V-Power vaikutus sinun autossa
V-Power vaikutus sinun autossa
Ajattelin tässä selvittää tällä tavalla miten se V-Power bensiini vaikuttaa sitten ja missä autoissa. Tää äänestysfunktiohän ei ole kovin monipuolinen eikä siihen saa lisättyä omaa tekstia. Näin olleen jos viitsisiitte laittaa sitten vielä ihan manuaalisesti vastauksenne sekä lisäksi millä autolla bensiiniä on testattu, onko auto viritetty ja onko turbotettu. Selvyyden vuoksi olisi hyvä jos kaikki laittaisivat nuo tiedot samalla tavalla. Tässä esimerkki:
"Opel Vectra" -->rivin vaihto
"vakio" (vaihtoehtoisesti "viritetty") --> rivinvaihto
"vapari" (tai vaihtoehtoisesti "turbo") --> rivinvaihto
"teho: ei muutosta" (vaihtoehtoisesti "teho: parani") --> rivinvaihto
"vääntö parani" (vaihtoehtoisesti "vääntö: ei muutosta") --> kaksi rivinvaihtoa
Tuolla tavalla kun laitatte heti viestin alkuun niin viestejä on helppo seurata ja oma auto on helposti löydettävissä. Omat tekstit/kommentit siis mielummin tuon alle.
Ja muuten, jos sitten sovitaan että pelkkä vapaavirtaussuodattimen vaihto ja "sportti" vaimentimen asennus ei ole moottorin viritystä. Viritetty moottori olkoon sellainen, jossa tehoa tai vääntöä on nostettu vakiosta vähintään 10% (mittauksen voi tehdä myös pershdynolla ).
Että sellaista. Saa nähdä tuleeko tästä yhtään mitään. Tuli niin pitkä viesti että puolet lukioista vaihtaa puolessa välissä toiseen aiheeseen
"Opel Vectra" -->rivin vaihto
"vakio" (vaihtoehtoisesti "viritetty") --> rivinvaihto
"vapari" (tai vaihtoehtoisesti "turbo") --> rivinvaihto
"teho: ei muutosta" (vaihtoehtoisesti "teho: parani") --> rivinvaihto
"vääntö parani" (vaihtoehtoisesti "vääntö: ei muutosta") --> kaksi rivinvaihtoa
Tuolla tavalla kun laitatte heti viestin alkuun niin viestejä on helppo seurata ja oma auto on helposti löydettävissä. Omat tekstit/kommentit siis mielummin tuon alle.
Ja muuten, jos sitten sovitaan että pelkkä vapaavirtaussuodattimen vaihto ja "sportti" vaimentimen asennus ei ole moottorin viritystä. Viritetty moottori olkoon sellainen, jossa tehoa tai vääntöä on nostettu vakiosta vähintään 10% (mittauksen voi tehdä myös pershdynolla ).
Että sellaista. Saa nähdä tuleeko tästä yhtään mitään. Tuli niin pitkä viesti että puolet lukioista vaihtaa puolessa välissä toiseen aiheeseen
Mahdoton sanoa kun ei ole dynottu erikseen tavallisella ja V-powerilla, mutta tuntuu vetävän paremmin persdynolla... joten V:tä on tankissa. Fifth Gear-ohjelma Englannissa testasi dynossa näitä korkeampioktaanisia bensoja ja tavallisessa autossa ei ollut mitään eroa, mutta Golf V GTI:ssä ja Subaru Imprezassa sitten jo olikin, Subarussa itse asiassa huomattavan paljon eroa.
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Mistä sellaisia suodattimia/pakoputkistoja saa?Ioni kirjoitti:Nissan 200SX
Turbo
Ei juurikaan eroa tavalliseen bensaan, koska lastu on säädetty 98:lla.
Jos lastu säädettäisiin V-Powerille saattaisi tuosta pientä apua olla.
Radalla käytän kuitenkin V-Poweria.
Mitenkäs jos tuolla pelkän putkiston/vvsuotimen vaihdolla tulee se +20-30% lisää tehoa?
Onhän niitä tietysti jos alkuperäiset suodattimet on aivan törkeän paskat, tuskinpa kuitenkin alle 15v vanhoissa autoissa. Ainakin jos löydän sellaisen suodattimen ja vaimentajan joka nostaa mun vectra v6:n tehoja 10 prossa ostan saman tien miettimättä. Ei niin helppoja lisäheppoja olekaanIoni kirjoitti:^
Kaupastahan noita.
Taitaa olla enemmänkin koneesta kiinni.
- yks setra harrastaja
- 'Admiral'
- Viestit: 269
- Liittynyt: 05 Tammi 2005, 02:00
- Paikkakunta: Vantaa
- Viesti:
MUTU tuntumalla testattu, käytän molemmissa V-Poweria.
Lisäystä jonkin verran ei kuitenkaan paljoa.
Lisäystä jonkin verran ei kuitenkaan paljoa.
OPC Astra Caravan 2003
OPC Zafira 2002
http://www.opelclubfinland.fi/jauto/zafira.htm
http://www.opelclubfinland.fi/jauto/juup/index.htm
OPC Zafira 2002
http://www.opelclubfinland.fi/jauto/zafira.htm
http://www.opelclubfinland.fi/jauto/juup/index.htm
joo..kyllä vääntö muuttui,ja kaasuun vastaaminen. hieman kierros herkempi.
oli kyllä huomattava ero ysivitoseen verrattuna.
mutta itse käytän vielä lisänä oktaanin korotinta..eli ajelen noin 100oct.lla. Juhlapäivinä sit saattaa veccu saada 104.stakin
Prkleen kallista va
opel vectra '93
vakio
automatic
vapari
persdyno - "vääntää ja vastaa hieman paremmin ja kevyemmin"
oli kyllä huomattava ero ysivitoseen verrattuna.
mutta itse käytän vielä lisänä oktaanin korotinta..eli ajelen noin 100oct.lla. Juhlapäivinä sit saattaa veccu saada 104.stakin
Prkleen kallista va
opel vectra '93
vakio
automatic
vapari
persdyno - "vääntää ja vastaa hieman paremmin ja kevyemmin"
- 'Onpas toi corsa söpö..' Eiks ookin (COR54)
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
Ahdettu on aina ahdettu, vapari vapari... Ja eiköhän tuo munkin vessa oo aika reilusti alle 15v. vanha.Ramon kirjoitti: Onhän niitä tietysti jos alkuperäiset suodattimet on aivan törkeän paskat, tuskinpa kuitenkin alle 15v vanhoissa autoissa. Ainakin jos löydän sellaisen suodattimen ja vaimentajan joka nostaa mun vectra v6:n tehoja 10 prossa ostan saman tien miettimättä. Ei niin helppoja lisäheppoja olekaan
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3996
- Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
- Viesti:
Ootko ihan tosissas?cor54 kirjoitti:joo..kyllä vääntö muuttui,ja kaasuun vastaaminen. hieman kierros herkempi.
oli kyllä huomattava ero ysivitoseen verrattuna.
mutta itse käytän vielä lisänä oktaanin korotinta..eli ajelen noin 100oct.lla. Juhlapäivinä sit saattaa veccu saada 104.stakin
Prkleen kallista va
opel vectra '93
vakio
automatic
vapari
persdyno - "vääntää ja vastaa hieman paremmin ja kevyemmin"
Ja mä kun olen ihmetellyt miten Shellin kannattaa moista bensaa edes myydä koska autoja joissa korkeammasta oktaanista on hyötyä on aivan marginaalinen osuus koko autokannasta. Selvis sitten sekin.. porukka oikeesti tankkaa sitä vaikka tankillinen maksaa 4 euroa enemmän, koska "persdyno" kertoo että tehoa on sillä enemmän.
Hyvä bisnes perustuu usein ihmisten tyhmyyteen
B Ascona '80 ja E Rekord '83
Ehkä Simon vehkeissä ei toimi..?
Okei okei..mä nyt en ihan puhunu mistään huimista vääntö ja tehon lisäyksistä,vaan palamisesta ja sen myötä alemmilla kierroksilla jaksamisesta. Taisin kirjottaa ".. vastaa hieman paremmin ja.." ja taisin mainita lisäaineetkin.
..ja sama kai mitä maksaa tankillinen? Itehän valitaan,ja ite maksetaan.
Köyhät ajaa dieselillä..vai miten se meni??
Okei okei..mä nyt en ihan puhunu mistään huimista vääntö ja tehon lisäyksistä,vaan palamisesta ja sen myötä alemmilla kierroksilla jaksamisesta. Taisin kirjottaa ".. vastaa hieman paremmin ja.." ja taisin mainita lisäaineetkin.
..ja sama kai mitä maksaa tankillinen? Itehän valitaan,ja ite maksetaan.
Köyhät ajaa dieselillä..vai miten se meni??
- 'Onpas toi corsa söpö..' Eiks ookin (COR54)
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3996
- Liittynyt: 29 Touko 2002, 03:00
- Paikkakunta: Mikkeli / Helsinki
- Viesti:
Joo köyhät ajaa dieselillä mut toisaalta on se vaan tyhmää maksaa liikaa
Se että korkeampi oktaanisella bensalla vääntö tai teho paranisi edes vähän ei ole edes teoriassa mahdollista saati että sillä olisi käytännön vaikutusta moottorissa joka on suunniteltu ja säädetty toimimaan matalampi oktaanisella. Itse asiassa korkeampi oktaanisen energiasisältö on hieman pienempi joten teho ja vääntö käytännössä laskee, tosin ero on todella pieni.
Se että korkeampi oktaanisella bensalla vääntö tai teho paranisi edes vähän ei ole edes teoriassa mahdollista saati että sillä olisi käytännön vaikutusta moottorissa joka on suunniteltu ja säädetty toimimaan matalampi oktaanisella. Itse asiassa korkeampi oktaanisen energiasisältö on hieman pienempi joten teho ja vääntö käytännössä laskee, tosin ero on todella pieni.
B Ascona '80 ja E Rekord '83
ihan oikeassa oot.. säätö ja suunnittelu. mutta eihän kenenkään tarvi tietää onko mun autossa vakioa ja normisäätöistä tekniikkaa. eikä katsarin..
no,ei tehä tästä kauheeta käden vääntöä.
Penkkipäiviä on varmasti tuossa kesällä taas meilläkin,ni saahan kai sitä siinäkin testattua?
Ja keikkoja VTT.n labroilla
no,ei tehä tästä kauheeta käden vääntöä.
Penkkipäiviä on varmasti tuossa kesällä taas meilläkin,ni saahan kai sitä siinäkin testattua?
Ja keikkoja VTT.n labroilla
- 'Onpas toi corsa söpö..' Eiks ookin (COR54)
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost
*Calibra turbo
*Vectra 2.6
*Vivaro 2.5
*Mondeo ecoboost