Hieman VP44 anatomiaa...
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Se ennakon säätimen solenoidi ei juuri ikinä hajoa vaan se säädön alumiiinimäntä hirttää kiinni pumpun runkoon.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Pikkusen alkoi ahistaa kun luin tän topicin alusta tähän päivään saakka.Itellä astra 2.0 dtl,jolla ny rullattu 528000 km ilman pumppuun tai boksiin kajoamista,taitaa tulla eka kesä ku ei uskalla lempiratsulla lähtee kesälomareissua heittämään.Muijan Avella kai sitten... Mutta kysyisin voiko boksirempan tehdä ennalta ns.ehjään matolaatikkoon vai löytävätkö korjausspesialistit ns.strategiset vikapaikat.?.
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Vanhassa solenoidissa oleva sihti ainakin oli melko tukkosen näköinen, parissa kohtaa vain oli verkko näkyvillä. Tuin solenoidin johto tuntuu olevan hankala saada sieltä päätylätkän välistä pois.Juho M-P kirjoitti:Se ennakon säätimen solenoidi ei juuri ikinä hajoa vaan se säädön alumiiinimäntä hirttää kiinni pumpun runkoon.
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Onkos tietoa mistä saa määränsäätimen erikseen ostettua?
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Milloin sellaisen saa rikki?
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Moro tänne ooppeli foorumillekkin!
Kuka korjailee psg16 ohjauksella olevia vp44 pumppuja?
Auto sammui parkkiin eikä lähde käyntiin. Letkut käyty läpi ja ei mitään löytynyt.
Pilipali obd antoi koodeiksi p1632, p1634 ja p0607 plus check engine valo syttyi starttauksen aikana. Kaksi ensimmäistä koodia ainakin viittaisi vahvasti pumpun aivoihin.
Autona saabbi mutta sillä nyt ei taida olla sen suurempaa merkitystä.
Saabbi foorumilla melko hiljaista tämän asian tiimoilta nykyään niin piti tänne ooppeli puolelle liittyä.
Kuka korjailee psg16 ohjauksella olevia vp44 pumppuja?
Auto sammui parkkiin eikä lähde käyntiin. Letkut käyty läpi ja ei mitään löytynyt.
Pilipali obd antoi koodeiksi p1632, p1634 ja p0607 plus check engine valo syttyi starttauksen aikana. Kaksi ensimmäistä koodia ainakin viittaisi vahvasti pumpun aivoihin.
Autona saabbi mutta sillä nyt ei taida olla sen suurempaa merkitystä.
Saabbi foorumilla melko hiljaista tämän asian tiimoilta nykyään niin piti tänne ooppeli puolelle liittyä.
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
https://www.sercap.fi/product/242/opel- ... en-korjaus
Kymmenen (10) sekuntia Googlella.
VP44.de tekee myös, mutta Sercap on paitsi, ainakin PSG5 osalta parempi, niin myöskin kotimainen.
Kymmenen (10) sekuntia Googlella.
VP44.de tekee myös, mutta Sercap on paitsi, ainakin PSG5 osalta parempi, niin myöskin kotimainen.
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Joo Sercap on tiedossa. Pitää olla sinnepäin yhteyksissä. Ilmeisesti kimurantimpi tuo psg16 kuin esim psg5?
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Moro taasen, pumppu kävi huollossa ja sillä auto lähti käymään mutta check enginen kera ja Kiina lukija antoi koodin p0100 joka viittaisi maffiin. Maffin arvo näytti nollaa lukijalla mitattuna. Eikä myöskään nosta kierroksia yli 2,5k. Vaihdoin maffin mikä minulla oli ylimääräisenä mutta ei vaikutusta. Osaako arvon raati sanoa mistä lähteä vikaa etsimään?
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Vika löydetty, hantin puolen psg liittimessä ylimmällä rivillä toinen vasemmalla oleva pinni taipunut.
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Niinjoo tässä onkin ECU sisänrakennettu pumppuun.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Joo kyllä, nyt on testilenkit ajettu ja vikakoodit poissa. Saab clubin puolella oli vastaava tapaus missä oli sama pinni vääntynyt. Tosi hankala laittaa se hantin puolen psg liitin kiinni johtuen tilan ahtaudesta vaikka onkin gynekologin sormet
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Niin mutta gynekologin koulutus puuttuu.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Vanha ketju tiedän, mutta eikös pumpun ikää saisi pidennettyä helpoiten jos tulppaa paluun pumpulta ja kytkee suuttimien ylivuodon suoraan tankin paluu linjaan?
Vai tarvitseeko pumppu sitä paluusta tulevaa menovettä johonkin?
Silloin tuo "lähes miljoona asteinen" polttoaine ei lämmittäisi turhaan pumppua ja sen matolaatikkoa
Vai tarvitseeko pumppu sitä paluusta tulevaa menovettä johonkin?
Silloin tuo "lähes miljoona asteinen" polttoaine ei lämmittäisi turhaan pumppua ja sen matolaatikkoa
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Ruiskujen ylikaadon virtaus on kyllä hyvin pieni - ainakin jos eivät ole ihan sohloina - joten lämmöntuonti sitä kautta on melkoi vähäinen.
Ylikaatoletkujen ilmavuodon aiheuttaman haavoittuvuuden käyntiinlähdön suhteen sillä kyllä saisi eliminoitua.
Tosin niiden letkujen vaihtaminen on helppo työ ja eikä maksa juuri mitään, joten niiden periodinen vaihtaminen hoitaa saman asian.
Omasta autosta tuntui jälkimmäinen PSG'n transistoriremppa hoitaneen ongelman, eli lootan kansi vaihtui alumiiniseen ja se tuntuu riittävän lämpönieluksi.
C-Vectrassa, joissain Bemareissa jne. on löpönjäähdytin paluulinjassa, mutta omien kokemusten perusteella se ei ole mitenkään pakollinen - noin kestävyyden kannalta - jos PSG loota on jouduttu kertaalleen korjaamaan järkevämmällä tavalla.
Pelkkä transistorin vaihtaminen samanlaiseen kuin särkyi, tuottaa myös saman elinkaaren kuin alunperin.
Sinällään kylmempi polttoaine voisi hieman auttaa samojen suutinkärkien riittämistä isompiin tehoihin.
Epäilen kyllä että VP44 syöttämiä Opeleja/Saabbeja ei enää paljoakaan viritetä - ainakaan lastutusta ja putkenvaihtoa pidemmälle.
Ylikaatoletkujen ilmavuodon aiheuttaman haavoittuvuuden käyntiinlähdön suhteen sillä kyllä saisi eliminoitua.
Tosin niiden letkujen vaihtaminen on helppo työ ja eikä maksa juuri mitään, joten niiden periodinen vaihtaminen hoitaa saman asian.
Omasta autosta tuntui jälkimmäinen PSG'n transistoriremppa hoitaneen ongelman, eli lootan kansi vaihtui alumiiniseen ja se tuntuu riittävän lämpönieluksi.
C-Vectrassa, joissain Bemareissa jne. on löpönjäähdytin paluulinjassa, mutta omien kokemusten perusteella se ei ole mitenkään pakollinen - noin kestävyyden kannalta - jos PSG loota on jouduttu kertaalleen korjaamaan järkevämmällä tavalla.
Pelkkä transistorin vaihtaminen samanlaiseen kuin särkyi, tuottaa myös saman elinkaaren kuin alunperin.
Sinällään kylmempi polttoaine voisi hieman auttaa samojen suutinkärkien riittämistä isompiin tehoihin.
Epäilen kyllä että VP44 syöttämiä Opeleja/Saabbeja ei enää paljoakaan viritetä - ainakaan lastutusta ja putkenvaihtoa pidemmälle.