Coscast ja KS kannet?

Keskustelua Opeleiden virittämisestä.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Coscast ja KS kannet?

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Eli kansi kyssäriä..

KS kannethan on niitä paskoja, mutta niitäkin on kaiketi kahta erilaista?

Vanhemmat tuppasivat halkeilemaan, mutta entäs ne uudemmat? Uudemmathan on sitä pehmeempää valua, eli mikä huonous siinä oli?

Ja ulkoiset erothan tais olla se jäätulppa siinä jakajan alapuolella (KS) sekä se koneen nostolenkin paikka?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3723
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Pinohiiri »

eikös se ollut juuri niin että ne ongelmat alko esiintyä vasta näissä uudemmissa kansissa?
havericky
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3852
Liittynyt: 31 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Janakkala - Turenki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja havericky »

Eikai ne kaikki KS kannet paskoja ole (ainoastaan ne mitkä halkeavat :) ).
Muistelisin että nuo "uudemmat" KS-kannet ovat sitä huonompaa laatua.

Virranjakajan päädyssä oleva varaosanumero kertoi jotain.
Olen saanut sen kuvan että KS-700 kannet olisivat niitä "varmempia" Kooässäläisiä.

Tässä eroavaisuuskuva:

Kuva

Ja muita aiheeseen liittyviä.

Kuva
Kuva

aiheesta:

http://www.opelclubfinland.fi/forum/vie ... hp?t=98499
http://foro.clubgsispain.com/showthread.php?t=13104
Avatar
TJT
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 21201
Liittynyt: 16 Helmi 2003, 02:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja TJT »

Paskoista tiedä kun omalla KS:llä yli 240tkm takana ilman halkeiluja vm-91 ;)

Tosiaan taisi olla -93 tai -94 eteenpäin heikompaa valua nuo kolbenit...
Avatar
Jartsa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 5495
Liittynyt: 09 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Alavus

Viesti Kirjoittaja Jartsa »

ja kyllähän toi kossun kansi on muutenkin parempi niin vakiona kuin aihionakin jos sieltä meinaa voimaa ottaa...

tossa tollasta tietoohttp://personal.inet.fi/koti/jpummila/virtaukset.htm
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

ja juttuhan on näin että vanhemmat KS kannet on yhtä hyviä ku coscast kannetkin 93-> eteenpäin KS kansissa alkoi oleen liian pehmyttä seosta ja siitä syystä vedet ja öljyt sekaisin
ja KS kannet virtaa pikkusen paremmin kuin Coscast kannet mutta kansiakin on niin paljon yksilöitä!
muistaakseni jossaki oli keskiarvot nuista kansista oli mitattu niin coscast 193hp vakio nokilla ja KS 197hp vakio nokilla
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Pinohiiri kirjoitti:eikös se ollut juuri niin että ne ongelmat alko esiintyä vasta näissä uudemmissa kansissa?
Kuva

Eikös tuo tarkota että "ruuvit löystyvät" vai mitääh? :lol:

"Screws come loose" Tarkottaako kannenpultteja vai mitä?
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

Jartsa kirjoitti:ja kyllähän toi kossun kansi on muutenkin parempi aihionakin jos sieltä meinaa voimaa ottaa...
tähän olis kiva kuulla perusteluja mistä tälläinen legenda on lähtöisin? :roll: :no:
Todennäköisesti väärässä.
madi
OCF Moderaattori
OCF Moderaattori
Viestit: 4317
Liittynyt: 04 Kesä 2002, 03:00
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja madi »

taitaa johtuu siitä kumpi kansi itellä on :wink: :wink: :wink:
Avatar
Ville
OCF Sprinttikunkku 2010
OCF Sprinttikunkku 2010
Viestit: 4371
Liittynyt: 01 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Ville »

Hyvin sanottu siinä ylhäällä :lollis:
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Avatar
JJ
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7293
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Askola
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JJ »

Mullapa o coscast!! :lollis: ja KS toimii jiginä 8) vai onks siitä muuhun?
-Janne

Corsa E OPC PP 2018
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

JJ kirjoitti: vai onks siitä muuhun?
sullahan on nyt mahdollisuus näyttää mihin tuosta cossusta on kun mulla on jo näyttöä siitä mitä kolbe virtaa :D
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
-WW-
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3627
Liittynyt: 14 Tammi 2004, 02:00
Paikkakunta: Pirkkala-Mánse

Viesti Kirjoittaja -WW- »

Kuinkas merkitsevä se virtaus on ahdetussa verrattuna vapariin?

Kun kuitenkin se seos menee sylinteriin paineella..

Tai no, kyllähän se liian ohut paineilmaletkukin vie tehot pulttipyssystä..
- Rusko Motorsport -
Ampera - Range Rover Sport - Audi A5 - Vectra 2.8T - Omega XEV Turbo - Monza M50
Napadynotys, säädöt ja vaikka turbotuksetkin Tampereella, kysy!

mm. Maxxecu/SPTronics/Ecumaster/Tunerstudio
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

kyllä sillä on ihan sama merkitys kummassakin,se ylipaine ei auta yhtään siinä.virheet vaan korostuu.mutta mielestäni pakopuolella on enemmän merkitystä ahdetussa kuin vaparissa.
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
ata
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 15937
Liittynyt: 30 Tammi 2002, 02:00
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja ata »

Mullapa on 3 KS-kantta... ja 1 niistä on ajettu 260000 km avaamatta Vectrassa ja ilman ongelmia ja tämä on vielä 1993 vuodelta eli ilmeisesti niitä pehmeämmästä alumiinista valettuja KS-kansia. 1 on haljennut 1992 vuodelta ja kolmas on korjattu kansi josta en tiedä valmistusvuotta, joka on Calsun koneessa kiinni tällä hetkellä. Pitäsiköhän tehdä joku koriste tuosta kolmannesta kannesta... :)
Opel Calibra 2.0 16V Turbo 4x4 C20LET '92 - Pontiac GTO 5.7 V8 LS1 '04 (Holden) - Pontiac Tempest 2d HT Coupe V8 5.8 '70
Vastaa Viestiin