2.8t V6 viritys
2.8t V6 viritys
Onkos kukaan vielä kokeillut: BSR PPC 2 - Opel Vectra 2.8T V6 230Hp
http://www.doc-power.com/index.php?page=uutiset
Kokemuksia?
http://www.doc-power.com/index.php?page=uutiset
Kokemuksia?
2.8T V6 BSR -06
Lastutus C Vectra 2.8t V6
Kieltämättä kiinnostavan tuntuinen päivitys koneeseen...
Omaan autoosiko ei tehty muuta kuin tämä BSR:n ohjelma? Onnistuiko ohjalman sisäänajo ilman ongelmia?
Itseäni arveluttaa eniten tuo takuun raukeaminen, mutta halut tuntuvat kasvavan koko ajan. Mutta kerro kokemuksia, jos se helpottaisi omaa päätöstä...
-Atte
Omaan autoosiko ei tehty muuta kuin tämä BSR:n ohjelma? Onnistuiko ohjalman sisäänajo ilman ongelmia?
Itseäni arveluttaa eniten tuo takuun raukeaminen, mutta halut tuntuvat kasvavan koko ajan. Mutta kerro kokemuksia, jos se helpottaisi omaa päätöstä...
-Atte
Mun autos oli vähän erillainen ohjelma joten se imuroitiin ja lähetettiin
BSR:lle.Seuraavana aamuna se oli valmiin PPC2:ssa ja ajettiin sisälle portista.
Kesti ehkä minutin.Auto oli ihan vakio.Sen uuden ohjelman saa pois ja vanhan
tilalle PPC2:lla muutamassa minutissa.Niin se takuu kysymys,en tiedä huomaako mistään,
että ollu toinen ohjelma.Vastatkoon viisaammat.
BSR:lle.Seuraavana aamuna se oli valmiin PPC2:ssa ja ajettiin sisälle portista.
Kesti ehkä minutin.Auto oli ihan vakio.Sen uuden ohjelman saa pois ja vanhan
tilalle PPC2:lla muutamassa minutissa.Niin se takuu kysymys,en tiedä huomaako mistään,
että ollu toinen ohjelma.Vastatkoon viisaammat.
Villeimmät huhut kertoo että autoissa on musta laatikko jonne tallentuu vääntölukematPTT-56 kirjoitti:Mun autos oli vähän erillainen ohjelma joten se imuroitiin ja lähetettiin
BSR:lle.Seuraavana aamuna se oli valmiin PPC2:ssa ja ajettiin sisälle portista.
Kesti ehkä minutin.Auto oli ihan vakio.Sen uuden ohjelman saa pois ja vanhan
tilalle PPC2:lla muutamassa minutissa.Niin se takuu kysymys,en tiedä huomaako mistään,
että ollu toinen ohjelma.Vastatkoon viisaammat.
Mitä uudempi auto, niin sen enempi jää tietoa ohjainlaitteisiin, kuten...PTT-56 kirjoitti:Mun autos oli vähän erillainen ohjelma joten se imuroitiin ja lähetettiin
BSR:lle.Seuraavana aamuna se oli valmiin PPC2:ssa ja ajettiin sisälle portista.
Kesti ehkä minutin.Auto oli ihan vakio.Sen uuden ohjelman saa pois ja vanhan
tilalle PPC2:lla muutamassa minutissa.Niin se takuu kysymys,en tiedä huomaako mistään,
että ollu toinen ohjelma.Vastatkoon viisaammat.
- viimeinen ohjelmistopäivitys
Läsnä olevan ohjelma on helpohko huomata, jos on ollut vastaavien autojen kanssa tekemisissä. Sillä viriohjelman huomaa useista parametreistä (varsinkin jos viriohjelma lisää tehoa).
j.h
Eräs maahantuojan edustaja kommentoi lastuvirityksiä. Jokainen voi virittää omaa peliään kuinka paljon haluaa, kun vain vastaa tulevista seurauksista.
niin tuskin tuosta mitään katastrofia autolle tulee koska tehot päivittyvät vain normi opc:n tasolle. Ja tietysti se on se ajotapa joka ratkaisee.
Mehtavatkohan takuuasioissa vedota viritykseen jos vaikka tulee keskuslukitukseen pulmia?
Ajattelin että kesäksi lähtee ppc jos ei täällä kovasti kukaan hauku. On varmaan eka ja vika auto josta on mahikset repiä liki 300hp
Mehtavatkohan takuuasioissa vedota viritykseen jos vaikka tulee keskuslukitukseen pulmia?
Ajattelin että kesäksi lähtee ppc jos ei täällä kovasti kukaan hauku. On varmaan eka ja vika auto josta on mahikset repiä liki 300hp
2.8T V6 BSR -06
Noistahan voi yrittää keskustella myös maahantuojan tai jälleenmyyjän kanssa. Voi olla, että joittenkin lastujen kanssa ei takuu lähde. Tai no...mieluiten kysyy samantien mahdollisimman ylhäiseltä tasolta. Ainakin täälläpäin noi OPEL-kauppiaat on sellaisia m****ja, että ne ei varmaan muuta tekisi kuin vittuilisi. Ainakin joku henkilö täällä foorumilla muutama vuosi sitten kertoi, että oli saanut 2.0 gTs:ään asennuttaa jonkun lastun millä sai reilut 200hv ja myyjä oli luvannut ettei se vaikuta takuuseen.
Briteissähän noi Vauxhall jälleenmyyjätkin jo lastuttaa noita autoja. Esim 1.9CDTi:stä saa siellä reilut 190hv merkkiliikkeen lastulla. Tällöin ollaan myyttisen OPC-dieselin lukemissa. Mutta siellähän on kaikki muutenkin paljon paremmin kuin täällä...
Briteissähän noi Vauxhall jälleenmyyjätkin jo lastuttaa noita autoja. Esim 1.9CDTi:stä saa siellä reilut 190hv merkkiliikkeen lastulla. Tällöin ollaan myyttisen OPC-dieselin lukemissa. Mutta siellähän on kaikki muutenkin paljon paremmin kuin täällä...
Harvemmassa talossa myyjä (argumenttigeneraattori) päättää mikä vaikuttaa takuuseen tai ei. Takuuseen menon päättää takuuosastolla työskentelevä henkilö Opel Oy (vai mikä se on entinen Suomen GM), hänelle annettujen faktojen perusteella. Piirimyyjän edustaja on vain käsittelijä/esittelijä, ellei piirimyyjä itse hoida kyseisessa tapauksessa takuita.Veeksi kirjoitti: Ainakin joku henkilö täällä foorumilla muutama vuosi sitten kertoi, että oli saanut 2.0 gTs:ään asennuttaa jonkun lastun millä sai reilut 200hv ja myyjä oli luvannut ettei se vaikuta takuuseen.
En tiedä minkälaiset takuukäytännöt ovat Opelilla nykyään, mutta...
Yleisimmät takuukäytännöt taitavat olla:
- Automaahantuojalta ostettu lastu, niin kaikki takuut säilyvät normaalisti.
- Superchip (tms.) takuut katovat voimalinjasta
Taitaa tämäkin tulkintä löytyä, joltain maahantuojalta:
- Superchip (tms.) takuut katoavat koko autosta
j.h
Joo. Nyt voidaan vaikka spekuloida sitten tarkoitinko tai tarkoittiko henkilö x vuonna 20xx, että toimiko myyjä välikätenä asian hoitamisessa vai oliko hän niin suuri pomo, että pystyi itse hoitamaan takuuasioita. Se on keskeistä aiheen kannalta.
Mutta kannattanee keskustella asioista jälleenmyyjän tai maahantuojan kanssa tai vaikka meilata Saksaan asti eikä välttämättä heti lannistua, jos ensimmäisen henkilön asenne on kielteinen.
Mutta kannattanee keskustella asioista jälleenmyyjän tai maahantuojan kanssa tai vaikka meilata Saksaan asti eikä välttämättä heti lannistua, jos ensimmäisen henkilön asenne on kielteinen.
Minusta aiheen kannalta on se ollennaista, että lastukselle (ja takuun korvaamiselle) tulee lupa sellaiselta taholta, joka on päättämässä takuun raukeamisesta tai korvaamisesta. Tietenkin luotettavasti dokumentoituna.Veeksi kirjoitti:Joo. Nyt voidaan vaikka spekuloida sitten tarkoitinko tai tarkoittiko henkilö x vuonna 20xx, että toimiko myyjä välikätenä asian hoitamisessa vai oliko hän niin suuri pomo, että pystyi itse hoitamaan takuuasioita. Se on keskeistä aiheen kannalta.
j.h