Hieman VP44 anatomiaa...
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Kiitos tästä. Taas on paljon viisaampi tuon pumpun suhteen. Sattuu olemaan tuossa hyllyssä yksi pumppu ilman aivoja ja sitä koittanu hieman tutkiskella.. Jostain syystä kaikki pitää aina avata että tietää mitä ne on syöny.
-
- OCF Member 2015
- Viestit: 9
- Liittynyt: 06 Kesä 2009, 22:50
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Nuo on erlliset ongelmat,heitän nyt vaan ihan sulakepaikkaan perehtymättä et esim. rikkinäinen flekti polttaa tuon kokoista sulaketta.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
-
- OCF Member 2015
- Viestit: 9
- Liittynyt: 06 Kesä 2009, 22:50
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Tänään hieman lisätutkintaa... Eipä ollutkaan iso vika. Ohjainboksi on ollut joskus irti ja johdot jääneet huonosti, sillä seurauksella, että yksi piuha oli hinkannut itsensä puhki suuttimenputkeen Tuota kyseistä sulaketta en kyllä saanut palamaan, että vähän hämmästyttää ja kummastuttaa, kun muuten tuntuis kaikki pelaavan...
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
voikos tuossa pumpuun tulla semmoinen vika joka rikkoo aivoboksin uudestaa ja uudestaa
still nun, Engländer Kriegsschiff es ist oben
-
- 'Admiral'
- Viestit: 248
- Liittynyt: 23 Huhti 2006, 08:11
- Paikkakunta: Muhos
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Mullakin sippasi tuo G-astra 300000km:n kohilla reilu vuosi sitten ja Malassulla kävi aivoboksi muutaman päivän reissun ja siitä asti on pelittänyt ilman ongelmia.
Kaverin autossa on (b2 Vectra) on semmonen vika, että vedot on hukassa ja kierrokset pysähtyy 3500kierrokseen. Vikakoodi, en nyt muista numeroa, mutta valittaa sitä pyörintänopeussignaalia. Onkohan nyt mahdollista, että itse "aivot" on kunnossa, mutta pyörintänopeusanturi olisi särkynyt?
Ja pystyykö tämän anturin vaihtamaan pumppu paikallaan? Mistähän kyseisiä antureita saisi ostettua? Sortsis jos asia on jo käsitelty, mutta en millään ehdi täällä työmaalla koko ketjua lukemaan
Kaverin autossa on (b2 Vectra) on semmonen vika, että vedot on hukassa ja kierrokset pysähtyy 3500kierrokseen. Vikakoodi, en nyt muista numeroa, mutta valittaa sitä pyörintänopeussignaalia. Onkohan nyt mahdollista, että itse "aivot" on kunnossa, mutta pyörintänopeusanturi olisi särkynyt?
Ja pystyykö tämän anturin vaihtamaan pumppu paikallaan? Mistähän kyseisiä antureita saisi ostettua? Sortsis jos asia on jo käsitelty, mutta en millään ehdi täällä työmaalla koko ketjua lukemaan
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Op comilla tai vastaavalla kannattas kattoa mitä näyttää pumpun pyörintänopeudeksi. Pitäs olla puolet koneen kiekoista. Pumpun pyörintänopeutta tarvitaan enakkonsäätöä varten joten se ei pelaa jos pumpun kiekkoja ei tiedetä.
Vectra B Sport 2.2 Y22DTR 2002, Vectra B 2.0 X20DTH 1998, Vectra B 2.0 X20DTL 1997, Astra F 1.7 TD 1997
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
Jos tämä ei nyt lopu niin se saa luvan jatkua.
-
- 'Agila'
- Viestit: 2
- Liittynyt: 14 Huhti 2014, 18:00
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Tällä palstalla näyttäisi vp44 tietäjiä olemaan, niin kysympä kinkkisen kysymyksen.
Mikä mahtaa olla vikana, kun op-com näyttää VAIN VIRRAT PÄÄLLE KYTKIESSÄ vikakoodia p1631.
Ongelma on se, että autossa ei kuitenkaan ole mitää toiminnallista vikaa. Op-comilla koodin voi nollata, jolloin häiriövalo sammuu, mutta seuraavalla virtojen kytkemisellä valo palaa takaisin.
Pumpun boxi on kerran käynyt korjauksessa määränsäätimen rikkoutumisen takia, boxi toimi sata kilometriä ilman häiriövaloja. Purin boxin uudelleen ja lähetin huoltoon samaiseen paikkaan, mutta valo ei vieläkään häipynyt...auto silti toimii, poikkeuksena muihin vp44 tapauksiin
Auto on ASTRA G -98 2.0dtl 360 000km
Mikä mahtaa olla vikana, kun op-com näyttää VAIN VIRRAT PÄÄLLE KYTKIESSÄ vikakoodia p1631.
Ongelma on se, että autossa ei kuitenkaan ole mitää toiminnallista vikaa. Op-comilla koodin voi nollata, jolloin häiriövalo sammuu, mutta seuraavalla virtojen kytkemisellä valo palaa takaisin.
Pumpun boxi on kerran käynyt korjauksessa määränsäätimen rikkoutumisen takia, boxi toimi sata kilometriä ilman häiriövaloja. Purin boxin uudelleen ja lähetin huoltoon samaiseen paikkaan, mutta valo ei vieläkään häipynyt...auto silti toimii, poikkeuksena muihin vp44 tapauksiin
Auto on ASTRA G -98 2.0dtl 360 000km
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Tuohan menee noin katsastuksesta läpi jos kiertää normaalisti,joten eiköhän kannata ajella vain.
Siinä korjaus ei ole onnistunut aivan nappiin tai jotain hajonnut boxista,voi olla ettei saa edes korjattua.
Siinä korjaus ei ole onnistunut aivan nappiin tai jotain hajonnut boxista,voi olla ettei saa edes korjattua.
C1. Vectra 1.8 GTS
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Astra G 1.6 8V
Myyn:2.0 dth moottori osina,myös apulaitteet.
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Kun moottori lämmin niin puottaa tehoja satunnaisesti kun kiihdyttää.
Op-comilla antaa koodiksi p1220.
Auto siis omega 2.0 dti x20 dth.
Missä vika?
Op-comilla antaa koodiksi p1220.
Auto siis omega 2.0 dti x20 dth.
Missä vika?
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Ennakonsäätäjän mäntä voi takerrella.
Ei niin paha jos irto-osat on kärsineet - huonompi juttu jos pumpun rungossa oleva pesä on mennyt sohloksi ja näin ollen runko on morjens.
Ei niin paha jos irto-osat on kärsineet - huonompi juttu jos pumpun rungossa oleva pesä on mennyt sohloksi ja näin ollen runko on morjens.
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Saako 2.2 dti koneen pumpusta osat tuohon? miten tuota pumppua voi virittää jos sen kerta irti ottaa?
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Kaipa se ennakonsäätäjän mäntä on ihan sama - mutta huomioiden pumpun irroittamisen vaivan jne. kannattanee panna uusi, jos se vika sillä korjaantuu.
Plungereita on eri kokoisia ja niitä sisäänpäin pakottavia renkaita erilaisilla rampeilla, mutta ei sille pumpulle tarvitse tehdä mitään ellet tee todella, siis _todella_ raakaa virimoottoria - kertaluokkaa +400hv.
Tämmöinen radiaalimäntäjakajapumppu on siinä mielessä kiitollinen että itse pumpussa on kaupan jäljiltä varoja pirusti ja vaihdettavat osat ovat suutinkärjet ja on osa amerniikan ramiukkoja pannut hipommat suutinputketkin kun aletaan heilua luokissa sata heppaa per pytty ja siitä ylös.
Plungereita on eri kokoisia ja niitä sisäänpäin pakottavia renkaita erilaisilla rampeilla, mutta ei sille pumpulle tarvitse tehdä mitään ellet tee todella, siis _todella_ raakaa virimoottoria - kertaluokkaa +400hv.
Tämmöinen radiaalimäntäjakajapumppu on siinä mielessä kiitollinen että itse pumpussa on kaupan jäljiltä varoja pirusti ja vaihdettavat osat ovat suutinkärjet ja on osa amerniikan ramiukkoja pannut hipommat suutinputketkin kun aletaan heilua luokissa sata heppaa per pytty ja siitä ylös.
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Mulla -01 Astra 2.0 DTI alkoi tuossa pari kuukautta sitten ryttyilemään. Käyntiin lähtee ihan ok, mutta kun kiekat nousee kiihdytyksessä 3000 paremmalle puolelle, niin alkaa pätkimään. Syöttö loppuilee ja vikavalo vilkkuu. Joskus satasen vauhdissa tasakaasulla nykii vähäsen myös. Pari kertaa on sammunut kesken ajon, mutta lähtenyt sitten ihan avaimesta käyntiin. Suodatin vaihdettiin tietenkin ekaksi, mutta ongelmat jatkuu. Kilometrejä on paria tuhatta vaille maagiset 300tkm. Suodatinjalka on vaihdettu, siinä on käsipumppu. Vikakoodit ilmoitti nyrkkipajalla, että pumpun ohjainlaitteen vika. Oisko ideoita vai pitääkö tuplata kotteron arvo uudella pumpulla?
Re: Hieman VP44 anatomiaa...
Itellä kävi boxi kans malassulla muttei tullut kuntoon kun oli ilmeisesti ohjelmistovika. Ja ei sun tarvii pumppua uusia vain uusi boksi ja saa malassulta niitäkin olisko ollu jotain 500€ luokkaa mutta ohjelmoinnista en tiiä paljos se maksaa.. itellä tuli omegan 2,2 dtin korjaus kaikkineen maksaan 1750€ mutta nyt toimii