Sivu 36/37

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 23 Syys 2021, 21:28
Kirjoittaja hukkis
Just joku päivä sitten kyselin tätä katsastusmieheltä. Tehoraja lasketaan muutetun auton nykyisestä painosta, se punnitaan muutoskatsastuksessa. Takapenkki veke ja lisäpainoo autoon ja katsastus kakspaikkaseks, jos tarvii lisää tehorajaa leimalle :)
Ja teholapussa pitää käyrä lähtee tyhjäkäynniltä alkaen...

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 24 Syys 2021, 08:09
Kirjoittaja Keme
hukkis kirjoitti: 23 Syys 2021, 21:28 takapenkki veke ja lisäpainoo autoon ja katsastus kakspaikkaseks, jos tarvii lisää tehorajaa leimalle :)
Noilla lisäpainoilla saa vaan melkosen vähän muutettua sitä tehorajaa. 7kg/kW rajalla sadalla kilolla saa nostettua tehorajaa sen 14kW eli soveltuu käytännössä lähinnä johonkin todella rajatapauksen hienosaäätöön.

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 25 Joulu 2021, 13:20
Kirjoittaja heegeri
Onkos kukaan laittanut c20let tekniikkaa b asconaan? Voiko katsastaa ahdettuna c20xe moottorina? Ymmärsin, että teho/painosuhde menee yli.

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 25 Joulu 2021, 13:29
Kirjoittaja Juho M-P
Käsittääkseni c20xe turbolla muuntuu leimamiehen papereissa aina c20let moottoriksi.

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 25 Joulu 2021, 14:27
Kirjoittaja Sämä
Juho M-P kirjoitti: 25 Joulu 2021, 13:29 Käsittääkseni c20xe turbolla muuntuu leimamiehen papereissa aina c20let moottoriksi.
Ei koneen tyyppi/malli muuttu toiseksi katsastusmiehen mielivallasta. Eli xe turbolla on aina xe turbolla.

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 25 Joulu 2021, 17:40
Kirjoittaja Juho M-P
Mutta teho ei voi olla muuttumayta

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 25 Joulu 2021, 20:48
Kirjoittaja Sämä
Juu, pitää tehon nousta lähtötehosta ahdettaessa lain mukaisesti.

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 25 Joulu 2021, 21:43
Kirjoittaja Wesku79
Ahtaminen lisää tehoa vähintään 20%.

Eli c20xe:n tapauksessa 150hp x 1,20 = 180hp.

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 25 Joulu 2021, 21:45
Kirjoittaja Juho M-P
Ja jos C20NE varustaa XE kannella, nousee teho 150hv:seen

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 25 Joulu 2021, 21:46
Kirjoittaja Juho M-P
Ekotykkiä pellin alle vain. "X18XEL" ahtimella.

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 26 Maalis 2022, 18:13
Kirjoittaja -TTT-
heegeri kirjoitti: 25 Joulu 2021, 13:20 Onkos kukaan laittanut c20let tekniikkaa b asconaan? Voiko katsastaa ahdettuna c20xe moottorina? Ymmärsin, että teho/painosuhde menee yli.
Edellisellä sivulla laskettuna teho saisi olla 157kw ja let teho on 150kw.
Eli pitäisi onnistua.

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 07 Touko 2022, 20:22
Kirjoittaja Mage88
Sattuisko kellään olemaan a omegan eroavaisuustodistusta 2 litrasesta 3litran 24venaseen?

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 14 Touko 2022, 18:23
Kirjoittaja Jees98
Miten porukka on c kadetissa todistanut noi vakaajat kun katsuri haluaisi vakaajien paksuudet paperilla?

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 14 Touko 2022, 21:20
Kirjoittaja Sämä
Jees98 kirjoitti: 14 Touko 2022, 18:23 Miten porukka on c kadetissa todistanut noi vakaajat kun katsuri haluaisi vakaajien paksuudet paperilla?
Melkein kävisin paperien kanssa toiselta konttorilta kysymässä näkemystä oisko helpompaa.

Edessähän se vakaajien ero on siinä, että vakiovakaaja vakiopaikallaan ei pysty olemaan kiinni kun moottorin isommaksi vaihtaa. Ottaa kiinni.
Liekkö nuissa edes paksuuseroa, pitäisi mitata kun itsellä kumpiakin on.

Takavakaajia on kahdenlaisia ja pääasia siinä että takana ylipäätään on se vakaaja kun vakio pikkulohkossa niitä vähemmän on siellä.


Edit.

Pyysin juuri projektiini tuon muutoslapun Opelilta ja siinä oli vakaajien paksuudetkin mainittuna. Etuvakaajan kohdalla lukee "paksuus sama 22mm" , takana 15mm 2.0ssa.

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 25 Heinä 2022, 12:44
Kirjoittaja VilleVee
Löytyykö joltakin eroavuus/vastavuustodistusta omegaa a 2.0 8v --> 3.0 24v ?