imutus ääniä vailla...
Re: imutus ääniä vailla...
motorsport kirjoitti:tumppuun veto on silloin vaarallista. Testattu on.
Ihan kaikkea ei ehkä tarvitse kertoa julkisilla foorumeilla
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
Re: imutus ääniä vailla...
mitäpä ei tekisi liikenneturvallisuuden parantamiseksiTuomas kirjoitti:motorsport kirjoitti:tumppuun veto on silloin vaarallista. Testattu on.
Ihan kaikkea ei ehkä tarvitse kertoa julkisilla foorumeilla
Joo astraan laitoin kartiosuodattimen ja hävis vaan 50hv c20xe koneesta mut oli tuning . Sitten tuli 18" vanteet ja kumit omegaan ja 2kk jaksoin ja möin ne jollekki klubilaiselle ku ei jaksanu kiinnostaa "tuning" ku puolti millon sattu urissa ja oli muutenki hankala ajettava yhtään lujempaa kaarteisiin/mutkiin ei tullu ajettua oliko 65 tai 40 sarjan kumit alla ja meteli oli .harza kirjoitti:Miksi autoon pitää laittaa 18" vanteet, autoon johon on tehtaalla laitettu 15" vanteet? Joidenkin mielestä ne 18" näyttää hyvälle, ja joidenkin mielestä ne imuäänet kuulostaa hyvällä... Missä kohti tässä autoharrastuksessa ylipäätään on mitään järkeä?ipa kirjoitti:porukka näytti tosiaan tyhmyytensä, mutta miksi autoon pitää saada maddottomat imuäänet??:roll:
Ajas ny vaan sillä vakio astralla ja vaiha vaikka ennemmin kulutusosia kuten jarrupalat tai levyt tai iskarit.
Skoda Octavia -08
toihan on aika järjettömän hyvä idea.... lootasta vaan pohja pois ja vaikak vielä suodattimeks joku paneeli mallin vapaavirtaus suodatin niin johan alkaa ääntä lähteen...Vilderi kirjoitti:Ota se alkuperäinen putsarikotelo kätösees, poista siitä alaosasta se "trötö" millä haukataan viileetä ilmaa, jos siinä sellainen on. (omissa autoissa on ollut)
Imuäänen taso nousee, tehojen laskua tuskin kannattaa murehtia ilman lämpenemisen takia. (minimaalista)
Koittakaas nyt käyttäytyä!
pitäsköhän itekki kokeilla vois vaiks kokeillakkin
eiks esim joku orginaali paneeli mallin vaparisuodatin ois piisannut?masa_ kirjoitti:Kyllä mulle tuli ihan hyvät imuäänet pelkällä vapaavirtaussuodattimella. Eikä ilmenny tehohäviöitä mut ei tosin tehon lisäystäkään Ohjasin viellä putkilla viileä ilmaa maskilta ja siitä alareijästä sudattimelle joten pitäis saada ihan viileääkin ilmaa.
vapari on nostanut mones omas omistamas autos alavääntöö 2-4nm ja paras vääntö on tullut jo parisataa kiekkaa aikasemmin... hepoja se ei oo nostanut paitsi turbo saabis nousi 3hv
Opel Astra F 2.0 Gt
Omasta Astra G:n ilmatietä parantelin tossa lauantaina. Tekniikkana X20XEV (vakio).
Eli tein seuraavat toimenpiteet:
- Irroitin sen "imusysteemin" keskeltä keulaa
- Irroitin siitä lähtevän putken putsarin koteloon
- Irroitin kotelon sisältä kaks "putkea" (toinen sisääntulossa toinen ulosmenossa
- Uusi puhdas filtteri
- Uusi ISOMPI "ilmastointiletku" kotelosta keskelle keulaa
Seurauksena hiukan isompi imuääni, tosin havaitsee vain ulkopuolella. Sisälle ei kauheesti kuulu. Perstuntumalta ei ainakaan tehoja karannut. Koko "viritys" maksoi hulppeat 12e. =D
Kokeilin vielä tallissa niin, että otin sen kotelon kannen irti ja "ilman putsaria" kaasuttelin vivusta.. Noh, ei se kauheen iso imuääni ollut.. Johtunee varmaan imusarjasta? Tiedä sitten. Kertokoon ammattilaiset paremmin.
Eli tein seuraavat toimenpiteet:
- Irroitin sen "imusysteemin" keskeltä keulaa
- Irroitin siitä lähtevän putken putsarin koteloon
- Irroitin kotelon sisältä kaks "putkea" (toinen sisääntulossa toinen ulosmenossa
- Uusi puhdas filtteri
- Uusi ISOMPI "ilmastointiletku" kotelosta keskelle keulaa
Seurauksena hiukan isompi imuääni, tosin havaitsee vain ulkopuolella. Sisälle ei kauheesti kuulu. Perstuntumalta ei ainakaan tehoja karannut. Koko "viritys" maksoi hulppeat 12e. =D
Kokeilin vielä tallissa niin, että otin sen kotelon kannen irti ja "ilman putsaria" kaasuttelin vivusta.. Noh, ei se kauheen iso imuääni ollut.. Johtunee varmaan imusarjasta? Tiedä sitten. Kertokoon ammattilaiset paremmin.
Astra G Sport 2.0i 16V x20xev
Viime viikolla irtosi omasta Astrasta twisterin ilmaletku. Tuli aivan järkyttävän kovat imuäänet, vähän reilummin painaa kaasua, niin kyllä raikaa. Wrooooom...outo kirjoitti:Omasta Astra G:n ilmatietä parantelin tossa lauantaina. Tekniikkana X20XEV (vakio).
Kokeilin vielä tallissa niin, että otin sen kotelon kannen irti ja "ilman putsaria" kaasuttelin vivusta.. Noh, ei se kauheen iso imuääni ollut.. Johtunee varmaan imusarjasta? Tiedä sitten. Kertokoon ammattilaiset paremmin.
Pitää antaa sitten vähän jenkaa niin katsoo miten käy. =) Kyl tuo tollakin "modilla" sai ihan huomattavaa herkkyyttä ainakin kaasun painamiseen. Jotenkin "herkempi" heräämään tms. Omassani oli ainakin suuri "kuollut kohta" tuossa 3000-3800 rpm kohdalla. Sellainen nuhainen. Nyt kun teki nuo edeltävät toimenpiteet niin käyttäytyy jonnin verran erilailla. =)JukeN kirjoitti:Viime viikolla irtosi omasta Astrasta twisterin ilmaletku. Tuli aivan järkyttävän kovat imuäänet, vähän reilummin painaa kaasua, niin kyllä raikaa. Wrooooom...
Astra G Sport 2.0i 16V x20xev
Morjens, itse pistin vakiokotelon tilalle BMC kartiosuodattimen ja ihan pyöreestä 65mm koromatusta pöytäputkesta leikkasin noin 30cm putkenpätkän ja sen pistin suodattimen ja sen imusarjan kumiputken väliin.
Tietenkin voi jättää sen kotelon pohjan siihen kartiolle tueksi ettei se muljahda sinne hihnojen seuraksi, vanhasta raitisilma putkesta hönkyää vähän kyl siihen filsulle viileää ilmaa.
Ihan perus ajossa äänet kyl on vakiotasoa muutta kun alkaa kiihdyttää/polkemaan sporttisesti niin johan alkaa ihan v-tekkimäiset imut.
Tietenkin voi jättää sen kotelon pohjan siihen kartiolle tueksi ettei se muljahda sinne hihnojen seuraksi, vanhasta raitisilma putkesta hönkyää vähän kyl siihen filsulle viileää ilmaa.
Ihan perus ajossa äänet kyl on vakiotasoa muutta kun alkaa kiihdyttää/polkemaan sporttisesti niin johan alkaa ihan v-tekkimäiset imut.
Vectra B Sedan CD Sport 96vm (X20XEV)
Teen tarrojen leikkausta.
Teen tarrojen leikkausta.