Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesele
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesele
Kumpi syöpi rankemin tuo OPC vai sitten perus 2.8tt?
Tässäkin ketjussa on jo ollut haitarilla 7l(matka-ajossa kuormalla) -> 16l (talvinurkkapyöritys)
Meneekö nuo matka-ajot tosiaan tuonne 7 pintaan? (se ohittelu tietty sit erikseen)
Hitto ku se mikä tuossa vectrassa krakaa vastaan on se ettei se ole kuin etuveto... noilla tehomäärillä kaipais jo takapyörilekin potkua varsinkin vectrankokoiselta autolta.
Tässäkin ketjussa on jo ollut haitarilla 7l(matka-ajossa kuormalla) -> 16l (talvinurkkapyöritys)
Meneekö nuo matka-ajot tosiaan tuonne 7 pintaan? (se ohittelu tietty sit erikseen)
Hitto ku se mikä tuossa vectrassa krakaa vastaan on se ettei se ole kuin etuveto... noilla tehomäärillä kaipais jo takapyörilekin potkua varsinkin vectrankokoiselta autolta.
Kuvausta ja arttia: juhakarjalainen.com
Rx8 HighPower, Jeep Grandi WH,
EXÄT: -04 9-3 Aero Cabrio, -03 S60 2.5T AWD, -02 Vectra 2.2 dti Sport OPC, -01 Astra 2.0 T Bertone Coupe, -01 Peugeot 406 coupe v6, 2x Calibra (95 ja 93)
Rx8 HighPower, Jeep Grandi WH,
EXÄT: -04 9-3 Aero Cabrio, -03 S60 2.5T AWD, -02 Vectra 2.2 dti Sport OPC, -01 Astra 2.0 T Bertone Coupe, -01 Peugeot 406 coupe v6, 2x Calibra (95 ja 93)
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesele
280hv manuaali OPC:lla pääsi ajotietokoneen mukaan nippanappa alle kasin, 7.8l/100km oli kulutus 350km maantieajossa talvirajoituksilla 225 leveillä kitkoilla. Tuossa ajossa ei ollut kyllä sitten mitään revittelyitä, jokunen maltillinen ohitus taisi olla. Autossa kyydissä kuski ja 18" kesäkumit aluilla(vastaa noin yhtä aikuista painon puolesta).Fallen kirjoitti:Kumpi syöpi rankemin tuo OPC vai sitten perus 2.8tt?
Alle seiskan kulutuksiin on vaikea uskoa, varsinkaan täydellä kuormalla.
Ihan turha olis neliveto Vectrassa näissä alle 300hv lukemissa ainakin kuivalla kelillä. Kakkosella juurikaan jaksa enää sutia kunnon kumeilla. Tietty jos lapsettaa ja tahtoo lumella pyöritellä ja ajaa nelipyöräluisua niin sitten on eri asia.Fallen kirjoitti: Hitto ku se mikä tuossa vectrassa krakaa vastaan on se ettei se ole kuin etuveto... noilla tehomäärillä kaipais jo takapyörilekin potkua varsinkin vectrankokoiselta autolta.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesele
Oma 2.8t 5-ovinen activeselect todella kulkee 7l kulutuksella 215/55r16 goodyear nastarenkailla koko poppoo 3 lasta ja 2 aikuista kyydissä 98 bensalla. Rengaspaineet 2,7bar. Mitattu kaksikin kertaa tänä talvena n 240 km matkalla vakkarilla ajaen 80-100 nopeuksia. Kesällä saattaa vielä pudota himpun. Kyllähän pelkässä kaupunkiajossa menee 10, mutta ei koskaan ilmoitettua yli 17 litraa sadalla. Paljonko muuten on manuaalivaihteisessa kierroksia kutosella 100 vauhdissa?
Tänään kelien hieman lämmettyä kävin maantiellä yksin ja 120 km lenkin keskikulutus 6,6l/100 ajotietokoneen mukaan. Alla em. nastarenkaat. Eipä oo paljon lähes 300hv autolta. Autolla on ajettu 76000km, joten voisko kulutus olla hieman uutta autoa pienempi, kun on moottori tekeytynyt.
Tänään kelien hieman lämmettyä kävin maantiellä yksin ja 120 km lenkin keskikulutus 6,6l/100 ajotietokoneen mukaan. Alla em. nastarenkaat. Eipä oo paljon lähes 300hv autolta. Autolla on ajettu 76000km, joten voisko kulutus olla hieman uutta autoa pienempi, kun on moottori tekeytynyt.
Re:
Kahdeksasta kympistä voi kiihdyttää kutosella activeselectin ollessa käsivalintapuolella ja ainakin virisoftalla kiihtyy ihan ok. Mutta jos painaa kaasun täysin pohjaan ( kickdown), niin vaihtaa kyllä pienemmälle, turvallisuussyistä sanoo ohjekirja.attek kirjoitti:Tarkentaisin, että activeselectissä saa itse _toivoa_ vaihteita. Erittäin vahva tietokone välissä päättää onko kuskin valitsema vaihde sopiva kyseiseen nopeuteen ja moottorin kuormitukseen. Joten täyskiihdytys 80-> kutosella ei onnistu vaan tietokone hakee joka tapauksessa itse pienemmän vaihteen.=Pasi= kirjoitti:Activeselectissä on seka tävallinen automaatti-osio vaihdekaaviossa, ja sitten asento jossa saa vaihdekepistä ite +/- logiikalla vaihdella vaihteita.Opel Astra kirjoitti:Onko tuo Activeselect Opelin nimitys tavalliselle automaattilaatikolle vai onko kyseessä jokin muu?
Itse olen myös kuvitellut että active nimi tulee (ainakin osittain) siitä, että laatikko on myös oppiva. Eli mitä raskaampi kaasujalka, sen korkeampia kierroksia, nopeampia vaihtoja ja herkempää reakointia ohjelma antaa laatikolle. Ja toisinpäin, pitkällä tasaisella ihan pienestä kaasun lisäyksestä vaihde ei pomppaa pienemmälle...
-Atte
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesele
2100 kierrosta näkyisi olevan.poukku kirjoitti:Paljonko muuten on manuaalivaihteisessa kierroksia kutosella 100 vauhdissa?
Vectra C Wagon 2.8t V6 -06 EDS
EX -Vectra B Sedan 2.0Dti -00
EX -Vectra A 2.0 8v -89
EX -Vectra B Sedan 2.0Dti -00
EX -Vectra A 2.0 8v -89
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesele
Osta pois tuo minun. Ei se etuveto noilla tehoilla vielä haittaa. Keskikulutus viimesellä ~21tkm on ollu 10.5l/100km. Aika paljon sekalaista ajoa. Matka-ajossa pääsee jopa alle 7.Fallen kirjoitti:Kumpi syöpi rankemin tuo OPC vai sitten perus 2.8tt?
Tässäkin ketjussa on jo ollut haitarilla 7l(matka-ajossa kuormalla) -> 16l (talvinurkkapyöritys)
Meneekö nuo matka-ajot tosiaan tuonne 7 pintaan? (se ohittelu tietty sit erikseen)
Hitto ku se mikä tuossa vectrassa krakaa vastaan on se ettei se ole kuin etuveto... noilla tehomäärillä kaipais jo takapyörilekin potkua varsinkin vectrankokoiselta autolta.
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesele
Activeselectin kierrokset satasen mittarinopeudessa on vain n.1650. Siis 450 vähempi, kuin manuaalissa. Tämä selittää hieman alhaisemmat kulutuslukemat matka-ajossa.
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesele
Dodiih.. eipä tarvi tuon kummemin syytä etsiä. miten noissa on muuten kiihtyvyydet? Häviikö active selecti paljonki noin _käytännössä_? Taitaa tosin silläkin keretäpoukku kirjoitti:Activeselectin kierrokset satasen mittarinopeudessa on vain n.1650. Siis 450 vähempi, kuin manuaalissa. Tämä selittää alhaisemmat kulutuslukemat matka-ajossa.
Kuvausta ja arttia: juhakarjalainen.com
Rx8 HighPower, Jeep Grandi WH,
EXÄT: -04 9-3 Aero Cabrio, -03 S60 2.5T AWD, -02 Vectra 2.2 dti Sport OPC, -01 Astra 2.0 T Bertone Coupe, -01 Peugeot 406 coupe v6, 2x Calibra (95 ja 93)
Rx8 HighPower, Jeep Grandi WH,
EXÄT: -04 9-3 Aero Cabrio, -03 S60 2.5T AWD, -02 Vectra 2.2 dti Sport OPC, -01 Astra 2.0 T Bertone Coupe, -01 Peugeot 406 coupe v6, 2x Calibra (95 ja 93)
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesele
Taitaa käytännössä activeselect kiihtyä nopeammin. Kun kiihdyttää automaatin käsinvaihtopuolella, niin veto on suoraa jo kakkosvaihteella. Voimaa ei siis hukkaudu laatikon luistoon. Tökkää vain vaihdekeppiä eteenpäin ja isompi vaihde vaihtuu nopeasti. Siinä saa manuaalilla polkea kytkintä ja vaihtaa vaihdetta tosi vauhdilla, jos aikoo ehtiä samaan kiihtyvyyteen.
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesele
Mites tuossa V6 turbo Vectrassa huollot menee;
Jossain huudeltiin että huoltoväliä olisi lyhennetty 15000km:n välein?
Öljyt, jakopään ketjunkiristys / tarkastus (?)
Miten tuon Active Selectin laatikon öljynvaihto välit menee?
Mulla autolla mennyt 17000km nyt suuremmitta ongelmitta.
Kuskin puolen ovi naksuu ikävästi avatessa (tyyppivika C vekussa?) ja etupäästä apukuskin puolelta kuuluu välillä karmea lonksahdus , ilmeisesti etujousi kolahtaa kääntyessään.
Auto on mahtava ajaa vakionakin ja nimenomaan tuon Active Selectin toiminta on pehmeää niin rauhallisessa kaupunkiajossa kuin vähän ripeämmässäkin kiihdytyksissäkin. Keskikulutus taajama-ajossa ajotietokoneen mukaan 10,2 l / 100km
Jossain huudeltiin että huoltoväliä olisi lyhennetty 15000km:n välein?
Öljyt, jakopään ketjunkiristys / tarkastus (?)
Miten tuon Active Selectin laatikon öljynvaihto välit menee?
Mulla autolla mennyt 17000km nyt suuremmitta ongelmitta.
Kuskin puolen ovi naksuu ikävästi avatessa (tyyppivika C vekussa?) ja etupäästä apukuskin puolelta kuuluu välillä karmea lonksahdus , ilmeisesti etujousi kolahtaa kääntyessään.
Auto on mahtava ajaa vakionakin ja nimenomaan tuon Active Selectin toiminta on pehmeää niin rauhallisessa kaupunkiajossa kuin vähän ripeämmässäkin kiihdytyksissäkin. Keskikulutus taajama-ajossa ajotietokoneen mukaan 10,2 l / 100km
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesele
Huolto-ohjelma löytyy huoltokirjasta > näkee suoraan mitä tehdään missäkin huollossa.LepopeL kirjoitti:Mites tuossa V6 turbo Vectrassa huollot menee;
Jossain huudeltiin että huoltoväliä olisi lyhennetty 15000km:n välein?
Öljyt, jakopään ketjunkiristys / tarkastus (?)
Miten tuon Active Selectin laatikon öljynvaihto välit menee?
Mulla autolla mennyt 17000km nyt suuremmitta ongelmitta.
Kuskin puolen ovi naksuu ikävästi avatessa (tyyppivika C vekussa?) ja etupäästä apukuskin puolelta kuuluu välillä karmea lonksahdus , ilmeisesti etujousi kolahtaa kääntyessään.
Auto on mahtava ajaa vakionakin ja nimenomaan tuon Active Selectin toiminta on pehmeää niin rauhallisessa kaupunkiajossa kuin vähän ripeämmässäkin kiihdytyksissäkin. Keskikulutus taajama-ajossa ajotietokoneen mukaan 10,2 l / 100km
Tuohon oven naksumiseen löytyy 5 min lääke > käännä rajoittaja toisin päin > kuviteltu ohje löytyy kori/sisusta osiosta.
Minä allekirjoitan edelleen Activen puolesta, oli se vaan niin loistava 2.8T jatkeena
Mahtaakohan minun entinen 2.8T farkku 2007 (met.hohto punainen) irmelin maskilla olla jollain foorumilaisella?
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesele
[/quote]
Huolto-ohjelma löytyy huoltokirjasta > näkee suoraan mitä tehdään missäkin huollossa.
Tuohon oven naksumiseen löytyy 5 min lääke > käännä rajoittaja toisin päin > kuviteltu ohje löytyy kori/sisusta osiosta.
Minä allekirjoitan edelleen Activen puolesta, oli se vaan niin loistava 2.8T jatkeena
Mahtaakohan minun entinen 2.8T farkku 2007 (met.hohto punainen) irmelin maskilla olla jollain foorumilaisella?[/quote]
Tuntomerkkeihin vastaava farkku taisi olla viime kesänä myynnissä paikallisessa Länsi-Autossa...itse tuli hommattua oma ajopeli samoihin aikoihin mutta eri värisenä
Yritin tutkiskella mutta ilmeisesti Insignioita ei ole tuolla V6 koneella hirveästi mennyt kaupaksi. Nytkin löytyy myynnissä vain uusi OPC versio
Toki tuo uusi 2,0t on jo tehoiltaan lähes samoilla viivoilla tuon 2,8t:n kanssa, mutta silti...
Huolto-ohjelma löytyy huoltokirjasta > näkee suoraan mitä tehdään missäkin huollossa.
Tuohon oven naksumiseen löytyy 5 min lääke > käännä rajoittaja toisin päin > kuviteltu ohje löytyy kori/sisusta osiosta.
Minä allekirjoitan edelleen Activen puolesta, oli se vaan niin loistava 2.8T jatkeena
Mahtaakohan minun entinen 2.8T farkku 2007 (met.hohto punainen) irmelin maskilla olla jollain foorumilaisella?[/quote]
Tuntomerkkeihin vastaava farkku taisi olla viime kesänä myynnissä paikallisessa Länsi-Autossa...itse tuli hommattua oma ajopeli samoihin aikoihin mutta eri värisenä
Yritin tutkiskella mutta ilmeisesti Insignioita ei ole tuolla V6 koneella hirveästi mennyt kaupaksi. Nytkin löytyy myynnissä vain uusi OPC versio
Toki tuo uusi 2,0t on jo tehoiltaan lähes samoilla viivoilla tuon 2,8t:n kanssa, mutta silti...
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel
Itsekin menossa ehkä tulevalla viikolla paria farkkua( 230 hv.automaattia katsomaan) jos Zafiran vaihtaisi Vectraan.
Tuntuu tuolle Zafirallekin bensa maistuvan
Tuntuu tuolle Zafirallekin bensa maistuvan
Ex: Astra Sports Tourer Innovation 1.4t aut.-18 Black Edition, Hobby 720 ufKe -20
-
- 'Admiral'
- Viestit: 118
- Liittynyt: 13 Heinä 2010, 11:25
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel
Itselläkin olisi tuossa juuri harkinnassa juurikin sama vaihto eli -06 2.0t Zafirasta -07 2.8t V6 Vectra farmariin (manuaali). Kyllähän siinä jo kivasti tuo tehokin kasvaisi Vaikka eihän se Zahvirakaan mikä kaikista laiskin menopeli ole.sininen kirjoitti:Itsekin menossa ehkä tulevalla viikolla paria farkkua( 230 hv.automaattia katsomaan) jos Zafiran vaihtaisi Vectraan.
Tuntuu tuolle Zafirallekin bensa maistuvan
Hieman vaan tuppaa mietityttämään tuo petroolin kulutus, Zafira imailee sekalaisella ajolla (ja ajoittaisella painavahkolla kaasujalalla ) sen kympin keskikulutuksena ajotietokoneen mukaan.
Tuntuu kyllä uskomattomalta, että Vectrassa ei kulutus olisi siitä paljonkaan pahempi mutta jotenkin siltä se vaikuttaisi kun täältä näitä juttuja lueskelee...
Mutta kyllähän tuo Vectra houkuttaisi kovasti... Näinköhän olisi järki-vaihto?
Opel Astra 2014 1.4t sedan & Skoda Octavia RS 2015
-
- 'Admiral'
- Viestit: 118
- Liittynyt: 13 Heinä 2010, 11:25
- Paikkakunta: Lappeenranta
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesel
...nooh siitäpä ei tarvitse enää huolehtia olisiko hyvä vaihto vai ei kun nenän edestähän se vietiin. Vähän alkoi jo polttelemaan Veccu mutta asia sitten ratkaistiin muitten osapuolien toimesta niin ei tarvitse enää haaveilla.
Voivoi
Voivoi
Opel Astra 2014 1.4t sedan & Skoda Octavia RS 2015