Minkä merkkisiä putkistoja ja nokkia MV6:ssa?

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
Teuvo
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 90
Liittynyt: 14 Huhti 2005, 20:31
Paikkakunta: Pori

Minkä merkkisiä putkistoja ja nokkia MV6:ssa?

Viesti Kirjoittaja Teuvo »

Eli mul on -94 Omega MV6(X30XE).
Katsastukseen tarvis vaihtaa putkisto kateista taaksepäin(Oli sittenkin liian matala :roll: ) ja vaihtoehtoja ja hintoja olis hyvä tietää.
Simons tiedetään, mut onko muita?

Katsastuksen jälkeen tehdään kansirempat ja vaihdetaan nokat, Marteliuksen peltisarjat ja X-putki.
Kuinka jyrkät nokat on mahdollista laittaa?(toimii myös käyttöautona,eli se täytyy huomioida)
Eli mitä nokkia teil on käytössä, minkäasteisia ja minkä hintasia?(ei tarvi men katsastuksest läpi)
Tarkoitus on laittaa myös resonaattori ja vapari.(jos niistä olis jotain hyötyy)
Ja tämä kaikki pitäisi saada mahtumaan 4000€ budjettiin 8)

Söörtsilläkin on jo asiaa kaiveltu, mutta lisää tietoa janotaan.
"Mikä vittu teitä Porilaisia oikeen vaivaa"
Teuvo
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 90
Liittynyt: 14 Huhti 2005, 20:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Teuvo »

Minkä asteiset nokat X30XE koneessa on, nosto selvisi jo(10,1) mutta asteita ei tunnu löytyvän mistään?

Tälläset schrickin nokat pitäs tilata, eli onko jollakin tuollaiset ja onko noista jotain hyötyy?
219 A1 761-00 10,7 276/106 64-32 1,65 hydr 863 13 803

Peltisarjat(Vanhat on kierot ja toinen on halki),X-putki ja Simonssin putkisto tilattu.
Mihin saakka mahtaa riittää green twister Xl, itse muistelen että vain 150heppaan?(löytys vaan nurkista sellanen)

Tekeekö joku vielä resonaattoreita vai eikö ne toimineet toivotulla tavalla?
"Mikä vittu teitä Porilaisia oikeen vaivaa"
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

No penkityspaperihan oli vähän epämääräinen jerzeyllä (hän siis penkitti resonaattorilla ja ilman) eli siitä löytyi virheitä, mutta suoraan käppyröistä laskettuna taisi huippuväännöstä lähteä 7Nm pois mutta huipputeho nousi jotakin 5-7hv? Tuon perusteella se toimi koko lailla niinkuin on etukäteen epäiltykin. Tosin ihan sitä Mantzelin lupaamaa 14 hevosvoimaa ei tullut lisää.
Paperissa olevien lukujen perusteellahan värkki jopa vähensi huipputehoa 6hv...
Niitä resonaattoreita tuli silloin jokunen tehtyä mutta nyt en ole jaksanut enkä kerinnyt kun ei ole ollut suuremmin kysyntääkään.

Schrickin nokkia ainakin on kehuttu ja yhdessä omegassa ne oli ihan hyviksi havaittu. Samassa oli muistaakseni kokeiltu Cat Camsin nokkiakin mutta niillä ei oikein oltu saatu kunnollista tehonlisäystä.

Melkein joka valmistajalla taitaa olla aika mietoja nuo nokat V6:siin, eli liika kireitä ei oikein helposti tule laitettua.
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
Miksu.
'Senator'
'Senator'
Viestit: 575
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Hullula Hämeestä

Viesti Kirjoittaja Miksu. »

Sen verran tuli mieleen Mv6 virittelystä että täälä pyöri eräs hemmo jonka autoon oli laitettu nokat,putkisto,resonaattori,kansi tehty,peltisarja(samainen sarja jota Martelius myy,se kehiteltiin tota autoa varten),ilmaputsari,Karalalla säädettiin boksi ja tehoa saatin parhaillaan vähän reilu 250hv.
Teuvo
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 90
Liittynyt: 14 Huhti 2005, 20:31
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Teuvo »

Sen verran tuli mieleen Mv6 virittelystä että täälä pyöri eräs hemmo jonka autoon oli laitettu nokat,putkisto,resonaattori,kansi tehty,peltisarja(samainen sarja jota Martelius myy,se kehiteltiin tota autoa varten),ilmaputsari,Karalalla säädettiin boksi ja tehoa saatin parhaillaan vähän reilu 250hv.
Kyseinen Omega on yhä Porissa(eri omistajalla kylläkin) ja pari vuotta takasin siihen piti tehdä uudet ahtoputket, mut voi olla että suunnitelmat muuttu kun se hommas turbo carreran...
Niitä resonaattoreita tuli silloin jokunen tehtyä mutta nyt en ole jaksanut enkä kerinnyt kun ei ole ollut suuremmin kysyntääkään.
Jos kerkeät/jaksat tehdä, niin voisin ostaa sulta resonaattorin.

Nokat tilattu.

Mistä ootte noita V6 jakopään lukitussarjoja hommannu, alle kolmeensataan en o löytäny vielä mistään?
"Mikä vittu teitä Porilaisia oikeen vaivaa"
Jope
OCF Member 2016
Viestit: 2490
Liittynyt: 01 Touko 2003, 03:00

Viesti Kirjoittaja Jope »

P. Lanttola kirjoitti:Schrickin nokkia ainakin on kehuttu ja yhdessä omegassa ne oli ihan hyviksi havaittu. Samassa oli muistaakseni kokeiltu Cat Camsin nokkiakin mutta niillä ei oikein oltu saatu kunnollista tehonlisäystä.
Eikös siihen oltu ruuvattu sitä ja tätä ja kun ei toiminutkaan, niin pantiin nokkien syyksi? Olisi ihan mielenkiintoista tietää vaihdettiinko siihen pelkästään schrickin nokat vai ruuvailtiinko samalla muutakin? Pitäisikö itse olla "toinen" rohkea ja tilata joku sarja cat camsin nokkia, niin saataisiin vertailukohtaa :D
P. Lanttola
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3678
Liittynyt: 06 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Alavus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja P. Lanttola »

En mä nyt enää muista mutta se on jäänyt mieleen että Schrickin nokat toimivat ja cat camsin eivät.
Kyllä kai ne ihan kelpo nokkia nuo cat camsitkin ovat noin yleisesti ottaen. Silloinhan Prostreetin Pete kovasti meinasi että pitäisi tehdä uusi ohjelma koneeseen että toimisi, mutta nuo schrickin tekemät toimivat vakio-ohjelmallakin. Niin ja tuo kyseinen autohan oli käynyt molemmilla nokilla säädettävänä.

Edit: tuossahan sitä juttua oli: http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... ht=#109953

Jostain syystä Juha_mv6 ja pete puhuvat kyllä eri numeroilla olevista nokista...

En vaan saa noita cat camsin sivuja auki että näkisi noita numeroita. Tuossahan epäiltiin että koneessa olisi ollut 2.5:sen -04 loppuiset nokat vaikka niiden selvästi kerrottiin olleen -06 loppuiset.
Omega 3.0 Sport -00 "irmscher", Omega 3.0 Sport -99 "irmscher", Omega "3.0 DTI" -02, Omega 2.5 TD -00, Omega MV6 -98, Omega 3000 -87, Omega 3000 24v -91
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19320
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Timonen »

P. Lanttola kirjoitti:En vaan saa noita cat camsin sivuja auki että näkisi noita numeroita.
Jos käytät FireFoxia, kato ne sivut IE View-lisäosalla tai sitten avaat ne suoraan IE:llä.
Noi sivut ei aukene FF:lle... :x
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
jariz
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3634
Liittynyt: 21 Heinä 2002, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja jariz »

Mitäs noilla Schrickeillä on hintaa?
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Kannattaa unohtaa suosiolla Catin nokat, välttyy monelta harmilta :no: . Schrickin kepit kehiin niin toimii, mm. minä toimitan niitä.

Martelius pakosarjatkin vaativat muutoksia toimiakseen kunnolla, eikä myöskään kannata unohtaa boxin päivitystä( Karala on oikea henkilö sen päivityksessä). 8)

V6:sen virittelystä kiinnostuneet voivat ottaa yhteyttä puhelimella niin tahtoessaan.

T: Kosunen
Jope
OCF Member 2016
Viestit: 2490
Liittynyt: 01 Touko 2003, 03:00

Viesti Kirjoittaja Jope »

^ Onko ollut muitakin tapauksia, joissa cat camsin nokat eivät ole toimineet v6:ssa odotetusti vaan onko kysymys edelleenkin tästä ed. mainitusta yksittäistapauksesta?
kosunen
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 570
Liittynyt: 31 Maalis 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kosunen »

Kyllä niistä on tällä hetkellä niin paljon negatiivisia kokemuksia etten suosittele. Eikä pelkästään nokissa, vaan nokkapyörissä ja venajousissa. Tuoreimmat mieleenmuistuvimmat tapaukset viime keväältä: esim. Toyotan kisanokista puuttuivat öljyreijät kokonaan :o :o !!!!! Venttiilijousista häipyi jo pelkässä dynoajossa 5kg seetipaineita yms. :(

Sitten on kosolti niiitä tapauksia, joissa lämpökäsittely on mennyt pieleen. Ja mikä parasta, saa tapella oikeuksiaan kys. osien valmistajan kanssa. Ei hyvä.

Siis siinäpä on muutama syy, miksen edes toimita kys. merkkisiä osia kellekkään. Schrick merkkiä sen sijaan toimitan, koska kun avaan paketin, tiedän tarkalleen saavani sitä oikeaa laatua olevaa tavaraa. Kertaakaan en ole joutunut pettymään. Laatu maksaa aina, mutta monesti halvempiin ratkaisuihin pyrittäessä lopputuloksesta tulee paljon kalliimpi. Piste.
mv6-pete
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 30 Tammi 2006, 12:10

Viesti Kirjoittaja mv6-pete »

Lexmaulin putkisto on ollut hyvä ostos ! Mv6:ssa parani veto erityisesti keskialueelta, myös se monttu neljässä tonnissa. Ostin kolme vuotta sitten Sutii oy:stä ja tyytyväinen oon ollut . Hinta oli 620e kateista eteenpäin, muistaakseni.
Ps. Murisee sopivasti !
samimv6
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 124
Liittynyt: 17 Elo 2005, 22:09
Paikkakunta: Ulvila

Viesti Kirjoittaja samimv6 »

Tämä ei nyt tähän liity koska kyseessä ilmeisesti jonkun "tehoputkiston" laitto mutta tuollaisessa normi perheMV6 omegassa tuli yllättävän murisevat ja mukavat äänet kiihdytettäessä ja tasaisella ajolla todella hiljainen, ja kyseessä oli BOSALin putkisto.
JuhaV
OCF Partner
OCF Partner
Viestit: 952
Liittynyt: 16 Maalis 2004, 02:00

Viesti Kirjoittaja JuhaV »

Nyt ois 1 sarja Simonsin putkistoa poistossa hintaan 400e
http://www.vmstyle.fi/tulostettava.php?id=13063

Sarja siis UUSI.

juha@virtasenmoottori.fi
Vastaa Viestiin