Coscast ja KS kannet?
Coscast ja KS kannet?
Eli kansi kyssäriä..
KS kannethan on niitä paskoja, mutta niitäkin on kaiketi kahta erilaista?
Vanhemmat tuppasivat halkeilemaan, mutta entäs ne uudemmat? Uudemmathan on sitä pehmeempää valua, eli mikä huonous siinä oli?
Ja ulkoiset erothan tais olla se jäätulppa siinä jakajan alapuolella (KS) sekä se koneen nostolenkin paikka?
KS kannethan on niitä paskoja, mutta niitäkin on kaiketi kahta erilaista?
Vanhemmat tuppasivat halkeilemaan, mutta entäs ne uudemmat? Uudemmathan on sitä pehmeempää valua, eli mikä huonous siinä oli?
Ja ulkoiset erothan tais olla se jäätulppa siinä jakajan alapuolella (KS) sekä se koneen nostolenkin paikka?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
-
- 'Diplomat'
- Viestit: 3852
- Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
- Paikkakunta: Janakkala - Turenki
- Viesti:
Eikai ne kaikki KS kannet paskoja ole (ainoastaan ne mitkä halkeavat ).
Muistelisin että nuo "uudemmat" KS-kannet ovat sitä huonompaa laatua.
Virranjakajan päädyssä oleva varaosanumero kertoi jotain.
Olen saanut sen kuvan että KS-700 kannet olisivat niitä "varmempia" Kooässäläisiä.
Tässä eroavaisuuskuva:
Ja muita aiheeseen liittyviä.
aiheesta:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=98499
http://foro.clubgsispain.com/showthread.php?t=13104
Muistelisin että nuo "uudemmat" KS-kannet ovat sitä huonompaa laatua.
Virranjakajan päädyssä oleva varaosanumero kertoi jotain.
Olen saanut sen kuvan että KS-700 kannet olisivat niitä "varmempia" Kooässäläisiä.
Tässä eroavaisuuskuva:
Ja muita aiheeseen liittyviä.
aiheesta:
http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=98499
http://foro.clubgsispain.com/showthread.php?t=13104
ja kyllähän toi kossun kansi on muutenkin parempi niin vakiona kuin aihionakin jos sieltä meinaa voimaa ottaa...
tossa tollasta tietoohttp://personal.inet.fi/koti/jpummila/virtaukset.htm
tossa tollasta tietoohttp://personal.inet.fi/koti/jpummila/virtaukset.htm
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
ja juttuhan on näin että vanhemmat KS kannet on yhtä hyviä ku coscast kannetkin 93-> eteenpäin KS kansissa alkoi oleen liian pehmyttä seosta ja siitä syystä vedet ja öljyt sekaisin
ja KS kannet virtaa pikkusen paremmin kuin Coscast kannet mutta kansiakin on niin paljon yksilöitä!
muistaakseni jossaki oli keskiarvot nuista kansista oli mitattu niin coscast 193hp vakio nokilla ja KS 197hp vakio nokilla
ja KS kannet virtaa pikkusen paremmin kuin Coscast kannet mutta kansiakin on niin paljon yksilöitä!
muistaakseni jossaki oli keskiarvot nuista kansista oli mitattu niin coscast 193hp vakio nokilla ja KS 197hp vakio nokilla
Pinohiiri kirjoitti:eikös se ollut juuri niin että ne ongelmat alko esiintyä vasta näissä uudemmissa kansissa?
Eikös tuo tarkota että "ruuvit löystyvät" vai mitääh?
"Screws come loose" Tarkottaako kannenpultteja vai mitä?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Kuinkas merkitsevä se virtaus on ahdetussa verrattuna vapariin?
Kun kuitenkin se seos menee sylinteriin paineella..
Tai no, kyllähän se liian ohut paineilmaletkukin vie tehot pulttipyssystä..
Kun kuitenkin se seos menee sylinteriin paineella..
Tai no, kyllähän se liian ohut paineilmaletkukin vie tehot pulttipyssystä..
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!
mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Mullapa on 3 KS-kantta... ja 1 niistä on ajettu 260000 km avaamatta Vectrassa ja ilman ongelmia ja tämä on vielä 1993 vuodelta eli ilmeisesti niitä pehmeämmästä alumiinista valettuja KS-kansia. 1 on haljennut 1992 vuodelta ja kolmas on korjattu kansi josta en tiedä valmistusvuotta, joka on Calsun koneessa kiinni tällä hetkellä. Pitäsiköhän tehdä joku koriste tuosta kolmannesta kannesta...
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70