-WW- kirjoitti:
Siis ajattelin vaan tiedustella että mitä se sanoo kun tulevaisuudessa ne paineet saattaa olla tuo 300kpa. Että lyökö se infon nollaan vai jääkö 250kpa vaikka paine nousisi enemmän
näyttää tuota 250kpa arvoa, mutta informaationahan se on moottorinohjausta ajatellen aika vajavainen. moottorihan saa nimittäin sen bensansa sitten kuitenkin vain tuon 250kpa arvon mukaan.
mullois uusia 300kpa bosch-map-antureita, 110€. haje poies eläkä ihmettele noitten pikkusten kanssa.
-WW- kirjoitti:
Siis ajattelin vaan tiedustella että mitä se sanoo kun tulevaisuudessa ne paineet saattaa olla tuo 300kpa. Että lyökö se infon nollaan vai jääkö 250kpa vaikka paine nousisi enemmän
näyttää tuota 250kpa arvoa, mutta informaationahan se on moottorinohjausta ajatellen aika vajavainen. moottorihan saa nimittäin sen bensansa sitten kuitenkin vain tuon 250kpa arvon mukaan.
mullois uusia 300kpa bosch-map-antureita, 110€. haje poies eläkä ihmettele noitten pikkusten kanssa.
Tuskinpa ainakaan tällä tietämin tarvitsee. On paljon muutakin hankittavaa jos paineita aikoo yli 1.5bar/250kpa.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
-WW- kirjoitti:Tuo kylmäjuotos "vinkki" olikin ihan ok. Onko niitä myös aidoissa megaruutissa?
Aidoissa? Onko megasquirtista olemassa jotain piraattikopioitakin?
Jos ms:n on kasannut juottamisen hallitseva kaveri niin ei siellä mitään kylmäjuotoksia ole sen enempää kuin boschin ruiskubokseissakaan.
En nyt varmaksikaan sano, mutta omani on ainakin "aito" jos vertaa muutamaan muuhun joiden piireissä ei lue Megasquirtia yms.
Kaveri tekee juuri näitä "kopioita" niistä rakennus sarjoista..
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
Jarno kirjoitti:En ole minäkään kuullukkaan että Megasquirttia olisi tehdastekoista.
Eikä se oo kellekään, ketä niin haluaa, mitenkään vaikea piirikorttiin kirjoittaa Megasquirt... Jos niin haluaa.
No prkl, oli mikä oli, mutta ainakin sen näkönen että ihan olis robotti kasaillut ja lakassa kastettu, tosin pari jotain omaa kytkentääkin sieltä löytyy. Kaverin kyhäämät taas ovat näitä jotka näyttävät oikeasti käsin kasatuilta
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
Juu juu rakennus sarjahan se
Tuo vain on niin priiman näköinen, aidot Megasquirt osat ja työn jälkikin on ammatilaisen tasoa.
Turha tuosta vääntää
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
-WW- kirjoitti:En nyt varmaksikaan sano, mutta omani on ainakin "aito" jos vertaa muutamaan muuhun joiden piireissä ei lue Megasquirtia yms.
Kaveri tekee juuri näitä "kopioita" niistä rakennus sarjoista..
On mullakin sellanen jenkeistä tilattu missä lukee prossun päällä Megasquirt, levy on tehdastekoinen yms. mutta itse olen sen kasannut.
Onhan niitä jotkut jossain aaltojuotoskoneissakin tehnyt/teettänyt jolloin jälki on kyllä ihan tehdastekoista alusta loppuun. Mutta minusta se ei vaikuta kestävyyteen tai toimivuuteen mitenkään, jos verrataan osaavan henkilön käsinjuottamaan versioon.
Tuollasen tein muuten alusta loppuun itse, piirilevykin itse syövytetty ja (silti) se pelasi ongelmitta useamman kymmenentuhatta kilometria. Ja toimii edelleen mutta dokumentaation heikkouden ja käytön hienoisen hankaluuden vuoksi vaihdoin MS:iin. http://www.fuusio.net/simo/ascona/genboard.html
Joo voi hyvinkin olla, onhan se niin aito kuin ms voi olla
No, siististi on joku työt tehnyt, tosin pari jälkikytkentää siel on, tarvii ottaa kuva jos selkiäis mitä virkaa
Kukakohan taitaja tuon nyt säätäis kun ei ilmeisesti itse voida säätää
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
Olis tarkoitus laittaa megasquirt ohjaamaan C20XE koneen ruiskutusta, tarviinko mitään muuta kuin potikka tyyppisen kaasuläpän asentotunnistimen ja map-anturin.
Niin ja ohjaako alkuperäinen motronikki myös sytkää eli mitä täytyy ottaa huomioon jos haluaa käyttää alkuperäistä sytkää ilman motronikkia, vai onko edes mahdollista. Jos ei ole mahdollista niin mitä täytyy tehdä että saa megan ohjaamaan sytytystä. Tai onko muita hyviä ehdotuksia ?
Olis tarkoitus laittaa megasquirt ohjaamaan C20XE koneen ruiskutusta, tarviinko mitään muuta kuin potikka tyyppisen kaasuläpän asentotunnistimen ja map-anturin.
Niin ja ohjaako alkuperäinen motronikki myös sytkää eli mitä täytyy ottaa huomioon jos haluaa käyttää alkuperäistä sytkää ilman motronikkia, vai onko edes mahdollista. Jos ei ole mahdollista niin mitä täytyy tehdä että saa megan ohjaamaan sytytystä. Tai onko muita hyviä ehdotuksia ?
~Apuva
Sytkä osat saa helpoiten 18e tekniikasta, sopii suoraan. Mappi on mekaruutassa. C20XE:ssä tietääkseni on vakiona potentiometri kaasuläpällä.
E. Mikä sen "paukkutoiminnon" virallinen tarkotus on, ettei puhallin hidastu nolla kaasulla vai? Löytyy ilmeisesti mekaruutastakin/ko/kö?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
-WW- kirjoitti:E. Mikä sen "paukkutoiminnon" virallinen tarkotus on, ettei puhallin hidastu nolla kaasulla vai? Löytyy ilmeisesti mekaruutastakin/ko/kö?
Anti-lagin idea tosiaan on "ampua putkeen" tahallaan jotta saadaan turbo pyörimään tyhjäkäynnilläkin. MSNS-extra -koodissa oli jokunen vuosi sitten testikoodia asiasta, mutta se todettiin aika harvoin tarvittavaksi ja kohtuullisen vaaralliseksi laitteille joita ei ole suunniteltu kyseistä käyttöä varten (turbon siivet ja pakokaasuanturit kärsii aika nopeasti ylimääräisestä kuumuudesta).
Tällä hetkellä on alustavia suunnitelmia lisätä koodia MSII-extraan, mutta sen pidemmälle asiassa ei ilmeisesti ole vielä päästy. Launch controlia voi käyttää samanlaisen efektin aikaansaamiseen, mutta en hirveästi suosittele, normiajossa hyötyä ei ole, kiihdytysajossakaan tuskin mainittavasti, mutta jos olet rallipoluille lähtemässä niin asiaa voi harkita.
-WW- kirjoitti:E. Mikä sen "paukkutoiminnon" virallinen tarkotus on, ettei puhallin hidastu nolla kaasulla vai? Löytyy ilmeisesti mekaruutastakin/ko/kö?
Anti-lagin idea tosiaan on "ampua putkeen" tahallaan jotta saadaan turbo pyörimään tyhjäkäynnilläkin. MSNS-extra -koodissa oli jokunen vuosi sitten testikoodia asiasta, mutta se todettiin aika harvoin tarvittavaksi ja kohtuullisen vaaralliseksi laitteille joita ei ole suunniteltu kyseistä käyttöä varten (turbon siivet ja pakokaasuanturit kärsii aika nopeasti ylimääräisestä kuumuudesta).
Tällä hetkellä on alustavia suunnitelmia lisätä koodia MSII-extraan, mutta sen pidemmälle asiassa ei ilmeisesti ole vielä päästy. Launch controlia voi käyttää samanlaisen efektin aikaansaamiseen, mutta en hirveästi suosittele, normiajossa hyötyä ei ole, kiihdytysajossakaan tuskin mainittavasti, mutta jos olet rallipoluille lähtemässä niin asiaa voi harkita.
Voisitko lyhyen käyttö ohjeen riipasta ihan mielenkiinnosta
Auto tosin ei ihan vielä ollutkaan ajokunnossa, lyötiin pata tulille niin armottoman öljysavun päästi. Puhaltimen laakerointi ihan tohjona, pakoputken päästä lensi öljy savun säestämänä
Myyjä oli ammattilaisena hiekkapuhaltanu ahtimen, näköjään myös laakeripesän
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
elikkä onko kellää mitää tietoo 20xe:n (jakajallisen) kampiakselin tunnistimen piuhoista että mitä niihin tulee.. yks on suojamaa, yks megalle mut mihis kolmas ku itellä jos sen kytkee 5 tai 12 volttiin ei toimi ollenkaa ja jos laittaa maihin ni sytkä heittelee nii paljo ettei ota kierroksia yli tuhatta.. vai onnistuuko tolla anturilla yleensäkkään ohjaamaan suorasyttyä.. taas ku sitä ei laita mihinkää ni auto toimii joten kuten.. auttakee..