20SEH:n kannen avarrusta

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
makedeus
'Senator'
'Senator'
Viestit: 671
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 18:20
Paikkakunta: Kuopio

20SEH:n kannen avarrusta

Viesti Kirjoittaja makedeus »

Olis tuossa tuommonen projekti nyt menossa ja kannesta on otettu nyt puol milliä pois ja huomenna pitäs imuvenojen ohjurit lyhentää ja imusarja kohistaa... konehhan on C asconasta

Jos olis hyviä vinkkejä tuon kannen avartamiseen/kanavien muotoiluun, niin kertokee ihmeessä :wink:
Seat Leon TS 1.8T
Caddy mk1 1.9td
Golf III
Beeascona
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 2132
Liittynyt: 12 Maalis 2006, 20:44

Re: 20SEH:n kannen avarrusta

Viesti Kirjoittaja Beeascona »

deeku kirjoitti:Jos olis hyviä vinkkejä tuon kannen avartamiseen/kanavien muotoiluun
Pätee sama kuin viinan kanssa: Älä ota liikaa. :wink:
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja smppa »

Ohjurin pattia pienemmäksi, venttiilinistukan läheltä terävä kulma pyöreäksi. Omaan koneeseen tein suunnilleen tuollaisen palotilan, harmi kun ei tullut otettua kuvaa valmiista. :(
http://opel.desteem.org/displayimage.php?pos=-3102
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
makedeus
'Senator'
'Senator'
Viestit: 671
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 18:20
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja makedeus »

palotilolle en varmaan tee mitään, mutta siis venttiili istukan "alla" oleva kulma pyöreeks? varmaan ihan vingulla paras nuo ohjurit lyhentää :roll:
Seat Leon TS 1.8T
Caddy mk1 1.9td
Golf III
Avatar
Ville
OCF Sprinttikunkku 2010
OCF Sprinttikunkku 2010
Viestit: 4371
Liittynyt: 01 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Ville »

Kai alakerta on laitettu kuntoon kans? Kaikki OHC:t ainakin alkaa vuotamaan melkolailla heti kannen kunnostuksen jälkeen...
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Avatar
smppa
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 2432
Liittynyt: 04 Heinä 2003, 03:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja smppa »

deeku kirjoitti:palotilolle en varmaan tee mitään, mutta siis venttiili istukan "alla" oleva kulma pyöreeks? varmaan ihan vingulla paras nuo ohjurit lyhentää :roll:
No siis tarkoitin, että kun kanteen ajetaan seetit, niin sinne kanavan puolelle jää sellainen suht terävä porras. Eli terävät kulmat pois niin, että kanava on jouhea. Kannattaa tutustua ennen viilailuja ainakin seuraaviin opuksiin: Virittäjän käsikirja: nelitahtimoottorit sekä Uusi moottoritekniikka, virittäminen ja säätäminen. Ohjureita en muuten lähtis lyhentämään.
Ascona C x2: GL 20NE ja LS "Sprint" C20XE
Astra H Wagon Ultimate Z16XER
Vectran italianserkku
Astra K Sports tourer B14XFT
makedeus
'Senator'
'Senator'
Viestit: 671
Liittynyt: 23 Huhti 2007, 18:20
Paikkakunta: Kuopio

Viesti Kirjoittaja makedeus »

Empä minä paljo muuta alakerralle tehny, kun hoonasin ja männänrenkaat uusin. Tällä viikolla tulis venttiili varren kumit, niin saap vkl. kassaan koslan 8) peltisarja pitäs hankkia, tai laipat teetättää ja ite hitsailis, kun on putken taivutus vehkeet tallilla :D
Seat Leon TS 1.8T
Caddy mk1 1.9td
Golf III
Vastaa Viestiin