Megasquirt

Moottorinohjaimiin, lastuihin ja ohjelmointiin liittyvää keskustelua
Avatar
repsa
'Senator'
'Senator'
Viestit: 959
Liittynyt: 04 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja repsa »

-WW- kirjoitti: Siis ajattelin vaan tiedustella että mitä se sanoo kun tulevaisuudessa ne paineet saattaa olla tuo 300kpa. Että lyökö se infon nollaan vai jääkö 250kpa vaikka paine nousisi enemmän :roll:


näyttää tuota 250kpa arvoa, mutta informaationahan se on moottorinohjausta ajatellen aika vajavainen. moottorihan saa nimittäin sen bensansa sitten kuitenkin vain tuon 250kpa arvon mukaan.

mullois uusia 300kpa bosch-map-antureita, 110€. haje poies eläkä ihmettele noitten pikkusten kanssa.
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

repsa kirjoitti:
-WW- kirjoitti: Siis ajattelin vaan tiedustella että mitä se sanoo kun tulevaisuudessa ne paineet saattaa olla tuo 300kpa. Että lyökö se infon nollaan vai jääkö 250kpa vaikka paine nousisi enemmän :roll:


näyttää tuota 250kpa arvoa, mutta informaationahan se on moottorinohjausta ajatellen aika vajavainen. moottorihan saa nimittäin sen bensansa sitten kuitenkin vain tuon 250kpa arvon mukaan.

mullois uusia 300kpa bosch-map-antureita, 110€. haje poies eläkä ihmettele noitten pikkusten kanssa.
Tuskinpa ainakaan tällä tietämin tarvitsee. On paljon muutakin hankittavaa jos paineita aikoo yli 1.5bar/250kpa.
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Simo kirjoitti:
-WW- kirjoitti:Tuo kylmäjuotos "vinkki" olikin ihan ok. :) Onko niitä myös aidoissa megaruutissa?
Aidoissa? :o Onko megasquirtista olemassa jotain piraattikopioitakin? :lol:
Jos ms:n on kasannut juottamisen hallitseva kaveri niin ei siellä mitään kylmäjuotoksia ole sen enempää kuin boschin ruiskubokseissakaan.
En nyt varmaksikaan sano, mutta omani on ainakin "aito" jos vertaa muutamaan muuhun joiden piireissä ei lue Megasquirtia yms.
Kaveri tekee juuri näitä "kopioita" niistä rakennus sarjoista.. :-?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
Jarno
OCF Member 2022
OCF Member 2022
Viestit: 8489
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Jarno »

En ole minäkään kuullukkaan että Megasquirttia olisi tehdastekoista. :o
Vectra-A Turbo 4x4 -94 - Irmscher Omega C40 V8 - Astra-G OPC Caravan - Corsa-C OPC - Astra-H OPC - Opel Antara
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19322
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Jarno kirjoitti:En ole minäkään kuullukkaan että Megasquirttia olisi tehdastekoista. :o
Eikä se oo kellekään, ketä niin haluaa, mitenkään vaikea piirikorttiin kirjoittaa Megasquirt... Jos niin haluaa. :wink:
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Timonen kirjoitti:
Jarno kirjoitti:En ole minäkään kuullukkaan että Megasquirttia olisi tehdastekoista. :o
Eikä se oo kellekään, ketä niin haluaa, mitenkään vaikea piirikorttiin kirjoittaa Megasquirt... Jos niin haluaa. :wink:
No prkl, oli mikä oli, mutta ainakin sen näkönen että ihan olis robotti kasaillut ja lakassa kastettu, tosin pari jotain omaa kytkentääkin sieltä löytyy. Kaverin kyhäämät taas ovat näitä jotka näyttävät oikeasti käsin kasatuilta :lol:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19322
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Timonen »

MS on täysin, siis täysin, tee-se-itse moottorinohjausjärjestelmä.

Olet varmaan ehtinyt tutustua aiempaan topicciin siitä? http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... megasquirt
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Timonen kirjoitti:MS on täysin, siis täysin, tee-se-itse moottorinohjausjärjestelmä.

Olet varmaan ehtinyt tutustua aiempaan topicciin siitä? http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... megasquirt
Juu juu rakennus sarjahan se :lol:
Tuo vain on niin priiman näköinen, aidot Megasquirt osat ja työn jälkikin on ammatilaisen tasoa.

Turha tuosta vääntää 8)
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Simo
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3996
Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Simo »

-WW- kirjoitti:En nyt varmaksikaan sano, mutta omani on ainakin "aito" jos vertaa muutamaan muuhun joiden piireissä ei lue Megasquirtia yms.
Kaveri tekee juuri näitä "kopioita" niistä rakennus sarjoista.. :-?
On mullakin sellanen jenkeistä tilattu missä lukee prossun päällä Megasquirt, levy on tehdastekoinen yms. mutta itse olen sen kasannut.
Onhan niitä jotkut jossain aaltojuotoskoneissakin tehnyt/teettänyt jolloin jälki on kyllä ihan tehdastekoista alusta loppuun. Mutta minusta se ei vaikuta kestävyyteen tai toimivuuteen mitenkään, jos verrataan osaavan henkilön käsinjuottamaan versioon.

Tuollasen tein muuten alusta loppuun itse, piirilevykin itse syövytetty ja (silti) se pelasi ongelmitta useamman kymmenentuhatta kilometria. Ja toimii edelleen mutta dokumentaation heikkouden ja käytön hienoisen hankaluuden vuoksi vaihdoin MS:iin.
http://www.fuusio.net/simo/ascona/genboard.html
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Joo voi hyvinkin olla, onhan se niin aito kuin ms voi olla :lol:
No, siististi on joku työt tehnyt, tosin pari jälkikytkentää siel on, tarvii ottaa kuva jos selkiäis mitä virkaa :roll:

Kukakohan taitaja tuon nyt säätäis kun ei ilmeisesti itse voida säätää :-?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Tampio
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 10
Liittynyt: 29 Marras 2006, 13:53

Viesti Kirjoittaja Tampio »

Moikka !

Auttakaa tyhmää.

Olis tarkoitus laittaa megasquirt ohjaamaan C20XE koneen ruiskutusta, tarviinko mitään muuta kuin potikka tyyppisen kaasuläpän asentotunnistimen ja map-anturin.

Niin ja ohjaako alkuperäinen motronikki myös sytkää eli mitä täytyy ottaa huomioon jos haluaa käyttää alkuperäistä sytkää ilman motronikkia, vai onko edes mahdollista. Jos ei ole mahdollista niin mitä täytyy tehdä että saa megan ohjaamaan sytytystä. Tai onko muita hyviä ehdotuksia ?

~Apuva
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Tampio kirjoitti:Moikka !

Auttakaa tyhmää.

Olis tarkoitus laittaa megasquirt ohjaamaan C20XE koneen ruiskutusta, tarviinko mitään muuta kuin potikka tyyppisen kaasuläpän asentotunnistimen ja map-anturin.

Niin ja ohjaako alkuperäinen motronikki myös sytkää eli mitä täytyy ottaa huomioon jos haluaa käyttää alkuperäistä sytkää ilman motronikkia, vai onko edes mahdollista. Jos ei ole mahdollista niin mitä täytyy tehdä että saa megan ohjaamaan sytytystä. Tai onko muita hyviä ehdotuksia ?

~Apuva
Sytkä osat saa helpoiten 18e tekniikasta, sopii suoraan. Mappi on mekaruutassa.
C20XE:ssä tietääkseni on vakiona potentiometri kaasuläpällä.

E. Mikä sen "paukkutoiminnon" virallinen tarkotus on, ettei puhallin hidastu nolla kaasulla vai? Löytyy ilmeisesti mekaruutastakin/ko/kö? :-?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Cobrian
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 145
Liittynyt: 16 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Cobrian »

-WW- kirjoitti:E. Mikä sen "paukkutoiminnon" virallinen tarkotus on, ettei puhallin hidastu nolla kaasulla vai? Löytyy ilmeisesti mekaruutastakin/ko/kö? :-?
Anti-lagin idea tosiaan on "ampua putkeen" tahallaan jotta saadaan turbo pyörimään tyhjäkäynnilläkin. MSNS-extra -koodissa oli jokunen vuosi sitten testikoodia asiasta, mutta se todettiin aika harvoin tarvittavaksi ja kohtuullisen vaaralliseksi laitteille joita ei ole suunniteltu kyseistä käyttöä varten (turbon siivet ja pakokaasuanturit kärsii aika nopeasti ylimääräisestä kuumuudesta).

Tällä hetkellä on alustavia suunnitelmia lisätä koodia MSII-extraan, mutta sen pidemmälle asiassa ei ilmeisesti ole vielä päästy. Launch controlia voi käyttää samanlaisen efektin aikaansaamiseen, mutta en hirveästi suosittele, normiajossa hyötyä ei ole, kiihdytysajossakaan tuskin mainittavasti, mutta jos olet rallipoluille lähtemässä niin asiaa voi harkita.
-(z)- Calibra 4x4 Turbo Keke Roßberg Edition 1992
/// Viitanen Racing \\\
--- Pussihousu Fan Club ---
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Cobrian kirjoitti:
-WW- kirjoitti:E. Mikä sen "paukkutoiminnon" virallinen tarkotus on, ettei puhallin hidastu nolla kaasulla vai? Löytyy ilmeisesti mekaruutastakin/ko/kö? :-?
Anti-lagin idea tosiaan on "ampua putkeen" tahallaan jotta saadaan turbo pyörimään tyhjäkäynnilläkin. MSNS-extra -koodissa oli jokunen vuosi sitten testikoodia asiasta, mutta se todettiin aika harvoin tarvittavaksi ja kohtuullisen vaaralliseksi laitteille joita ei ole suunniteltu kyseistä käyttöä varten (turbon siivet ja pakokaasuanturit kärsii aika nopeasti ylimääräisestä kuumuudesta).

Tällä hetkellä on alustavia suunnitelmia lisätä koodia MSII-extraan, mutta sen pidemmälle asiassa ei ilmeisesti ole vielä päästy. Launch controlia voi käyttää samanlaisen efektin aikaansaamiseen, mutta en hirveästi suosittele, normiajossa hyötyä ei ole, kiihdytysajossakaan tuskin mainittavasti, mutta jos olet rallipoluille lähtemässä niin asiaa voi harkita.
Voisitko lyhyen käyttö ohjeen riipasta ihan mielenkiinnosta :lol:

Auto tosin ei ihan vielä ollutkaan ajokunnossa, lyötiin pata tulille niin armottoman öljysavun päästi. Puhaltimen laakerointi ihan tohjona, pakoputken päästä lensi öljy savun säestämänä :lol:
Myyjä oli ammattilaisena hiekkapuhaltanu ahtimen, näköjään myös laakeripesän :lollis:
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
sturmi
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 38
Liittynyt: 11 Heinä 2006, 16:23
Paikkakunta: mikkeli

Viesti Kirjoittaja sturmi »

elikkä onko kellää mitää tietoo 20xe:n (jakajallisen) kampiakselin tunnistimen piuhoista että mitä niihin tulee.. yks on suojamaa, yks megalle mut mihis kolmas ku itellä jos sen kytkee 5 tai 12 volttiin ei toimi ollenkaa ja jos laittaa maihin ni sytkä heittelee nii paljo ettei ota kierroksia yli tuhatta.. vai onnistuuko tolla anturilla yleensäkkään ohjaamaan suorasyttyä.. taas ku sitä ei laita mihinkää ni auto toimii joten kuten.. auttakee..
Vastaa Viestiin