CIH alakerta+3.0 Omegan kansi ?
CIH alakerta+3.0 Omegan kansi ?
Uusimmassa GTi lehdessä oli juttua Cat Camsin virinokista ja sieltä silmään pisti seuraava juttu."Yksi hämmästyttävän suosittu ratkaisu on käyttää Opelin nelipyttyistä CIH alakertaa ja liittää siihen kolmilitraisen Omegan neliventtiilikutosen kansi, josta katkaistaan kaksi pyttyä pois.Lopputuloksena saadaan tehokas 16-venttiilinen parilitrainen,johon CC :ltä löytyy valmiita nokkia". Mielenkiintoista, ilmeisesti toimii,mut onko joku tehnyt tätä? käyttökokemuksia. . .
Re: CIH alakerta+3.0 Omegan kansi ?
Spinnerissä oli jokin aikaa sitten esittelyssä Ascona jossa oli kyseinen konstruktio, alakerta tais vaan olla 2.4l. Ei vaan taida olla kaikkein helpoin rakentaa, Risseltähän niitä saa valmiinakin mutta ne maksaa... Viisaammat kertoo lisää ja oikoo.FLEKU kirjoitti:Uusimmassa GTi lehdessä oli juttua Cat Camsin virinokista ja sieltä silmään pisti seuraava juttu."Yksi hämmästyttävän suosittu ratkaisu on käyttää Opelin nelipyttyistä CIH alakertaa ja liittää siihen kolmilitraisen Omegan neliventtiilikutosen kansi, josta katkaistaan kaksi pyttyä pois.Lopputuloksena saadaan tehokas 16-venttiilinen parilitrainen,johon CC :ltä löytyy valmiita nokkia". Mielenkiintoista, ilmeisesti toimii,mut onko joku tehnyt tätä? käyttökokemuksia. . .
Juttua aiheesta: http://www.opel6070club.com/forum/viewt ... =24v+kansi
Risseltä saa myös sarjoja siihen kansioperaatioon, ei pelkkiä valmiita kansia. Sarjalla tuo asconakin tehtiin.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
-
- OCF Member 2017
- Viestit: 1629
- Liittynyt: 28 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Siikainen city
- Viesti:
Kannen+sovittamisen hinnalla saa vaikka "mauttoman" xe motin. Jää vielä rahaa viripalikoihinkin..
Xe painaa vähemmän, valuosat+tekniikka on tuoreempaa suunnittelua, pystyy vakiona kierrättämään jopa yli maamoottorin kierrosten ja mikä parasta: näitä saa halvalla, osat on halpoja, kulutusosia saa rahalla, eikä sisäelimillä.. Ja kun näitä on jo kaikilla, haluaa olla erilainen, laittaa remmiahtimen.
Niin, ja miksi pätkästä hyvä 6 sylinterisen MOOTTORIN kansi???
Xe painaa vähemmän, valuosat+tekniikka on tuoreempaa suunnittelua, pystyy vakiona kierrättämään jopa yli maamoottorin kierrosten ja mikä parasta: näitä saa halvalla, osat on halpoja, kulutusosia saa rahalla, eikä sisäelimillä.. Ja kun näitä on jo kaikilla, haluaa olla erilainen, laittaa remmiahtimen.
Niin, ja miksi pätkästä hyvä 6 sylinterisen MOOTTORIN kansi???
Tai V6 patteja, niitäkin saa halvemmalla kuin 30SE kansi + työt.. Siinä vasta erikoinen, ja saa jopa valmiita kompura satseja. Kaivakaapa tuommoisesta kuva
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Mutta se on EX myllyVilderi kirjoitti:Kannen+sovittamisen hinnalla saa vaikka "mauttoman" xe motin. Jää vielä rahaa viripalikoihinkin..
Xe painaa vähemmän, valuosat+tekniikka on tuoreempaa suunnittelua, pystyy vakiona kierrättämään jopa yli maamoottorin kierrosten ja mikä parasta: näitä saa halvalla, osat on halpoja, kulutusosia saa rahalla, eikä sisäelimillä.. Ja kun näitä on jo kaikilla, haluaa olla erilainen, laittaa remmiahtimen.
Niin, ja miksi pätkästä hyvä 6 sylinterisen MOOTTORIN kansi???
se saudipoijaat toki tuo pätkästy 6 kannessa on venat eri asennossa kun aidoissa 400 motissa joten hieman eri ääni tulee
Eläkää ny mitään lähi-idän poikia tähän sotkekoRealsanta kirjoitti:Mutta se on EX myllyVilderi kirjoitti:Kannen+sovittamisen hinnalla saa vaikka "mauttoman" xe motin. Jää vielä rahaa viripalikoihinkin..
Xe painaa vähemmän, valuosat+tekniikka on tuoreempaa suunnittelua, pystyy vakiona kierrättämään jopa yli maamoottorin kierrosten ja mikä parasta: näitä saa halvalla, osat on halpoja, kulutusosia saa rahalla, eikä sisäelimillä.. Ja kun näitä on jo kaikilla, haluaa olla erilainen, laittaa remmiahtimen.
Niin, ja miksi pätkästä hyvä 6 sylinterisen MOOTTORIN kansi???
se saudipoijaat toki tuo pätkästy 6 kannessa on venat eri asennossa kun aidoissa 400 motissa joten hieman eri ääni tulee