G Astra, yllämainittu ropleema, eli saako konepellin jotenkin auki ulkopuolelta, vaijeri on menny poikki just väärästä päästä. Vai pitääkö irrottaa etumaski, ja jos niin väkivalloin vai saako nätisti?
Hyviä ja huonoja vinkkejä kaivataan...
Konepellin avausvaijeri poikki, miten konepelti auki?
Maski on takapuolelta ruuveilla kiinni joten sen irroittaminen "väärältä puolelta" ehjänä ei kyllä tule onnistumaan. Kannattaa varmaan tutkia josko siihen mekanismiin pääsisi käsiksi maskin raosta. Siellähän ei ole kuin lenkki jousen päässä ja sitä pitäisi saada jonkin verran kammettua niin konepellin saisi auki. Riippuen moottoriversiosta alakautta pääsee varmaan helpoiten käsiksi (isompien koneiden kanssa saattaa tulla ahdasta).
Re: Konepellin avausvaijeri poikki, miten konepelti auki?
Hei onko vaijeri tosiaan poikki, eli saat vedettyä sisäsisätilaan jonkun matkaa.? Todnäk ongelmana on konehuoneessa irronnut vaijerin kuori. Vedä siis kunnolla aukaisukahvan luona näkyvää vaijeria pihdeillä, pitäisi aueta. Ja kun pääset katsomaan konehuoneeseen niin tsekkaa sen vaijerin pään kiinnitys. Jos vaijeri on poikki niin hirmu hankala avata, vaikka saisit vapautettua konepellin lukossa olevan lukitusjousen. Nimim.. meinas ottaa koville mutta vain vaijerin kuori oli liikkunu..
Re: Konepellin avausvaijeri poikki, miten konepelti auki?
Voisko olla silti ajankohtanen tieto jollekin muulle googlaajalle vaikkapa ylihuomenna?