öljynkierto turbolle

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Avatar
kadett85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 772
Liittynyt: 29 Loka 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu/Ylitornio

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

kyllä se pitäs koneen etupuolellaki toimia kunhan vaan on riittävän iso letku ja huohotus toimii.
Avatar
jeffgordon
'Senator'
'Senator'
Viestit: 396
Liittynyt: 13 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja jeffgordon »

Meillä ainakin molemmissa öljypohjassa etupuolella, eikä mitään ongelmia ole ollut. Tehty molempiin nimenomaan tuota silmälläpitäen siihen öljypohjan matalempaan osaan
Kadett D Caravan 16v Turbo
Kadett D Caravan 20XE
Kadett D Caravan Berlina Voyage 1.6S
Kadett E Cabrio
Vectra A GT 16V
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

__Joppe__ kirjoitti:
TJT kirjoitti:
__Joppe__ kirjoitti:^sullahan on isolohko.. nokkapukista lähtee se öljyputki siihen mittatikun viereen, ni siihen haaroitat öljynpaluun..
Meinaat että huohotinputkeen laittaa paluulinjan?
no miksei?
No mistään mitään tiedä, mutta luulisi että tehdasturboissakin olisi jo huohotinputkeen paluu laitettu jos se jotenkin järkevää olisi.
Veikkaisin, että sotkee huohotuskaasujen kulkua jossainmäärin, jos painaa ahtimeltä kuumat paluuöljyt samaan ränniin...
"ON ERI ASIA TARVITA NIITÄ SAATANAN VALOJA, KUIN TAAS SE, ETTÄ OMAT VALOT AUTTAISI ASIAAN NIINKUIN NIITTEN KUULUISI! -Jiri
Avatar
kadett85
'Senator'
'Senator'
Viestit: 772
Liittynyt: 29 Loka 2002, 02:00
Paikkakunta: Oulu/Ylitornio

Viesti Kirjoittaja kadett85 »

Olishan se aika kätevä ko siihen vois tehä öljynpaluun ilan että tarvii käyttää öljypohjaa poissa.
Antti-89
'Senator'
'Senator'
Viestit: 352
Liittynyt: 14 Joulu 2007, 12:04
Paikkakunta: Helsinki/Sievi

Viesti Kirjoittaja Antti-89 »

__Joppe__ kirjoitti:^sullahan on isolohko.. nokkapukista lähtee se öljyputki siihen mittatikun viereen, ni siihen haaroitat öljynpaluun..
Jos sen paluun laittaa nyt tuohon, nii voiko sen haarotuksen tehdä t:mallisen vai pitäiskö olla enempi y:mallinen, ettei häiritse öljyn kirtoa?
__Joppe__
'Senator'
'Senator'
Viestit: 832
Liittynyt: 23 Loka 2006, 11:11
Paikkakunta: Laukaa/vehniä

Viesti Kirjoittaja __Joppe__ »

no eikös sen jo terve järki sano että sellanen y-haara virtaa paremmin.. :roll:
ex.Opel Vectra c20xe -89
ex.Opel vectra 2.0i -89
Omppu 2.5v6 -95
Antti-89
'Senator'
'Senator'
Viestit: 352
Liittynyt: 14 Joulu 2007, 12:04
Paikkakunta: Helsinki/Sievi

Viesti Kirjoittaja Antti-89 »

__Joppe__ kirjoitti:no eikös sen jo terve järki sano että sellanen y-haara virtaa paremmin.. :roll:
vaanku se järki ei aina ole terve ja sitte ku on nii se ei luista.. :lollis: mut kiitoksia kumminki.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Ei huohotin putkeen.

Mulla ois isolohkoetuvetoohc:n öljypohja öljynpaluulla, juotettu, ei kuse.
Kaupanpäälle voin pistää huototinputken missä myös öljyn paluu. Voi sitten todeta kumpi on se järkevä vaihtoehto :)
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
aako
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 241
Liittynyt: 15 Touko 2005, 10:00
Paikkakunta: Terälahti.

Viesti Kirjoittaja aako »

Toimisko samanlainen liitos kuin prätkäjätkillä?
Kuva
Liitos öljy pohjassa ja ahdin öljypinnan yläpuolella.
Kuva kylläkin kömpijästä,mutta käyttävät pärrissä samanlaisia.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Toimii kyllä, asconassani (cih) oli öljyn paluu kanteen ja toimi. Mutta jos vähänkin väljää laakerissa niin jo on pöllyt.. Joo nyt nukkuun j aa selvin päin jatketaan -(z)-
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Peanuts
'Senator'
'Senator'
Viestit: 616
Liittynyt: 23 Marras 2004, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja Peanuts »

mulla 20NE koneessa porattu öljynpaluulle kierteet lohkoon, siihen öljypohjan yläpuolelle missä on sellanen tasanen alue lohkossa. ilmeisesti esim. LET koneessa suht samassa kohtaa öljynpaluu
Avatar
Timo.A
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 340
Liittynyt: 08 Touko 2006, 15:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Timo.A »

minkähän kokoinen putki olisi hyvä tuohon paluu puolelle.
B2-Omega -02 3,2 - E-Kadett -87 2.5 turbo - J-Astra -12 1.4T
Avatar
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3489
Liittynyt: 17 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Riittävän iso,joku ~20mm
Avatar
Timo.A
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 340
Liittynyt: 08 Touko 2006, 15:08
Paikkakunta: Jyväskylä

Viesti Kirjoittaja Timo.A »

eikös se mennyt jotenkin näin, että vähintään niin iso putki kun turbossa oleva ulostulo
B2-Omega -02 3,2 - E-Kadett -87 2.5 turbo - J-Astra -12 1.4T
Vastaa Viestiin