C-Kadett 2.2 "Leila"

Esittele Opel-projektisi tai autosi
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

C-Kadett 2.2 "Leila"

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Joo-o...eli meninpä ostamaan käyttikseksi tuollaisen.
Kuva

Kuva

Kuva

Kuva


Eli autohan varmaan monelle klupilaiselle tuttu jo entuudestaan.

Tämän auton vuoksi on tosiaan se omegan purku vähän viivästynyt, kun piti ihan vaan leimata tämä.

Projekti ei sujunut ihan ongelmitta...mutta sujui kuitenkin.

Tapahtumat päivittäin

Lauantai
Siirsin itseni Hämeenlinnaan, menin humalaan.
Hukkasin osan ostorahoista vatsalaukkuun

Sunnuntai
Matka jatkui Hämeenlinnasta, tietysti järkyttävän krapulan saattelemana.
Korvat punaisena laskettiin ensin tampereelle, jossa myytiin muutama -(z)- palikka.

Tämän jälkeen matka suuntautui Ikaalisiin, jossa autoa tutkittiin hetki ja todettiin se ostokelpoiseksi.
Toiset pyörät heitettiin alle ja kotimatka alkoi... sitten laskettiin lähes suoraan hämeenlinnaan,
yhtä "säätö" pysäystä :lol: lukuunottamatta.

Hämeenlinnassa tutkittiin hieman tilannetta
säädettiin välyksiä(kone kalkatti kuin viimeistä päivää)
vaihdettiin tiheä lämppärinkenno sekä rikkinäinen tuuletin rikkinäisen tilalle :whack:
DeTunaus aloitettiin takaspoilerin poistolla
Kuskin penkki löysi myös tiensä kabiiniin, mankkarin kera.
Hämeenlinnan huoltopisteen jälkeen suunnattiin nokka kohti Turkua...mutta jäätiinkin paikallisen ABC:n pihaan :(

Muutaman kymmenen minuutin vianetsinnän jälkeen, auto saatiin jälleen tulille ja matka jatkui helvetillisessä kaatosateessa.
(Se on muuten komiaa kun on ne "400" reijät pellissä...eipä sada paljoa konetilaan)
0 Näkyvyydellä ajeltiin Lietoon ja lopultakin pääsi nukkumaan jäljellä olevaa pahaa oloa pois.

Maanantai

Siirsin auton tallille.
Vaihdoin ehjän lämppärinmoottorin, vilkun viiksen, etuvilkunpohjan ja polttimot, säädin lisää välyksiä, DeTuunasin sisustaa ja valoja, tutkiskelin outoa sähkövikaa ja virittelin vähän johtoja.
Teippasin "400" reijät umpeen
Lisäksi kävin kaikki liittimet läpi CRC:llä ja maadoittelin piuhoja paremmin...Yön pimeinä tunteina siirsin auton toiseen talliin Raisioon.

Tiistai

Kutsuttiin kaveri katsomaan sähkövikoja.(hätävilkut, oikosulut?, +kaikkea pientä)
Käytiin jarrut läpi huolella
Pistettiin uudet koiranluut
Todettiin takatukivarren olevan halki ja panhartin olevan aivan banaanilla.
Asennettiin uusi termari
Siistittiin sisustaa lisää
Huuhdeltiin runkopalkki puhtaaksi hiekasta
Öljyt myös vaihtuivat koneesta muutamaan otteeseen
Pestiin, putsattiin pikeä ja vahattiin lopuksi.


Keskiviikko

Taakse tuli toinen tukivarsi.
Toisesta panhartista rakennettin säädettävä
Asennetiin spacerit eteen(alkoi kummit kahnaamaan iskareihin, kun uusittiin koiranluut)
Korjattiin auton ainakin toistaiseksi ainoa reikä
Apukuskin penkkiin syntyi kippausmekanismi/lukitus hässäkkä
Öljyt vaihtuivat jälleen muutamaan otteseen :P
Rasvailtiin lisää liikkuvia osia.

Ja sitten lähdettiin KONTTORILLE :arque:

No eipä siellä konttorilla odoteltu kuin kauan, kunnes lopulta ruvettiin katsastamaan.
Jarrut menivät läpi, ilman huomautuksia
Alusta ja kori menivät läpi, ilman huomautuksia
Kaikki muutokset merkattiin otteeseen
Kaikki valotkin toimivat moitteetta
...Mutta sitten konehuoneesta löytyikin 2L mylly :o
Mutta papereissa luki selvästikin 1,89L...No tämän vuoksi katsastus-setä halusi koneen ostokuitin tai jonkin muun dokumentin koneesta.
Sormi suuhun ja soittelemaan...mitään ratkaisevaa ei saatu selvitettyä, joten katsastus keskeytettiin.
Tämän ikävän takaiskun jälkeen, hirmuisessa ketutuksessa tiivisteltiin vielä katiskan reikiä tallilla.

Torstai

Heti aamusta ylös ja puhelin kouraan...

Käytiin opelilla
Soiteltiin Huuskoselle
Neuvoteltiin ex-omistajan kanssa
Ja loppujen lopulta saatiin kun saatiinkin kanta-auto tarkastuksen pöytäkirja Ikaalisten konttorilta.
Tästä selvisi että autossa on ollut kyseinen moottori jo silloin ja he ovat mokanneet ja merkanneet tilavuuden rek.otteeseen väärin. :evil:

No sitten takaisin konttorille ja selvittelemään sotkua...yllättäen odotin taas 1h, että löytyi sellainen katsastusmies, joka jaksoi ottaa rekisteröinnin hommakseen.
Klo.12.jotain, sain lopulta kilvet ja rekisteriotteen
Auto siis virallisesti omistuksessa ja leimattuna.
Rekisteri kilpien mukaan auto nimettiin Leilaksi
Takaisin tallille...uusi laturi hiipuvan tilalle
Kilvet paikkaansa ja baanalle 8)


Ja nyt sataa vettä kun esterin sieltä ja takaluukku vuotaa jostain...
Sisusta on edelleen totaalisen vaiheessa, rokkarit on kytkemättä, hälyt asentamatta ja ruiskutusprojekti odottelee itseään.
Lisäksi muija nalkuttaa laatuajasta.
Oma projekti seisoo ja Omega makaa "ei omassa" tallissa tukkeena.

On se silti niin mukavaa, se vanhojen romujen haaliminen :D

Kuvia tulee lisää jossain vaiheessa

Suuret kiitokset Peculle ja Kaitsulle avusta, ilman sitä tuskin olisi leimassa. :peukku:
Kuva
Avatar
omega16T
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 7179
Liittynyt: 12 Syys 2004, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli
Viesti:

Viesti Kirjoittaja omega16T »

nuo takatukivarret kuuluukin olla halki koko matkalta
Todennäköisesti väärässä.
Avatar
telwin
OCF Yhteyshenkilö
OCF Yhteyshenkilö
Viestit: 8699
Liittynyt: 16 Joulu 2005, 12:30
Paikkakunta: Heinola

Viesti Kirjoittaja telwin »

Ihan kiva "leila" :D :peukku:
Avatar
Ville
OCF Sprinttikunkku 2010
OCF Sprinttikunkku 2010
Viestit: 4370
Liittynyt: 01 Loka 2002, 03:00
Paikkakunta: Mikkeli

Viesti Kirjoittaja Ville »

Komea kadetti 8) Ja pitäähän sitä jotain vastoinkäymisiä aina olla, eihän tässä muuten olisi mitään viehätyksiä, eihän :o :lol:
Manta B turbo -76
Manta B turbo -76
Omega B turbo -96
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Tarkemmin kuvailtuna...
...Jos panhartti oli banaanilla niin
Tukivarsi näytti lähinnä viilloitetulta uunimakkaralta lämpöhoidon päätyttyä :food:
Kuva
Amppa
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1992
Liittynyt: 05 Marras 2002, 02:00
Paikkakunta: Kajaani

Viesti Kirjoittaja Amppa »

Mahtava tarina :lollis: Ei muutaku Leilalla kovaa ajoa :peukku:
Pinohiiri
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 3723
Liittynyt: 18 Loka 2004, 03:00
Paikkakunta: Pori

Viesti Kirjoittaja Pinohiiri »

Tää tarina oli kyllä mielenkiintosta ja hauskaa luettavaa!! :D hienon näkönen peli mutta pikkasen isommat kuvat olis kivat. :wink:
Jope
OCF Member 2016
Viestit: 2490
Liittynyt: 01 Touko 2003, 03:00

Re: C-Kadett 2.0 "Leila"

Viesti Kirjoittaja Jope »

Spikey kirjoitti:...Lisäksi muija nalkuttaa laatuajasta.
Oma projekti seisoo ja Omega makaa "ei omassa" tallissa tukkeena.
:D :D :D
Onneksi ei ole helppoa muillakaan.
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Vähän kuva päivityksiä

Hakukunnossa
Kuva

Hämeenlinnan huoltopisteellä
Kuva



Pannuhuone ennen ja jälkeen
Kuva Kuva Kuva



Säätäjä ja säätöä...silmät kiinni sinnepäin...korvakuulolta
Kuva Kuva

Sisustan muutosta
Kuva Kuva


Talvikumien vaihtoa...huomaa jälleen sikanopea säätäjä.
Kuva Kuva

Paljon kaikkea pientä on tapahtunut
Öljypumppua vaihdeltu ja viritelty sopivien paineiden luomiseksi.

Jakaja vaihdettu hieman kiristettyyn malliin...joka tosin kerran jo korkattiin(oma moka), mutta korjattiin ja jälleen kytkettynä.Nyt vetää ihan kivasti :peukku:

Tulpat, tulpanjohdot, v.jakajan kansi ja pyörijä + akku vaihdettu tallilla lojuneisiin uusiin osiin.

Hieman tiivistelty ja kiristelty paikkoja...ei tiputa enää öljyä pisaraakaan :D

Pakoputken päätä lyhennetty n.50cm :lollis:

Muutama lamppu vaihdettu uuteen ja ratti saanut itsellen sopivan keskiön ja tööttinappulan.

Poljinpinnat päivitetty tällaisiin

Kuva

Ja on muuten halvat(kustannus n.10senttiä) ja hyvät...välillä näinkin

Joo eli tulossa vielä ruisku...mahdollisimman pian
ja jotain muuta pikku hässäkkää.

Ei voi kaikkea aikaa tuhlata "käyttöautoon" kun on noita projektejakin hieman liikaa siunaantuneena.
Kuva
Avatar
jezze
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1283
Liittynyt: 11 Huhti 2004, 03:00
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja jezze »

Mikä noiden polkimien tilanne on? Miten tehty ym.ym?
Kadettihan on hienonnäkönen peli ja moottori osastokin on täysi 10 :peukku:
Lisää juttua/kuvii kun projekti edistyy! :food:
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Polkimet on päällystetty hiekkapaperiteipillä, jonka ostin jostain halpahallista 1E.
Rullassa jotain 10m tavaraa.

Liima puree hemmetin hyvin, ainakin lämpimään peltiin.

Eli yksinkertaisuudessaan: kumipinnat pois, laikalla tasailee metallipinnat...kadetissa joutui myös hieman hitsailemaan.

Teippi paikkaan.

Pysyy hyvin paikoillaan ja tossut pitää riittävästi. :wink:
Verrattuna ainakin noihin Simonssin poljinpintoihin nämä on 100kertaa paremmat käytössä.
Kuva
MME
'Senator'
'Senator'
Viestit: 929
Liittynyt: 11 Maalis 2002, 02:00
Paikkakunta: Hml

Viesti Kirjoittaja MME »

Näyttää muuten kabiini hiukan paremmalta tunausten poiston jälkeen. Aika järkyttäväksi oli entinen omistaja sen saanut :no:
manta.maniac
'Kapitän'
'Kapitän'
Viestit: 81
Liittynyt: 01 Marras 2003, 02:00

Viesti Kirjoittaja manta.maniac »

Miten nuo polkimet on käsitelty? todella tyylikkäät 8) .
timppa1
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1695
Liittynyt: 29 Marras 2003, 02:00
Paikkakunta: espoo

Viesti Kirjoittaja timppa1 »

Mites noi polkimet kestää märän kengän pohjan?veikkaan ettei tuu kestää.Mutta on kyllä hieno kadetti,älä vaiha ruuttaa vaa pidä noi tuplat. :roll:
Avatar
Spikey
'Diplomat'
'Diplomat'
Viestit: 1392
Liittynyt: 28 Helmi 2002, 02:00
Paikkakunta: Tku/Yk/Lieto

Viesti Kirjoittaja Spikey »

Polkimet kestää muuten märän kengän ihan hyvin.

Toi teippi on periaatteessa samaa kamaa kun skede-laudoissa.
Eli ei oo sellaista paperipohjaista teippiä, vaan jotain kumi/muovi häsmäkkää.

Ostakee kaupasta ja kokeilkaa.
Kuva
Vastaa Viestiin