Sivu 36/38

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 13 Kesä 2014, 13:33
Kirjoittaja Teuwo
Siis nimenomaan GT2052, ei GT2052V (eli VNT) ?

Wanha esikammio C250 mese ja jotkut Vitot, sprintterit tms. voisivat olla hyvä lähde hukkisturbolle.

Katso että pakopesä on symmetrisellä kolmen pultin laipalla, jossa on pyöreä reikä keskellä - se soikea ameeba ei käy vakio pakosarjaan.

Mersussa on ollut ihan GT18Vtäkin, jossa on vielä hitusen isompi turbiinin ulostulo (41mm vs. 39,5mm) kuin 2.2 Opeleissa/Saabeissa, mutta pakopesän pulttijako ei satu, vaikka kolmepulttinen onkin.

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 20 Kesä 2014, 12:47
Kirjoittaja Pumpkinca
Tuosta sun kysymyksestä aioinkin kysyä..Haitat ja hyvät puolet vnt vastaan ei vnt..Kuulemma esim volkkarin 1.9tdi jaksaa pyörittää hienosti gt22:sta ilman vnt:tä. Ilman vnt:tähän tuo olis helppo laittaa kun ei tartte softaa puukottaa sen kummemmin vnt:tä varten.

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 23 Kesä 2014, 20:13
Kirjoittaja Teuwo
No VNT hyvä puoli on se että se herää kokoisekseen hyvin alhaalta.

Huono puoli varsinkin ko. autossa on se että boksin softassa ei ole oikein sopivia algoritmeja VNT nopean heräämisen hanskaamiseen, se kun vaatii kokolailla PID kontrollin jotta ahdot ei karkaile niin helposti.

Asian näin ollen toinen huonopuoli on että et voi panna ahtopyyntiä niin tappiin kuin hukkisturbolla koska ahdot karkaavat helpommin piikissä liian ylös.

Voit kiertää ongelmaa joko mulkkaamalla vnt mekanismi rajoitinruuvista suljetuinta asentoa sohlommaksi, jolloin herääminen ei ole niin äkäistä (ei tietysti myöskään lähde niin alhaalta) ja/tai ottaa polttoainetta kartasta pois alueelta jolla ahdin lähtee spoolaamaan kiukulla, jolloin käyttövoiman vähetessä se ei karkaa niin helposti.

VNT vempeleissä boost solenoid valvea rämpytellään aivan eri taajuuksilla, joten ecun ko. lähtökään ei ole välttis 100% yhteensopiva.
Joskin ajelin suruttaa GT18V kanssa X20DTL PSG5 ohjaimella ja vastaavalla, eculla - joten saa sen toimimaan ihan kohtuullisesti.

Karkeasti ottaen VNT saat paremman siviilikäytöksen ja hukkisvehkeellä luultavasti helpommin tikistettyä viimoiset hevoset pienemmällä jumpalla, jos se ei ole spoolauksen alimmasta 500rpmstä iinni.

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 12 Marras 2014, 19:27
Kirjoittaja kiki84
Hei menin ostamaan elämäni ensimäisen ooppeli

eli b2 omega 2.0DTI

Luulin sitä pirteemmäksi vehkeeksi mut osottautu TOSI laiskaksi

oon dieseleitä ajellu ja toi o kyl nii nuhanen SDI polokin tuntuu pirteelle ton jälkee

Mites mistä voi kaivella onko kaikki kunnossa?

Tossa vissii ollu evry mod kun löyty niit vastuksia hanskalokerosta jossa liittimet johon päissä

Mut mihin se tulee,kyllä lukenu tot evry mode mut en viel iha käsittäny :oops:

ja mikä se "motikka" on?

onko kellää laittaa kuvaa siit mihi se liitetään?

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 17 Marras 2014, 11:08
Kirjoittaja JokeZi
Evrymodia ei näihin kyllä vaan pysty tekeen joten semmonen tuskin siä on ollut. voi olla joku ahtopainehuijaus...

pirteyttä saat ku putsaat imusarjan, ja tukit egrrän, ohjeita löytyy foormuilta ihan tarpeeks.

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 17 Marras 2014, 11:19
Kirjoittaja JokeZi
Muuuten, ku ny innostuin kirjotteleen, nii onkos mitään perää, ku youtubessa on videoita yhestä 2.0dti vectrasta, missä on 2 powerboksia kutkettynä peräkkäi, nii onkohan tämmösestä mitään hyötyä?

https://www.youtube.com/watch?v=7aujbWi ... LQ5SaUKLNg

tossa viä linkki

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 19 Marras 2014, 09:48
Kirjoittaja kiki84
Miksi ei saa evry modia tähän koneeseen?

Millanen homma tuo imusarjan putsaus on? joutuuko paljon purkamaan?

miten tuo egr tulpataan,siis mitkä letkut?

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 19 Joulu 2014, 20:15
Kirjoittaja paineenmuuntaja
2.2 dti 125 hp vuodelta 2002, löytyykö näihin ns. viri-ahdinta?

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 23 Joulu 2014, 00:34
Kirjoittaja Teuwo
GT17V - GT25V tuoteperheen sisällä osien vaihtokelpoisuus on hyvin laaja, joten turbossa ei ole vaikeaa mennä ylöspäin - suutinkärjet voivat tuottaa tuskaa.

Lisäilmasta ei ole mitään iloa ellei samalla lisätä polttoainetta - ihan sama vaikka siellä olisi 5.9 Cumminsiin tarkoitettu virirolli pakosarjan nokassa.

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 25 Kesä 2015, 02:59
Kirjoittaja isanttu
Ymmärsinkö tämän ilmamassamittarin vastusvirityksen oikein?

Kuva
Ps. Yli 1000 tuntia paintissa.

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 25 Kesä 2015, 06:40
Kirjoittaja -Antsa
isanttu kirjoitti:Ymmärsinkö tämän ilmamassamittarin vastusvirityksen oikein?

Kuva
Ps. Yli 1000 tuntia paintissa.
Kyllä, riippuen mikä auto ja millä koneela

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 25 Kesä 2015, 10:02
Kirjoittaja isanttu
-Antsa kirjoitti:
Kyllä, riippuen mikä auto ja millä koneela
X20DTH Omega vm.2000

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 25 Kesä 2015, 17:01
Kirjoittaja -Antsa
isanttu kirjoitti:
-Antsa kirjoitti:
Kyllä, riippuen mikä auto ja millä koneela
X20DTH Omega vm.2000
Kokeilemalla selviää :) tulppaa egr:n alipaine letku samalla

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 24 Huhti 2017, 08:10
Kirjoittaja l4texi
Onko kukaan vaihtanut vp44:sen tilalle mekaanista pumppua? Esim isuzun 1.7td:n pumppu makso purkaamolla 150e, huomattavasti vähemmän kun tuon sähköpumpun korjaaminen. Ja ei kai tuo vaadi kuin kaasuvaijerin polkimeen ja kiinnikkeet pumpulle?

Re: Diesel koneiden viritys

Lähetetty: 24 Huhti 2017, 18:06
Kirjoittaja Juho M-P
Niin teoriassa...