Sivu 35/37

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 11 Joulu 2019, 14:15
Kirjoittaja C karva
Meneillään olisi C kadetti projekti johon istutettu B Vectran X20XEV ja laatikkona A omegan 20se R25 laatikko. Mikäs vauhtipyörä/ kytkin paketti tuohon olis helpoin istutta ? Plug and play paketti olis mielellään hakusessa.

Sopiiko tuo vectran kytkin paketti vai loppuuko käpälästä liikevara kesken? Tuo 20se vauhtis ei sovi puolttijaoltaan tuohon x20xev kampuraan. Kiitos jos joku auttaisi niin pääsis jatkaa eteenpäin :worship: !

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 11 Joulu 2019, 15:36
Kirjoittaja Juho M-P
20SE vauhtipyörä muuten sopii ihan takuuvarmasti ja se on helpoin vaihtoehto.

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 15 Joulu 2019, 13:48
Kirjoittaja Sakari
Tietääkö kukaan onko a omegan 2l ja 3l etuvakaajat erillaiset? Jyrkempi taivutus tms? Kun laitetaan juuri 3l konetta alunperin 2l koriin ja koneen etuosa ottaa vakaajaan kiinni, vaikka kone on tulipellissä asti.

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 16 Joulu 2019, 17:53
Kirjoittaja ?!
^mun mielestä jokaisessa omegassa on sama (26mm?) vakaaja.

Etupalkit sen sijaan taitaapi olla erillaiset.
Vai onkos sulla motti liian alhaalla?

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 19 Joulu 2019, 10:56
Kirjoittaja Sakari
Taitaapi olla kone sitten liian ales mallattu. Järkyttävän ylhäällä näyttäs olevan moottori vakiona kun kävin yhtä katsomassa :lol: No, täytyy vissiin tehdä asialle jotain :D

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 19 Joulu 2019, 19:07
Kirjoittaja ?!
Oliskohan se vakaajan kiinnitys mahdollista rakentaa sen etupalkin alapuolelle,tekis samalla vahvemman siitä.
Meillä jz omegasss laitettu tuplavakaaja ja vahvistettu kiinnitys vakio paikassaan.Ne lenkit antautuu kun vaan toisessa päässä pultti kiinnitys.

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 20 Helmi 2021, 15:22
Kirjoittaja jariz
Mahtuuko Opelin V6 esim. C25XE A-mantaan kokonsa puolesta?
Onko liian painava kone verrattuna 1.9cihhiin?

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 20 Helmi 2021, 16:18
Kirjoittaja Juho M-P
Mahtu ainaki B Asconaan. Pakosarjojen kanssa tulee ahasta.

Ei se paljoo painavampi oo mitä CIH. Mulla on tallin seinälle kirjotettuna puntaroitu paino

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 23 Helmi 2021, 17:53
Kirjoittaja ?!
Mä punnasin etuveto 2.5 v6 mosan aikoinaan kun F Astraan olin tunkemassa.
Muistaakseni 204 vai 205kg apulaitteineen,pakosarjoilla ja vauhtipyörällä

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 23 Helmi 2021, 18:56
Kirjoittaja Juho M-P
Toiselle foorumille olin näemmä kirjoittanu:
” Punnitsin X25XE moottorin oikeen koukkuvaa’alla.

Paino ilman apulaitteita ja vauhtipyörää 126kg.
Heitin päälle jonku 120A laturin ja OHc startin sekä pari jarrulevyä. Sain painoksi noin 150kg.”

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 07 Maalis 2021, 19:59
Kirjoittaja ?!
Juho M-P kirjoitti: 23 Helmi 2021, 18:56 Toiselle foorumille olin näemmä kirjoittanu:
” Punnitsin X25XE moottorin oikeen koukkuvaa’alla.

Paino ilman apulaitteita ja vauhtipyörää 126kg.
Heitin päälle jonku 120A laturin ja OHc startin sekä pari jarrulevyä. Sain painoksi noin 150kg.”
Voihan se oma muistikin jo heittää,melko paljon on meillä tuloksessa eroa ainakin .

Mulla oli siis täydellinen moottori kytkimineen,kaikki apulaitteet(ac kompurakin taisi olla),johtosarjoineen ja pako/imusatsit yms kaikki kiinni.

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 07 Maalis 2021, 20:22
Kirjoittaja Juho M-P
Mullahan ei ollu pakosarjoja eikä imusarjaa paikallaan. Mutta luulen että kyllä se alle 6-cih painon jää.

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 24 Maalis 2021, 10:59
Kirjoittaja -TTT-
Onko kukaan perehtynyt näihin uusiin rakentelu sääntöihin? Tarkoituksena päivittää 2.2i B ascona - > c20xe ahdettuna.
Eikös moinen muutos pitäisi olla mahdollinen koska mallisarjan tehokkain ja tehopainosuhteen mukaan menisi tehoraja?

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 24 Maalis 2021, 17:57
Kirjoittaja Nahkatakki
-TTT- kirjoitti: 24 Maalis 2021, 10:59 Onko kukaan perehtynyt näihin uusiin rakentelu sääntöihin? Tarkoituksena päivittää 2.2i B ascona - > c20xe ahdettuna.
Eikös moinen muutos pitäisi olla mahdollinen koska mallisarjan tehokkain ja tehopainosuhteen mukaan menisi tehoraja?
Jos verrokkina 2.0E 81kW 1100kg niin tehopaino 13,58kg/kW jonka saa sitten pudottaa 7kW/kg. Siellä sais olla about 157kW pellin alla.

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Lähetetty: 23 Syys 2021, 09:39
Kirjoittaja V-V
Paljon olette nyt laskeneet c Kadett teho rajan?