Et siis ole ikinä ajanut automaatillah04x_w1z4rd kirjoitti:Tottahan se onPTT-56 kirjoitti:" kaikki urheilullisuus häviää automaattiin" ja höpölöpö.
Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesele
Helsingin keskustan ja Kehäykkösen ruuhkissa se urheillullisuus ja manuaalivaihteet pääsee hienosti oikeuksiinsah04x_w1z4rd kirjoitti:Tottahan se onPTT-56 kirjoitti:" kaikki urheilullisuus häviää automaattiin" ja höpölöpö.
Olen aina ollut manuaalivaihteiston kannalla ja jokainen autoni on sitä ollut, mutta tuon 2.8T:n jatkeena 6 lovinen activeselect automaattilaatikko on kyllä aivan loistava.
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Riippuu tietysti ihan ajosta... Onhan se ruuhkissa automaatti mukava... Mutta kyllä se manuaali aina urheilullisempi onmikkis kirjoitti:Helsingin keskustan ja Kehäykkösen ruuhkissa se urheillullisuus ja manuaalivaihteet pääsee hienosti oikeuksiinsah04x_w1z4rd kirjoitti:Tottahan se onPTT-56 kirjoitti:" kaikki urheilullisuus häviää automaattiin" ja höpölöpö.
Olen aina ollut manuaalivaihteiston kannalla ja jokainen autoni on sitä ollut, mutta tuon 2.8T:n jatkeena 6 lovinen activeselect automaattilaatikko on kyllä aivan loistava.
En Vectrasta tiedä mutta ainakin Saab 9-3 Aero (sama moottori, mutta vaihdelaatikosta en tiedä...) on ihan eri auto manuaalilla ja automaatillaZafira kirjoitti:Et siis ole ikinä ajanut automaatillah04x_w1z4rd kirjoitti:Tottahan se onPTT-56 kirjoitti:" kaikki urheilullisuus häviää automaattiin" ja höpölöpö.
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus active
Ensimmäiset 6000 km pääasiassa kaupunkia ja kehää, keskikulutus 11,2 l/100 km. Ekat sadat kilsat syö bensaa kuin possu mutta sitten säätää itsensä laihemmalle. Maantiellä noin 9,5 l/100 km. Raskas jalka näkyy heti kuluksessa mutta hauskaa polkea kun firman bensakorttimikkis kirjoitti:Haulla löytyi yllättävän vähän Vectra C 2.8 Turbosta. Vakavasti hieronut kauppoja tuollaisesta farmarina ja sporttina. Näyttää vahvasti siltä, että V6 Omega menee myyntiin.
Lupaavat automaatilla tuolle Kaupunkiajossa 17.4 l/100 km , Maantieajossa 7.6 l/100 km,
Yhdistetty 11.2 l/100 km
Kaikenhan tuo tietysti vie minkä tankkiin laitat eikä nykyiseen juuri eroa tule, mutta mikä on ollut Teillä 2.8T omistajilla tuo TODELLINEN kulutus? Kuvittelen sen olevan kyllä todellisuudessa pienempi?
Tänään haen ko. katiskan ajoon pariksi päiväksi ja se (ajotietokone ) luonnollisesti kertoo jotain.
Automaatti aivan ehdoton tohon moottoriin, ei tartte vatkata ja lähtee tarvittaessa rivakasti....
Oma autoni (Wagon 2.8T activeselect) on vienyt 22 000 kilometrillä 10,2 l/100km.=Pasi= kirjoitti:Itseä kiinnostais myös tuo kulutus activeselect laatikolla.
Enkä ole mitenkään säästellyt vaan reipaat kiihdytykset ja matkanopeus. Tietokone määräsi auton jo nyt huoltoon. Mielestäni kovin lyhyeltä vaikuttaa huoltoväli.
Auton kulutusprofiili löytyy www.tankkaus.com. http://www.tankkaus.com/graph_yearcons.php?car=13417 Talven on ollut iso boksi katolla, joka näyttäisi vievän maantiellä jopa litran enemmän.
Kiitos infosta. Jotain tuota sen kulutuksen kuvittelinkin olevan todellisuudessa. Ero nykyiseen 3.0 V6 omppuun varmaan aika marginaalinen.
Tuohon mikä minulla oli koeajossa, ei oltu koodattu ajotietokonetta joten jäi oman ajon kulutus näkemättä.
Vielä pitäisi kaksi viikkoa odottaa. 5.3 saan katiskan alle
Tuohon mikä minulla oli koeajossa, ei oltu koodattu ajotietokonetta joten jäi oman ajon kulutus näkemättä.
Vielä pitäisi kaksi viikkoa odottaa. 5.3 saan katiskan alle
Opel Manta B R6 "i300"
Opel Manta B 2.4 "i400"
Opel Manta B 2.4 "i400"
-
- 'Senator'
- Viestit: 945
- Liittynyt: 10 Maalis 2004, 02:00
- Paikkakunta: Pirkanmaa
Tarkentaisin, että activeselectissä saa itse _toivoa_ vaihteita. Erittäin vahva tietokone välissä päättää onko kuskin valitsema vaihde sopiva kyseiseen nopeuteen ja moottorin kuormitukseen. Joten täyskiihdytys 80-> kutosella ei onnistu vaan tietokone hakee joka tapauksessa itse pienemmän vaihteen.=Pasi= kirjoitti:Activeselectissä on seka tävallinen automaatti-osio vaihdekaaviossa, ja sitten asento jossa saa vaihdekepistä ite +/- logiikalla vaihdella vaihteita.Opel Astra kirjoitti:Onko tuo Activeselect Opelin nimitys tavalliselle automaattilaatikolle vai onko kyseessä jokin muu?
Itse olen myös kuvitellut että active nimi tulee (ainakin osittain) siitä, että laatikko on myös oppiva. Eli mitä raskaampi kaasujalka, sen korkeampia kierroksia, nopeampia vaihtoja ja herkempää reakointia ohjelma antaa laatikolle. Ja toisinpäin, pitkällä tasaisella ihan pienestä kaasun lisäyksestä vaihde ei pomppaa pienemmälle...
-Atte
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesele
Oma 5-ovinen 2.8t automaatti kulkee maantiellä melko tarkkaan 7 litran kulutuksella nastarenkailla 215/55r16 ja 5-henkinen perhe kyydissä. Jos ajaa kahdeksaakymppiä menee alle 7. Satasessa himpun yli 7. Maantieajon kulutus pysyy mukavan matalana, koska autossa voidaan käyttää pitkiä välityksiä isoilla vaihteilla , sillä vääntöä riittää. Juu ja ohittaminen on suorastaan hauskaa, koska kiihtyy todella herkästi varsinkin bsr ohjelmalla.
- HraBeigeV6
- 'Senator'
- Viestit: 502
- Liittynyt: 08 Helmi 2009, 12:25
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesele
Hieman uskomattomalta kuulostaa.poukku kirjoitti:Oma 5-ovinen 2.8t automaatti kulkee maantiellä melko tarkkaan 7 litran kulutuksella nastarenkailla 215/55r16 ja 5-henkinen perhe kyydissä. Jos ajaa kahdeksaakymppiä menee alle 7. Satasessa himpun yli 7. Maantieajon kulutus pysyy mukavan matalana, koska autossa voidaan käyttää pitkiä välityksiä isoilla vaihteilla , sillä vääntöä riittää. Juu ja ohittaminen on suorastaan hauskaa, koska kiihtyy todella herkästi varsinkin bsr ohjelmalla.
Re: Vectra C 2.8 Turbo V6 kokemuksia -> mm Kulutus activesele
Manuaali. Talvella nurkkaa ajaen joka kerta startti kylmällä koneella. Ajotietokoneen mukaan keskikulutus 16l/100km.
Astra Z20LEH x2
Re:
automaatti olis siitä hyvä, että vois lähteä valoista aina täysii ilman että se näyttää typerältä, liitoitellulta kaasun käytöltä. automaatti pappamersut lähtee aina nopeiten liikkeelle, arvokkaasti mutta rivakasti.bahis! kirjoitti:Riippuu tietysti ihan ajosta... Onhan se ruuhkissa automaatti mukava... Mutta kyllä se manuaali aina urheilullisempi onmikkis kirjoitti:Helsingin keskustan ja Kehäykkösen ruuhkissa se urheillullisuus ja manuaalivaihteet pääsee hienosti oikeuksiinsah04x_w1z4rd kirjoitti:Tottahan se onPTT-56 kirjoitti:" kaikki urheilullisuus häviää automaattiin" ja höpölöpö.
Olen aina ollut manuaalivaihteiston kannalla ja jokainen autoni on sitä ollut, mutta tuon 2.8T:n jatkeena 6 lovinen activeselect automaattilaatikko on kyllä aivan loistava.
BMW F30 330e M-Sport
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1
EX:
BMW E61 535dA M-Sport AJ-Tech
BMW E90 330dA M-Sport Tatech
Astra H OPC Z20LEH EDS
Vectra GTS Z20NET BSR
Astra G Wagon X18XE1