CIH alakerta+3.0 Omegan kansi ?

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
FLEKU
'Senator'
'Senator'
Viestit: 538
Liittynyt: 12 Joulu 2006, 18:11
Paikkakunta: Kärkölä

CIH alakerta+3.0 Omegan kansi ?

Viesti Kirjoittaja FLEKU »

Uusimmassa GTi lehdessä oli juttua Cat Camsin virinokista ja sieltä silmään pisti seuraava juttu."Yksi hämmästyttävän suosittu ratkaisu on käyttää Opelin nelipyttyistä CIH alakertaa ja liittää siihen kolmilitraisen Omegan neliventtiilikutosen kansi, josta katkaistaan kaksi pyttyä pois.Lopputuloksena saadaan tehokas 16-venttiilinen parilitrainen,johon CC :ltä löytyy valmiita nokkia". Mielenkiintoista, ilmeisesti toimii,mut onko joku tehnyt tätä? käyttökokemuksia. . .
-RK-
'Senator'
'Senator'
Viestit: 802
Liittynyt: 12 Touko 2005, 01:02
Paikkakunta: Rovaniemi

Re: CIH alakerta+3.0 Omegan kansi ?

Viesti Kirjoittaja -RK- »

FLEKU kirjoitti:Uusimmassa GTi lehdessä oli juttua Cat Camsin virinokista ja sieltä silmään pisti seuraava juttu."Yksi hämmästyttävän suosittu ratkaisu on käyttää Opelin nelipyttyistä CIH alakertaa ja liittää siihen kolmilitraisen Omegan neliventtiilikutosen kansi, josta katkaistaan kaksi pyttyä pois.Lopputuloksena saadaan tehokas 16-venttiilinen parilitrainen,johon CC :ltä löytyy valmiita nokkia". Mielenkiintoista, ilmeisesti toimii,mut onko joku tehnyt tätä? käyttökokemuksia. . .
Spinnerissä oli jokin aikaa sitten esittelyssä Ascona jossa oli kyseinen konstruktio, alakerta tais vaan olla 2.4l. Ei vaan taida olla kaikkein helpoin rakentaa, Risseltähän niitä saa valmiinakin mutta ne maksaa... Viisaammat kertoo lisää ja oikoo.
Avatar
FC
'Senator'
'Senator'
Viestit: 626
Liittynyt: 19 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Lempäälä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja FC »

FLEKU
'Senator'
'Senator'
Viestit: 538
Liittynyt: 12 Joulu 2006, 18:11
Paikkakunta: Kärkölä

Viesti Kirjoittaja FLEKU »

Okei,näyttäähän tuo onnistuvan :o
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

vanhemmassa Opel fanissaki juttua siitä punaisesta asconasta
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Risseltä saa myös sarjoja siihen kansioperaatioon, ei pelkkiä valmiita kansia. Sarjalla tuo asconakin tehtiin.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

suosittelen rissen sarjaa jos on lompsa kunnossa... kosta tuo kannen sahaaminen reijitäminen nokkien pätkäsy ei oo halpaa hupia kanskaan
Vilderi
OCF Member 2017
Viestit: 1629
Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Siikainen city
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Vilderi »

Kannen+sovittamisen hinnalla saa vaikka "mauttoman" xe motin. Jää vielä rahaa viripalikoihinkin..

Xe painaa vähemmän, valuosat+tekniikka on tuoreempaa suunnittelua, pystyy vakiona kierrättämään jopa yli maamoottorin kierrosten ja mikä parasta: näitä saa halvalla, osat on halpoja, kulutusosia saa rahalla, eikä sisäelimillä.. Ja kun näitä on jo kaikilla, haluaa olla erilainen, laittaa remmiahtimen. :lol:

Niin, ja miksi pätkästä hyvä 6 sylinterisen MOOTTORIN kansi???
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Tai V6 patteja, niitäkin saa halvemmalla kuin 30SE kansi + työt.. Siinä vasta erikoinen, ja saa jopa valmiita kompura satseja. :lol: Kaivakaapa tuommoisesta kuva :lol:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
Realsanta
OCF Member 2016
Viestit: 10874
Liittynyt: 29 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Seinäjoki

Viesti Kirjoittaja Realsanta »

Vilderi kirjoitti:Kannen+sovittamisen hinnalla saa vaikka "mauttoman" xe motin. Jää vielä rahaa viripalikoihinkin..

Xe painaa vähemmän, valuosat+tekniikka on tuoreempaa suunnittelua, pystyy vakiona kierrättämään jopa yli maamoottorin kierrosten ja mikä parasta: näitä saa halvalla, osat on halpoja, kulutusosia saa rahalla, eikä sisäelimillä.. Ja kun näitä on jo kaikilla, haluaa olla erilainen, laittaa remmiahtimen. :lol:

Niin, ja miksi pätkästä hyvä 6 sylinterisen MOOTTORIN kansi???
Mutta se on EX mylly :wink:

se saudipoijaat toki tuo pätkästy 6 kannessa on venat eri asennossa kun aidoissa 400 motissa joten hieman eri ääni tulee
Avatar
Tunari-82
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3489
Liittynyt: 17 Joulu 2003, 02:00
Paikkakunta: Kauhava

Viesti Kirjoittaja Tunari-82 »

Realsanta kirjoitti:
Vilderi kirjoitti:Kannen+sovittamisen hinnalla saa vaikka "mauttoman" xe motin. Jää vielä rahaa viripalikoihinkin..

Xe painaa vähemmän, valuosat+tekniikka on tuoreempaa suunnittelua, pystyy vakiona kierrättämään jopa yli maamoottorin kierrosten ja mikä parasta: näitä saa halvalla, osat on halpoja, kulutusosia saa rahalla, eikä sisäelimillä.. Ja kun näitä on jo kaikilla, haluaa olla erilainen, laittaa remmiahtimen. :lol:

Niin, ja miksi pätkästä hyvä 6 sylinterisen MOOTTORIN kansi???
Mutta se on EX mylly :wink:

se saudipoijaat toki tuo pätkästy 6 kannessa on venat eri asennossa kun aidoissa 400 motissa joten hieman eri ääni tulee
Eläkää ny mitään lähi-idän poikia tähän sotkeko :lollis:
Vastaa Viestiin