teholappu kysymys

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
Agi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 225
Liittynyt: 09 Joulu 2003, 02:00

teholappu kysymys

Viesti Kirjoittaja Agi »

tuollainen askarruttaa että miten tuo jos esim. 2.0 16v moottori antaa 110kw/150hv tehtaan mukaan ja sitten siitä penkitetään esim 136hv ja virallinen lappu tehosta niin meneekö tuo katsastuksessa lävite jos autossa saa max olla 138hv ja teholappu moottorista löytyy 136hv.. pystyykö katsastus mies sanomaan asiaan mitään ku tuollainen teho otettu ulos vaikka kone lupaa suurempia tehoja..
Vectra A c20xe
Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2132
Liittynyt: 12 Maalis 2006, 20:44

Viesti Kirjoittaja Beeascona »

Tuo alkaa olla jo niin tulkinnanvaraista että kannattaa kysyä sen konttorin mielipide asiaan jossa meinaa autonsa leimata.
Jos kone olisi "omavalmiste" niin silloin ei olisi mitään ongelmaa...
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Muuttamattomasta moottorista ei voi penkittää eri tehoja. Pitää ola esim rakennettu "1.8" alakerralle tms.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Agi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 225
Liittynyt: 09 Joulu 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja Agi »

oorlait.. tuo selvitti paljon asiaa.. onko nuo numerot muuten ihan lyömällä lyötyjä lohkon kupeessa??
Vectra A c20xe
Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2132
Liittynyt: 12 Maalis 2006, 20:44

Viesti Kirjoittaja Beeascona »

Itseasiassa täysin tehdastekoiselta vaikuttava moottorikin voi olla "omavalmiste" jos sinne on vaihdettu esim. männät. :wink:
Käytännössähän tuon verran saa tehoja tiputettua pelkillä säädöillä,toisin sanoen: viritys on onnistunut jos tehot ei ole tippuneet yli 20%. :D
Agi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 225
Liittynyt: 09 Joulu 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja Agi »

ku olisi tarkoitus laittaa erääseen autoon c20xe moottori ja sen auto mallisarjan suurin on ollut 1.8(115hv) niin ei jaksaisi ruveta rakentamaan 2.0 8v lohkon päälle tuota 16v kantta että saisi leimasta lävite.. helpompaa olisi kun saisi suoraan laitettua tuon c20xe moottorin sinne paikalle ja teholapun 136hv.. ja jollain tavalla omavalmisteiseksi.. vai rupeavatkohan katsastuksessa napisemaan tuosta kun lohko on c20xe:n ja eihän tarvitse käyttää kattia kun auto ei ole vähäpäästöinen
Vectra A c20xe
GSi+to4
'Senator'
'Senator'
Viestit: 545
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 20:12
Paikkakunta: Lappeenranta
Viesti:

Viesti Kirjoittaja GSi+to4 »

Tuon saisi varmaankin helpommin leimattua nyky säännöillä ahdettuna. :lollis:
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja telwin »

Laita siihen tuplakaasarit, ja vanhasta 1.8 koneesta jakaja.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

telwin kirjoitti:Laita siihen tuplakaasarit, ja vanhasta 1.8 koneesta jakaja.

Jeps. Samalla +1000k% katu-uskottavuutta. Mikään ääni ei voita tuplien höpinää.


Tai sitte stanssaat lohkoon 1.8SE...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Agi
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 225
Liittynyt: 09 Joulu 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja Agi »

nii aivan tuo on mahdollisuus kans..
Vectra A c20xe
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Agi kirjoitti: nii aivan tuo on mahdollisuus kans.. stanssaus mieluinen vaihtoehto omasta mielestä

Hsssst. Näistä asioista puhutaan kuiskaten. Täällä pyörii viranomaisia ja AKE valvoo täälläkin...
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Lonnqvist
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 262
Liittynyt: 01 Maalis 2005, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja Lonnqvist »

Mitä jos lyö c20xe lohkoon 18e merkinnät ja väittää kivenkovaa että on rakennettu moottori?
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja telwin »

Nuo tuplathan sopisi hienosti oli sitten kyse Cee tai Dee kadetista... 8)
Avatar
repsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 959
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

jos tuon haluaa tehdä laillisesti, niin kannattaa hankkia ko. motti ja laittaa sinne c20let nokat ja penkittää sitten. tietysti on mahdollisuus myös pienentää moottorin hengitystä pienemmällä kaasuläpällä.

yllämainitut seikat riittävät siihen että moottori on omavalmiste jolloinka teholapuilla todistetaan moottorin luovuttama kW määrä.
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jpisteh
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 4258
Liittynyt: 17 Helmi 2002, 02:00

Viesti Kirjoittaja jpisteh »

Säädettävä nokkapyörät ja säädöt alavääntöön tähtääväksi, niin tehot putoaa. Tosin moottorin ohjaus ei välttämättä ole enää optimaalinen tehdassäädöissä (siis tehot putoaa varmemmin).

j.h
Vastaa Viestiin