Insignia A
-
- 'Agila'
- Viestit: 1
- Liittynyt: 03 Elo 2023, 17:30
Opel Insignia 1,4 Turbo ecoFLEX
Kysytäänpäs täältäkin, kun en inttervepistä oikein mitään kummoisia kokemuksia kyseisestä autosta löydä, että josko kyseisestä autosta mielipiteitä tahi kokemuksia (hyviä tai huonoja) tai muuta mainittavaa joltakin löytyisi.
Mutta ensin vähän taustaa: erään nimeltä mainitsemattoman ranskalaisen Pure Tech -moottori otti ja levisi ja koneen kuntoonsaattaminen/moottorin vaihto sai sen verran suolaisen hinta-arvion, että minun osaltani saa jäädä tekemättä. Seuraavaa vaihtoehtoa etsiessä vastaan tuli oikeinkin silmää miellyttävä vuoden 2017 Opel Insignia ja samalla hiipivät muistot jostain toistakymmenen vuoden takaa, että sehän se oli mukava ja hyvä auto se Opel, miksiköhän siitä ikinä pitikään luopua?
Mutta tuo karmiva kokemus tuosta levinneestä Peu... nimeltä mainitsemattomasta "vasta" 130 000 km ajetusta (omalta osalta 20 000) raadosta ja siihen hukkuneet rahat sekä vit.. hatutus ovat saaneet vakaammankin mielen pyörittämään kelaa, että mitäs jos tämä onkin kauniista ulkomuodostaan huolimatta samanlainen susi ja kohta on sama tilanne päällä? Mistäpä tietoa tuon ajatuskehän vaimentamiseen?
No Opel-foorumilta tietenkin. Siellä varmasti jollain on kokemusta tuostakin mallista sekä asiantuntevaa tietoa Opelin hyvistä puolista ja (mahdollisista) heikkouksista. Ja kysehän oli siis Opel Insignia 1,4 Sports Tourer Edition 1,4 Turbo ecoFLEX Start/Stop 103kW MT6 -mallisesta yksilöstä koko nimensä komeudessaan.
Olisin eriitäin kiitollinen jos voisitte antaa apua tähän ranskalaisp*rkeleen aiheuttamaan uskonpuutteeseen autoja kohtaan. Ei kai ne kaikki autot ihan paskohja voi olla, eihän?
Mutta ensin vähän taustaa: erään nimeltä mainitsemattoman ranskalaisen Pure Tech -moottori otti ja levisi ja koneen kuntoonsaattaminen/moottorin vaihto sai sen verran suolaisen hinta-arvion, että minun osaltani saa jäädä tekemättä. Seuraavaa vaihtoehtoa etsiessä vastaan tuli oikeinkin silmää miellyttävä vuoden 2017 Opel Insignia ja samalla hiipivät muistot jostain toistakymmenen vuoden takaa, että sehän se oli mukava ja hyvä auto se Opel, miksiköhän siitä ikinä pitikään luopua?
Mutta tuo karmiva kokemus tuosta levinneestä Peu... nimeltä mainitsemattomasta "vasta" 130 000 km ajetusta (omalta osalta 20 000) raadosta ja siihen hukkuneet rahat sekä vit.. hatutus ovat saaneet vakaammankin mielen pyörittämään kelaa, että mitäs jos tämä onkin kauniista ulkomuodostaan huolimatta samanlainen susi ja kohta on sama tilanne päällä? Mistäpä tietoa tuon ajatuskehän vaimentamiseen?
No Opel-foorumilta tietenkin. Siellä varmasti jollain on kokemusta tuostakin mallista sekä asiantuntevaa tietoa Opelin hyvistä puolista ja (mahdollisista) heikkouksista. Ja kysehän oli siis Opel Insignia 1,4 Sports Tourer Edition 1,4 Turbo ecoFLEX Start/Stop 103kW MT6 -mallisesta yksilöstä koko nimensä komeudessaan.
Olisin eriitäin kiitollinen jos voisitte antaa apua tähän ranskalaisp*rkeleen aiheuttamaan uskonpuutteeseen autoja kohtaan. Ei kai ne kaikki autot ihan paskohja voi olla, eihän?
"Pikkuvikoja. Heleppo korjata."
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Opel Insignia 1,4 Turbo ecoFLEX
Ota joku muu tekniikka tai vähän uudempi B insignia.
Tuossa on M32 vaihteisto josta hajoaa herkästi laakerit tuolla pikkukoneella vedätettäessä.
https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... &start=585
1,4 140hv moottori vuotaa jäähdytysnestettä valitettavan usein ja valitettavan hankaliin paikkoihin.
https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... &start=150
Tuossa on M32 vaihteisto josta hajoaa herkästi laakerit tuolla pikkukoneella vedätettäessä.
https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... &start=585
1,4 140hv moottori vuotaa jäähdytysnestettä valitettavan usein ja valitettavan hankaliin paikkoihin.
https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... &start=150
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A
Moro, mietinnässä A Insignia kyseiselle 2.0 CDTI koneella ja manuaali lootalla takana jo ajoa myynti ilmoituksen mukaan lähes 300tkm. Mites tämmöiset on tupanneet kestää? Itselläni vaan bensakoneita takana nytkun työmatka niin itselläni kuin puolisollani on +50km suuntaansa niin diisseli harkinnassa.
Myynti ilmoitus vielä: https://novoset.fi/vaihtoautot/opel-insignia-39185/
Myynti ilmoitus vielä: https://novoset.fi/vaihtoautot/opel-insignia-39185/
- Astra K -18 1.0T ECT
- Vectra C GTS -06 2.8L V6T
Ex: Corsa B -99 1.2L 16v edition 100 Corsa E -19 1.4L
- Vectra C GTS -06 2.8L V6T
Ex: Corsa B -99 1.2L 16v edition 100 Corsa E -19 1.4L
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A
Itsehän ajoin omani 418tkm kohdalle ennenkuin vaihdoin et eiköhän tossakin vielä kilometrejä ole jäljellännicod55 kirjoitti: ↑16 Elo 2023, 17:23 Moro, mietinnässä A Insignia kyseiselle 2.0 CDTI koneella ja manuaali lootalla takana jo ajoa myynti ilmoituksen mukaan lähes 300tkm. Mites tämmöiset on tupanneet kestää? Itselläni vaan bensakoneita takana nytkun työmatka niin itselläni kuin puolisollani on +50km suuntaansa niin diisseli harkinnassa.
Myynti ilmoitus vielä: https://novoset.fi/vaihtoautot/opel-insignia-39185/
https://www.opelclubfinland.fi/keskuste ... p?t=274889
Inex partners oy paikalla mutta ei läsnä
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
Nykyiset:insignia st -18 1.6cdti 176tkm
Astra k -16 1,4T 175tkm
Entiset insignia 09 418tkm ja x määrä ooppeleita
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A
Tuli sitten tilattua ajankohta takatukivarren tangon vaihdolle
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A
Tuli sitten tilattua ajankohta takatukivarren tangon vaihdolle. Kuluneella viikolla tulleen kirjeen johdosta. Harmiksi täälä e-p:llä on vain yksi paikka jossa sen voi tehdä, Vaasa.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A
parisen viikkoa niin on toinen.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A
Seinäjoen käyttöauto aloittaa opel edustuksen 1.9 alkaen.
Luulisi että uudenpi kalustonhallussa kun citroen edustus jo aiemmin
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A
juurikin näin tulee sekä myynti että huolto.
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A
Onkos jengi mistä hommannut kaksoismassa vauhtipyöriä edullisesti?
Alkais olemaan omassa 09vm 1.6t ajankohtainen
Torissa olis myynnissä yks suht edullisesti mutta varaosanumero ei täsmää
https://m.tori.fi/vi/103843085.htm
Kun taas vin koodilla pyytää osanumeroa 55564555
Tiedä sitten onko noissa eroavaisuuksia
Alkais olemaan omassa 09vm 1.6t ajankohtainen
Torissa olis myynnissä yks suht edullisesti mutta varaosanumero ei täsmää
https://m.tori.fi/vi/103843085.htm
Kun taas vin koodilla pyytää osanumeroa 55564555
Tiedä sitten onko noissa eroavaisuuksia
Vm. 2011 Insignia A 2.0cdti aut.
Vm. 2009 Insignia A 1.6T man
Vm. 2018 Astra K 1,4T man
Vm. 2009 Insignia A 1.6T man
Vm. 2018 Astra K 1,4T man
Re: Ei Vectra D vaan Insignia A
Vai tulee merkkihuolto ja myynti tuonne Käyttöautolle. Niillähän on Kokkolassa edustus entuudestaan. Sen kautta kerran tilasin takatukivarsiin säätöpultit kun katkesi suuntauksen yhteydessä. Toiselta puolen oli puslaan jumiutunu joten poikkihan se meni. Hyvin onnistui uusien pulttien tilaus Kokkolan kautta ja nouto Sjoen toimipisteestä. Toki osanumeron sain harakiriliikkeestä jonka avulla sain pultit tilattua, ei tarvinnut älyttömästi selittää puhelimessä.
Huomenna se "tehdaskirjeen" johdosta käynti Vaasaan.
Re: Insignia A
No niin, tänään vaihettu takaa etummaiset tukivarret. Otaksun ettei puslat kestä vuotta enempää. Veti pultit kiinni kun jousitus ns "vapaana". Itse olisin kiristäny vasta kun auto pyörien varassa. Nyt pusla on jo väännöksissä... Mutta, hyvä noinkin.
Re: Insignia A
Tänne tuli kans tänään kirje samasta hommasta.
Oliko nuo ne mitkä on pitkittäin?
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
-
- OCF Member 2024
- Viestit: 13557
- Liittynyt: 12 Huhti 2014, 19:56
- Paikkakunta: Keski-pohjanmaa
Re: Insignia A
Kampanjassa vaihdetaan poikittaiset etummaiset tukivarret eli aurauksen säätötangot jos niissä on ruostetta. Sekä pultit jos ei ehjänä irtoa.
Käyttöautolla alkaa 1.9 seinäjoella edustus. Paikallisilla on varmaan paremmin kertoa kokemuksia liikkeen palvelusta
Käyttöautolla alkaa 1.9 seinäjoella edustus. Paikallisilla on varmaan paremmin kertoa kokemuksia liikkeen palvelusta
EL-50448 ja op-com keskipohjanmaa
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
-frontera B, corsa A,B,E, Vectra C.
Re: Insignia A
no näin vähän arvelinkin kun jossain näin videon kun oli ruostunut tuo säätötanko poikki. tuohan tarkottaa sitten myös nelipyöräsuuntausta vai?
Juu tämä tiedossa
Insignia 2.0 Turbo Sport OPC Line, Mokka 1.4 Turbo Cosmo & Vectra GTS
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...
EX Vectra C 2.0T Sport Biopower & Manta -70 yms...