No mulle tuli tollanen jokkiskuplan perässä ollu moottori. Kyljessä 40 dellorto ja ite tehdyt imu- ja pakosarjat. Sisuskaluista ei oo mitään tietoo enkä aio tota konetta ny aukastakaan ku se kuulemma pelaa. Mä meinaan istuttaa sen tollasenaan kuplan perään. Aattelin vaan kysästä et mitä niille yleensä on tehty..
Joo, mutta jos sä esität asias tossa ko. topikissa, mikä koskee myös 16SH-konetta, voi myöhemmin joku muu, joka virittää 16SH:ta, löytää vastauksen helposti sieltä.
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)
leinoan kirjoitti:1.8 e,n nelipiste ruisku, käy suoraan sh koneeseen ja pitäis antaa äkkiä laskemalla 10-15 hummaa lisää.
imusarja ei ainakaan käy suoraan ja sille pakokaasun kierrätyksen reijille kaasarimallin kannessakin pitää jotain keksiä.myös laturinhihna pitää vaihtaa pitempään sekä säätöraudan hahloa pidentää.koneen luonne ajossa kyllä muuttuu selkeesti paremmaksi.
leinoan kirjoitti:1.8 e,n nelipiste ruisku, käy suoraan sh koneeseen ja pitäis antaa äkkiä laskemalla 10-15 hummaa lisää.
imusarja ei ainakaan käy suoraan ja sille pakokaasun kierrätyksen reijille kaasarimallin kannessakin pitää jotain keksiä.myös laturinhihna pitää vaihtaa pitempään sekä säätöraudan hahloa pidentää.koneen luonne ajossa kyllä muuttuu selkeesti paremmaksi.
Ei kai 16SH:ssa ole pakokaasujen takaisinkierrätystä? Ja kyllä tuon 18E-imusarjankin pitäisi mennä suoraan paikoilleen.
Enochian kirjoitti:
Ei kai 16SH:ssa ole pakokaasujen takaisinkierrätystä? Ja kyllä tuon 18E-imusarjankin pitäisi mennä suoraan paikoilleen.
ei kai ja pitäisi...melkoista faktaa .olen tuollaisen muutoksen tehnyt ja ainakin tuon vuosimallisessa koneessa mihin muutoksen tein,pakokaasut tulivat pihalle imusarjan puolelta sylinterien välistä ja imusarjan laippaa joutui työstämään rälläkällä.kyllä minäkin hommaa aloittaessani luulin että kaikki käy suoraan.sitä en tiedä oliko kone 1,6sh mutta ainakin se oli se vanha kaasarimallin isolohko jossa on 90hv vakiona,koneen vuosimallista ei mitään hajua.