2.8t V6 viritys

Keskustelua ahdetuista moottoreista ja moottoreiden ahtamisesta
Nykänen
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 244
Liittynyt: 17 Joulu 2006, 17:42
Paikkakunta: Haukivuori

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja Nykänen »

Teetin Virossa saabiantilla, n.3000€ tossa hinnassa on mukana ahtoputken pätkä joka hajos purkaessa. Mut ketjut, kiristimet, laahaimet, väli- ja kampuranrattaat, vesipumppu ja apulaitehihna tuohon hintaan.

Korjataas, eli troost autolla tuo remppa ei saabiantilla.
Vectra opc
ex. Omega MV6
ex. Civic Type R
ex. Vectra C 2.0t
vecculi92
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 18 Maalis 2006, 19:49
Paikkakunta: rauma

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja vecculi92 »

Kyllähän piristy kummasti ku syötti bsr😁 ja puolat oli vikana toho nykimiseen
A20dth insignia vm-14 4x4
Z28nel vectra c vm-07
Avatar
opelvisio
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 784
Liittynyt: 17 Huhti 2010, 14:25

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja opelvisio »

Pitkästä aikaa tuli tehtyä omallekin autolle jotain muuta kuin hinkutettua autovahalla. Asensin universaalin mallin Turbosmartin kellosta vakion ja väsyneen hukkaportin kellon tilalle (aukesi heti pienestäkin avauspaineesta eikä sulkeutunut kunnolla). Tilasin fb:n AllSaab ryhmästä laserleikatun adapterin 20 eurolla. Turbosmartti tuli 10psi:n jousella, mutta sillä auto yliahtoi ja antoi vikakoodia. Tilalle 7psi:n jousi.
Muuten helppo asennus, mutta korjasin tangon asentoa poraamalla uuden reiän kellon kiinnikkeille. Tankoa piti lyhentää ja hommata silmukkapultti (osanumero TS-0600-3002)
Perstuntumalla vedot parani selvästi :lollis:

Kuva
Alkuperäinen tangon asento

Kuva
Kuvassa näkyy vanha reikä

edit: kuvatekstit olivat väärinpäin
vecculi92
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 18 Maalis 2006, 19:49
Paikkakunta: rauma

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja vecculi92 »

https://dbilas-shop.com/en/manufacturer ... net-z28nel

Kokemuksia tosta vai onko vaa lisä.ääntä?
( Jos ei kuva näy ni klikkaa siitä.missä pitäisi näkyä ni aukeaa)
A20dth insignia vm-14 4x4
Z28nel vectra c vm-07
Avatar
opelvisio
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 784
Liittynyt: 17 Huhti 2010, 14:25

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja opelvisio »

vecculi92 kirjoitti: 27 Heinä 2019, 18:27 https://dbilas-shop.com/en/manufacturer ... net-z28nel

Kokemuksia tosta vai onko vaa lisä.ääntä?
( Jos ei kuva näy ni klikkaa siitä.missä pitäisi näkyä ni aukeaa)
Ei ole omaa kokemusta enkä tunne ketään, joka olisi kokeillut tota. Mulla oli kartiosuodatin aiemmin asennettuna, mutta se aiheutti vain ongelmia (liian liki ilmamassamittaria?) Saabeissa imm on sijoitettu keskemmälle imuputkea.
irYobYetaMis
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 4231
Liittynyt: 01 Joulu 2008, 18:06
Paikkakunta: Joensuu

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja irYobYetaMis »

Kysyin tuosta britti foruumilta, he ovat sitä mieltä ettei oo hyvä koska liian pieni suodatin.. Itsellä myös ei kokemuksia..
Vuoden foruumilainen 2017, 2018
Formulatietäjä 2014
maiden66
'Agila'
Viestit: 1
Liittynyt: 08 Elo 2019, 16:21

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja maiden66 »

kestääkö ottaa vectra 2.8 turbo 280 hv..kestääkö laatikko ja muut paikat?vuosimalli 2006 manuaali
Avatar
vectraTBO
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 5468
Liittynyt: 15 Maalis 2003, 02:00
Paikkakunta: Pori

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja vectraTBO »

Miksei kestäisi kun 2007 ja uudemmissa OPC malleissa pitäs olla vakiona jo se 280hv. Softatuissa autoissa vääntö kasvaa paljon isommaksi kuin tehtaan rajoittama 350nm joten kytkin voi olla kovilla jos paljon jo ajettu kun vääntöä tulee noin 440-480nm. Manuaalilaatikko kestää kyllä mutta automaatista ei mulla hajua.
Vectra A 2.0 16V Turbo FWD -89 10.735s/231.15kmh/402m & 308kmh/1609m
Calibra 4x4 Turbo -92
Astra G 2.0 16V Turbo Cabriolet -03
Astra H OPC -07 Vectra C OPC -07 Insignia A OPC -10
vecculi92
'Senator'
'Senator'
Viestit: 735
Liittynyt: 18 Maalis 2006, 19:49
Paikkakunta: rauma

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja vecculi92 »

234tkm manuaali ja bsr sisällä. Ollu tosin vasta jonku vajaa 10tkm eikä ongelmia.
A20dth insignia vm-14 4x4
Z28nel vectra c vm-07
PTT-56
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 303
Liittynyt: 20 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja PTT-56 »

382000 km.Automaatti.350 hv/560Nm.Vielä ehjä.
Avatar
cGv
OCF Member 2020
Viestit: 501
Liittynyt: 22 Syys 2009, 22:49
Paikkakunta: Ylistaro (seinäjoki)

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja cGv »

PTT-56 kirjoitti: 04 Marras 2019, 18:59 382000 km.Automaatti.350 hv/560Nm.Vielä ehjä.
Ja mä aattelin jotta mulla on paljon ajettu kun pyörähti 338tkm mittariin :D Eihän täs mitää hätää ookkaan vielä saa ajaa parivuotta noihin lukemiin :lollis: Voimaa kyllä vaatiis lisää jossain kohtaa
Astra K 1.4T
Ex.
Vectra C2 2.8T
Vectra B2 2.5
PTT-56
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 303
Liittynyt: 20 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Vantaa

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja PTT-56 »

Rompetori.Myydään 2,8T. Pete.
ZeiEizh
OCF Member 2016
Viestit: 46
Liittynyt: 02 Marras 2010, 19:17

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja ZeiEizh »

Pitäisi ehkä vaihtaa suuttimet. Käykö inkun 2.8n suuttimet suoraan vekkulaan ja tarviiko säätää mitenkään?
Avatar
opelvisio
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 784
Liittynyt: 17 Huhti 2010, 14:25

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja opelvisio »

ZeiEizh kirjoitti: 03 Maalis 2020, 12:55 Pitäisi ehkä vaihtaa suuttimet. Käykö inkun 2.8n suuttimet suoraan vekkulaan ja tarviiko säätää mitenkään?
Käy suoraan ja onkin yleinen modi briteissä. Tarvitsee säädön, jotta voit ajaa. Mulla on 530cc Boschit.
ZeiEizh
OCF Member 2016
Viestit: 46
Liittynyt: 02 Marras 2010, 19:17

Re: 2.8t V6 viritys

Viesti Kirjoittaja ZeiEizh »

Tattis.

5 pytyn suutin jää auki ja jos samalla vaihtaisi koko sarjan. Jännä että kun lämpiää, niin alkaa toimimaan.
Vastaa Viestiin