Omavalmisteiset työkalut yms
pitäsikös kerätä kanssa jotain listaa ostotavaroista mitkä on havaittu normi-autokäytöss ok kamaksi, sekä ne mitkä on erittäin nou-nou ?
alla omaa listaa :
ok kamaa
-bilteman paineilmatyökalut (nämä 10v takuulla olevat)
-bilteman lenkit ja räikkäsarjat (nämä 10v takuulla olevat)
-bilteman mig-lanka
-motonetin käsityökalut
-motonetin yleisvaraosat
-motonetin autokohtaiset osat
-tampereella nekala/rauta-otra rautaraaka-aineet
-jyväskylässä vanhan keljon romun luona oleva metalliliikkeen rautaraaka-aineet
-motonetin massat
-jkl:ssä ks-paintcenterin maalit ja tarvikkeet
-tampereella taas tämän prismaa vastapäätä olevan maaliliikkeen kamat
paskaa kamaa
-bilteman massat ja maalit
-bilteman halpisräikät ja muut "halpis"-tuotteet
-bilteman sähköjohdot
-motonetin sähköjohdot (lukuunottamatta starttikaapeleita)
alla omaa listaa :
ok kamaa
-bilteman paineilmatyökalut (nämä 10v takuulla olevat)
-bilteman lenkit ja räikkäsarjat (nämä 10v takuulla olevat)
-bilteman mig-lanka
-motonetin käsityökalut
-motonetin yleisvaraosat
-motonetin autokohtaiset osat
-tampereella nekala/rauta-otra rautaraaka-aineet
-jyväskylässä vanhan keljon romun luona oleva metalliliikkeen rautaraaka-aineet
-motonetin massat
-jkl:ssä ks-paintcenterin maalit ja tarvikkeet
-tampereella taas tämän prismaa vastapäätä olevan maaliliikkeen kamat
paskaa kamaa
-bilteman massat ja maalit
-bilteman halpisräikät ja muut "halpis"-tuotteet
-bilteman sähköjohdot
-motonetin sähköjohdot (lukuunottamatta starttikaapeleita)
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Ei ollenkaan huono idea, itselläkin olis aika monta vinkkiä useisiinkin tarvikkeisiin.repsa kirjoitti:pitäsikös kerätä kanssa jotain listaa ostotavaroista mitkä on havaittu normi-autokäytöss ok kamaksi, sekä ne mitkä on erittäin nou-nou ?
Ehkä viisaampaa aloittaa uusi topikki aiheesta vaikka otsikolla Käyttäjien vinkit: hyviä ja huonoja työkaluja & tarvikkeita, tai jotain...
teepä se. poista nämä ylim siinä samalla.
ehdotuksena heitän että ylimmäiseen viestiin voisi kokoilla vaikka parin viikon välein kaikki datat käyttäen omaa filtteriä asiallisuudesta. tyyli voisi olla seuraavanlainen :
paikkakunta ;
tre :
ok-mestat ja tarvikkeet
-xxxxxcccccc vvvvvv
huonot-mestat ja tarvikkeet
-zzzzhhhhhhh gggggg
jkl :
ok-mestat ja tarvikkeet
-xxxxxcccccc vvvvvv
huonot-mestat ja tarvikkeet
-zzzzhhhhhhh gggggg
oulu :
ok-mestat ja tarvikkeet
-xxxxxcccccc vvvvvv
huonot-mestat ja tarvikkeet
-zzzzhhhhhhh gggggg
tarvikeketjut :
Biltema:
ok-kamat
-ooooiiiiiiiiiii uuuuuuuu
huonot tarvikkeet ja osat
-ppppwwwwwww yyyyyyy
Motonet:
ok-kamat
-ooooiiiiiiiiiii uuuuuuuu
huonot tarvikkeet ja osat
-ppppwwwwwww yyyyyyy
ehdotuksena heitän että ylimmäiseen viestiin voisi kokoilla vaikka parin viikon välein kaikki datat käyttäen omaa filtteriä asiallisuudesta. tyyli voisi olla seuraavanlainen :
paikkakunta ;
tre :
ok-mestat ja tarvikkeet
-xxxxxcccccc vvvvvv
huonot-mestat ja tarvikkeet
-zzzzhhhhhhh gggggg
jkl :
ok-mestat ja tarvikkeet
-xxxxxcccccc vvvvvv
huonot-mestat ja tarvikkeet
-zzzzhhhhhhh gggggg
oulu :
ok-mestat ja tarvikkeet
-xxxxxcccccc vvvvvv
huonot-mestat ja tarvikkeet
-zzzzhhhhhhh gggggg
tarvikeketjut :
Biltema:
ok-kamat
-ooooiiiiiiiiiii uuuuuuuu
huonot tarvikkeet ja osat
-ppppwwwwwww yyyyyyy
Motonet:
ok-kamat
-ooooiiiiiiiiiii uuuuuuuu
huonot tarvikkeet ja osat
-ppppwwwwwww yyyyyyy
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Tuli sellainen hullu idea mieleen kun ei tahdo riittää tuotto kompressorissa hiekkapuhallukseen , että tekisi ylimääräiseksi jääneestä c20ne moottorista paineilmakompressorin.
Koneen pyöritys tulisi traktorin voimanotosta. Ilma sisään imupuolelta ja ulos pakopuolelta. Voitelu- ja jäähdytysjärjestelmät löytyisi koneesta jo omasta takaa. Pakosarjan jatkeeksi tekisi pienen säiliön, jossa olisi pikaliittimillä letkulähtö sekä varoventtiili, joka tasaisi paineen n.10bar:iin
1000rpm tuotto olisi kaiken järjen mukaan2l moottorissa 1000l/min. Toisaalta tuskin ihan tuohon päästään, mutta joku 700l/min olisi jo riittävä..
Jos koneen puristuspaineet ovat n. 10bar, niin eikö silloin kompressorinakin tuosta moottorista saisi vastaavan paineen?
Onko kellään kokemuksia?
Toimisikohan tuo idea käyännössä???
Koneen pyöritys tulisi traktorin voimanotosta. Ilma sisään imupuolelta ja ulos pakopuolelta. Voitelu- ja jäähdytysjärjestelmät löytyisi koneesta jo omasta takaa. Pakosarjan jatkeeksi tekisi pienen säiliön, jossa olisi pikaliittimillä letkulähtö sekä varoventtiili, joka tasaisi paineen n.10bar:iin
1000rpm tuotto olisi kaiken järjen mukaan2l moottorissa 1000l/min. Toisaalta tuskin ihan tuohon päästään, mutta joku 700l/min olisi jo riittävä..
Jos koneen puristuspaineet ovat n. 10bar, niin eikö silloin kompressorinakin tuosta moottorista saisi vastaavan paineen?
Onko kellään kokemuksia?
Toimisikohan tuo idea käyännössä???
lisään ylläolevaan listaan pari ok-komponenttia:
bilteman iso yläsäiliöllinen maaliruisku = ok kamaa
motonetin pieni vihreä yläsäiliöllinen maaliruisku = ok kamaa
motonetin automaatti-hitsausmaski = ok kamaa
^^-- ja parasta, ruiskut maksaa ~20e/kpl ja tuo automaattimaski oli 69e.
kompurakeskusteluun ; olen itse miettiny samanlaista ratkaisua, mutta siten että imu&pako-puolelta tapahtuisi moottoriin imu, paineen lähtö olisi sytytystulpan paikalta (vaatii tietysti jonkin venttiilin mikä estää paineen häviämisen)
ilmaa tulisi silloin 2 sylinterillistä per pyörähdys.
bilteman iso yläsäiliöllinen maaliruisku = ok kamaa
motonetin pieni vihreä yläsäiliöllinen maaliruisku = ok kamaa
motonetin automaatti-hitsausmaski = ok kamaa
^^-- ja parasta, ruiskut maksaa ~20e/kpl ja tuo automaattimaski oli 69e.
kompurakeskusteluun ; olen itse miettiny samanlaista ratkaisua, mutta siten että imu&pako-puolelta tapahtuisi moottoriin imu, paineen lähtö olisi sytytystulpan paikalta (vaatii tietysti jonkin venttiilin mikä estää paineen häviämisen)
ilmaa tulisi silloin 2 sylinterillistä per pyörähdys.
bmw e70 3.0d 300/700
jetta mk6 1.2tsi 140/220
jetta mk6 1.2tsi 140/220
Tuli muuten itselle pieni laskuvirhe, eli jos nokka pyörii normaalilla nopeudella kampiakseliin nähden, niin eikö tuotto olisi silloin 500l/min.. Mutta toimisikohan, jos nokka pyörisikin samalla nopeudella kampiakselin kanssa?repsa kirjoitti: kompurakeskusteluun ; olen itse miettiny samanlaista ratkaisua, mutta siten että imu&pako-puolelta tapahtuisi moottoriin imu, paineen lähtö olisi sytytystulpan paikalta (vaatii tietysti jonkin venttiilin mikä estää paineen häviämisen)
ilmaa tulisi silloin 2 sylinterillistä per pyörähdys.
Elikkäs tuohon Omegan c20ne moottorista mäntäkompressori projektiin saatiin tänään konkreettista tietoa toiminnasta.
Eli nopeasti kyseisestä virityksestä lyhyesti:
Moottorina c20ne 90 omegasta. Koneessa etuvetomallin öljypohja ja imuputki. Moottorin jatkeena takavetomallin vaihteisto r25, jonka kardaaninpuoleisessa päässä tuplahihnapyörä. Hihnaa pyöritetetään varstan niittosilppurista lainatulla valmiiksi laakeroidulla hihnapyörällä.
Koko komeutta pyöritetään traktorin 'tonniperällä'. Voimanotolla traktorista otetaan n.800 kierrosta, jonka jälkeen hihnapyörävälityksellä tuplataan pyörimisnopeus. Vaihteena voi valita nelosen ja kakkosen väliltä eli koneella se tarkoittaa n.1600-3200rpm. Ja imutuotto suoraan verrattavissa kierroksien määrään.
Ilmanotto auki 'kiilatulta' kaasuläpältä. Pakosarjaan on hitsattu pieni painepönttö, jossa lähdöt pikaliitimellä.
Sitten itse toimintaan:
Ilmeisesti nokka-akselin vääristä ominaisuuksista johtuen, kompressori ei , nykyisellään tuota juurikaan painetta. Ilma todennäköisesti vain liikkuu edestakaisin ventiilien välillä se pieni vähä, joka paineilmaletkun päästä tulee, tulee heikolla paineella on TOSI kuumaa.
Jäi tuo Repsan idea tästä topicista aikaisemmin sen verrSeuraavaksi otimme sytystulpat pois, ja kas kummaa, oli ilmanmäärä ja paineet aivan kuin eri planeetalta!
Eli seuraavaksi suunnitelmissa ostaa neljä kappaletta takaiskuventtiileitä. Ja 8kpl löysiä jousia, joilla korvataan alkuperäiset venttiilin jouset sekä nokka-akselin poistaminen. Imu imu- ja pakoventtiileistä ja ilmapoisto tulpanrei-istä. Näinollen imutuotto kierroksella 2ltr (teoriassa)
Eli yhteenvetona:
Moottori ei sellaisena pyöritettäessä sovellu kompressoriksi. Todennäköisesti nokan overlapista(?) johtuen. Lisäksi varmaankin monta sellaista asiaa, joita en osaa ajatella...
Honkajoen myytinmurtaja kuittaa...
Eli nopeasti kyseisestä virityksestä lyhyesti:
Moottorina c20ne 90 omegasta. Koneessa etuvetomallin öljypohja ja imuputki. Moottorin jatkeena takavetomallin vaihteisto r25, jonka kardaaninpuoleisessa päässä tuplahihnapyörä. Hihnaa pyöritetetään varstan niittosilppurista lainatulla valmiiksi laakeroidulla hihnapyörällä.
Koko komeutta pyöritetään traktorin 'tonniperällä'. Voimanotolla traktorista otetaan n.800 kierrosta, jonka jälkeen hihnapyörävälityksellä tuplataan pyörimisnopeus. Vaihteena voi valita nelosen ja kakkosen väliltä eli koneella se tarkoittaa n.1600-3200rpm. Ja imutuotto suoraan verrattavissa kierroksien määrään.
Ilmanotto auki 'kiilatulta' kaasuläpältä. Pakosarjaan on hitsattu pieni painepönttö, jossa lähdöt pikaliitimellä.
Sitten itse toimintaan:
Ilmeisesti nokka-akselin vääristä ominaisuuksista johtuen, kompressori ei , nykyisellään tuota juurikaan painetta. Ilma todennäköisesti vain liikkuu edestakaisin ventiilien välillä se pieni vähä, joka paineilmaletkun päästä tulee, tulee heikolla paineella on TOSI kuumaa.
Jäi tuo Repsan idea tästä topicista aikaisemmin sen verrSeuraavaksi otimme sytystulpat pois, ja kas kummaa, oli ilmanmäärä ja paineet aivan kuin eri planeetalta!
Eli seuraavaksi suunnitelmissa ostaa neljä kappaletta takaiskuventtiileitä. Ja 8kpl löysiä jousia, joilla korvataan alkuperäiset venttiilin jouset sekä nokka-akselin poistaminen. Imu imu- ja pakoventtiileistä ja ilmapoisto tulpanrei-istä. Näinollen imutuotto kierroksella 2ltr (teoriassa)
Eli yhteenvetona:
Moottori ei sellaisena pyöritettäessä sovellu kompressoriksi. Todennäköisesti nokan overlapista(?) johtuen. Lisäksi varmaankin monta sellaista asiaa, joita en osaa ajatella...
Honkajoen myytinmurtaja kuittaa...
Commorodista tuli nostettua kone pois niin pitihän se saada kuljetettua poiski siitä, samaa menetelmää käytetty usean koneen siirtämiseen...
Kyseinen moottoritraileri koostuu steve steadhamin ja jeff kendallin skeittilaudoista ramppirenkailla varustettuna
Ja on muuten kestäviä, steadhami kesti yksin pontiacin 350cid+350th:n siirtämisen!
Kyseinen moottoritraileri koostuu steve steadhamin ja jeff kendallin skeittilaudoista ramppirenkailla varustettuna
Ja on muuten kestäviä, steadhami kesti yksin pontiacin 350cid+350th:n siirtämisen!
Opel Manta A 2.0 16V Turbo
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
1/4 9,132s / 239,84 km/h
https://www.facebook.com/eduelasennus - Dynopalvelut
itse tein joskus sellaseen rullakon pohjaan moottorin testikäyttö penkin...rakentelin siihen sähköt virtalukkoineen,mittarit,syylärin,tankin pissapojansäiliöstä yms. vermeet.oli aika hyvä kokeilla kaikkia muutoksia käytännössä ennenkuin lähti vaihtamaan moottoria nokalle.siihen kun olis tehnyt vielä vedon pyörille niin olis ollu teho-painosuhde kohdallaan...xe:llä varustettu rullakko
Todennäköisesti väärässä.
- KADETT GT/E
- OCF Member 2015
- Viestit: 682
- Liittynyt: 18 Tammi 2003, 02:00
- Paikkakunta: Loimaan kauppala
Pitkään aikaan paras näky!export kirjoitti:Commorodista tuli nostettua kone pois niin pitihän se saada kuljetettua poiski siitä, samaa menetelmää käytetty usean koneen siirtämiseen...
http://www.kassakaappi.net/export/kuvia ... aileri.jpg
Kyseinen moottoritraileri koostuu steve steadhamin ja jeff kendallin skeittilaudoista ramppirenkailla varustettuna
Ja on muuten kestäviä, steadhami kesti yksin pontiacin 350cid+350th:n siirtämisen!
Kiitos nauruista
manta b -77
manta a -71 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... G_1674.jpg
harley davidson xl 1200 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... vat016.jpg
vw passat 1.8T BSR
manta a -71 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... G_1674.jpg
harley davidson xl 1200 http://i58.photobucket.com/albums/g266/ ... vat016.jpg
vw passat 1.8T BSR
- Juho Anttila
- 'Senator'
- Viestit: 519
- Liittynyt: 14 Helmi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Kokemäki
- Viesti:
Kesällä tuli pariin autoon tehtyä uuet taka-akselit (korvat harsittua tyhjästä) niin tätä arvosti kun tunkin kanssa oli äärimmäisen kiva rullata akselia alle ja pois, sen verran pitäis jatkojalostaa et kardaanin lähdölle pitäs tehdä tuki ja ruuvisäätö että kulmaa vois korjata.
tommosen pukkisarjan kanssa veistelin, renkaan alle laitettavat pukit. 3mm teräslevyä mankeloituna hieman ja rhs'aa jalkoina, jos vielä jaksais tusaa 3mm levystä sinne alle laput että uskaltais pihallakin käyttää.