHC:takin on 2.0 ja 2.2 litraisena.
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
_rahtari_
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 18:35
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja _rahtari_ »

puhun ihan CIH koneesta.
Vauhtia ja vaarallisia tilanteita
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Puristussuhde putoaa 8,5:1 hujakoille.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
_rahtari_
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 18:35
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja _rahtari_ »

mutta tartteeko 2.2 kantta laskea sitten kun sen heittää siihen päälle vai toimiiko kone ihan tosta noin vain laittamalla.
Vauhtia ja vaarallisia tilanteita
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Toimii. Tehoja et sillä vain saavuta.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
_rahtari_
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 18:35
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja _rahtari_ »

ajattelin kyl viistää siistä sen verran pois et palotila vastaa 2.0 kantta
Vauhtia ja vaarallisia tilanteita
Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2132
Liittynyt: 12 Maalis 2006, 20:44

Viesti Kirjoittaja Beeascona »

...Ja kun laitat virinokan niin se vaatii taas enemmän puristussuhdetta...

Wisecolta saa 2.0 alakerralle ja 2.2 kannelle tehtyjä pattipää mäntiä ja löytyy ihan suomesta hyllystä.
Ja vaikka wisecoissa onkin katkeillut niitä männän tappeja niin kyllä ne kestää vapari käytön.
_rahtari_
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 18:35
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja _rahtari_ »

se on totta sillain ajattelin nostaa sitä vähän tavallista ylemmäksi, mut en ole ainakaan vieläkään avaamassa alakertaa kun tarttee olla koko ajan jonkinnäköinen kehon liikutin millä liikkua.
Vauhtia ja vaarallisia tilanteita
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

taitaa mennä aika matalaksi kansi jos meinaat saada pois sen 5cc per pytty...

eikös se ollut niin 2.0E kans o n.50 ja 2.2 on 55 palotila

tuos ainakin tutun xr20e kannessa oli palotila 50.5cc
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Jos sen millin höyläsee pois, niin puristus on taas järkevällä tasolla ja kansi virtaakin kivasti.
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

Vertailun vuox 2.0S koneen kannen (XR2) palotila tais olla 54cc. Että eiköhän tuo 2.2:n kansi ole höyläämättömänäkin toimiva.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Simo kirjoitti:Vertailun vuox 2.0S koneen kannen (XR2) palotila tais olla 54cc. Että eiköhän tuo 2.2:n kansi ole höyläämättömänäkin toimiva.

Kyllä silla rutut putoaa ja samalla tehot. Todettu on.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
_rahtari_
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 65
Liittynyt: 16 Helmi 2006, 18:35
Paikkakunta: Hämeenkyrö

Viesti Kirjoittaja _rahtari_ »

taidan siis viistää millin pintaan pois siitä ja laittaa miedon nokan kiinni niin eiköhän sillä "pärjää" kun säätää asiallisesti...
Vauhtia ja vaarallisia tilanteita
Vastaa Viestiin