Diesel koneiden viritys
Re: Diesel koneiden viritys
Sulla on sitten väärät lukulaitteet. Jos valo syttyy ja tehot on pois niin vikakoodi on varma.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Re: Diesel koneiden viritys
Jos oot teheny näin niin vikavalo on varma.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
-
- 'Admiral'
- Viestit: 168
- Liittynyt: 30 Tammi 2020, 19:49
Re: Diesel koneiden viritys
Sitte vois vaikka kertoa miten se pittää tehä eikä vaan paskantärkiänä koittaa päteä. Tukin egr minkä jälkeen ei toiminu hunostikkaa vaa heti kö kolvasin sen vastuksen nii joha rupes pelittään eli mitä tässä on sillon tehty väärin sun mielestä?
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 97
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 23:12
Re: Diesel koneiden viritys
Noilla vastusten tinauksilla, reikien porauksella ilmamassamitarin jälkeen, imupuolen läppien poistolla ja egr:n tulppauksilla ei ole hevon vit... virkaa tehonlisäyksen kanssa. Ihan mielenkiinnon takia kokeilin kaikkia noita. Ei ahda yhtään sen enempää kuin vakiona ja kiihtyvyys ei parane ollenkaan.
Halppja hevosvoimia ei ole olemassakaan.
Halppja hevosvoimia ei ole olemassakaan.
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 97
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 23:12
Re: Diesel koneiden viritys
Ehkä olisi pitänyt laittaa 8 tuuman pakoputki ettei pakopuoli ahdista
Re: Diesel koneiden viritys
Eipä ne omat virityspatentit yleensä ahtoja lisääkään. Pääasiassa niillä petkutetaan syöttöä suuremmalle. Ne kyllä jonkin verran lisäävät tehoa/vääntöä, mutta se on kovin vähäistä. Ongelmana on sitten savutuksen lisääntyminen, kun ilmamäärä ei lisäännyNIls AslakJotunheim kirjoitti: ↑11 Joulu 2020, 22:28 Noilla vastusten tinauksilla, reikien porauksella ilmamassamitarin jälkeen, imupuolen läppien poistolla ja egr:n tulppauksilla ei ole hevon vit... virkaa tehonlisäyksen kanssa. Ihan mielenkiinnon takia kokeilin kaikkia noita. Ei ahda yhtään sen enempää kuin vakiona ja kiihtyvyys ei parane ollenkaan.
Halppja hevosvoimia ei ole olemassakaan.
EGR:n tulppaus tai poisto nyt ei muutenkaan vaikuta tehoon/vääntöön, kun toimiessaankin egr on auki vain tasakaasulla ja silloinkin pienemmillä kierroksilla. Se, miksi egr tulpataan on se, ettei se sotkisi imusarjaa ja näin ollen tee sinne kuristusta (ahdista ilmavirtaa). Joten itse egr ei vaikuta tehooon tai väntöön vaan mahdollisesti sen seurauksena tuleva mönjä imusarjaan.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
-
- 'Kapitän'
- Viestit: 97
- Liittynyt: 14 Helmi 2014, 23:12
Re: Diesel koneiden viritys
Varmaan alle 1hv moisilla virityksillä. Ei mitään vaikutusta kiihdyttäessä olipa tehty tai ei noita amisvirityksiä
Re: Diesel koneiden viritys
Nämä omat ilman softan muutosta kulkevat "huijausviritykset" kulkevat ainakin VW-konsernin piirissä nimellä Evry Mod. Niissä ne lisäävät tehoa ja vääntöä. On ihan penkitettyjä tuloksia, joissa lisä on luokkaa 10-15hv/30-40 Nm.
Itselläni on ollut VW 1.9TDi (pumppusuutin) ja siihen tein Evry Modin. Siinä huijattiin vastuksella polttoaineen paluulinjan lämpötila-anturia luulemaan polttoaineen lämpötilaksi n. 120 astetta. ECU syötti enemmän dieseliä, kun se luuli dieselin olevan lämpötilan vuoksi enemmän laajentunutta kuin se todellisuudessa oli. Potkua tuli havattavasti enemmän. Ei toki vastannut softausta. Savua putkesta tuli jonkin verran enemmän, mutta se ei näissä haitannut mitään kun ei ollut DPF:ää.
Jakaja pumpulliseen TDi:n olen myös tehnyt tutulle. Siinä huijattiin vastuksella jakajapumpun paluusignaalia pienemmäksi millä se kertoi ECU:lle kuinka paljon määränsäädin on auki. ECU avasi täten säädintä enemmän ja taas syötettiin dieseliä suuttimista enemmän. Tässä mallissa vaikutus oli selvästi pienempi kuin pumppusuutinmallissa.
Sitä en tiedä miten tämä Evry Mod tai millä sitä nyt täällä kutsutaankaan vanhoissa Opeleissa toimii. Saattaa toimia huonommin kuin VW konsernin vehkeissä.
Itselläni on ollut VW 1.9TDi (pumppusuutin) ja siihen tein Evry Modin. Siinä huijattiin vastuksella polttoaineen paluulinjan lämpötila-anturia luulemaan polttoaineen lämpötilaksi n. 120 astetta. ECU syötti enemmän dieseliä, kun se luuli dieselin olevan lämpötilan vuoksi enemmän laajentunutta kuin se todellisuudessa oli. Potkua tuli havattavasti enemmän. Ei toki vastannut softausta. Savua putkesta tuli jonkin verran enemmän, mutta se ei näissä haitannut mitään kun ei ollut DPF:ää.
Jakaja pumpulliseen TDi:n olen myös tehnyt tutulle. Siinä huijattiin vastuksella jakajapumpun paluusignaalia pienemmäksi millä se kertoi ECU:lle kuinka paljon määränsäädin on auki. ECU avasi täten säädintä enemmän ja taas syötettiin dieseliä suuttimista enemmän. Tässä mallissa vaikutus oli selvästi pienempi kuin pumppusuutinmallissa.
Sitä en tiedä miten tämä Evry Mod tai millä sitä nyt täällä kutsutaankaan vanhoissa Opeleissa toimii. Saattaa toimia huonommin kuin VW konsernin vehkeissä.
OpCom + VCDS: vikakoodi@gmail.com
Re: Diesel koneiden viritys
Omegan 2.5TD:ssä evry toimii. Missään muussa ei.
2.0/2.2DTi moottoreiden virityspurkki, joka kytkettiin ilmamassamittarin liittimeen, sisälsi vain pienen säätöpotikan jolla huijattiin imuilman lämpötilaa. Tämä vaikuttaa teoriassa 1-3% syöttöön. Isoin merkitys sillä on EGR:n ohjaukseen.
2.0/2.2DTi moottoreiden virityspurkki, joka kytkettiin ilmamassamittarin liittimeen, sisälsi vain pienen säätöpotikan jolla huijattiin imuilman lämpötilaa. Tämä vaikuttaa teoriassa 1-3% syöttöön. Isoin merkitys sillä on EGR:n ohjaukseen.
Useita 60/70luvun oikeita Opeleita ja käyttikset
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)
Vectra C Wagon 1.9CDTI 150hv OPC Line
Astra H Wagon 1.7CDTI 100hv (500tkm kerhossa)