Vaihteensiirtäjän vaihto

Voimansiirron paranteluun liittyvää keskustelua
cm-cali
'Senator'
'Senator'
Viestit: 632
Liittynyt: 07 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Vaihteensiirtäjän vaihto

Viesti Kirjoittaja cm-cali »

V6 Calibra -95. Pitäs vaihtaa vaihdevälin lyhennin ja sen lyhentimen mukana tuli ohjeet saksaksi mutta eipä niistä ota hullukaan selvää.. Sen ymmärsin että siinä neuvottiin tekemään toi vaihto jotenkin niin että kun toinen laittaa siirtäjän paikoilleen, niin toinen käy vaihteita läpi tjsp.
Ja alakautta varmaan pääsee parhaiten käsiks tohon siirtäjää? Vinkkejä otetaan vastaan.
Insignia 2.0CDTI OPC-Line -14
Kawasaki ZX-6R -04
Kadett *E
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 131
Liittynyt: 31 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Kadett *E »

onko m-techin palikka? ite meinaan just vkl:ppuna laittelin semmosen astraani.
englantia on mun ohjees :) ja aika ez on jopi jos kaikki osat irtoo hyvin ja saa raivattua tilaa.

[AstraF_96_c20xe]


oho! sul onki kutos peli... ei tietoo millaset setit siel on.. :oops:
cm-cali
'Senator'
'Senator'
Viestit: 632
Liittynyt: 07 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja cm-cali »

Juu no kerro ihmeessä vaan että tarviko tehdä mitään ihmeellistä siinä kun uus vaihtaja laitetaa paikallee (käyttää kaikki vaihteet läpi ja oliko sulla vapaalla kun laitoit uuden paikoilleen?) Auttoko muuten mitn? Ja juu se on Mantzelin mutta aivan samanlainen palikka ku toi M-Tech.
Insignia 2.0CDTI OPC-Line -14
Kawasaki ZX-6R -04
Kadett *E
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 131
Liittynyt: 31 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Kadett *E »

skannasin ton ohjeen niin saat katella.. aika selkee homma kyl. säätö on simppeli. keppiki säätyy samassa rojektis. siihen 1:n, 2:n ja pakin risteyskohtaan jökitin sen kun menin ruuvaan pulttii kireemmälle konehuoneeseen.. yläkautta ite tein hommat..

ite tykkäsin kyl siitä miten se vaikuttaa kepin toimintaan. ei se ny mitenkää järkyttävästi sen liikerataa muuta mutta sen verran että huomaa kyllä. -(z)-

annappa maili osote ni lähetän ton ohjeen sulle!
cm-cali
'Senator'
'Senator'
Viestit: 632
Liittynyt: 07 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja cm-cali »

Mahtavaa! Se olis kovero4@hotmail.com Kiitoksia!!!!
Insignia 2.0CDTI OPC-Line -14
Kawasaki ZX-6R -04
Avatar
abc123
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 16
Liittynyt: 17 Huhti 2007, 18:49

Viesti Kirjoittaja abc123 »

Hei!

Saakos noita mantzelin tai m-techin palikoita suomesta? Tai mistä lähtis kyseleen jollei ulkomailta tahdo tilata?

Kiitos!
cm-cali
'Senator'
'Senator'
Viestit: 632
Liittynyt: 07 Joulu 2004, 02:00
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja cm-cali »

Eipä taida saada. Mutta suosittelen lämpimästi tuota Mathjissenia. Toimittaa nopeasti ja varmasti. Joku vois neuvotella mahd. jostain OCF-alennuksista?? 8)
Insignia 2.0CDTI OPC-Line -14
Kawasaki ZX-6R -04
Kadett *E
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 131
Liittynyt: 31 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Kadett *E »

tuolta vaan tilaukseen. ihan helppo juttu. itse tilasin keväällä.

http://www.mathijssentechnics.nl/main.php?t=2
Avatar
abc123
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 16
Liittynyt: 17 Huhti 2007, 18:49

Viesti Kirjoittaja abc123 »

Kadett *E kirjoitti:tuolta vaan tilaukseen. ihan helppo juttu. itse tilasin keväällä.

http://www.mathijssentechnics.nl/main.php?t=2
Juu tilasin toissapäivänä. Katotaan tuleeko koska/aan :)
Avatar
VEN
'Senator'
'Senator'
Viestit: 574
Liittynyt: 09 Syys 2002, 03:00
Paikkakunta: Jyväskylä,Finland
Viesti:

Viesti Kirjoittaja VEN »

Kans laitoin tilaukseen muutama päivä sitten. Otin myös ne puslat samalla kertaa.

Omasta kokemuksesta suosittelen m-tech puljua vaikka ne palikat pitää maksaa ennen kun mitään pakettia lähettävät, mutta voi ihan suosiolla luottaa. Power capin tilasin joskus kesällä ja se tais kahden viikon päästä olla itsellä eli aika nopeaa touhua siellä.

Tulevaisuudessa aijon ostaa muutakin palikkaa sieltä niin olis se ocf alennus paikallaan..

Tuosta asennuksesta onko ne ohjeet miten tarkat? (jopa minulle) =) ja koko asennus onnistuu siis ihan ylä kautta autoa mitenkään nostamatta?
Opel Calibra 2.0i 16v -91
Hopea on nopea
Avatar
abc123
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 16
Liittynyt: 17 Huhti 2007, 18:49

Viesti Kirjoittaja abc123 »

Katoin tuossa samalla kun laitoin muuten vaihteet kuntoon tuota niin pitäisi olla 10min homma tuon lyhentäjän vaihto. Toiv. tulee ensi viikolla palikat :)
Avatar
abc123
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 16
Liittynyt: 17 Huhti 2007, 18:49

Viesti Kirjoittaja abc123 »

No se olisi ollut 10 min homma JOS se yksi about 9mm sokka olisi lähtenyt irti. Liikkui noin 2 milliä ylös päin ja siihen jämähti. Monen tunnin liotukset yms ei auttanut...Se pieni pelti lukitushan siinä vaan hajosi..Saakohan tuota kyseistä sokkaa kaupasta jotta voisi hajoittaa sen vanhan? Tai jos jollain jotain jännää kikkaa siihen irrotukseen niin saa kertoa :)
Kadett *E
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 131
Liittynyt: 31 Elo 2003, 03:00
Paikkakunta: Hämeenlinna

Viesti Kirjoittaja Kadett *E »

ite ostin länsiautosta uuden tämmösen jos tarkotat juuri tätä osaa.
oisko ollu jotain 10e luokkaa tuo...

http://www.gfoto.com/Files/9870CCDC754F ... 3C3D4F.JPG
Avatar
abc123
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 16
Liittynyt: 17 Huhti 2007, 18:49

Viesti Kirjoittaja abc123 »

Kadett *E kirjoitti:ite ostin länsiautosta uuden tämmösen jos tarkotat juuri tätä osaa.
oisko ollu jotain 10e luokkaa tuo...

http://www.gfoto.com/Files/9870CCDC754F ... 3C3D4F.JPG
Juurikin tuo osa. Kiitoksia :)
Avatar
JUKSU
OCF Member 2018
OCF Member 2018
Viestit: 830
Liittynyt: 10 Helmi 2008, 14:28
Paikkakunta: Turku

Viesti Kirjoittaja JUKSU »

Itsellä myös hajosi se pelti osa ja se tappi ei liiku mihinkään :evil: Voiko sen porata siitä pois vai mitä sille pitäisi tehdä :(
Vastaa Viestiin