paineensäädin tuplille
paineensäädin tuplille
mitä paineensäädintä suosittelette käytettäväksi cih koneessa 40 dellortojen kanssa?
PA pumppuna on kaasareille tarkoitettu carter ja kone on viilailtu 2.0
PA pumppuna on kaasareille tarkoitettu carter ja kone on viilailtu 2.0
Tuo jota tarkoitit on ilmeisesti turbo-käyttöön tarkoitettu ja siinä on imusarjan (ali)paineliitäntä, 1- liitäntä on tankista, 1 paluu tankkiin ja loput 2 kaasareille.
Itse laittaisin mieluummin jonkun tuollaisen: http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 035FK67VO8, siinä olis suodatin samalla.
Ja painemittariksi mieluummin joku, jossa ei ole ihan noin paljon asteikkoa, esim tuo: http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... ode=FPG001
Kaasareilla on niin vähän painetta, että tuo 7 bar mittari on hyödytön, se on tarkoitettu ruisku/turbo käyttöön.
Itse laittaisin mieluummin jonkun tuollaisen: http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... 035FK67VO8, siinä olis suodatin samalla.
Ja painemittariksi mieluummin joku, jossa ei ole ihan noin paljon asteikkoa, esim tuo: http://www.moposport.fi:8080/workspace. ... ode=FPG001
Kaasareilla on niin vähän painetta, että tuo 7 bar mittari on hyödytön, se on tarkoitettu ruisku/turbo käyttöön.
- caravan-coupe
- 'Diplomat'
- Viestit: 1042
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Hyvinkäy
Nyt pitää esittää tyhmä kysymys:caravan-coupe kirjoitti:Korjataan senverran, että paineliitäntä tulee painekotelosta, ei imusarjasta.metake kirjoitti:Tuo jota tarkoitit on ilmeisesti turbo-käyttöön tarkoitettu ja siinä on imusarjan (ali)paineliitäntä, 1- liitäntä on tankista, 1 paluu tankkiin ja loput 2 kaasareille.
Miksi se tulee kaasarikoneessa (turbo) paine kotelosta? Onko niin, että painetta korjataan ahtopaineen mukaan vain ylöspäin?
Ruiskupeleissä se otetaan imusarjasta, jotta bensanpainetta voidaan korjata myös alaspäin, silloin kun ei ole ahtoa, vaan alipainetta.
Itse kun en ole koskaan kaasariturbojen kanssa väkästänyt
Paluun tankkiin voi laittaa t-haaralla ennen kaasareita, mutta tankin lähdössä pitäisi olla kuristus, ettei kaikki paine karkaa tankin suuntaan.b.cona kirjoitti:oho, katsoin että se mittari oli 0,7 asti..
eli tuossa säätimessä taitaa olla vain 2 liitäntää.
lueskelin että paluun tankille voi laittaa kaasuttimien välistä, jos ei paineensäätimessä sitä paikkaa ole?
Joissain kaasareissa on myös paluulähtö tankkiin, mutta en muista miten lortoissa.
Jos ajat sillä normaalia maantieajoa, niin kannattaa. Jos auto on enempi harrastekäytössä ja ajat enemmän kaasu pohjassa kuin puolessavälissä, tai suurimmaksi osaksi kaupunkiajoa, niin ei kannata.b.cona kirjoitti:kannattaako niitä kytkeä?metake kirjoitti:Ne on alipaineletkun liittimet, virranjakajan alipaine-ennakon säätöä varten.b.cona kirjoitti:on niissä jotkut letkuliittimet lähellä kurkkuja muistaakseni
jakajana toimii normi kärjetön ja nokkana on joku alle 300asteinen katumalli..
Virranjakajan alipainesäädön tarkoitus on aikaistaa sytytystä silloin kun ajetaan maantiella kevyellä kaasulla. Silloin moottorin seos menee laihalle ja ja sen palamisnopeus laskee. Tällöin pitää sytytystä aikaistaa, jotta palaminen tapahtuu oikeaan aikaan. Polttoaineen kulutus laskee ja päästöt pienenvät.
- caravan-coupe
- 'Diplomat'
- Viestit: 1042
- Liittynyt: 12 Kesä 2003, 03:00
- Paikkakunta: Hyvinkäy