Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesele
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel
Vanhemmilla oli Nurmijärvi-Kuopio-Nurmijärvi matkalla keskikulutus 7.8l/100km eli rauhallisessa ajossa ei tuo mitään ihmeitä vie. Omassa käytössä eli fifty-sixty kaupunkipyöritystä ja matka-ajoa, niin silloin pyörii 11 litran molemmin puolin.
Automaatissa on kohtuu pitkät välitykset.
100km/h-n.1700rpm
143-2500
Nuo ovat suurin piirtein mittarinopeuksia.
Auto painaa sen verran, ettei tuosta rakettia saa tekemälläkään mutta pirun mukavaa menoa kaupungissa ja pidemmälläkin matkalla.
Automaatissa on kohtuu pitkät välitykset.
100km/h-n.1700rpm
143-2500
Nuo ovat suurin piirtein mittarinopeuksia.
Auto painaa sen verran, ettei tuosta rakettia saa tekemälläkään mutta pirun mukavaa menoa kaupungissa ja pidemmälläkin matkalla.
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel
Meillä oli kesäloma reissulla välillä hyvinkää-ylläs-hyvinkää pienemmillään yhden tankillisen keskikulutus itse laskemalla 7,46 litraa/100km.
Kulkine -07 activeselect ja vauhti oli kyllä pääsääntöisesti vähintään se suurin sallittu.
Kulkine -07 activeselect ja vauhti oli kyllä pääsääntöisesti vähintään se suurin sallittu.
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel
Lainailen tässä törkeästi topiccia
Tuota harkinnassa olisi vähintään -06 C Vectra ko. koneella. Tässä nyt kun foorumia selannut niin tuli mieleeni kysymys.
Kuinkahan yleinen tuo jakopään venyminen näissä moottoreissa on ja millä kilometri määrällä se alkaa ilmetä?
Näiden autojen mitä olen katsellut ajo kilometrit alkavat lähennellä jo 200 tuhatta.
Varmaankin huolto historialla on jonkinmoinen merkitys asiaan, mutta silti hirvittää tuo jakopää remontin hinta..
Tuota harkinnassa olisi vähintään -06 C Vectra ko. koneella. Tässä nyt kun foorumia selannut niin tuli mieleeni kysymys.
Kuinkahan yleinen tuo jakopään venyminen näissä moottoreissa on ja millä kilometri määrällä se alkaa ilmetä?
Näiden autojen mitä olen katsellut ajo kilometrit alkavat lähennellä jo 200 tuhatta.
Varmaankin huolto historialla on jonkinmoinen merkitys asiaan, mutta silti hirvittää tuo jakopää remontin hinta..
-
- OCF Member 2019
- Viestit: 43
- Liittynyt: 31 Loka 2003, 02:00
- Paikkakunta: Lpr
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel
Millä hitolla te ootte päässeet noihin kulutuslukemiin? Ite vaikka ajaisin kenkä täynnä höyheniä niin kaupunkiajossa esim tänään oli ajettu 380km ja tankkiin mahtui 55,5 litraa.Ja vaikka nyt onkin jo vuoden reilu puoli vuotta myöhässä tämäkin vastaus niin mvT tuo jakopään venyminenhän on ihan tapauskohtainen ja riippuu hyvin paljon siitä missä olosuhteissa autoa käytetään...Eli ei tuollaiseen ole selkeää vastausta mutta kyllähän sen kuulee korvakuulolla jos ketju alkaa rallattaa niin että sen korvakuulolla kuulee niin silloin kannattanee huolto tehdä tai teettää.Omaan tuli tänään päivitettyä jarrut National Performancen uritetut jarrulevyt ja Fedoron palat
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel
Manuaali, vak,nop säätimellä ajettuna 98%matkasta, 6 vaihteella 100km/h, vitosella 80km/h alueet, rajoituksien mukaan.
7.3l/100km, vain yksi isompi hidaste NS kaupunkihässäkkä matkalla, Ajotietokoneen kertomus maantieajosta.
Autossa myös VV suodin.. jos se jotain kiinnostaa.
Kyllä tämä kone/kuski osaa myös bensaa säästää.
En pidä kyl yhtään pahana kulutusta kutoskoneelta.. joku hikinen 1.6 mene sen 5.70l maantiellä,
Erittäin hyvä auto maantieajoon, kaupungissa voi ajaa lyhyet etapit vaikka fillarilla jos töihin menee.
7.3l/100km, vain yksi isompi hidaste NS kaupunkihässäkkä matkalla, Ajotietokoneen kertomus maantieajosta.
Autossa myös VV suodin.. jos se jotain kiinnostaa.
Kyllä tämä kone/kuski osaa myös bensaa säästää.
En pidä kyl yhtään pahana kulutusta kutoskoneelta.. joku hikinen 1.6 mene sen 5.70l maantiellä,
Erittäin hyvä auto maantieajoon, kaupungissa voi ajaa lyhyet etapit vaikka fillarilla jos töihin menee.
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel
Millä hitolla? ??? Pienin keskikulutus mulla ollut 8.4.... keskikulutus viimeiselle 30tkm:lle on 11.5. Tosin ei taida se jalka olla kevyeemmästä päästä
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel
Ajotapa vaikuttaa todella paljon kulutukseen, esimerkiksi äitini Borassa (1,6 16tappinen) on suurinpiirtein sama kulutus mitä omassa 2,5 v6 omegassa ollut Nyt kun nollasin Boran kulutusmittarin ennenkun otin tuon ajoon niin mun keskikulutus ollut tieturin mukaan n. 5,7 vanhan lukeman ollessa 7,5.. Toisaalta saattaa tuollasella ahdetulla kutosella olla vaikeaa pitää nilkkaa muussa kuin suorassa asennossaHerraIhme kirjoitti:Millä hitolla? ??? Pienin keskikulutus mulla ollut 8.4.... keskikulutus viimeiselle 30tkm:lle on 11.5. Tosin ei taida se jalka olla kevyeemmästä päästä
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel
Itellä paras ollut 7.4l/100km mikkelistä imatralle n.134km suuntaansa rajoituksia noudattaen ja activeselectillä. Keskikulutus pyöri noin 9,5l/100km ympäri vuoden.derath kirjoitti:Manuaali, vak,nop säätimellä ajettuna 98%matkasta, 6 vaihteella 100km/h, vitosella 80km/h alueet, rajoituksien mukaan.
7.3l/100km, vain yksi isompi hidaste NS kaupunkihässäkkä matkalla, Ajotietokoneen kertomus maantieajosta.
Autossa myös VV suodin.. jos se jotain kiinnostaa.
Kyllä tämä kone/kuski osaa myös bensaa säästää.
En pidä kyl yhtään pahana kulutusta kutoskoneelta.. joku hikinen 1.6 mene sen 5.70l maantiellä,
Erittäin hyvä auto maantieajoon, kaupungissa voi ajaa lyhyet etapit vaikka fillarilla jos töihin menee.
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3973
- Liittynyt: 12 Touko 2003, 03:00
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel
Herää yksi kysymys: Miksi hankkia mahdollisimman suuri/tehokas moottori? Sitten körötellä yhdeksääkymppiä satasen alueella, ettei kulutus nouse liikaa ja säästää sen pari litraa satasella. Eikös kannata nauttia noin hienon moottorin ominaisuuksista? Pikku- autoilla/moottoreilla voi sitten harrastaa sitä kaikkien sääntöjen mukaista pihistelyajotyyliä
Äiti tietää että pieni bensamoottori on kierroskone jota ei kuulu ajella nakutusrajalla, neljääkymppiä viitosella. Sain joskus vastaavaan VW moottorin lukemaan 5,9l/100km ja se matkanteko oli yhtä helvettiä. Sai ajaa tyyliin kaktus kaasupolkimella ja paljaat jalat. Mutta tulipa kokeiltua yhden tankin verran.
temetsy kirjoitti:Ajotapa vaikuttaa todella paljon kulutukseen, esimerkiksi äitini Borassa (1,6 16tappinen) on suurinpiirtein sama kulutus mitä omassa 2,5 v6 omegassa ollut Nyt kun nollasin Boran kulutusmittarin ennenkun otin tuon ajoon niin mun keskikulutus ollut tieturin mukaan n. 5,7 vanhan lukeman ollessa 7,5.. Toisaalta saattaa tuollasella ahdetulla kutosella olla vaikeaa pitää nilkkaa muussa kuin suorassa asennossa
Äiti tietää että pieni bensamoottori on kierroskone jota ei kuulu ajella nakutusrajalla, neljääkymppiä viitosella. Sain joskus vastaavaan VW moottorin lukemaan 5,9l/100km ja se matkanteko oli yhtä helvettiä. Sai ajaa tyyliin kaktus kaasupolkimella ja paljaat jalat. Mutta tulipa kokeiltua yhden tankin verran.
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel
Äiti ei sitä tiedä toisin kun minä, alle 70 vauhdeissa en vitosta käyttänyt ja kiihdytykset olivat aina mallia "amiksen pihasta lähdettäessä". Muutenkin tapana kiihdyttää aina reippaasti ja pyrkiä siihen että ajovaihteella kierrokset ovat ~2000rpm, alamäet rullataan nollakulutuksella, ei turhia kiihdytyksiä paitsi jos alkaa lapsettaa , kunnollinen turvaväli niin riittää jonon eläessä pelkkä kaasun nosto, jokanen hidastus mitä mahdollista tehdään moottorijarrulla ja ilmastointi ei huuda kokoajan jossei sitä tarvi. Noilla eväillä toi kulutus tipahti helposti pienemmäksi ilman että ajomukavuus (jos sellaisesta voi puhua) kärsi yhtään eikä kaasujalkaankaan jäänyt piikkejäkeltanokka kirjoitti:Äiti tietää että pieni bensamoottori on kierroskone jota ei kuulu ajella nakutusrajalla, neljääkymppiä viitosella. Sain joskus vastaavaan VW moottorin lukemaan 5,9l/100km ja se matkanteko oli yhtä helvettiä. Sai ajaa tyyliin kaktus kaasupolkimella ja paljaat jalat. Mutta tulipa kokeiltua yhden tankin verran.
Käyttövieteri: Vectra C 2.0T -04
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Eksät: Astra F caravan C18xe -93 Omega A aut. sedan C20ne -94 Omega B sedan x25xe -95 Calibra c20ne -95 Omega A aut. caravan c20ne -93 Omega B MV6 -95
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel
Juuri näin. Tässä ketjussa on sitä parempi mitä suurempi kulutuskeltanokka kirjoitti:Herää yksi kysymys: Miksi hankkia mahdollisimman suuri/tehokas moottori? Sitten körötellä yhdeksääkymppiä satasen alueella, ettei kulutus nouse liikaa ja säästää sen pari litraa satasella. Eikös kannata nauttia noin hienon moottorin ominaisuuksista? Pikku- autoilla/moottoreilla voi sitten harrastaa sitä kaikkien sääntöjen mukaista pihistelyajotyyliä
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel
Onko tässä koneessa selkeitä tyyppivikoja, kun esim. Z22YH:ssa on omat "takuuvarmat" ongelmat. Yritin pikaisesti googlettaa tyyppivikoja myös englanniksi, käytännössä mitään ei löytynyt. Tämä voi siis olla myös hyvä asia, vai onko kone vain liian harvinainen? Sen kyllä huomaa jokaisella autovalmistajalla kun tehdään 1.4 tai 1.6-litraisia kireitä turbokoneita, että ei ne tunnu kovin varmatoimisia olevan. Tälläinen 2.8 vois ollakkin taas kestävämpi?
Mites perus huollot, tulpanvaihdot jne. ovatko normaalia hankalampia? Turbon kestävyys?
Kiinnostaisi vain uudempi vectra hankkia, ja Z22YH:ta en haluaisi, ja 1.8 ei ole vaihtoehto.
Mites perus huollot, tulpanvaihdot jne. ovatko normaalia hankalampia? Turbon kestävyys?
Kiinnostaisi vain uudempi vectra hankkia, ja Z22YH:ta en haluaisi, ja 1.8 ei ole vaihtoehto.
Opel Vectra STW -06 Z22YH Autom.
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel
^ Jakoketjun vaihtoon kannattaa varautua (€€€), jos ei ole vaihdettu jo.
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel
jakopäitä näistä menee tai venyy mutta nekin suht harvassa ja öljynvaihtovälillä tuntuisi olevan iso merkitys siihen.puolia on mennyt myös harvoista.muutamissa on öljyvalo vilkkunut mutta sekin on korjaantunut kellon vaihdolla.Juke83 kirjoitti:Onko tässä koneessa selkeitä tyyppivikoja, kun esim. Z22YH:ssa on omat "takuuvarmat" ongelmat. Yritin pikaisesti googlettaa tyyppivikoja myös englanniksi, käytännössä mitään ei löytynyt. Tämä voi siis olla myös hyvä asia, vai onko kone vain liian harvinainen? Sen kyllä huomaa jokaisella autovalmistajalla kun tehdään 1.4 tai 1.6-litraisia kireitä turbokoneita, että ei ne tunnu kovin varmatoimisia olevan. Tälläinen 2.8 vois ollakkin taas kestävämpi?
Mites perus huollot, tulpanvaihdot jne. ovatko normaalia hankalampia? Turbon kestävyys?
Kiinnostaisi vain uudempi vectra hankkia, ja Z22YH:ta en haluaisi, ja 1.8 ei ole vaihtoehto.
Mutta olisiko 2.0T vaihtoehto?
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel
Jakopää ongelmia on ollut jo melko pienillä kilometreillä, työn hinta on kuulemma jotain 4000-5000 euron huitteilla mikä on kyllä melko vaikea uskoa mutta näin ne isot pojat puhuu/kirjoittelee