Takavetoisten tekniikanvaihdot

Keskustelua tekniikan vaihdoista
1,2sorsa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 13464
Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
Paikkakunta: Keski-pohjanmaa

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja 1,2sorsa »

?! kirjoitti: 27 Marras 2019, 01:41
1,2sorsa kirjoitti: 12 Syys 2019, 18:49 Katsurille pitäisi vain jotenkin esittää osien alkuperä
Ostokuitti melko pätevä tähän.
Ei pitäisi olla ongelma.
Käytetyssä osassa vaati ostokuittiin luovuttajan runkonuneron
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Keme »

1,2sorsa kirjoitti: 27 Marras 2019, 07:01 Käytetyssä osassa vaati ostokuittiin luovuttajan runkonuneron
Haisee konttorikohtaisilta eroilta. Tommosta ei oo koskaan kyselty.
JEEEEEEEEEEEEE!
Nokkamuki
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 127
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 15:30

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Nokkamuki »

?! kirjoitti: 27 Marras 2019, 01:41 Kyllähän semmoinen calibra ainakin on jossa näin tehty.
Ok 8)

Saako Calibraan laittaa esim. Omegan tekniikan, vaikka Calibraa ei ole takavetona tehty?
1999 Astra G 2.0i
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

On niitä muutama leimattu.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Nokkamuki
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 127
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 15:30

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Nokkamuki »

Juho M-P kirjoitti: 27 Marras 2019, 13:16 On niitä muutama leimattu.
Ei ainakaan loogisesti luulis olevan mitää estettä.
Mihin tuota nelikon iskutilavuutta verrataan, etuvedon 2,5L vai nelikon omaan 2,0L ?
1999 Astra G 2.0i
Keme
OCF Member 2019
Viestit: 2841
Liittynyt: 16 Huhti 2002, 03:00
Paikkakunta: Rannikko

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Keme »

Nokkamuki kirjoitti: 27 Marras 2019, 08:28 Saako Calibraan laittaa esim. Omegan tekniikan, vaikka Calibraa ei ole takavetona tehty?
Tarvis vähän niinku olla nelivedon kori mihin ton takavetoistuksen meinaa tehä.
Optio B on odotella 1.1.2020 josko silloin muuttuisi rakentelun lainsäädäntö.
JEEEEEEEEEEEEE!
Nokkamuki
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 127
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 15:30

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Nokkamuki »

Keme kirjoitti: 27 Marras 2019, 13:57Tarvis vähän niinku olla nelivedon kori mihin ton takavetoistuksen meinaa tehä.
Optio B on odotella 1.1.2020 josko silloin muuttuisi rakentelun lainsäädäntö.
Kyllä, nelivetosesta olikin kyse.
1999 Astra G 2.0i
wee wee
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 113
Liittynyt: 27 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: vandaali

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja wee wee »

Keme kirjoitti: 27 Marras 2019, 13:57
Nokkamuki kirjoitti: 27 Marras 2019, 08:28 Saako Calibraan laittaa esim. Omegan tekniikan, vaikka Calibraa ei ole takavetona tehty?
Tarvis vähän niinku olla nelivedon kori mihin ton takavetoistuksen meinaa tehä.
Optio B on odotella 1.1.2020 josko silloin muuttuisi rakentelun lainsäädäntö.
Miksi nelikon korii?
rwd calibra
Nokkamuki
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 127
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 15:30

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Nokkamuki »

wee wee kirjoitti: 27 Marras 2019, 15:43Miksi nelikon korii?
Olen käsittänyt, ettei etuvedon runkoon saa tehdä kardaanitunnelia eikä tilaa perämurikalle. Nelivedossa nää on valmiina. Auton olisi tarkoitus tulla kilpiin.
1999 Astra G 2.0i
wee wee
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 113
Liittynyt: 27 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: vandaali

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja wee wee »

Eipä mulla mitään tollasia muutoksia ole omassa
rwd calibra
wee wee
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 113
Liittynyt: 27 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: vandaali

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja wee wee »

Ja perä on neljällä pultilla kiinni niin kun omenassakin
rwd calibra
Nokkamuki
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 127
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 15:30

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Nokkamuki »

wee wee kirjoitti: 27 Marras 2019, 15:52 Eipä mulla mitään tollasia muutoksia ole omassa
Etuvedon runko? Katsastettu?
1999 Astra G 2.0i
wee wee
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 113
Liittynyt: 27 Helmi 2005, 02:00
Paikkakunta: vandaali

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja wee wee »

Jo herran vuonna 2014😊
rwd calibra
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15790
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Eikö Calibrassa ole aina ns nelivedon kori eli kardaanitunneli ja retkuperse murikan paikalla?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Nokkamuki
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 127
Liittynyt: 27 Huhti 2013, 15:30

Re: Takavetoisten tekniikanvaihdot

Viesti Kirjoittaja Nokkamuki »

A-mallin Vectrassa näin ei taida olla?
1999 Astra G 2.0i
Vastaa Viestiin