Lisäsuuttimien ohjaus ö-p anturilla

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
Avatar
Ksthb
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 152
Liittynyt: 29 Maalis 2005, 20:21
Viesti:

Re: Lisäsuuttimien ohjaus ö-p anturilla

Viesti Kirjoittaja Ksthb »

Rami L kirjoitti:Miten lisäsuuttimien ohjaus öljynpaineanturilla mahtaa onnistua? Sen tiedän että antureita on kahta lajia eli kytkeviä ja oliskos se toinen avaavia. Kummanlainen sen pitäisi olla?
Hmm.. löytys ProBoostin lisäruisku ohjain 4 suuttimelle, ollut kiinni Hayabusan tbo setissä. Sopis varmaan ihan hyvin auto käyttöönkin. Toiminta perustuu kierrosluku/paine tunnistukseen, ruiskutus määrä, alkamis paine säädettävissä ja kaiken huipuksi erittäin helppo säädettävä/asennettava. Kiinnostasko? (Halvalla lähtee)
Opel Vivaro Bi Turbo

Kawasaki Ninja H2
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Lisäsuuttimien ohjaus ö-p anturilla

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Ksthb kirjoitti:
Rami L kirjoitti:Miten lisäsuuttimien ohjaus öljynpaineanturilla mahtaa onnistua? Sen tiedän että antureita on kahta lajia eli kytkeviä ja oliskos se toinen avaavia. Kummanlainen sen pitäisi olla?
Hmm.. löytys ProBoostin lisäruisku ohjain 4 suuttimelle, ollut kiinni Hayabusan tbo setissä. Sopis varmaan ihan hyvin auto käyttöönkin. Toiminta perustuu kierrosluku/paine tunnistukseen, ruiskutus määrä, alkamis paine säädettävissä ja kaiken huipuksi erittäin helppo säädettävä/asennettava. Kiinnostasko? (Halvalla lähtee)

Kaverin bemarissa oli tällanen. Toimi sika hyvin. Mua kyl kiinnostais. Mitä se maksaa? YV
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Ksthb
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 152
Liittynyt: 29 Maalis 2005, 20:21
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ksthb »

YV:tä laiteltu
Opel Vivaro Bi Turbo

Kawasaki Ninja H2
Masai
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 140
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Masai »

kokeilemalla saa hyvin juttuja,sille.ne jotka ei tekniikasta ymmärtä niin kannattaa jättää väliin.

Masai
Peugeot 505 Turbo Inj, Opel Manta -A -70, Saab 9000 CSE 2.3T Aut. -94, Saab 9-5 Aero 2.3T Aut. -00, Opel Insignia 2 T 4x4 -10, Maserati 3200GTA -01.
Avatar
motorsport
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1527
Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
Paikkakunta: Etelä-Suomi

Viesti Kirjoittaja motorsport »

Tuollaisella painetunnistukseen perustuvalla lisäsuutinohjaimella sentään soosin voi saada suht hyväksi. Hintaahan noilla tuppaa olemaan megaa enemmän ellei saa käytettynä halvalla. Itse kokeilin joskus Haltecin F5:sta. Ainoa puute siinä oli, että aloituskierrosluku olisi ollut hyvä saada säädettyä. Keskialueelle tuppasi tulemaan rikas piste kun aloituspistettä ei saanut säädettyä vain yläkierroksille (sinne missä vakio ruisku putoaa laihalle).

Pakkelista tehtyä paineensäädintä ja öljynpaineanturia seossäätimenä ja muita tunnettuja innovatiivisia patentteja en ole kokeillut. Puuhatkaa vaan... ehkä kommentointi on ollut turhan jyrkkää. En vaan ymmärrä tuollaisia juttuja kun parempia on halvalla saatavana.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Kaverin 3.5L Bi-turbo bemussa oli tuollanen proboostin näytöllinen lisärikastusohjain ja kaksi 600cc suutinta. Muuten oli vakio moottorinohjaus(motronic). Pelas tosi hyvin, kun vakioruutta ajoi alipainealueen kuten ennenkin ja sitten ahdoilla rikastus peliin.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Avatar
Ksthb
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 152
Liittynyt: 29 Maalis 2005, 20:21
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ksthb »

Kuvat lähetetty mailina
Opel Vivaro Bi Turbo

Kawasaki Ninja H2
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Ksthb kirjoitti:Kuvat lähetetty mailina
Mulle kans hintaa ja kuvaa
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Juho M-P kirjoitti:Kaverin 3.5L Bi-turbo bemussa oli tuollanen proboostin näytöllinen lisärikastusohjain ja kaksi 600cc suutinta. Muuten oli vakio moottorinohjaus(motronic). Pelas tosi hyvin, kun vakioruutta ajoi alipainealueen kuten ennenkin ja sitten ahdoilla rikastus peliin.
Jos nyt on sama bemari kyseessä niin muistelisin että eikö siinä ollut finboost-merkkinen vastaava laite? Vai onko finboost ha proboost sama asia?
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

P. Lanttola kirjoitti: Jos nyt on sama bemari kyseessä niin muistelisin että eikö siinä ollut finboost-merkkinen vastaava laite? Vai onko finboost ha proboost sama asia?
Joo, finboost se oli, mutta ihan samannäkönen mitä proboostin sivuilla myytävä loota.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin