1.3 ja 1.4 kansien erot

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

1.3 ja 1.4 kansien erot

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

elikkä mitä eroja on 1.3s ja 14.nz kansilla? onko vaihtamisesta mitään hyötyä jos laittaa 1.3 kannen 14nz koneeseen?
mulkkari
'Senator'
'Senator'
Viestit: 936
Liittynyt: 27 Joulu 2005, 15:48
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja mulkkari »

vaihda mieluummin kokonaan se kone siihen 1.3:een.
mut sit asiaan eipä kannata niitä kansia vaihtaa keskenään 1.4 on isommat venttiilit joten kannattaa varmaan vaan ottaa lastua pois kannesta ja laittaa vaikka 1.3 nokka jos jotain tehoa haluut.
Avatar
teukka77
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1714
Liittynyt: 12 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Rauma/Huittinen

Viesti Kirjoittaja teukka77 »

kaverin projekti kyseessä :o auto on tietääkseni vähäpäästöinen niin ei taida se koneenvaihto onnistua. auto on -94 b-corsa 1 pisteruiskulla
mulkkari
'Senator'
'Senator'
Viestit: 936
Liittynyt: 27 Joulu 2005, 15:48
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja mulkkari »

siis auto vaihtoon tai tyydyttävä siihen mitä pellin alta nyt löytyy! -(z)-
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

1,4:ssä ei todellakaan ole isommat venttiilit vaan ihan saman kokoiset kuin 1,3:n kannessa. Kanavissa on eroa, 1,3:ssa on reilusti isommat ja juohevammat kanavat.

Ei mitään järkeä vaihtaa koko konetta. 1,3:n kansi on ihan hyvä hattu 1,4:ään, joskaan ei ihan bolt-on.

C14SE-koneessa on sitten ne isommat venttiilit ja paremmat kanavat ja palotilat, mutta se on ihan eri eläin kuin C14NZ.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
mulkkari
'Senator'
'Senator'
Viestit: 936
Liittynyt: 27 Joulu 2005, 15:48
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja mulkkari »

eli ei mitään varsinaista vaikutusta vaikka laittaakin 1,3 kannen ei se kavavien merkitys ole ratkasevaa tässä tapauksessa paitsi jos roplaa imusarjan sopimaan kannen imukanaviin!
Avatar
Tuomas
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 12704
Liittynyt: 13 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Vantaa

Viesti Kirjoittaja Tuomas »

1,3 litrateho 57,69 hv
1,4 litrateho 42,86 hv

1,3:ssa siis 35 % korkeampi viritysaste. Erot tulee lähinnä kannesta, nokasta ja pakosarjasta. Joku sakemanni vaihtoi 1,4:ään 1,3:n yläpään, tulos vähän reilu 80 hv.

Sanoisin että sillä kannella on merkitystä.
Alfa 75 3.0 V6 America
"For those who enjoy the pleasure of driving over the practicalities of mere transportation" (Motorweek)
Alfa 156 JTS
Vectra B
mulkkari
'Senator'
'Senator'
Viestit: 936
Liittynyt: 27 Joulu 2005, 15:48
Paikkakunta: Mäntsälä

Viesti Kirjoittaja mulkkari »

ja noista toi nokka ja pakosarja tuo noi tehot. mutta tehköön kukin miten haluaa itseäni se ei niin kiinnosta kunhan oma kone kiekuu korkeelta ja kovaa..
Vastaa Viestiin