Z20NET viritys
Kysyin Doc-powerilta tarjousta Stage1 -> Stage3 päivityksestä, ja käytännöllisesti katsoen sen saa downpipen ja catback putkiston + PPC päivityksen (170e) hintaan, eli suuttimet tulee ns. kaupan päälle.
Onko suuttimien vaihdolla mitään vaikutusta päästöihin?
Onko suuttimien vaihdolla mitään vaikutusta päästöihin?
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
testaamassa en oo vielä käyny.
tuo moottorisuoja on itse modattu.Alumiinia on toi mutka.
Enemmän juttua:http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 93#1310293
tuo moottorisuoja on itse modattu.Alumiinia on toi mutka.
Enemmän juttua:http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... 93#1310293
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Tuolla voi hyvinkin olla vaikutusta.Jartsa kirjoitti:Nyt tuli tehtyä tuo ilmämäärämittarilta ahtimelle menevä putki uusiksi,orkkis 58mm,uusi 76mm.
Ainakin tuo vastaava "joutsenkaula" on ollut melko ahdasta perinteisesti saabeissa ja mutka tosiaan on aika jyrkkä.
Näenkö oikein, tuleeko noissakin imuletku ilmanputsarikotelolta johonkin maskin taakse? Tämä on myös perinteisesti aika ahdas paikka tuntunut olevan luokkaa 300/350hp tehoista puhuttaessa. Reagointia tietty pitäisi parantaa aiemminkin.
BMW 335d Touring -11
Last SAAB: MY 2008 9-3 SportCombi 1.9 TTiD Hirsch Aut. 200hp 400Nm
"Saab is a smart man's Volvo." -Jeremy Clarkson-
Last SAAB: MY 2008 9-3 SportCombi 1.9 TTiD Hirsch Aut. 200hp 400Nm
"Saab is a smart man's Volvo." -Jeremy Clarkson-
Kyllä tulee ihan maskin vasempaan kulmaan, eikä ole kovin kummosen paksunen se torvi siinä nokalla. Tosin se on melkein suora ja aika lyhyt putki kyllä, OPC Vectrassa on sama kuin 2.0 turbossa.2.3i-16 kirjoitti: Näenkö oikein, tuleeko noissakin imuletku ilmanputsarikotelolta johonkin maskin taakse? Tämä on myös perinteisesti aika ahdas paikka tuntunut olevan luokkaa 300/350hp tehoista puhuttaessa. Reagointia tietty pitäisi parantaa aiemminkin.
ylempi = OPC ja 2.0turbo, alempi 1,8
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Onko kukaan muu poistanut ilmaputsarin lootan pohjalta sen trumpettitorven?
Ajoin vain lyhyen lenkin tuon poiston jälkeen mutta tuntuu että alavääntöä hävisi. Brittifoorumilla ovat kuitenkin laitelleet ihan hyviä kokemuksia tosta modista. Sitä ylempää, kannessa olevaa torvea ei vissiin kannata poistaa tai MAF voi ottaa siipeensä.
Ajoin vain lyhyen lenkin tuon poiston jälkeen mutta tuntuu että alavääntöä hävisi. Brittifoorumilla ovat kuitenkin laitelleet ihan hyviä kokemuksia tosta modista. Sitä ylempää, kannessa olevaa torvea ei vissiin kannata poistaa tai MAF voi ottaa siipeensä.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Hieman arvelluttaa ajatus tuosta bleedaamisella ahtojen nostosta. Tässä on BSR stage1 seoskäyrä:mickus kirjoitti: Luin brittifoorumilta, että ahtopainetta voi nostaa lisää ahtopaineensäätimellä stage 1:llä, ilman että heittää vikatilaan. Laihallehan se voi tietysti mennä, jos ei suuttimia vaihda.
Joku budjettiratkaisu ois itelläkin vaihtoehtona BSR:n stage 3:lle. Pelkkää softaa en käy vaihtamaan.
Voip heittää ankarasti laihalle jos tuosta vielä ahdot nousee, vai olenko aivan metsässä?! Lisäksi T8 kai heittää aika hanakasti safemodeen ainakiin saabistien mukaan.
Puhuin eilen Amworksin Maatsin kanssa ja hän oli sitä mieltä että on hyvin todennäköstä ettei BSR Stage3 softa toimi millään muilla palikoilla kuin BSR:n omat tai niistä tehdyt hyvin tarkat kopiot.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
ennemminkin lukenut uk forumilla juttua tosta BSR stage 1 softasta että menis laihalle.
aattelin hommata keväällä itelle nordicilta sen 235hv/365nm softan
oma mielipide on et paree luottaa Trionic pohjasissa moottoreissa niihin jotka ovat erikoistuneet näiden trimmaamiseen.
aattelin hommata keväällä itelle nordicilta sen 235hv/365nm softan
oma mielipide on et paree luottaa Trionic pohjasissa moottoreissa niihin jotka ovat erikoistuneet näiden trimmaamiseen.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Meninpä sitten kysymään BSR:ltä vastausta tähän ja he totesivat vaan että seossuhde pyrkii aina saamaan labdalle arvoksi 1, jolloin seossuhde muuttuu eri vaihteilla ja olosuhteissa kiihdyttäessä.. Joten olkoon, varmasti viisaammat tietää paremmin.Jartsa kirjoitti:ennemminkin lukenut uk forumilla juttua tosta BSR stage 1 softasta että menis laihalle.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
Joo kyllä ehdottomasti täydellä kaasulla vedätettäessä AFR pitää olla turvallisuuden ja pakolämpöjen nimissä luokkaa 12-13, eikä juuri yli.Jartsa kirjoitti:ennemminkin lukenut uk forumilla juttua tosta BSR stage 1 softasta että menis laihalle.
aattelin hommata keväällä itelle nordicilta sen 235hv/365nm softan
oma mielipide on et paree luottaa Trionic pohjasissa moottoreissa niihin jotka ovat erikoistuneet näiden trimmaamiseen.
Marginaalia mieluummin rikkaan kuin laihan puolelle.
Eiköhän tuo vain ole tulos siitä että bsr on muuttanut vain ilmamassapyyntiä ja muut alkuperäiset kartat ovat lähestulkoon vakioita. BSR:n softilla on taidettu saabeissa eniten halkaista mäntiä.
Mites suuttimien riittävyys noissa? Voisiko kierroksilla seoksen muuttumisen selittää niiden riittämättömyydellä?
BMW 335d Touring -11
Last SAAB: MY 2008 9-3 SportCombi 1.9 TTiD Hirsch Aut. 200hp 400Nm
"Saab is a smart man's Volvo." -Jeremy Clarkson-
Last SAAB: MY 2008 9-3 SportCombi 1.9 TTiD Hirsch Aut. 200hp 400Nm
"Saab is a smart man's Volvo." -Jeremy Clarkson-