ilmamääärämittarin kutittelu
-
- 'Admiral'
- Viestit: 100
- Liittynyt: 19 Maalis 2007, 17:31
- Paikkakunta: uusimaa
ilmamääärämittarin kutittelu
kertokaa miten voisin vähän leikki mielisesti viritellä tota ilmamäärä mittaria...
filtteri löytyy siitä nokilta jo, mut voiko sitä jousta, esim löystää tai jotain?
filtteri löytyy siitä nokilta jo, mut voiko sitä jousta, esim löystää tai jotain?
Re: ilmamääärämittarin kutittelu
Voi löysätä ja kiristää mutta jos ei ole seosmittaria niin saattaapi tulla leikkimielinen reikä männänpäähän.paholainen kirjoitti:voiko sitä jousta, esim löystää tai jotain?
No jos leikkimielisesti, niin sit kannattaa poistaa koko jousi, tai korvata se mopon iskarista otetulla jäykemmällä.
Säväyksen tekee myös liekkikuvioitu IMmittari ja siihen voi kirjoittaa että TURBO!
Loppu konehuoneen voi vielä päällystää tuningkarvalla ja ottaa muutamia kuvia GTI-lehteen jos vaikka haluaisivat tehdä jutun!
Oikeesti älä mene häplimään sitä.
Säväyksen tekee myös liekkikuvioitu IMmittari ja siihen voi kirjoittaa että TURBO!
Loppu konehuoneen voi vielä päällystää tuningkarvalla ja ottaa muutamia kuvia GTI-lehteen jos vaikka haluaisivat tehdä jutun!
Oikeesti älä mene häplimään sitä.
Calibra 2.0i 16v -91
Re: ilmamääärämittarin kutittelu
Ei kannata mennä ronkkimaan sitä. Saattaahan sillä saada keskialueelle pikkasen lisää tehua (riippuen muista virityksistä), mutta sen jälkeen ei toimi muilla kierros alueilla kunnolla. Näin ainakin itse totesin...paholainen kirjoitti:kertokaa miten voisin vähän leikki mielisesti viritellä tota ilmamäärä mittaria...
filtteri löytyy siitä nokilta jo, mut voiko sitä jousta, esim löystää tai jotain?
-
- 'Admiral'
- Viestit: 100
- Liittynyt: 19 Maalis 2007, 17:31
- Paikkakunta: uusimaa
Kyllähän noita on tullut rukkailtua, en kyllä ymmärrä, miten joku on muka saanut sen toimimaan auki asennossa??
Ahdetussa 3.0L CIH moottorissa jousta kiristeltiin melkoisesti, jotta saatiin käynti tasaiseksi.
Saman operaation olen tehnyt useasti omaankin kiuluun, kun yliraju nokka ei muuten tunnu toimivan alhaalla yhtään.
Jokin laajakaistalambda olisi tietysti kaikkein paras olla säätelyssä, mutta korvakuulollakin pääsee melko lähelle.
Penkissä sitten kohdalleen.
PS.Oli muuten pelkän jousen säädöllä eräässä OHC Mantassa 8kW tehonlisäys,tämä oikein dokumentoituna.
Ahdetussa 3.0L CIH moottorissa jousta kiristeltiin melkoisesti, jotta saatiin käynti tasaiseksi.
Saman operaation olen tehnyt useasti omaankin kiuluun, kun yliraju nokka ei muuten tunnu toimivan alhaalla yhtään.
Jokin laajakaistalambda olisi tietysti kaikkein paras olla säätelyssä, mutta korvakuulollakin pääsee melko lähelle.
Penkissä sitten kohdalleen.
PS.Oli muuten pelkän jousen säädöllä eräässä OHC Mantassa 8kW tehonlisäys,tämä oikein dokumentoituna.
Hummh..Miksi minulla on aina ollut sellainen käsitys että imm:n läppä on kokonaan auki jossai 3000rpm kohdalla jo. Ja huipputehot yleensä hiukan ylempänä ovat nii mitenkä tota jousta säätämällä voi sitten vaikuttaa? Ellei sitte ole ollu niin rikkaalla että on vedetty jousi niin tiukalle ettei ole läppä auki edes 6000rpm.Spikey kirjoitti:Kyllähän noita on tullut rukkailtua, en kyllä ymmärrä, miten joku on muka saanut sen toimimaan auki asennossa??
Ahdetussa 3.0L CIH moottorissa jousta kiristeltiin melkoisesti, jotta saatiin käynti tasaiseksi.
Saman operaation olen tehnyt useasti omaankin kiuluun, kun yliraju nokka ei muuten tunnu toimivan alhaalla yhtään.
Jokin laajakaistalambda olisi tietysti kaikkein paras olla säätelyssä, mutta korvakuulollakin pääsee melko lähelle.
Penkissä sitten kohdalleen.
PS.Oli muuten pelkän jousen säädöllä eräässä OHC Mantassa 8kW tehonlisäys,tämä oikein dokumentoituna.
Monellaisii takaveto-ooppelei ollunnaa