Tehoputki testattu! - Jarrulaput täällä ja Testit osiossa!

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
Avatar
cor54
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 29 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Kirkkonummi

Tehoputki testattu! - Jarrulaput täällä ja Testit osiossa!

Viesti Kirjoittaja cor54 »

Joo..elikkä,tuli tuossa hankittua Simonsin ns. tehoputki katista --> taakse,rikki menneen vanhan vakio putken tilalle..kauheita toiveita elätellen! :o
Nyt on tehoputki sit todistettavasti testattu.. auto on 93 vuopden c25xe autom. vectra,ja eka penkitys antoin arvot vakio putkella,joka oli ehjä vielä silloin 152kw(207),274nm ja 248kmh.
ja nyt sitten tehoputkella 153kw(208),279nm ja 250kmh. 1hv ja 5nm lisää!
Käytännön hyöty on nolla!
tää jarrutus oli ihan pakko tehdä mielenkiinnosta tehoputkea kohtaan.
Voihan olla auto kohtainen tietenkin..
voin laittaa jarrulaput tähän jos vaan osaan??..ja onhan video pätkääkin.
tai siis laitankin tuonne testit osioon..
- 'Onpas toi corsa söpö..' Eiks ookin (COR54)

*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
Avatar
Jukitsu
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 139
Liittynyt: 25 Helmi 2007, 21:37
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jukitsu »

Onko -93 c25xe:ssä noin paljon hepoja? :o Kun -01 2.6 V6 ei ole kuin 125kW eli 170 hepoa, hmph :no:
m.k
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3926
Liittynyt: 22 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja m.k »

Jukitsu kirjoitti:Onko -93 c25xe:ssä noin paljon hepoja? :o Kun -01 2.6 V6 ei ole kuin 125kW eli 170 hepoa, hmph :no:
Eikö se ole se 174 heppaa C25XE:n ilmoitettu teho, se on sitten eri asia paljonko noissa oikeasti on tehoa. Mulla on ainakin semmonen käsitys ollut, että Opel on aina ilmoittanut tehot alakanttiin, uskomattomalta kyllä kuulostaa että täysin vakiossa 2,5V6:ssa olis tehoa yli 200 heppaa...
Mielipide on kuin persereikä. Meillä kaikilla on sellainen, ja meistä kaikista toisen sellainen haisee pahalta.
harza
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3066
Liittynyt: 05 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja harza »

^ Ei oo. Nuo tehot vaikutta 3 litrasen tehoilta. Joko tuossa penkityksessä on jotakin häminkiä, tai sitten tuo on muutenkin kovasti viritetty 2.5 litranen.
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja smppa »

Lukeekos tuossa viestissä, että kone olisi vakio?
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
Avatar
Omenalimu
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1865
Liittynyt: 11 Maalis 2004, 02:00
Paikkakunta: Rajamäki

Viesti Kirjoittaja Omenalimu »

Niin no sehän tässä nyt olikin sitten tärkeintä paljonko koneessa on tehoa.

Elikkäs aikas turhalle tuntuu sitten tollanen "tehoputki" jos apua siitä on 1hv ja 5nm. Kai ne on sitten opelin insinöörit tehnyt jo tehtaalla kunnon ränniä :)
Irmscher DTM Edition Coupe -03
Avatar
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3489
Liittynyt: 17 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Onhan noista lähes vakio c25xe koneista penkitetty ennenkin tuollaisia ~200hv teholukemia.
harza
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3066
Liittynyt: 05 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Muhos

Viesti Kirjoittaja harza »

smppa kirjoitti:Lukeekos tuossa viestissä, että kone olisi vakio?
Ei, lukeeko missään että olis muuta muutoksia kuin tuo putki? :roll:
-Opel Omega Evo-500
-Opel Rekord c -71
http://www.kerasenautomaalaamo.fi
Woody
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7958
Liittynyt: 12 Helmi 2004, 02:00
Paikkakunta: Keski-Suomi

Viesti Kirjoittaja Woody »

Eikait tuollasella putkella muutenkaan haeta +200hv tuomia tehoja..... :roll:
Avatar
cor54
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 29 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja cor54 »

just.. moottori on vakio(pitäisi olla),eikä pari edellistä omistajaakaan tienny mitään autosta.
Erikoisrengas Ekegren oli sitä mieltä,että on paljon mahdollista että moottori on vakio,koska onhan vanhoja punakantisiakin jarrutettu..ja yli 170hv pitkälti.
Veccu on automaatti,ja penkissä käytettiin automaatille omaa ohjelmaa.. ja näihin tehon mittaus tuloksiin on päästy 7.llä ajokerralla(vakiona 4krt) ja putken kanssa 3krt.).
Joka kerralla on ollut samat arvot,eli penkki ei ole kusetellu arvoja joka suuntiin.
..ja mikä parasta ääni autossa ei muuttunut mihinkään!! :D
Olihan se kallis heppa :(
- 'Onpas toi corsa söpö..' Eiks ookin (COR54)

*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
sponge bob
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 56
Liittynyt: 15 Huhti 2005, 10:33
Paikkakunta: 014 area

Viesti Kirjoittaja sponge bob »

Joo eikös nuo c25xe:t puske järjestää yli 190konia vakionaki.. toisin kun nää x25xe:t ja y26??..
Avatar
Ooppelijanne
'Senator'
'Senator'
Viestit: 948
Liittynyt: 22 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: HML
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ooppelijanne »

No ilmankos alkoi kaliprakin poistua ihan erilailla kun pani simonssin alle!
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
Avatar
cor54
'Senator'
'Senator'
Viestit: 900
Liittynyt: 29 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Kirkkonummi

Viesti Kirjoittaja cor54 »

Kyllä se calibrassakin 1 heppa tuntuu.. :lollis:
- 'Onpas toi corsa söpö..' Eiks ookin (COR54)

*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
Avatar
Ooppelijanne
'Senator'
'Senator'
Viestit: 948
Liittynyt: 22 Syys 2003, 03:00
Paikkakunta: HML
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ooppelijanne »

cor54 kirjoitti:Kyllä se calibrassakin 1 heppa tuntuu.. :lollis:
Juu kyllä oikein huomasi kun liimasi selkänojaan kiinni ihan eri lailla :)

Eivaan, eihän tuolla loppuputkella paljoa ole merkitystä, suurin ero mahtanee löytyä sieltä pakosarjan ja katin vaihdosta, ja pääasia että loppuputki vain virtaa tarpeeksi.
Calibra -92 C20XE Manta B -77 *24** Manta B *varaosina* Omega 2.4 *paalissa*
"Never drive faster than your guardian angel can fly"
turbo
'Senator'
'Senator'
Viestit: 860
Liittynyt: 22 Elo 2005, 08:25
Paikkakunta: Kuhmoinen

Viesti Kirjoittaja turbo »

Eipä tossa omegassakaan hepat lisääntyneet simonsin putkella, samat 170 heppaa siellä
edelleen on. Tosin vääntö nousi 255 Nm, harmi kun ei tullu penkitettyä sitä vakioputkella
olis sillä nähnyt paljonko vaikutti... :-?
Honda Accord CL7 K20A6
Vastaa Viestiin