Megasquirt
Kamathan on kiinni 20XE padassa, ja lambdat on heti sen jälkeen missä pakosarjan putket yhdistyy yhdeksi, eli jakolaatikon alla. Matkaahan on melko paljon.. Mahtaako olla suurempaa merkitystä?motorsport kirjoitti: Mutta ihan oikeasti, kapeakaistalamban kanssa mittaileminen sisältää todella paljon epävarmuustekijöitä nimenomaan anturin ominaisuuksien takia. Kannattaa olla ainakin pakokaasunlämpömittari pelissä mukana jos tuollaisen kanssa vielä sinnittelee ja ehdottomasti nelikarvainen lämmitetty anturi.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
- motorsport
- 'Diplomat'
- Viestit: 1527
- Liittynyt: 18 Tammi 2007, 09:31
- Paikkakunta: Etelä-Suomi
On se periaatteessa oikeassa paikassa. Anturi saa kaikkien pyttyjen kaasut. Mutta anturi voi käydä viileänä osakaasuajossa näyttäen todellista laihempaa. Yhden XE:n kanssa oli moista ilmiötä havaittavissa vanhan kansan lambdan kanssa, mittari oli ihan pimeänä tasakaasulla (vaikka todellinen seos 13-14 välissä).
Joo, niin oli joo. Enkä sitä kyllä saanut toimimaan... Jälkikäteen muisteltuna se jäi jakajasta kiinni. Olisi pitänyt ostaa jakajaton sytty niin olisi päässyt vähemmällä.PJR kirjoitti:Snowman -nimimerkillä esiintyvällä henkilöllä oli käsittääkseni mega & 20xe yhdistelmä ennen V6-konetta kiinni.
Ja tuo tunnistin löytyy ainakin C20NE koneesta, C20XE koneen tunnistin on kytkin mallia. Joka ei ainakaan ennemmin ole käynyt tuon megan kanssa.
BMW E46 318 Touring "2.8"
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
Meillä on tossa 18E koneen jakaja, sopii suoraan ja voi säädellä. Vai mitäs kytkintä meinasit?Snowman kirjoitti:Joo, niin oli joo. Enkä sitä kyllä saanut toimimaan... Jälkikäteen muisteltuna se jäi jakajasta kiinni. Olisi pitänyt ostaa jakajaton sytty niin olisi päässyt vähemmällä.PJR kirjoitti:Snowman -nimimerkillä esiintyvällä henkilöllä oli käsittääkseni mega & 20xe yhdistelmä ennen V6-konetta kiinni.
Ja tuo tunnistin löytyy ainakin C20NE koneesta, C20XE koneen tunnistin on kytkin mallia. Joka ei ainakaan ennemmin ole käynyt tuon megan kanssa.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Jaa niin tää "kytkin", Noita löytyy kaikista C30SE ja X25/30XE koneista yms. eli ei naksuvaa mallia vaan potentio metri.omega16T kirjoitti:mistäs opelin moottoreista löytyy tuo oikeanlainen kaasuläpän asentotunnistin megaa varten vai onko se vaan jostain vuosimallista eteenpäin?
Ainakin tossa meidän 20XE:ssä oli se vanhemman mallinen molo, joka ei käy.Astra Rf kirjoitti:c20xe ainakin pitäisi olla sopiva jos tarviit niin multa löytyy...
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
C20let koneesta löytyy myös potikka.Snowman kirjoitti:Joo, niin oli joo. Enkä sitä kyllä saanut toimimaan... Jälkikäteen muisteltuna se jäi jakajasta kiinni. Olisi pitänyt ostaa jakajaton sytty niin olisi päässyt vähemmällä.PJR kirjoitti:Snowman -nimimerkillä esiintyvällä henkilöllä oli käsittääkseni mega & 20xe yhdistelmä ennen V6-konetta kiinni.
Ja tuo tunnistin löytyy ainakin C20NE koneesta, C20XE koneen tunnistin on kytkin mallia. Joka ei ainakaan ennemmin ole käynyt tuon megan kanssa.
Miksi et saanut jakajalla toimimaan? Eihän moottorinohjaus tarvitse kuin esim: kampiakselilta 60-2 asentotieto, potikka kaasuläpältä, mappi imusarjalta, imuilman lämpötila-anturi sekä vedenlämpöanturi. Nokalta ei tarvitse tietoa kumpi työtahti on menossa. Ei hukkakipinällä eikä jakajalla. Jakajamallisessa voi ohjata esim. 5V ohjauksella sytkäpäätteen välityksellä puolaa. Tai suoraan puolaa -12V ohjauksella. Sitten jos autossa on puolat joka pytyllä erikseen, niitäkin voi ajaa 2+2(hukkakipinä eli pytyt 1+4 ja 2+3) tai laittaa nokalle tunnistimen ja ajaa oikeasti suorasytkänä. Hyötyä suorasytkästä ei hirveästi ole..tietty tulpanjohdot jää pois!
Ja laajakaista lambda käyttöön ehdottomasti, bensakartan säätämisessä ei sen kanssa montaa tuntia mene, jos olosuhteet pysyy samana(imuilman lämpö, ilmanpaine...). Sytkäennakoiden säädössä menee sitten jo aikaa jos ne hieroo tarkasti(kuormittaa konetta tasaisesti aina joka säätö pisteen erikseen). Sitten lopuksi kiihdytysrikastukset yms. kohdalleen..
Jarrullisessa penkissä paras säätää koko kartta kohdalleen! Tai tien päällä jarrua vasten..
Vähä liikaa tuli innostutta höpäjämään, poistakaa jos siltä tuntuu.
-Ei selvä kuski sisulta haise!
Kytkimellä tarkoitin tota kaasuläpän asentotunnistinta. Silloin ku tota kokeilin niin ei paljoo tota kampiaksilalta olevaa tunnistusta ollut megassa, vaan oli varhaisessa kokeilu asteella. Ja se mun jakaja oli 18E:stä kanssa.
BMW E46 318 Touring "2.8"
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
BMW E46 328i "3.0" limo projekti
BMW E46 330D Touring -03
BMW E30 Touring 320
BMW E30 Touring 318 "2.0"
BMW E30 Touring 325i 4x4
Saab 9-3 2.0 -01
- KADETT GT/E
- OCF Member 2015
- Viestit: 682
- Liittynyt: 18 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Loimaan kauppala
Juu älä mee sinne. Pahoitatte toistenne mielen.-WW- kirjoitti:Tekeekö joku Pirkanmaalla MS säätöjä? Harinen ei taida kustakaan moiseen päin?
Sit ku se on säädössä ja haluat penkkiin:
Mene Hariselle, voimatodistus on realistisin.
Tai mene vakio ruiskulla, säädettynä: Loistava tulos
manta b -77
manta a -71 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... G_1674.jpg
harley davidson xl 1200 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... vat016.jpg
vw passat 1.8T BSR
manta a -71 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... G_1674.jpg
harley davidson xl 1200 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... vat016.jpg
vw passat 1.8T BSR
Motronic ei vaan oikein toimi yli 100kpa:n paineilla..KADETT GT/E kirjoitti:Juu älä mee sinne. Pahoitatte toistenne mielen.-WW- kirjoitti:Tekeekö joku Pirkanmaalla MS säätöjä? Harinen ei taida kustakaan moiseen päin?
Sit ku se on säädössä ja haluat penkkiin:
Mene Hariselle, voimatodistus on realistisin.
Tai mene vakio ruiskulla, säädettynä: Loistava tulos
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio