1.6 SH:n viritys?

Keskustelua vapaasti hengittävien moottoreiden virittämisestä ja rakentelusta
mäkkäri
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Touko 2005, 19:53
Paikkakunta: Nokia

1.6 SH:n viritys?

Viesti Kirjoittaja mäkkäri »

Mitäs ootte tollaselle moottorille tehny?
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19320
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
mäkkäri
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Touko 2005, 19:53
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja mäkkäri »

Ton ylläolevan linkin kun selasin läpi ni en huomannu mitään 1.6 koneesta..
wannabetuner
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 180
Liittynyt: 16 Syys 2006, 18:40
Paikkakunta: Jalasjärvi

Viesti Kirjoittaja wannabetuner »

mitä itse olet suunnitellut? Kai nuolle on tehty vaikka mitä..
Turha koittaa, Manta voittaa.
Voiman edessä taipumatonkin katkeaa.
mäkkäri
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Touko 2005, 19:53
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja mäkkäri »

No mulle tuli tollanen jokkiskuplan perässä ollu moottori. Kyljessä 40 dellorto ja ite tehdyt imu- ja pakosarjat. Sisuskaluista ei oo mitään tietoo enkä aio tota konetta ny aukastakaan ku se kuulemma pelaa. Mä meinaan istuttaa sen tollasenaan kuplan perään. Aattelin vaan kysästä et mitä niille yleensä on tehty..
mäkkäri
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Touko 2005, 19:53
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja mäkkäri »

Eiks kukaan o tollasta kutitellu?
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

mäkkäri kirjoitti:Ton ylläolevan linkin kun selasin läpi ni en huomannu mitään 1.6 koneesta..
Kai sinne itsekkin voit kirjoittaa?
Sitä vartenhan nuo viritystopicit tuossa on.
mäkkäri
'Kadett'
'Kadett'
Viestit: 22
Liittynyt: 24 Touko 2005, 19:53
Paikkakunta: Nokia

Viesti Kirjoittaja mäkkäri »

Ai. Mä kun luulin et tää on viritysosio..
Avatar
Timonen
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 19320
Liittynyt: 19 Tammi 2003, 02:00
Paikkakunta: Riihimäki

Viesti Kirjoittaja Timonen »

Joo, mutta jos sä esität asias tossa ko. topikissa, mikä koskee myös 16SH-konetta, voi myöhemmin joku muu, joka virittää 16SH:ta, löytää vastauksen helposti sieltä. :wink:
Vectra B X25XE Sport -98, Vectra A C25XE CDX -94 ja Ascona C C20NE Irmscher Sprint -87 (projekti)

Vuokraan V6-jakohihnanvaihtotyökalusarjaa
leinoan
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 14 Joulu 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja leinoan »

1.8 e,n nelipiste ruisku, käy suoraan sh koneeseen ja pitäis antaa äkkiä laskemalla 10-15 hummaa lisää.
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

leinoan kirjoitti:1.8 e,n nelipiste ruisku, käy suoraan sh koneeseen ja pitäis antaa äkkiä laskemalla 10-15 hummaa lisää.
imusarja ei ainakaan käy suoraan ja sille pakokaasun kierrätyksen reijille kaasarimallin kannessakin pitää jotain keksiä.myös laturinhihna pitää vaihtaa pitempään sekä säätöraudan hahloa pidentää.koneen luonne ajossa kyllä muuttuu selkeesti paremmaksi.
Todennäköisesti väärässä.
leinoan
'Admiral'
'Admiral'
Viestit: 230
Liittynyt: 14 Joulu 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja leinoan »

^pitäisi käydä esim: -87 1.8 ascona 115 hp nelipisteruisku suoraan 1.6 sh ad. -86,vai eikö sittenkään?
Avatar
Enochian
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 6208
Liittynyt: 18 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Pöpilä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Enochian »

omega16T kirjoitti:
leinoan kirjoitti:1.8 e,n nelipiste ruisku, käy suoraan sh koneeseen ja pitäis antaa äkkiä laskemalla 10-15 hummaa lisää.
imusarja ei ainakaan käy suoraan ja sille pakokaasun kierrätyksen reijille kaasarimallin kannessakin pitää jotain keksiä.myös laturinhihna pitää vaihtaa pitempään sekä säätöraudan hahloa pidentää.koneen luonne ajossa kyllä muuttuu selkeesti paremmaksi.
Ei kai 16SH:ssa ole pakokaasujen takaisinkierrätystä? Ja kyllä tuon 18E-imusarjankin pitäisi mennä suoraan paikoilleen.
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Enochian kirjoitti:
Ei kai 16SH:ssa ole pakokaasujen takaisinkierrätystä? Ja kyllä tuon 18E-imusarjankin pitäisi mennä suoraan paikoilleen.
ei kai ja pitäisi...melkoista faktaa :roll: .olen tuollaisen muutoksen tehnyt ja ainakin tuon vuosimallisessa koneessa mihin muutoksen tein,pakokaasut tulivat pihalle imusarjan puolelta sylinterien välistä ja imusarjan laippaa joutui työstämään rälläkällä.kyllä minäkin hommaa aloittaessani luulin että kaikki käy suoraan.sitä en tiedä oliko kone 1,6sh mutta ainakin se oli se vanha kaasarimallin isolohko jossa on 90hv vakiona,koneen vuosimallista ei mitään hajua.
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
Juho M-P
OCF Member 2024
OCF Member 2024
Viestit: 15816
Liittynyt: 24 Kesä 2003, 03:00
Paikkakunta: Kannus

Viesti Kirjoittaja Juho M-P »

Kaveri laittoi 1.6SH mosaan 1.8E:n ruiskusarjan ja ei siinä mitään ihmeellistä ollut. Voimaa vaan tuli lisää. Kone oli vm. -86
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vastaa Viestiin