Takavetoisten tekniikanvaihdot

Keskustelua tekniikan vaihdoista
C karva
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 11 Joulu 2019, 14:08

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja C karva »

Meneillään olisi C kadetti projekti johon istutettu B Vectran X20XEV ja laatikkona A omegan 20se R25 laatikko. Mikäs vauhtipyörä/ kytkin paketti tuohon olis helpoin istutta ? Plug and play paketti olis mielellään hakusessa.

Sopiiko tuo vectran kytkin paketti vai loppuuko käpälästä liikevara kesken? Tuo 20se vauhtis ei sovi puolttijaoltaan tuohon x20xev kampuraan. Kiitos jos joku auttaisi niin pääsis jatkaa eteenpäin :worship: !
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 15606
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

20SE vauhtipyörä muuten sopii ihan takuuvarmasti ja se on helpoin vaihtoehto.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Chevrolet Captiva 2.2D AT6 2012
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (kohta 500k kerhossa)
Tigra A X16XE 106Hv A/C yms 1996
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Tietääkö kukaan onko a omegan 2l ja 3l etuvakaajat erillaiset? Jyrkempi taivutus tms? Kun laitetaan juuri 3l konetta alunperin 2l koriin ja koneen etuosa ottaa vakaajaan kiinni, vaikka kone on tulipellissä asti.
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4309
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja ?! »

^mun mielestä jokaisessa omegassa on sama (26mm?) vakaaja.

Etupalkit sen sijaan taitaapi olla erillaiset.
Vai onkos sulla motti liian alhaalla?
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
Sakari
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 319
Liittynyt: 06 Heinä 2008, 17:51
Paikkakunta: Lahti

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Sakari »

Taitaapi olla kone sitten liian ales mallattu. Järkyttävän ylhäällä näyttäs olevan moottori vakiona kun kävin yhtä katsomassa :lol: No, täytyy vissiin tehdä asialle jotain :D
Omega A 3.0 Turbo
Omega A 2.0 Turbo
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4309
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja ?! »

Oliskohan se vakaajan kiinnitys mahdollista rakentaa sen etupalkin alapuolelle,tekis samalla vahvemman siitä.
Meillä jz omegasss laitettu tuplavakaaja ja vahvistettu kiinnitys vakio paikassaan.Ne lenkit antautuu kun vaan toisessa päässä pultti kiinnitys.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3634
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja jariz »

Mahtuuko Opelin V6 esim. C25XE A-mantaan kokonsa puolesta?
Onko liian painava kone verrattuna 1.9cihhiin?
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 15606
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Mahtu ainaki B Asconaan. Pakosarjojen kanssa tulee ahasta.

Ei se paljoo painavampi oo mitä CIH. Mulla on tallin seinälle kirjotettuna puntaroitu paino
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Chevrolet Captiva 2.2D AT6 2012
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (kohta 500k kerhossa)
Tigra A X16XE 106Hv A/C yms 1996
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4309
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja ?! »

Mä punnasin etuveto 2.5 v6 mosan aikoinaan kun F Astraan olin tunkemassa.
Muistaakseni 204 vai 205kg apulaitteineen,pakosarjoilla ja vauhtipyörällä
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 15606
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Toiselle foorumille olin näemmä kirjoittanu:
” Punnitsin X25XE moottorin oikeen koukkuvaa’alla.

Paino ilman apulaitteita ja vauhtipyörää 126kg.
Heitin päälle jonku 120A laturin ja OHc startin sekä pari jarrulevyä. Sain painoksi noin 150kg.”
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Chevrolet Captiva 2.2D AT6 2012
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (kohta 500k kerhossa)
Tigra A X16XE 106Hv A/C yms 1996
Avatar
?!
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 4309
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Klaukkala

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja ?! »

Juho M-P kirjoitti: 23 Helmi 2021, 18:56 Toiselle foorumille olin näemmä kirjoittanu:
” Punnitsin X25XE moottorin oikeen koukkuvaa’alla.

Paino ilman apulaitteita ja vauhtipyörää 126kg.
Heitin päälle jonku 120A laturin ja OHc startin sekä pari jarrulevyä. Sain painoksi noin 150kg.”
Voihan se oma muistikin jo heittää,melko paljon on meillä tuloksessa eroa ainakin .

Mulla oli siis täydellinen moottori kytkimineen,kaikki apulaitteet(ac kompurakin taisi olla),johtosarjoineen ja pako/imusatsit yms kaikki kiinni.
Kadett C 16V
Omega A 24V
Omega A 24V
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 15606
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Mullahan ei ollu pakosarjoja eikä imusarjaa paikallaan. Mutta luulen että kyllä se alle 6-cih painon jää.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Chevrolet Captiva 2.2D AT6 2012
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (kohta 500k kerhossa)
Tigra A X16XE 106Hv A/C yms 1996
-TTT-
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 181
Liittynyt: 20 Tammi 2006, 18:48
Paikkakunta: Timola

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja -TTT- »

Onko kukaan perehtynyt näihin uusiin rakentelu sääntöihin? Tarkoituksena päivittää 2.2i B ascona - > c20xe ahdettuna.
Eikös moinen muutos pitäisi olla mahdollinen koska mallisarjan tehokkain ja tehopainosuhteen mukaan menisi tehoraja?
Avatar
Nahkatakki
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 102
Liittynyt: 23 Kesä 2016, 14:57
Paikkakunta: Helsinki

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Nahkatakki »

-TTT- kirjoitti: 24 Maalis 2021, 10:59 Onko kukaan perehtynyt näihin uusiin rakentelu sääntöihin? Tarkoituksena päivittää 2.2i B ascona - > c20xe ahdettuna.
Eikös moinen muutos pitäisi olla mahdollinen koska mallisarjan tehokkain ja tehopainosuhteen mukaan menisi tehoraja?
Jos verrokkina 2.0E 81kW 1100kg niin tehopaino 13,58kg/kW jonka saa sitten pudottaa 7kW/kg. Siellä sais olla about 157kW pellin alla.
Avaimenperänä työkalupakki ja hylsysatsi.

Vectra B 2.0 sport -98
Rekord C 2d 1.9S -68
Avatar
V-V
'Senator'
'Senator'
Viestit: 842
Liittynyt: 04 Kesä 2004, 03:00
Paikkakunta: Joensuu

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja V-V »

Paljon olette nyt laskeneet c Kadett teho rajan?
Impala SS -62
Ford Model A 5W -31
Kadett C City -76 ja -77
Octavia vRS 4x4 -16 Omega B2 - 03, Vectra C OPC Wagon - 06
Vastaa Viestiin