ata kirjoitti:Pitäsiköhän tehdä joku koriste tuosta kolmannesta kannesta...
Siitä mallia
Ja muovisiakin on erilaisia, kohokirjaimilla sekä tasaisia, ja vielä punaisia ja noita mustia. Tekstitkin vaihtelevat, joissain on OPEL DOHC 16V (punainen) ja joissain vain OPEL (musta) ja joissain lukee ECOTEC (musta).havericky kirjoitti:Venakoppa on kaikissa sama. Tulppakannen ulkonäkö ja valmistusmateriaali vain vaihtuu (vanhemmissa alumiinia + kohokirjaimet, uudemmissa muovia).
Ei pitäis olla lohkon tiivistepinnassa vaan siinä alempana oikealla. Kuvasta selviääVirimies kirjoitti:No tuli konetta hieman purettua, mistäs mahtais löytyä koneen tyyppi nro. eli tämä C20LET? Pitäskö sen tuossakin olla siinä lohkon tiivistepinnassa stannsattuna pakosarjan puolella? Sinne kovasti koitin kurkkia mut ei miää silmiin pistänyt..
Olisko ajettu ö-pohja johkin kiveen > imuputki vääntänyt öljypumpun halki ja rutannut loiskelevyn.Virimies kirjoitti:No tuli konetta hieman purettua, mistäs mahtais löytyä koneen tyyppi nro. eli tämä C20LET? Pitäskö sen tuossakin olla siinä lohkon tiivistepinnassa stannsattuna pakosarjan puolella? Sinne kovasti koitin kurkkia mut ei miää silmiin pistänyt..
Toinenkin erikoisuus/vika löytyi kun öljy pohjan aukasin
Loisekelvyä ei missään, ja öljy pumppu halki. Korjailtu "pakkelilla"
Mikähän on mahtanut öljypumöpun halkaista?
Jakopääkin vaikutti alkuperäiseltä, GM hihna, rullat ja kiristin. Hihnasta puuttui palasia ja hampaat aivan halkeilleet
Onneks tuli availtua tässä vaiheessa
Tunari-82 kirjoitti: Olisko ajettu ö-pohja johkin kiveen > imuputki vääntänyt öljypumpun halki ja rutannut loiskelevyn.
Mitäs jos tuohon tuuppaa sen 8v öljypumpun niin miksei siihen sitten vois soveltaa vanhanmallista jakopäätä?Tunari-82 kirjoitti:Sitten ei ainakaan käy ö-pumppu 8-venttiilisestä,jos tuo on sillä uudemmalla jakopäällä jossa jakohinan automaatti kiristin.
Automaattikiristin kun tulee siihen ö-pumppuun kiinni,siinä on sille sellainen oma "korvansa"