K&N kartiosuodatin -> tehonlasku

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Moi!

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

Deltree kirjoitti:K&N kartiosuodatinsarjat eivät ole valmiiksi öljyttyjä tehtaalta tullessa. tiedän sen myyneeni niitä aika monta :P
Miksi ne on sitten ihan punaisessa öljyssä. :roll:
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
plumber
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 140
Liittynyt: 12 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Vöyri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja plumber »

masu kirjoitti:Sori OT: Eikös viritys ole sillon onnistunu, jos tehoja häviää vain alle 15%? :lollis:
Juurikin näin. Ja jos jotain positiivistä pitää virityksestä keksiä, niin ainakin kuopat vääntökäyrässä katosivat kokonaan! Nyt vetää tasasen surkeesti koko alueelta :lol: :lollis:

Tässä ku oon kurvaillu, ni alan uskoa että se tehottomuuden tunne tulee tuolta pään välistä. Koska meteli nousi kiihdytyksissä kovempien imuäänien takia, eikä menopuoli vastaa suhteessa meteliä.
Koskaan ei ole liian myöhästä luovuttaa...
miiko
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 91
Liittynyt: 17 Marras 2005, 09:07
Paikkakunta: Lohja

Viesti Kirjoittaja miiko »

Jartsa kirjoitti: kuten tein serkun veccuun.
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... G_1973.jpg
Mistäs te ootte hommannut tollasta sopivaa imuletkua? Oon koittanu etsiä jo jonkun aikaa, muttei ole onnistanut.
Deltree
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Turku

Re: Moi!

Viesti Kirjoittaja Deltree »

Simo kirjoitti:
Deltree kirjoitti:Pakosarjahan on se joka opeleissa käy liian kuumana joka taas voi aiheuttaa sen, että pakosarjasta pamahtaa ne muutama pultti tai se menee halki. joten itse suosittelen myös pakosarjaan Thermo Techin lämmöneristenauhaa.
Eiköhän pakosarja käy aika kuumana kaikenmerkkisissä autoissa. Ja se että sarjan päälle kiedotaan jotain lämpöeristenauhaa ei ainakaan sarjan lämpötilaa laske!

En minä suinkaan sitä tarkoittanut. Se vain eristää lämpöä siihen. eli lämpö ei säteile niin paljon muualle konehuoneeseen.
Deltree
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Turku

Re: Moi!

Viesti Kirjoittaja Deltree »

Jartsa kirjoitti:
Deltree kirjoitti:K&N kartiosuodatinsarjat eivät ole valmiiksi öljyttyjä tehtaalta tullessa. tiedän sen myyneeni niitä aika monta :P
Miksi ne on sitten ihan punaisessa öljyssä. :roll:

Ei ainakaan meidän myymämme ole öljyssä :)
ainakaan nykyään. toki voi olla, että on joskus ollut.
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

Kannattaa kokeilla pätkää putkea/letkua ilmamassamittarin ja putsarin välissä. Vaikka joku 10cm voisi olla sopiva. Tuolta kartiosuodattilmelta ilma saattaa tulla vähän väärällä lailla pyörteilemällä ilmamassamittarille jolloin se ei toimi kunnolla. Kuulemma parissakin autossa auttanut tuo konsti.
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
A
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 161
Liittynyt: 03 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: LPR

Re: Moi!

Viesti Kirjoittaja A »

Deltree kirjoitti:
Jartsa kirjoitti:
Deltree kirjoitti:K&N kartiosuodatinsarjat eivät ole valmiiksi öljyttyjä tehtaalta tullessa. tiedän sen myyneeni niitä aika monta :P
Miksi ne on sitten ihan punaisessa öljyssä. :roll:

Ei ainakaan meidän myymämme ole öljyssä :)
ainakaan nykyään. toki voi olla, että on joskus ollut.
Mulla on tossa yksi K&N suodatin vielä pussissaan ja pussissa lukee -> Factory pre-oiled ready to install. Ei varmaan tarvitse suomentaa..
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

miiko kirjoitti:
Jartsa kirjoitti: kuten tein serkun veccuun.
http://opel.desteem.org/albums/userpics ... G_1973.jpg
Mistäs te ootte hommannut tollasta sopivaa imuletkua? Oon koittanu etsiä jo jonkun aikaa, muttei ole onnistanut.
paikallisesta Alavuden-Autosta.toikin oli valmis vähän vajaa 90astetta ja joku 30-40cm suoraa molemmissa päissä.siitä vaan lyhennellä sopivaksi.noi on jotain hydrauliikka letkuja tai vastaavaa.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Re: Moi!

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

A kirjoitti:
Deltree kirjoitti:
Jartsa kirjoitti:
Deltree kirjoitti:K&N kartiosuodatinsarjat eivät ole valmiiksi öljyttyjä tehtaalta tullessa. tiedän sen myyneeni niitä aika monta :P
Miksi ne on sitten ihan punaisessa öljyssä. :roll:

Ei ainakaan meidän myymämme ole öljyssä :)
ainakaan nykyään. toki voi olla, että on joskus ollut.
onkos ne teidän myymien suodatuselementit sitten valkoisia?
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Deltree
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 76
Liittynyt: 28 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Turku

Re: Moi!

Viesti Kirjoittaja Deltree »

Jartsa kirjoitti:
A kirjoitti:
Deltree kirjoitti:
Jartsa kirjoitti:
Deltree kirjoitti:K&N kartiosuodatinsarjat eivät ole valmiiksi öljyttyjä tehtaalta tullessa. tiedän sen myyneeni niitä aika monta :P
Miksi ne on sitten ihan punaisessa öljyssä. :roll:

Ei ainakaan meidän myymämme ole öljyssä :)
ainakaan nykyään. toki voi olla, että on joskus ollut.
onkos ne teidän myymien suodatuselementit sitten valkoisia?

Moi yleensä ne on harmaita tai haalean punaisia.

Tarkistan asian huomenna.
Vastaa Viestiin